Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha megfúratjátok 72 mm-re (tegyük fel, hogy tökéletesen központos lesz a furat és a gyári öntés, megmunkálás is az), akkor marad 1,4 mm-nyi hengerfal alul.
    Az elég vajon, hogy megvezesse alsó holtpont környékén a dugattyút és tolerálja a terhelésváltásokat?
    Egy agyon karmolt nagyon megfúrandó hengerrel megérne egy próbát amitől viszont én magam ódzkodok, hogy ha itt letörik a szoknya alul az mekkora kárt tud tenni a blokkban
    Más szerintem azzal a +25ccm-el nem igen fogja megváltani a világot, max többet eszik

    Komment


      OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Egy agyon karmolt nagyon megfúrandó hengerrel megérne egy próbát amitől viszont én magam ódzkodok, hogy ha itt letörik a szoknya alul az mekkora kárt tud tenni a blokkban
      Igen, ettől félek én is... Annyit meg nem ér az egész.
      Az a +25ccm meg igen is sokat ér, dob vagy fél lovat a motor teljesítményén

      Na de akkor így többet kell rászánnom. Csak azt nem tudom hogy maradjon-e a mostani henger(akkor ehhez lenne dug csináltatva) és jawa hengerfejjel vagy szerezzek egy P10-es hengert amivel a hűtés is jobb lenne és mehetne rá a középgyertyás hengerfej.

      Egy már meglévő dugattyúban a csapszegfuratot nem lehet kibővíteni?

      Komment


        Ha a Wartburg dugattyúcsapszege 20as, akkor akkor egy azonos külső és szélességű , de 18as belső átmérőjű tűgörgőskosárral nem lehetne megoldani úgy, hogy passzoljon bele a 18as csapszeg?! Akkor ebben az esetben nem kéne Trabant dugattyút alkalmazni.

        Komment


          Szervusztok!

          A fentiekben boncolgatott felfúráskor,arra is gondolni kell,hogy a felömlők,szelvényében nem derékszögben csatlakoznak be a hengerbe.Következésképp,-felfúrás után megváltozik a vezérlés,-tehát azt korrigálni kell.Amennyiben felfúráson töritek a "buksitokat",-célszerű még a fúrás előtt megmérni,a henger felső síkjához viszonyítva,a felömlők méreteit és a fúrás után korrigálni,az eredeti méretre.

          A felömlők geometriája szintén nagyon fontos,azoknak szimmetrikusnak kell lenniük,mert asszimmetria esetén,a felömlő benzin-levegő keverék,-"eltolja" egymást,mely nagyban rontja a hatásfokot.

          - Hogy a szoknya kibírja e,vagy sem,ahhoz komoly számításokat kellene,egy "okult tudornak" végezni,-függ attól is,hogy annak idején,milyen anyagból sikeredett a hengert önteni.

          Annak idején én belefúrtam,a 175-ös CZ-be a 250-es JAWA dugót,igaz a dugattyút kisebb átmérőjűre esztergáltam,-igy a furat 58mm.-ről,a 65mm.-ert közelítette,az eredményt leírtam már,a "te hogyan kezdtél motorozni",vagy valami hasonló topikban,-nem érte meg.


          Üdvözlettel:Che
          sepy, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ha a Wartburg dugattyúcsapszege 20as, akkor akkor egy azonos külső és szélességű , de 18as belső átmérőjű tűgörgőskosárral nem lehetne megoldani úgy, hogy passzoljon bele a 18as csapszeg?! Akkor ebben az esetben nem kéne Trabant dugattyút alkalmazni.
            Ez lenne a legszebb és olcsóbb megoldás. Ilyen tűgörgős csapágyat hol érdemes venni? Csapágyboltban ilyenekkel foglalkoznak?

            A wartburg hajtókar felső szemének átmérője mekkora?
            Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2013 jún. 18, 00:50. Oka: kiegészítés

            Komment


              A miskolci illető, aki csinálja ezeket a főtengelyeket, asszem tud rakni csapágyacélból készült perselyt a felső szembe, de nem akarok hülyeséget mondani...

