Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Jaaaaaaa! Akkor bocsi! Azt hittem hogy ez valami "takaró rész" a szimeringnek. Közbe meg ez az! Akkor csak kipöckölgetem majd őket, s jönnek az új vitonos szimeringek a helyükre. Köszi a segítséget, ezt tottál nem tudtam.
Ps: Az biztos hogy még gyári, s nem cseréltek semmit benne ezek szerint.
Komment
-
A szerelés épp most úgy fest, hogy hazahoztam ami volt még plussz alkatrészek, elvittem az esztergályoshoz a hengert, főtengelyt felújításra, megrendeltem a csapágygarnitúrát. A váltóval nem volt gondom amikor még járogattam a motorral, vette a sebességeket, s nem dobálta őket. A kuplung parafáját is nézegettem, nincs leszakadva, stb, nem bántom, mert nem volt bajom vele. Amit tuti cserélni kell, az a 16 fogú kis lánckerék, mert nagyon oda van szegény.
Komment
-
potyika eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÜdv! Berúgó tengelyt, berúgó karrt egy helyről nehéz szerzni de valaki tudna segiteni hol nézzem? p10-re
Ha csapágyakat cserélsz, majd a jó hézagolásra nagyon kell figyelni. Nem ártana a váltódat is kihézagolni rendesen.
A lánckerékből mindenhol lehet kapni utángyártottat, csak az ára kicsit borsos, 4-5 eFt között.potyika kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Folytattam a blokk szétszedést/pucoválást. A régi szürke/vaj színét leszedtem kromofággal, még kicsit kell rajta finomítani, de a tarkánál (ami volt) jobb lesz. Csapágyakat is sikerült kiszedni, majdnem mindet. Ahogy megnéztem őket eléggé le voltak harcolva. Szerencsére a csapágyházak az alumíniumban nincsenek felpontozva, s kikopva.
A főtengely kuplung oldali csapágyaknál szeretném kérdezni, hogy a külsőt kiszedve jön elvileg egy szimering, meg távtartó.
A második csapágyat legbelül szintén zéger tartja a közepén? (úgy mint a többit).
Gondolom a blokk másik oldalában a csapágy mögötti (kis ablakot) ne szedjem ki, mert nehéz újra tömíteni?
Blokk összerakáshoz milyen tömítő anyagot ajánlotok? (fbs-en kívül/helyett).
Ohh tényleg, azért volt ennek a berugója fura, mert az a kis fogaskerék, ami a kuplung oldalon legalul "ül" az első fogából le van törve. De szerencsére van pótlás alkatrészem hozzá.
Komment
-
Nincs ott zéger, a két csapágy van meg közte a szimering tartó. De azzal vigyázni kell, mert kiszedéskor szereti felgyűrni maga alatt a blokk anyagát.
A kis ablakot se szedd ki, azt már visszarakni rendesen nem lehet. Nekem még nincs megfelelő csapágykihúzóm, ezért kicsit megköszörültem egy 10-es anyát, hogy be tudjon esni a csapágy mögé, abba tekertem menetes szárat és azzal húztam ki. Kell még egy 50 mm átmérőjű gyűrű, ami felfekszik a csapágyházra és egy jó nagy alátét a kihúzáshoz.
Így egészségesen megmaradt minden:
Persze ahol már szerelték, ott gázosabb a helyzet...
Most biztos megköveznek, de szerintem az FBS sokkal jobb, használhatóbb anyag, mint ahogy néha olvasom a véleményeket...
Ja, és a közlőkerék első foga nincs letörve, az olyan és nem is vesz részt a műveletben. Azzal együtt számolva mindig a második fogat kell a fogasív 4. fogközébe passzintani összeszereléskor.
- 3 likes
Komment
-
Ma folytattam a szerelést, blokk ment az aluheggesztőhöz, s én nekiláttam a P10 donornak, hogy megnézzem mi van vele.
Elég furcsa, a helyzet az, hogy a kuplunglánc lógott, nosza veszek elő másikat, azzal is. Aztán felpróbáltam rá az enyémet, ami nem lógott, nem ugrált, (kis lánckereket és kuplungtárcsát próbáltam rá) s azzal is lóg. ?! Akkor itt valamelyik tengely van elhajolva?? Az enyémet ua az kuplung kislánckerék szett tökéletesen működött, ezen még talán jobb állapotban is van, s mégis lóg de annyira hogy a blokkból is darált le.
A másik pedig a berugószerkezet. Azt mi szabályozza a berugórésznél, hogy milyen erősen csapja vissza a berugókart? A fogasív mögötti rugó, vagy a kuplung tányér mögötti rugó? Mert a donor blokknak sokkal erősebb a kuplungtányéron lévő rugója, csak attól félek ha kicserélem, a kuplungkosár nem lesz ugye összekopva, s csúszni fog, meg nyűglődni. (olvastam itt ilyet, hogyha nincs síkba akkor szenvedés a holtjáték állítás).
Komment
-
Hát az hogy lehet?
De ha el van hajolva a tengely, akkor ahogy forgatod, lógás után feszülnie kell és felváltva.
A fogasív spirálrugója szabályozná, de nem árt berúgásnál a talpunkkal visszafelé ellentartani, mert az ütközőcsap kiverődik, még a blokkház is megreped, törik idővel.Lemezjáték és OdinHEM kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Csodálkoztam ám rajta én is, hogy miért csinálja a donor blokk ezt. De az a biztos hogyha az eredetivel rakom össze, azzal sem volt semmi baja. Ha meg cserélni kell a kuplungrészhez könnyen hozzáférek úgyis. A hozzászólásod alapján úgy gondolom jobb ha a kicsit puhább rugóval hagyom, mert nem hiányzik hogy kitörje a csapját. (így is házi kókány, de úgy áll a helyén mint a cövek) .
Ha minden rendben megy, akkor jövö hétre össze kell(ene) hogy tudjam rakni teljesen. Henger főtengely beadva, aluheggesztő ma lesz kész, tömítés, csapágygarnitúra megrendelve.
Ja már csak a csapágyakat kéne kiimádkozni a szivatósabb helyekről.
Komment
-
Majd írd már meg, mennyiért csinálják a főtengelyt meg a fúrást, a főtengely nekem is be van adva felújításra. Találtam a közelben egy embert, de most jártam nála először, úgyhogy ez minőségben meg árban is egy tapasztalatszerző móka lesz. Azt mondta, köszörülni és esetleg perselyezni kell a beállt hajtókart.
De ha jók lesznek a benyomások, elviszem a hengert is meg az első teleszkóp csészét is kisebb szimeringhez perselyezni.
Nálam blokkösszerakás csak ezek meg a gyöngyözés, horganyzás után következik valamikor aug. folyamán.
Komment
Komment