Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha már széthúzod akkor az összes csapágyat szimeringet érdemes cserélni, és valószínűleg a főtengelyed is felújítós lesz.
    Zsolt27 és -t5- kedvelte ezt.

    Komment


      idő hiánya miatt lassú válasz

      Zsolti! A szimeringet minden képen ki kell cserélni mert ennyi idő után megkeményedik a gumi és nem tömít. A csapággyal kapcsolatban mivel azt is cserélni kell / csak jó minőségűre érdemes/ minden képpen meg kell majd mérni a csapágy belső gyűrű átmárőjét és a tengely átmérőt és az alapján dől el a kérdés.Ha másképpen hibátlanok a tengelyek kemény krómmal vagy fémszórással javíthatóak. Csak gazdasági számítást végezni kell mert bármelyik javítás is választod még köszörülni is kell! Bocs,hogy beleszóltam a Pannoniások életébe mint Cetkás. Üdv. Sepy. Sajna mire meg írtam az élénk oldalon két válasz is született mely viszont jó hiszen sokan szeretnénk segíteni.
      Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2013 máj. 24, 18:41. Oka: lassú írásom miatt más is szól előttem
      Titus, Zsolt27 és -t5- kedvelte ezt.

      Komment


        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        minden képen ki kell cserélni
        Ha csak a képen cseréled ki az nem segít, a blokkban is ki kell!
        (Bocs sepy de ezt nem hagyhattam ki!)
        OdinHEM, mátéapu és 3 további látogató kedvelte ezt.
        A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

        Komment


          Sziasztok,
          Olyan kérédésem lenne, hogy a blokkban eredetileg fémházas főtengely szimeringek voltak, melyek mérete ha jól tudom 25x50x10. Viszont motoros oldalakon látok 62x25x8-asat főtengelyhez is. Akkor most melyiket is kell megvásárolnom, ha nem fémházasat akarok?Köszönöm

          Komment


            Itt írtam nemrég.

            Felmerülhet a kérdés, hogy a "piros könyv" miért ír 2 db 25x50x10-est?
            Mert a korábbi Pannónia típusoknál a gyújtás oldalon is külön házban volt a szimering, egy 50x62x10-es alugyűrűben.
            Tehetsz oda 25x62x8-ast is ha akarsz, nem az számít hanem a megfelelő anyag és minőség.
            -t5- kedvelte ezt.

            Komment


              Click image for larger version

Name:	DSCN0487.jpg
Views:	1
Size:	188.9 KB
ID:	137578
              Alkatrészre várva....Click image for larger version

Name:	DSCN0489.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	137579Click image for larger version

Name:	DSCN0490.jpg
Views:	1
Size:	189.4 KB
ID:	137580Click image for larger version

Name:	DSCN0491.jpg
Views:	1
Size:	197.5 KB
ID:	137581
              demeter, heeegany és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                Üdv.!

                Pannónia motorblokk felújítás előtt állok és 1-2 infóra lenne szükségem. Mi az előnye és hátránya a régi ablakos TL váltónak az újabb tömör-fogaskerekes váltóval szemben? Kapcsolódás szempontjából számomra a TL előnyösebbnek tűnik, mert az újabbal ellentétben nem 120°-onként, hanem 60°-onként kapcsolódik. Viszont a régi TL váltó szerkezete az ablakok miatt mintha egy kissé gyengébb lenne. Hajlamos a fogaskerék törésre a TL váltó?

                A másik dolog, ami érdekelne, hogy gyári Pannónia hajtókart érdemes e kicserélni a Kawasaki KX500-as hajtókarja? Ez ügyben van valakinek valami a tapasztalata? Jó minőségi alsó-csapot hol lehetne szerezni KX500as hajtókarra való átalakításhoz?

                Válaszotokat előre is köszönöm!

                Komment


                  Üdv!

                  Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mi az előnye és hátránya a régi ablakos TL váltónak az újabb tömör-fogaskerekes váltóval szemben?
                  Nem tapasztaltam a konstrukcióból adódó különbséget, a lényeg a kapcsolókörmök épsége és a 2-es fogaskerék minél kissebb kopása.


