mateapu eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Blackmumus és Beagle kedvelte ezt.
- 2 likes
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése..és tényleg , ott még ilyen nyomkodós , kézi a kútoszlop ?
Olyan csak nálad van meg a mesében.
Én ólomadalék helyett is olajat öntök!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...és tényleg , ott még ilyen nyomkodós , kézi a kútoszlop ?mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Sziasztok.
Miután a pannoniam pénteken sikeres műszaki vizsgát tett gondoltam elmegyek egy körre kipróbálom. Aztán egy bizonyos távolság után egyik pillanatról a másikra megállt. Mikor beindítottam súrlódó hangot kezdtem hallani a jobb oldali dekni alól. Megnéztem a lendkerék körül minden rendben, bentebbről jön a hang. A motor 32 évet állt, tehát tisztába voltam vele, hogy történhet ilyen. Szerintetek mi szált el? Csak úgy öteletelés szintjén. Köszönöm
Komment
-
Esetleg beállt a csapágy. Le lehetne venni a gyújtást és kiszedni a szimeringet (úgyis megkeményedett már régen és nem zár tökéletesen), aztán meg lehet nézni közelebbről.
Jut eszembe még, nem tudom milyen súrlódó hang lehet, de a nagyon rossz szimering mellett ki-be szívott levegő is adhat olyasmi hangot.Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2013 máj. 12, 09:02.
Komment
-
Sziasztok. Megvan a probléma, a jobb oldali főtengely csapágy kosara tönkrement és begyűrték a golyók. A dugó henger nincs rossz állapotban, szerintem az fog visszamenni. A főtengelynél sem érzek semmilyen kottyanást, viszont azt nem szívesen tenném vissza felújítás nélkül. Szerintetek érdemes hozzányúlni, ha látszólag semmilyen hibája nincs? A csapszegnél lévő perselyen látok kopásnyomokat. Ez házilag cserélhető? Ha igen az olajzó rést, hogyan lehet elkészíteni?
Az lenne a cél, hogy mostanában ne kelljen még egyszer szétszedni.
Köszönöm
Komment
-
Én az eredeti állapotú főtengelyt hagynám békén, az még mindig megbízhatóbb, mint egy itt-ott felújított. Ha meg felújíttatnék, akkor egy használhatatlan-beállt darabot inkább.
A perselycseréhez kell egy kihúzó szerszám, meg egy a behúzáshoz. Ezek nem bonyolult dolgok, nagyobb alátétekből, egy megfelelő átmérőjű csőből és méretre esztergált fejű csavarból könnyen összehozhatók. Behúzás után az olajzórés két végén megfúrom a perselyt, aztán fűrészlappal kivágom a két szélén. Lemunkálom a sorját, óvatosan bedörzsárazom állítható dörzsárral pici fogásokkal.
Ez kényes, türelmes művelet, mert könnyen úgy járhat az ember, hogy "még nem jó, még nem jó, már nem jó...".Beagle kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2013 máj. 28, 13:50.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 2 likes
Komment
-
Helló!Az én T5 motorblokkomban a kuplung tengely és a váltó tengely az olaj rész felöli csapágyakban szerintem kicsit megforognak,mert ha csak ujjal ellent fogok a belső gyűrűnek akkor a tengelyt láthatóan eltudom könnyen forgatni.Nem volt még szét soha a motor ház és 18 ezret ment.Talán kopottak lesznek már a belső gyűrűk?Vagy valakinek teljes szétszedésnél kijöttek kézzel a tengelyek a helyéről?Nem kellett kiütő tüskét használni?Mert nekem megvan a piros sárga könyv,és az azt írja,hogy kiszedésnél használjunk kiütőt.Lehet hogy érdemes lenne már azokat a csapágyakat kicserélni,hogy szorosabban fogja a tengelyeket?Meg a szimmering házakat,még a fém házas van bennt ennyi idő után érdemes kicserélni?üdv
Komment
-
Zsolt27 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseennyi idő után érdemes kicserélniA boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 5 likes
Komment
Komment