Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Heeegany, 1:50-nel számolj inkább! Maradjunk a Wartburg eseténél, bronzpersellyel 1:33 gyári előírás, tűgörgősre váltás után 1:50. És ez 50 éve volt, akkori minőségű olajokkal, csapágyakkal.
    Ma ugyanezt minden további nélkül lehet tartani, sőt. Engem a hideg ráz az 1:20 keverék emlegetésétől is.
    Na így meg főleg. Így 1-2 szezon alatt megtérülne a dolog...

    Komment


      Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      nincs megfelelően derékszögelve, silány vagy pontatlan csapszegpersely, túlköszörült alsó hajtókarszem, stb...), akkor ezeket alapul véve jobban megéri átalakítani KX500asra.
      Azért szerintem a Kx500-as szettet is ellehet rontani, pontosan azért mert alsó csapot kell hozzá köszörültetni, és a dugattyúval is lesz probléma.
      Ugyan ezek milyen anyagból készülnek majd el, hogyan lesznek megmunkálva?
      Manapság még a hajtókar bronzperselyt is silány minőségből készítik (tisztelet a kivételnek).

      Komment


        Igen csak,az előirás olmozott benzinhez volt,a mostani benzinek szárazabbak,csak olajjal potolhatók.

        Ha spórólni akarsz!?
        Ne sértődj meg.!!!

        Vegyél négyütemű motort,ha régi,természetesen azt is átkell alakitani olmozatlan benzinhez.
        Beagle és OdinHEM kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          Mateapu ha tőlem kérded, amíg benzinkutas pontokért ingyen hozhatok félszint 2T olajat, addig a spórolási szándék nincs terítéken.
          És persze itt nincs semmi sértődés, ezért is merem azt leírni...egyszerűen nem vagyok hajlandó elhinni, hogy egy mai minőségű félszintetikus-szintetikus kétütemű olaj adalékai vagy tulajdonságai mellett épp az a szerencsétlenül egyszerű ólom hiányozzon a motorblokkomnak.

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Hát 35-40-ből ha sikerül kihozni akkor úgy egész jó. Nem tudsz esetleg valakit aki megcsinálná szépen és jól az alsó csapot és az összerakást?
            Tudok valakit, aki normálisan összeszerelné, de olyat, aki normálisan megcsinálná az alsó csapot sajna még nem. Ma azon agyaltam, hogy nem e lehetne megcsinálni az alsó csapot egy gyári Pannónia csap léköszörűlesével?!

            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ha spórólni akarsz!?
            Ne sértődj meg.!!!

            Vegyél négyütemű motort,ha régi,természetesen azt is átkell alakitani olmozatlan benzinhez.
            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Vegyél négyütemű motort,ha régi,természetesen azt is átkell alakitani olmozatlan benzinhez.
            Nálam nem spóroláson van a hangsúly Én a gépembe Repsol fullszintetikus kormosodás gátló 2T olajat használok. de az 1:20as keverék miatt így is órán-száján dől a kipufogóból az olaj.

            Komment


              Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ma azon agyaltam, hogy nem e lehetne megcsinálni az alsó csapot egy gyári Pannónia csap léköszörűlesével?!
              Hát ha kisebb kell akkor nem gond. Suliba egy gyakorlat tanárt(CNC esztergás) megkérdeztem hogy miből érdemes főtengely csapot csinálni. Azt mondta hogy az a legbiztosabb ha egy nagyobból faragjuk ki.
              Tehát akkor csak egy jó esztergályost kell keresni aki egy gyáriból szépen kifarag és köszörül egy megfelelőt.

              Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nálam nem spóroláson van a hangsúly Én a gépembe Repsol fullszintetikus kormosodás gátló 2T olajat használok. de az 1:20as keverék miatt így is órán-száján dől a kipufogóból az olaj.
              Én nekem most Elf szintetikus olaj van benne(ez volt a legolcsóbb szintetikus) többnyire, de az utcába valahogy nagyon csúnyán néznek rám amikor hidegen, szívatóval 1:20-as keverékkel "elrajtolok" aztán a tükörből homályosan látok hátra, pedig a szememmel semmi gond nincs és a tükör is tiszta
              OdinHEM és Retroo kedvelte ezt.

