Ha már széthúzod akkor az összes csapágyat szimeringet érdemes cserélni, és valószínűleg a főtengelyed is felújítós lesz.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
idő hiánya miatt lassú válasz
Zsolti! A szimeringet minden képen ki kell cserélni mert ennyi idő után megkeményedik a gumi és nem tömít. A csapággyal kapcsolatban mivel azt is cserélni kell / csak jó minőségűre érdemes/ minden képpen meg kell majd mérni a csapágy belső gyűrű átmárőjét és a tengely átmérőt és az alapján dől el a kérdés.Ha másképpen hibátlanok a tengelyek kemény krómmal vagy fémszórással javíthatóak. Csak gazdasági számítást végezni kell mert bármelyik javítás is választod még köszörülni is kell! Bocs,hogy beleszóltam a Pannoniások életébe mint Cetkás. Üdv. Sepy. Sajna mire meg írtam az élénk oldalon két válasz is született mely viszont jó hiszen sokan szeretnénk segíteni.Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2013 máj. 24, 19:41. Oka: lassú írásom miatt más is szól előttem
- 3 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseminden képen ki kell cserélni
(Bocs sepy de ezt nem hagyhattam ki!)A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 5 likes
Komment
-
Itt írtam nemrég.
Felmerülhet a kérdés, hogy a "piros könyv" miért ír 2 db 25x50x10-est?
Mert a korábbi Pannónia típusoknál a gyújtás oldalon is külön házban volt a szimering, egy 50x62x10-es alugyűrűben.
Tehetsz oda 25x62x8-ast is ha akarsz, nem az számít hanem a megfelelő anyag és minőség.-t5- kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Üdv.!
Pannónia motorblokk felújítás előtt állok és 1-2 infóra lenne szükségem. Mi az előnye és hátránya a régi ablakos TL váltónak az újabb tömör-fogaskerekes váltóval szemben? Kapcsolódás szempontjából számomra a TL előnyösebbnek tűnik, mert az újabbal ellentétben nem 120°-onként, hanem 60°-onként kapcsolódik. Viszont a régi TL váltó szerkezete az ablakok miatt mintha egy kissé gyengébb lenne. Hajlamos a fogaskerék törésre a TL váltó?
A másik dolog, ami érdekelne, hogy gyári Pannónia hajtókart érdemes e kicserélni a Kawasaki KX500-as hajtókarja? Ez ügyben van valakinek valami a tapasztalata? Jó minőségi alsó-csapot hol lehetne szerezni KX500as hajtókarra való átalakításhoz?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Komment
-
Üdv!
Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMi az előnye és hátránya a régi ablakos TL váltónak az újabb tömör-fogaskerekes váltóval szemben?
Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHajlamos a fogaskerék törésre a TL váltó?
- 2 likes
Komment
-
Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA másik dolog, ami érdekelne, hogy gyári Pannónia hajtókart érdemes e kicserélni a Kawasaki KX500-as hajtókarja? Ez ügyben van valakinek valami a tapasztalata? Jó minőségi alsó-csapot hol lehetne szerezni KX500as hajtókarra való átalakításhoz?
Komment
-
Nem csak a KX500-as hajtókarja jó a Pannóniához, hanem a 353-as kétütemű Wartburgé is, ami felül ugyanúgy tűgörgős. Tudok is privátban jó szakembert ajánlani, aki megcsinálja, nekem is ilyen lesz a TLF-emben (igaz, még nem építettem be, de jó pár embernek csinált már ilyet az illető).sricsi70 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Úgy tudom, az is jó, de nekem 353-as van, de azért kell egy kicsit alakítani rajta, pl. asszem az alsó szemnél véknyítani kell, meg felül a négyszögletes részt le kell köszörülni, hogy ne akardon bele a dugattyúba, stb. Szóval van vele munka, de még mindig egyszerűbbnek és olcsóbbnak tartom, mint a KX500-ét.
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése50-60-ezret meg nem biztos hogy megér a dolog...
Ha azt vesszük alapul, hogy egy gyári Pannónia hajtókar felújítása kerül közel 10ezerFt-ba, ami a későbbiek során sok gondot okozhat (pl. nincs megfelelően derékszögelve, silány vagy pontatlan csapszegpersely, túlköszörült alsó hajtókarszem, stb...), akkor ezeket alapul véve jobban megéri átalakítani KX500asra.
Komment
-
Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOlyan 23-26ezerFt környékén lehet vásárolni egy KX500 hajtókarszettet.
Mert nekem legjobb tudomásom szerint a főtengely még gyári. És a többi, kibontott alkatrészből ítélve azért az alsó tűgörgő sem lehet már valami jó állapotban(bár még nem kotyog és szépen jár). A bronzpersely viszont hidegen csörög egy kicsit. Tehát igencsak esedékes lenne legalább annak a cseréje. De az meg lehet hogy nem is lesz jó...
No meg a normális minőségű olaj is túl drága ahhoz hogy 1:20-ba keverjem...
Tűgörgőssel meg 1:30-ba keverve is 50 liter benzinen már 1 liter olajjal kevesebb kéne. Tehát pár éven belül simán meg is térülne az ára(ha csak 2500ft/l árral számolok)
(ha rosszul számoltam akkor elnézést, kicsit fáradt vagyok most)
Komment
-
Heeegany, 1:50-nel számolj inkább! Maradjunk a Wartburg eseténél, bronzpersellyel 1:33 gyári előírás, tűgörgősre váltás után 1:50. És ez 50 éve volt, akkori minőségű olajokkal, csapágyakkal.
Ma ugyanezt minden további nélkül lehet tartani, sőt. Engem a hideg ráz az 1:20 keverék emlegetésétől is.
- 2 likes
Komment
Komment