              Komment


                Gergő eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A miskolci illető, aki csinálja ezeket a főtengelyeket, asszem tud rakni csapágyacélból készült perselyt a felső szembe, de nem akarok hülyeséget mondani...
                Na majd megérdeklődöm

                Komment


                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Na és egy ilyen dugó mennyibe fáj ?
                  Click image for larger version

Name:	DSC00884.jpg
Views:	1
Size:	188.1 KB
ID:	137689Click image for larger version

Name:	DSC00885.jpg
Views:	2
Size:	189.1 KB
ID:	1376905000.-,de a dobozon látszanak az árak és bármilyen méretben legyártják.
                  heeegany és ptm004 kedvelte ezt.

                  Komment


                    hoho, ez egy jo kis Berta dugo Berta Dugattyú - dugattyú gyártás, egyedi dugattyú készítés Nagyon korrekt es jó minőségű. Ne vegyetek ocsó indiai árut 3500Ft-ért, inkább a hazait részesítsük előnyben.
                    Titus, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      dsc00884.jpgdsc00885.jpg5000.-,de a dobozon látszanak az árak és bármilyen méretben legyártják.
                      Asszem most is ilyen van benne
                      Na de 5000 is 5000, tehát ha lehet jobban örülnék annak ha maradhatna a mostani is.
                      No meg lassan 300km összejön, és nem sok kedvem van előröl kezdeni a bejáratást

                      Komment


                        Tegnap beszéltem a miskolci illetővel. Ma meg is látogattam
                        És a szerzemény:
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20130620_122402.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	137696Click image for larger version

Name:	IMG_20130620_122432.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	137697
                        Wartburg hajtókar, benne egy persellyel hogy passzoljon bele a 250-es MZ-k felső tűgörgője, És így jó hozzá a 18-as csapszeg.

                        Úgyhogy ma szedem is szét a blokkot

                        Viszont azt mondta hogy 1:33-nál olajszegényebb keverékkel ne használjam, mert bár a tűgörgő bírná az 1:50-et is a vashenger miatt kell neki a sok olaj.
                        sepy, Gergő és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Heegany, valami más átalakítás kell még ehhez a művelethez? Mármint a Wartburg hajtókaros átalakításhoz. Az alsó szem jó? A másik csatornán elakadt az info (http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post36675) köszi

                          Én is előtte vagyok egy TLF motor generálnak, az én főtengelyem a Kossuth Pali bácsinál fog készülni itt Kőbányán, majd megpróbálok kihuzni infot. 15eFt-ra mondta a felújítási költséget. Arról nem beszéltünk, hogy pontosan milyen modositott akatreszek kerülnek be.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: ptm004; 2013 jún. 20, 13:24. Oka: bővítés

                          Komment


                            ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Heegany, valami más átalakítás kell még ehhez a művelethez? Mármint a Wartburg hajtókaros átalakításhoz. Az alsó szem jó? A másik csatornán elakadt az info (353-as Wartburg hajtókar Pannónia T5-be???) köszi

                            Én is előtte vagyok egy TLF motor generálnak, az én főtengelyem a Kossuth Pali bácsinál fog készülni itt Kőbányán, majd megpróbálok kihuzni infot. 15eFt-ra mondta a felújítási költséget. Arról nem beszéltünk, hogy pontosan milyen modositott akatreszek kerülnek be.
                            Azt hiszem Wartburg alsó csapot köszörült meg hozzá méterre(de lehet hogy nem a wartburgét, de köszörülve lett valamiéből az biztos)
                            És ennyi átalakítás kell. A hajtókarba felül van egy vékony acélpersely és abba van a felső tűgörgősor amiknek a belseje 18-as. Tehát egy normál Pannónia dugóval lehet használni(annyi hogy a csapszeg nem lehet túlméretes)
                            Mondta hogy csinált Trabant dugóhoz is. De azzal még nem lett kipróbálva a motor.
                            Nekem ez 17e-be volt. Úgy hogy vittem egy másik, elég siralmas állapotú főtengelyt. De ehhez mindent ő adott.
                            (meg kaptam egy halom szerelési tanácsot is hozzá, úgyhogy megyek is csinálni amíg el nem felejtem őket )
                            sepy, -t5- és 3 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nekem ez 17e-be volt. Úgy hogy vittem egy másik, elég siralmas állapotú főtengelyt.
                              Ez nem rossz, én 12-t fizettem az eredeti hajtókarral történő felújításért.
                              Ráadásul, ha jól látom...javítva vannak a főtengely oldalcsapok is?

                              Komment


                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ráadásul, ha jól látom...javítva vannak a főtengely oldalcsapok is?
                                Hát elég jó állapotúak, tehát elképzelhető. De ezt nem kérdeztem.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X