                  Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hajlamos a fogaskerék törésre a TL váltó?
                  Találkoztam már törött 1-es fogaskerekü blokkal, de ha te nem szántásban téglával megpakolt oldalkocsival akarsz közlekedni a rendberakott motoroddal, kicsi esélyt látok rá!
                  OdinHEM és demeter kedvelte ezt.

                  Komment


                    Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A másik dolog, ami érdekelne, hogy gyári Pannónia hajtókart érdemes e kicserélni a Kawasaki KX500-as hajtókarja? Ez ügyben van valakinek valami a tapasztalata? Jó minőségi alsó-csapot hol lehetne szerezni KX500as hajtókarra való átalakításhoz?
                    Ez a része engem is érdekelne a dolognak. Tervezgetek én is ilyesmit, de árban rengeteg eltérést olvastam 50-60-ezret meg nem biztos hogy megér a dolog...

                    Komment


                      Nem csak a KX500-as hajtókarja jó a Pannóniához, hanem a 353-as kétütemű Wartburgé is, ami felül ugyanúgy tűgörgős. Tudok is privátban jó szakembert ajánlani, aki megcsinálja, nekem is ilyen lesz a TLF-emben (igaz, még nem építettem be, de jó pár embernek csinált már ilyet az illető).
                      sricsi70 kedvelte ezt.

                      Komment


                        353? Nem a 353 előtti 45 lovas 1000-es motoré?

                        Komment


                          Úgy tudom, az is jó, de nekem 353-as van, de azért kell egy kicsit alakítani rajta, pl. asszem az alsó szemnél véknyítani kell, meg felül a négyszögletes részt le kell köszörülni, hogy ne akardon bele a dugattyúba, stb. Szóval van vele munka, de még mindig egyszerűbbnek és olcsóbbnak tartom, mint a KX500-ét.

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            50-60-ezret meg nem biztos hogy megér a dolog...
                            Olyan 23-26ezerFt környékén lehet vásárolni egy KX500 hajtókarszettet. Ami többletköltséggel jár, az alsócsap legyártása és a dugattyú csapszegfuratának bővítése 18mm-ról 19mm-re. Talán a bővítést el lehetne kerülni azzal, hogy a szetteben található felső tűgörgőskosarat kicserélni 1mm-rel kisebb átmérőjűre ( ez olyan 2-3ezerFt lenne), de ez lehetséges, hogy a élettartam rovására menne. Ennek utána kéne járni
                            Ha azt vesszük alapul, hogy egy gyári Pannónia hajtókar felújítása kerül közel 10ezerFt-ba, ami a későbbiek során sok gondot okozhat (pl. nincs megfelelően derékszögelve, silány vagy pontatlan csapszegpersely, túlköszörült alsó hajtókarszem, stb...), akkor ezeket alapul véve jobban megéri átalakítani KX500asra.

                            Komment


                              Retroo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Olyan 23-26ezerFt környékén lehet vásárolni egy KX500 hajtókarszettet.
                              Hát 35-40-ből ha sikerül kihozni akkor úgy egész jó. Nem tudsz esetleg valakit aki megcsinálná szépen és jól az alsó csapot és az összerakást?
                              Mert nekem legjobb tudomásom szerint a főtengely még gyári. És a többi, kibontott alkatrészből ítélve azért az alsó tűgörgő sem lehet már valami jó állapotban(bár még nem kotyog és szépen jár). A bronzpersely viszont hidegen csörög egy kicsit. Tehát igencsak esedékes lenne legalább annak a cseréje. De az meg lehet hogy nem is lesz jó...
                              No meg a normális minőségű olaj is túl drága ahhoz hogy 1:20-ba keverjem...

                              Tűgörgőssel meg 1:30-ba keverve is 50 liter benzinen már 1 liter olajjal kevesebb kéne. Tehát pár éven belül simán meg is térülne az ára(ha csak 2500ft/l árral számolok)

                              (ha rosszul számoltam akkor elnézést, kicsit fáradt vagyok most)

                              Komment


                                Heeegany, 1:50-nel számolj inkább! Maradjunk a Wartburg eseténél, bronzpersellyel 1:33 gyári előírás, tűgörgősre váltás után 1:50. És ez 50 éve volt, akkori minőségű olajokkal, csapágyakkal.
                                Ma ugyanezt minden további nélkül lehet tartani, sőt. Engem a hideg ráz az 1:20 keverék emlegetésétől is.
                                joker és OdinHEM kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X