Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én vagyok a legkeletibb Pannoniás
    ...és tényleg , ott még ilyen nyomkodós , kézi a kútoszlop ?
    Blackmumus és Beagle kedvelte ezt.

    Komment


      Nálam 1:20-al van a bejáratás, s ólomadalékot minden kétütemű motoromnak szoktam adni.

      Komment


        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ..és tényleg , ott még ilyen nyomkodós , kézi a kútoszlop ?
        Ne álmodozz!
        Olyan csak nálad van meg a mesében.




        Én ólomadalék helyett is olajat öntök!
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          ...és tényleg , ott még ilyen nyomkodós , kézi a kútoszlop ?
          igen és saját fúrott kútja van és mint az oroszok, a frissen csapolt kőolajat önti a tankba
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            Sziasztok.

            Miután a pannoniam pénteken sikeres műszaki vizsgát tett gondoltam elmegyek egy körre kipróbálom. Aztán egy bizonyos távolság után egyik pillanatról a másikra megállt. Mikor beindítottam súrlódó hangot kezdtem hallani a jobb oldali dekni alól. Megnéztem a lendkerék körül minden rendben, bentebbről jön a hang. A motor 32 évet állt, tehát tisztába voltam vele, hogy történhet ilyen. Szerintetek mi szált el? Csak úgy öteletelés szintjén. Köszönöm

            Komment


              főtengelyhézagolás nem jó.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Esetleg beállt a csapágy. Le lehetne venni a gyújtást és kiszedni a szimeringet (úgyis megkeményedett már régen és nem zár tökéletesen), aztán meg lehet nézni közelebbről.
                Jut eszembe még, nem tudom milyen súrlódó hang lehet, de a nagyon rossz szimering mellett ki-be szívott levegő is adhat olyasmi hangot.
                Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2013 máj. 12, 09:02.

                Komment


                  Sziasztok. Megvan a probléma, a jobb oldali főtengely csapágy kosara tönkrement és begyűrték a golyók. A dugó henger nincs rossz állapotban, szerintem az fog visszamenni. A főtengelynél sem érzek semmilyen kottyanást, viszont azt nem szívesen tenném vissza felújítás nélkül. Szerintetek érdemes hozzányúlni, ha látszólag semmilyen hibája nincs? A csapszegnél lévő perselyen látok kopásnyomokat. Ez házilag cserélhető? Ha igen az olajzó rést, hogyan lehet elkészíteni?
                  Az lenne a cél, hogy mostanában ne kelljen még egyszer szétszedni.
                  Köszönöm

                  Komment


                    Én az eredeti állapotú főtengelyt hagynám békén, az még mindig megbízhatóbb, mint egy itt-ott felújított. Ha meg felújíttatnék, akkor egy használhatatlan-beállt darabot inkább.
                    A perselycseréhez kell egy kihúzó szerszám, meg egy a behúzáshoz. Ezek nem bonyolult dolgok, nagyobb alátétekből, egy megfelelő átmérőjű csőből és méretre esztergált fejű csavarból könnyen összehozhatók. Behúzás után az olajzórés két végén megfúrom a perselyt, aztán fűrészlappal kivágom a két szélén. Lemunkálom a sorját, óvatosan bedörzsárazom állítható dörzsárral pici fogásokkal.
                    Ez kényes, türelmes művelet, mert könnyen úgy járhat az ember, hogy "még nem jó, még nem jó, már nem jó...".
                    Beagle kedvelte ezt.

                    Komment


                      Helllo! Neked erre lesz szükséged:

                      Villámgyors perselycsere - Blogok - Veterán fórum

                      üdv, Odin

                      Komment


                        szevasztok! A nevem Vago Pista. Párnapja regisztráltam és nekem is van egy 73-as t5-ösöm. rég megszerettem volna csinálni a mocit csak nem tudom a szimering méreteket. most itt megtaláltam. megköszönném ha valaki a többi méretét is megtudná adni! Előre is köszönettel:Vago Pista.

                        Komment


                          Pista!

                          Mielőtt "tele szemetelnéd" a témákat! PIROS KÖNYV!!!
                          12. oldal
                          Click image for larger version

Name:	simmering.jpg
Views:	1
Size:	205.6 KB
ID:	137495
                          Attached Files
                          Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2013 máj. 28, 13:50.
                          Beagle és heeegany kedvelte ezt.
                          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                          Komment


                            Igen, felújítás előtt kötelező darab a piros könyv Abban minden szimering és csapágyméret is szerepel sok más hasznos információval együtt.
                            -t5- kedvelte ezt.

                            Komment


                              Helló!Az én T5 motorblokkomban a kuplung tengely és a váltó tengely az olaj rész felöli csapágyakban szerintem kicsit megforognak,mert ha csak ujjal ellent fogok a belső gyűrűnek akkor a tengelyt láthatóan eltudom könnyen forgatni.Nem volt még szét soha a motor ház és 18 ezret ment.Talán kopottak lesznek már a belső gyűrűk?Vagy valakinek teljes szétszedésnél kijöttek kézzel a tengelyek a helyéről?Nem kellett kiütő tüskét használni?Mert nekem megvan a piros sárga könyv,és az azt írja,hogy kiszedésnél használjunk kiütőt.Lehet hogy érdemes lenne már azokat a csapágyakat kicserélni,hogy szorosabban fogja a tengelyeket?Meg a szimmering házakat,még a fém házas van bennt ennyi idő után érdemes kicserélni?üdv

                              Komment


                                Zsolt27 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ennyi idő után érdemes kicserélni
                                Így van, nem a kilométer miatt, hanem az idő miatt! Én minden tavasszal, az idény előtt lecserélem az olajat, hiába megyek csak 2-3000 km a szezonban! Ha csapágyat cserélsz nehogy vissza tedd a régi simmeringet, mert leszúrom magam egy 36 éves Somló-hegyi szőlőkaróval!
                                Titus, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.
                                A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X