Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szeretnék egy kis segítséget kérni!

    Holnap hozzám kerül egy 1973-as Pannónia P10-es.
    Felújítás lesz a dologból. A kérdésem az a blokk illetve a főtengely felújításával kapcsolatban lenne.

    Sokat olvastam a fórumon a témát és próbáltam magam is utána járni.
    Szeretném tűgörgősre megcsináltatni a főtengelyt ezt már páran biztosan tudjátok mert korábban volt róla szó.
    Azt is írtam hogy Witmann úr csinálná komplett.
    Azonban más lehetőséget is szívesen vennék. A gond az hogy mire úgy nézne ki a dolog hogy találok megfelelő szakit, kiderül már nem foglalkozik ilyennel.
    Volt szó korábban egy miskolci szakiról aki komplett elkészíti a főtengelyt Wartburg hajtókarral új alsó csappal felső szem csapágy acélból perselyezve 18-as tűgörgős csapszeghez.
    Na már ő sem foglalkozik ezzel.

    Nem tud valaki egy szakembert aki még foglalkozik ilyennel?


    Végül mindegy hogy Wartburg vagy Kawasaki Kx hajtókar is lesz a dologból alsó csap mindenféle kép kell másik.
    A Kawasakié annyival lenne egyszerűbb hogy ahhoz csináltatnék a Bertánál 19-es csapszeghez dugót.


    Előre is köszönöm!

    Komment


      Szikszai Karcsi xlv ker . Nem hiszek hogy olcsó ,azt sem hogy gyors --csak szarásig van munkával lehet ,hogy ez jelent valamit

      Komment


        Köszönöm Joker!

        Az igazság hogy a Witmann úrral is az a "gond" hogy túl sok a munkája. Ő is úgy vállalná hogy most odaviszem és legkorábban tavasszal lesz kész. Az "olcsóság"-ról annyit hogy a Witmann komplett készít új főtengelyt Kawasaki hajtókarral stb. Ő Öbelei úrral van egyébként "összeköttetésbe". Sok cuccot hordnak hozzá és pont ez a gond, hogy a visszajáró kuncsaftokat mindig előre teszi. (persze ezt mindenki így tenné, teszi)
        A gondom inkább az a fránya legalább fél év (ami a szavaiból ítélve még több). Még úgy is hogy munkatársam nagybátyjának a legjobb cimborája.

        Tudom jön a tél, jó szakira várni kell stb. Három hónapot még reálisnak is tartanák....

        Komment


          Ja -hát szerintem ez belefér -majd megadom a számát , meg fujok egy kis hátszelet , ha jónak tartod amiket mond .

          Komment


            Ja -hát szerintem ez belefér -majd megadom a számát , meg fujok egy kis hátszelet , ha jónak tartod amiket mond .

            Rendben köszi! Akkor várom és meglátom hogy alakul!

            Komment


              Demeter! Jól fest a blokk! A belerohadt dugót még így is ki lehet belőle imádkozni. Gázolajban való tisztítás után lehet hogy sok alkatrész még használható belőle!
              demeter kedvelte ezt.

              Komment


                Sajnos a váltón kívül (végülis az kellett belőle) semmi! És ez komoly...!
                Úgy döntöttem, befejeztem a begyűjtést, szigorúan átválogatom a lomjaimat és a nagyja megy a MÉH-be. Szarból várat érzésem van csak.
                Még egy "fejlesztett" blokkot megpróbálok összerakni magamnak, arról itt majd beszámolok, eredménytől függetlenül.

                - - - Updated - - -

                dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Volt szó korábban egy miskolci szakiról aki komplett elkészíti a főtengelyt Wartburg hajtókarral új alsó csappal felső szem csapágy acélból perselyezve 18-as tűgörgős csapszeghez.
                Na már ő sem foglalkozik ezzel.

                Nem tud valaki egy szakembert aki még foglalkozik ilyennel?
                Ezek szerint beszéltél vele?
                Mit mondott, miért?
                Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2014 szept. 27, 06:43.
                OdinHEM és kedvelte ezt.

