Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Még egy megoldás volna, hogy megfúrni a külső gyűrűt (már ha meglehet). Azonban belül sorjás maradhat a gyűrű, ez pedig okozhat még gondot.
    Dehogy a külső gyűrűt, az vékony itt. A csapszeget kell, ha már annyira fúrni akarsz valamit. Ez nem forog körbe, mint az alsó szem, annyi olajat pedig kap oldalról, pláne ha kosaras(több a szabad hely).
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 19, 23:31.
    OdinHEM kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      Dehogy a külső gyűrűt, az vékony itt. A csapszeget kell, ha már annyira fúrni akarsz valamit. Ez nem forog körbe, mint az alsó szem, annyi olajat pedig kap oldalról, pláne ha kosaras (több a szabad hely).
      Csapszeget megfúrni? Na az érne fel még egy öngyilkossággal. Mivel nyíróerő, hajlítóerő és hőfeszültség is ébred benne én biztos, hogy meg nem fúrnám. Ráadásul olyan kemény, hogy a fúró is lepattanna róla. Ezenfelül hogyan jut be megfelelő mennyiségű kenőanyag a hajtókar-dugattyúszem mellett, a csapszeg mentén a tűgörgő aljáig?
      Véleményem szerint az a kódszerű üzemanyag, ami a dugattyú alatt "kering" nem biztosít elégséges kenést úgy, ha nincs kialakítva olajozó furat.
      De ne legyen igazam! Ha valaki kipróbálja e módszert kíváncsian várom a tapasztalatát!

      Komment


        Szerintem ne fúrjatok csapszeget, és ne akarjatok külső gyűrűs tűgörgős csapágyat beépíteni. Másik, tűgörgős rendszerű hajtókarba gondolkoznék inkább. A gyárak se használnak ilyen megoldást, és nem technológiai okokból. A főtengely körüli csapágyazások más jellegű terhelésnek vannak kitéve. Ócska láncfűrészekben meg fűkaszákban van ilyen az alu miatt, el is szokta rendezni a környezetét. Valaki adhatna egy döglött Pancsi főtengelyt, szivesen segítenék fejleszteni. Blokkot már perselyeztem, vonalbafúrtam Balumesternek, de nem írt hogy milyen lett. Remélem nem lett rossz, és nem Szibériába indult el vele, mert akkor értem a csendet.....
        sepy, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A főtengelytémához: most jött az ihlet, hogy lemérek egy Izs dugót és voilá, a csapszeg középpontja és a dugó teteje közti távolság csak 1mm-rel több, mint a pancsién. A szoknyából vágni kell bőven, az igaz, de a stiftek is pont jó helyen vannak, nem nyit résbe. Arra gondoltam, hogy lehetne egy háromgyűrűs 275cc-s, felül tűgörgős szisztemet alkotni, úgy, ha megtartom az Izs csapszegét, a pancsi hajtókarból kinyomom a bronzot, és márcsak annyi a feladat, hogy nézek egy belül 15, kívül 21-es tűgörgőt, nyilván szabvány méret Szerintetek ehhez betétedzeni kellene a hajtókart, vagy bírja az a jó kovácsolt anyag?
          Wartburg hajtókar, teliszoknyás Trabant dugóval. Miskolcon már létezik egy ilyen szerkezet, nem nyit össze semmit amit nem kell.

          Komment


            Megvoltam győződve, hogy jó fognál érintkezik a fogasív és a csonka fogaskerék, de elszámoltam Mostmár jó helyre raktam és nem ér össze semmi sem.
            Már nem azért, de ez semmit nem magyaráz meg továbbra sem, hiszen a fogasív helyzete attól független hogy melyik fogat melyikkel kapcsolod össze a közlőkeréknél.

            - - - Updated - - -

            ha bepréselitek a fejbe a tűgörgős csapágyat, akkor hogy fog kenést kapni?
            Ezen pl. van olajzófurat:



            Egyébként lehet hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de úgy gondolom több olajzást kap a csapszegpersely oldalról, mint felülről a hasítékból. Ezt alapozom arra a megfigyelésre, hogy mikor kihézagoltam a felső szemet megvezetési célzattal, egyúttal nagyrészt elzártam az olaj útját abból az irányból és pár ezer km után kéken vettem ki a csapszeget.