              Komment


                A huszas keveréket soha nem használtam,bár bejárattam néhány kéütemüt.
                Mióta nem lehet olmost kapni sokat küszködtem a gyertyákkal,tévedésből egyszer kétszer kevertem be az olajat mert egy kolegám megelőzött és nem köpte be többé a gyertyát,ekkor jöttem rá ,hogy az olajtól valamilyen módon kitistzult a gyertya,nem volt kis kokszdarab a pólusok között,ez egy kistraktorral történt ami napi használatban volt.
                Munkahelyemen damilos-fünyirókat és fürészeket is karban tartok.25-ös keverékkel használjuk még nem volt motorhibánk és nem természetes kopásunk.A 15-éves főtengely megevett két dugattyút és számtalan kuplungot mire nyugdijba került sok alkatrész szolgál fiatalabb gépben belőle.
                Ezt a szerintem is,durva olajozásnak a javára irom.!Tudom,hogy környezetszennyező de láttam egyéves láncfürészt a garancia után egy héttel elkopott pedig csak az előirt 50-est használták de sokat.minden motoralkatrész elkopott.dugó gyürü csapágy hajtókar,és kivülről uj szerü volt.Vigyáztak rá előirás szerint.
                Elokvastam a kezelésit Shtill-Hátul apróbetü zárójelben Ólommentes benzin esetén Nem 50-1 hanem 25-1 a keverési arány.
                És ne mondjátok Hogy a jobb olajból keveseb kell!!!
                Igazatok van,és megéri kisérletezni egy motorral,amit felujittotatok???
                Beagle kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Munkahelyemen damilos-fünyirókat és fürészeket is karban tartok.25-ös keverékkel használjuk még nem volt motorhibánk és nem természetes kopásunk
                  A kistraktoroknak, damilos fűnyíróknak, és benzines láncfűrészeknek rövid a kipufogó rendszerűkből könnyem távozik/kiég belőle az olaj. ezért nem annyira érzékenyek a keverési arányra. Ráadásul tartósan használják őket max teljesítményük 70-100%-án, így még kevesebb az esély az elrakódásra.

                  Pannónia esetében kissé rosszabb a helyzet, mert hosszú a kipufogórendszere, 1:20as keverékkel megy, és jó esetben ritkán van max teljesítményük közelében tartósan használva, ezért könnyen elrakódik és nehezen vagy egyáltalán nem indul meg benne egyfajta öntisztító folyamat.

                  mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Igazatok van,és megéri kisérletezni egy motorral,amit felujittotatok???
                  A Pannónia csak a hajtókarpersely miatt igényli az 1:20as keveréket. Ha ki van cserélve tűgörgősre , akkor elviekben hígabb keverékkel is bőven beéri.

                  Az ólommal és egyéb régi adalékokkal ( pl. Fimol ) csak óvatosan, mert oda is tökéletesen lerakodik, ahova nem szükségesek (pl, karburátor, gyűrűhornyok, stb...)




                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hát ha kisebb kell akkor nem gond. Suliba egy gyakorlat tanárt (CNC esztergás) megkérdeztem hogy miből érdemes főtengely csapot csinálni. Azt mondta hogy az a legbiztosabb ha egy nagyobból faragjuk ki.
                  Tehát akkor csak egy jó esztergályost kell keresni aki egy gyáriból szépen kifarag és köszörül egy megfelelőt.
                  A Pannónia csapszege lépcsős, és ha KX500as méretre kell köszörülni, akkor pont szintbe kell lennie azzal a résszel, ami bemegy a főtengely sonkába. Ez is kivitelezhető?
                  Ha nem, akkor másik alternatíva lehetne, hogy még hagyni neki egy kicsi lépcsőt ( hézagolás miatt is) és venni bele egy olyan méretű tűgörgőt, ami passzol a KX alsó hajtókarszemhez és gyártott csaphoz.
                  Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    és venni bele egy olyan méretű tűgörgőt, ami passzol a KX alsó hajtókarszemhez és gyártott csaphoz
                    ---ezt szerintem , csak néhány ember van és hely van ahol tökéletesre tudják csinálni az országban .....
                    wsievers és OdinHEM kedvelte ezt.

                    Komment


                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      , csak néhány ember van és hely van ahol tökéletesre tudják csinálni az országban
                      Soha ne légy kishitű Ez egy csodás ország kitünő szakemberekkel,csak nem ENGEDIK őket dolgozni!!!!!!!!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ---ezt szerintem , csak néhány ember van és hely van ahol tökéletesre tudják csinálni az országban ...
                        Ha publikus, akkor kik ezek az emberek?

                        Komment


                          mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Soha ne légy kishitű

                          ..nem vagyok kishitű --csak számold ki -ha pl . megköszörülünk egy hk. csapot kissebbre-és ahk.szemet nagyobra (ráadásul nem is kerek méretre-mert vigyázunk a cementálásra) --mennyivel nagyobb görgőt KELL CSINÁLNI! NEM VENNI ! -hogy a görgők KÖZTI távolság jó legyen .

                          Pontossabban --hogy a három átmérő stimmeljen .De lehet hogy csak én vagyok kevés erre

                          Komment


                            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            megköszörülünk egy hk. csapot kissebbre-és ahk.szemet nagyobra (ráadásul nem is kerek méretre-mert vigyázunk a cementálásra) --mennyivel nagyobb görgőt KELL CSINÁLNI! NEM VENNI ! -hogy a görgők KÖZTI távolság jó legyen .
                            KX 500asra való átalakítás esetén a hajtókar alsó szemet NEM KELL nagyobbra köszörülni. Sőt még az alsócsap is passzol a Pannónia főtengelybe, csak az vele a gond, hogy rövidebb mint a Pannóniáé. Tehát csak egy alsó csapot kéne csináltatni az eredeti Pannónia alsócsapból, vagy egy új anyagból.

                            Komment


                              Tehát az egyetlen különbség az hogy az alsó csak átmérője túl nagy a KX hajtókarhoz?
                              A pannónia csapszegének átmérője mennyi? És a KX csapszegének?

                              De ha a Pannóniáé nagyobb akkor csak köszörülni kell belőle szépen a KX csapszegének az átmérőjére. És meg is van oldva a probléma.

                              Komment


                                akkorjó................

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X