                Komment


                  Úgy döntöttem, befejeztem a begyűjtést, szigorúan átválogatom a lomjaimat
                  Nini, egy kolléga! Nálad sem lehet férni a használhatatlan (legalábbis felújítás nélkül) alkatrészektől?
                  Nálam is ez a helyzet, jelenleg az autó sem fér a garázsba, mert nekiálltam "válogatni"...
                  és OdinHEM kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    Úgy valahogy! Már csak arról kéne leszokni, hogy újra alkatrészt akarjak venni...
                    és OdinHEM kedvelte ezt.

                    Komment


                      10 kilogramm csapágyam már van...
                      wsievers kedvelte ezt.

                      Komment


                        Ezek szerint beszéltél vele?
                        Mit mondott, miért?

                        Nem én. Heeegany kollégától kaptam az ifót. Neki a miskolci szaki csinálta a Wartburg hajtókaros főtengelyt.
                        Kértem tőle az elérhetőségét és erre válaszolta hogy a napokban beszélt vele és már nem vállal ilyen átalakitást.
                        Az okot nem mondta de nekem az jött le hogy tele lett a hócipője.
                        Pedig nagyon jó feltételekkel vállalt. Higggany írta hogy neki a régi főtengelyébe és plusz 17000ft-jába került a dolog. Ás ami nem mellékes egy napjába.

                        - - - Updated - - -

                        Na! Ma elhoztam a P10-est !
                        Nagyszerű alap. Be is indítottuk. Kb. harmadik próbálkozásra be is indult. Menni ugyan nem tudtunk vele mivel gázadásra lefulladt ami nem csoda hiszen pár éve állt. Az is csoda hogy beindult. Az egész blokkban 17000km van.(bontatlan)
                        Gyönyörű a blokk hangja kivétel a henger felől hallatszó csörgő, ciripelő hang. Mint öcsém mondta (övé volt eddig a motor) egyszer (kétszer) megragadt neki. Raktak bele új dugót gyűrűvel de furatva nem lett.
                        Majd rakok fel képeket.
                        Mivel öcsém fiatalon 17 évesen vette a motort ezért nem minden korrekt rajt. Sajnos a váz piros ahogy a kerekek is. A nagyobb gondom hogy porfestve lettek az alkatrészek így még a homokszórás sem biztos hogy eredményesen letakarítja.
                        Plusz a tank sárvédő oldaldeknik is porfestve vannak, ezek feketék.
                        Kaptam hozzá plusz blokkokat meg rengeteg "hasznos" alkatrészt.
                        Három blokkot kaptam hozzá ebből kettő Tlf (ebből az egyik 1-0-2-3-4 fokozati sorrendel, legalább is a ha hinni lehet a fedélnek).
                        A harmadik elméletileg, ha a rajt lévő hengernek hinni lehet P12-es.
                        Az "érdekesség" hogy mindhárom blokk kerti traktorban üzemelt.

                        Ezeket majd szétszedem és a használható alkatrészek talonba kerülnek.

                        Egy olyan kérdésem lenne hogy a Tlf 1-0-2-3-4 sorrendű váltóját nem lehet(érdemes) beépíteni a P10 0-1-2-3-4 váltója ellenében?
                        Vagy ugyan olyan "rossz" a konstrukció? Gondolok arra hogy a P10 1-ből 2-be hajlamos reccsenni.

                        Komment


                          dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Az okot nem mondta de nekem az jött le hogy tele lett a hócipője.
                          Igen, kb ezért.
                          Persze ez több dologból jött össze, de ezeket nem részletezném.



                          A P10-hez pedig gratulálok! A TL váltója jó bele elméletileg. De a hiba ugyan az.

                          Komment


                            Ez az 1-0-2-3-4 és 0-1-2-3-4 váltó miben különbözik? A kukactárcsa átalakításával nem lehet átvariálni egyikről a másikra?

                            Komment


                              A kukacnak rövidebbnek kell lennie nyilván, de még a tárcsát forgató mechanizmus is ott van, ami biztosan különbözik.

                              Komment


                                dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                a Tlf 1-0-2-3-4 sorrendű váltóját nem lehet (érdemes) beépíteni a P10 0-1-2-3-4 váltója ellenében?
                                Cserélni kell a komplett léptető szerkezetet, a 1-0-2-esre. Nem jársz vele jobban, mert a körmös, bütykös váltószerkezet pontosabban kapcsol és valószínűleg nincs annyira szét kopva.
                                dkari kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X