            - - - Updated - - -

            Szerintem ne fúrjatok csapszeget, és ne akarjatok külső gyűrűs tűgörgős csapágyat beépíteni.
            Szerintem néha egy-egy próbát megér egy-egy ilyen "házi praktika".
            Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              úgy gondolom több olajzást kap a csapszegpersely oldalról, mint felülről a hasítékból
              Jól gondolod. A cross CZ-ken is oldalról kap főleg kenést a hajtókar alsó felső csapágyazása. Ijesztő hézag van a sonkák és a hajtókar közt, a görgöskosár jön-megy oldalra, mégis jól szuperál (az anyaga is szuper!), forgás közben beáll a helyére. Amikor még másra bíztam nekem is kihézagolták valami japó, lencseszerűen megsüllyesztgetett hézagolókkal, mondván hogy hiányos lehetett, az így nem jó. Két fingatás után meg is jött a harkály szépen. A legyezőborda meg szépen sugározza a hangot. Eddig nem ismert madárfaj: Szárazkupplungos csörgőharkály.
              zahi, OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                Szerintem is kap ilyenkor olajat oldalról is, ahogy demeter írta, ráadásul az a kis furat is segít ebben.
                (A csapszeg csapágynál kicsit más is az igénybevétel, hiszen nem túl nagy szögben ide-oda mozgást végez a csapágy, szemben mondjuk a főtengely csapját támasztó csapágyakkal, amik a motor forulatának megfeleleően körbe forog...)

                Ha meg nem kap olajat, akkor, amit írtál, jön a hőn futás és tönkremenetel...

                Én mondjuk a csapszeget nem merném bántani fúrással, vagy akár olajozó rés beköszörülésével...

                Komment


                  Wartburg hajtókaros főtengely van nekem is, köszörült persely benne és MZ-be való tűgörgő. Gyári csapszeggel.
                  Olajzó furat vagy nyílás nincs. Csak két oldalt kap kenést, de a mester szerint aki csinálta elég ennyi is.

                  Komment


                    Megtudjátok nekem mondani, hogy mekkora O gyűrű kell a berúgó tengelyre?Pannónia T5H-ról van szó.
                    A tengely átmérője 21mm, az oldaldeklinél 24mm. A 21x1,5-ös gyűrű lenne a jó? A 21x2 már biztos, szorulna.

                    Komment


                      A másfeles kevés, nem tömítene semmit. 2-es kell, méghozzá 21-től kisebb, hogy amikor a helyére kerül a horonyban, valamelyest feszüljön és ne gyűrődjön beszereléskor. 19 vagy 20, nekem 19 van.
                      Azon kívül bőven zsírozd a tengelyt és a deklifuratot felrakás előtt, segít a tömítésben és a szerelésben is. Illetve, ha a dekliben már mélyedést vájt a gyűrű, akkor egy új hornyot érdemes esztergálni a tengelyen kicsit beljebb a tökéletes tömítettség érdekében.

                      Komment


                        Köszi!20x2-vel megpróbálom. Az előző 20x2,5 volt, de a deknit úgy kellett levernem.

                        Komment


                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Illetve, ha a dekliben már mélyedést vájt a gyűrű, akkor egy új hornyot érdemes esztergálni a tengelyen kicsit beljebb a tökéletes tömítettség érdekében.
                          Nálam ez volt a helyzet. A terv az volt hogy kap egy perselyt a dekni, de ideiglenes megoldásként tekertem pár sor cérnát az O gyűrű alá. Na azóta is úgyvan Nem ereszti az olajat, úgyhogy inkább nem is piszkálom.
                          mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            A berúgókarra 20x 2mm-es kell, a sebváltókarra 11x2 mm-es.
                            sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              Igen, a 20x2 jó rá. A másik meg rajta volt. Köszönöm!

                              Komment


                                Üdv szakik!

                                Néhány szép képet mutatok neketek, mostanában főként ezzel foglalkozok, egy kísérleti vizes Pannónia blokk visszaállítása olajossá:
                                Click image for larger version

Name:	20150110843.jpg
Views:	1
Size:	200.0 KB
ID:	143646 A berúgó közlőkereke úgy beállt, mintha oda lenne hegesztve a tengelyre. Jól megfigelhető, milyen szögben kell állnia hogy a feladatát jól végezhesse
                                Szerencsére van forgó darab alkatrésznek, ebből egy kevés olajat engedtem le. Click image for larger version

Name:	20150110845.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	143647
                                Ennek a blokk öntvénye sérült, a belseje viszont remélem jobb állapotú lesz mint a vizesé.
                                Ez a lánckerék tengely, a bal oldali két fogaskereket kalapáccsal kellett ösztökélni hogy lejöjjön. A fékfolyadék sem dolgozta meg kellőképp. Click image for larger version

Name:	20150121850.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	143650 Hogy az összes csavar és tengely kivétele sem volt egyszerű feladat azt talán nem kell részleteznem.

                                Ehhez a vázhoz lesz, ami még régebben került hozzám. Click image for larger version

Name:	20150114848.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	143648
                                Időközben előkerült a forgalmija majd meglett a tulaj is, aztán a nevemre szóló adás-vételi szerződés

                                Persze valaminek mindig be kell csúszinia. Itt egyszerűen kirohadtak a számok a vázból: Click image for larger version

Name:	20150114849.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	143649
                                Nem is kellett volna várni az eredeti papírra
                                OdinHEM, wsievers és 4 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X