Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mai nap történése: vettem "o" gyűrűket, hogy hétvégén már tudjam összerakni, ja és igaz nem ide való, de a festékes boltban az utolsó EREDETI "betiltott" cromofágot vettem! Ezzel már jobban megy a dekni pucolása Mindezek közben azon gondolkoztam, hogy váltó olaj vagy síma 10w40 olaj kell a blokkba. A régi leírásokba ahogy olvastam ott valami fura néven van. Eddig hajtóműolaj volt benne azt hiszem.

    Komment


      dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      hogy váltó olaj vagy síma 10w40 olaj kell a blokkba
      korábban 15W40-es olajat olvastam itt a fórumon...
      Utoljára szerkesztve a következő által: Intrepid; 2012 aug. 17, 14:53.

      Komment


        A legolcsóbb ásványi, gazdaságos féle, aminek kannája vagy 2 ezer körül lehet. Szerintem 15W-40 az ilyen.
        Milyen méretű gyűrűket vettél? Nekem meg kivájta már a dekliben, biztos sokat rugdosták, úgyhogy esztergával beszúratok még egy hornyot, mert így nyakam rá, hogy ereszteni fog...

        Komment


          Az "o" gyűrűket "sajnos" úgy vettem, hogy átvittem a régit, s vettem hozzá hasonlót, most rajta van kettő vékonyabb gyűrű, s így legalább forogni is tud. Na persze mint mindenhol itt is van kis huncutság, mert a váltónál a léptető részt valahogy még sem úgy raktam össze ahogy kéne, mert ez bizony nem váltja odébb, szóval még egyszer neki kell futnom a léptetőrészének, de sebaj, még úgyis a kuplungrésze le van bontva.

          Komment


            Mai napi termés: a váltórész össze van rakva, kézzel lehet "kattogtatni" csak az nem fér a fejembe, hogy ha rárakom a lábváltó részt, váltókart, nem akarja rendesen kapcsolni. Igen tudom hogy össze kell rakni s akkor áll majd rendesen, csak nem akarom azt, hogy majd akkor derüljön ki, hogy mégse. (igaz szétszedés előtt semmi gond nem volt vele).
            Szerintetek? Kézzel ha tekerem a lánckereket/ket akkor átváltja, mozognak a körmök. S úgy tűnik megvannak a sebességek. Ti hogy szoktátok ezt tesztelni?

            Komment


              dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ti hogy szoktátok ezt tesztelni?
              Én kompletten összerakva (a deklik és a gyújtás állórész kivételével) próbálgattam, az átmenetileg felpakolt lendkerék forgatásával. Van ugye felül az ollós rugó, azt is célszerű berakni, pl. nekem a váltótengely o-gyűrűje szoros annyira (11x2), hogy berúgótengely mozgatásakor is váltottam amikor a rugó nem volt a helyén - ez a rugóval eltűnt, az o-gyűrű meg majd idomul. Egyébként forgatás közben végig tudok kapcsolgatni, a blokk beindítása nélkül mást nem nagyon lehet.
              Még az ürest célszerű megpróbálni: 0-ba teszed, a lendkereket (vagy a primer oldalon valahol) forgatod, a kislánckerék tengelyét pedig megfogod. Ha nem akarja a tengelyt túl erősen kicsavarni a kezedből, akkor lesz üres fokozat is a váltóban.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                Jó nektek!
                Én megint várhatok egy hetet a horganyzott csavarokra...
                Váltóügyben, szerintem dott-nak sem a régi típusú váltószerkezet van, ahogy nekem se.
                Egyébként én csak a csupasz kuplungtengelyt szoktam forgatni mikozben a csupasz váltókartenegelyre rátolt karral kapcsolgatok. Ha minden bent van, akkor még mindig dekli nélkül be kell lőni az excentert meg a két ütköző hatos csavart. Helyén a deklivel meg még egyszer ellenőrizni.

                Komment


                  Köszi mindkettőtöknek a hsz-t. Nekem az eredeti csavarokkal lesz összerakva, nem restaurálni szeretném, hanem csak szépen rendbe rakni. Azóta sikerült "szóra" bírni a váltót. Végig tudtam rajta nézni a sebességeket, üres az alapból volt benne. A csavarokon meg nem állítottam, mert szétszedés előtt is tökéletesen üzemelt, így nem csavargatom szét.
                  Ja igen, nekem az újfajta váltórészem van már! (73-as a gép). Ha sikerül a kuplunghoz drótot keresnem amivel összekötöm szépen a csavarokat, akkor holnap megpróbálom beindítani.

                  Komment


                    Folyatódott a motorszerelés, nem volt egyszerű, a donorból átraktam a váltótengelyt, s léptetőt mert a régi akadt. A kuplungba a rugóknál beletört a csavar. (Lefúrtam, menet javítás.) Össze van rakva, de a berugótengelyről sikerült megdarálni a menetet, mert van benne kompresszió nem kicsi, s valószínűleg a csavar is rossz volt amit odaraktam. (A berugórész nem akad, jól van összerakva, ezért is ma szétszedtem egyszer.)

                    Így a nap végére, most nagyon szurkolok, hogy megfelelő csavarral a berugókar jó legyen s ne kelljen olajat leereszteni, s újra leszedni mindent.
                    Pedig már azt hittem hogy hallom a hangját.
                    Ja igen, TI hol/vagy honnan szerzitek azt a ráhajtogatható alátétet? Voltam motoros boltban de azoknak közük sincs ehhez, s az enyémen már eléggé odavannak szegény alátétek az "állandó" szereléstől.

                    Komment


                      Ez egy ilyen sport, nem feltétlenül megy minden karikacsapás módjára...
                      A berúgókar meg a tengely tud elég meggyötört lenni sajnos. Tengelyt fogasív nélkül az egyik nagyker forgalmaz, elvileg bárhol be tudják rendelni.
                      Alátéteket pl.:
                      Ccm veteránmotor Simson - Pannonia alkatrészek - P lendkerék+lánckerék biztosító lemez
                      KAMIOLDMOTOR&BIKE - Pannonia alkatrészek - Lánckerék csavar bizt. lemez
                      Bár ilyen helyekről futárral szállítanak, ezer ft fölötti díjjal, ezért érdemesebb több mindent rendelni.

                      Komment


                        Megnéztem őket, meg találtam berugótengelyt is. A régiről szerintetek a jó állapotú fogasívet hogy szedjem le? Ja s milyen fajta hegesztővel kéne rárakatni az új tengelyre?

                        Komment


                          Karos gyorsdarabolóval esetleg? Nekem az jut eszembe, de a félkör varratot esztergán is le lehet szúratni. Aztán ívhegesztővel vissza.

                          Komment


                            A mai napon VÉGRE sikerült elindítani! Sebességek megvannak, kicsit még hangos volt, de aztán beállt a jó kis lassú alapjáratára. Úgy fest, hogy sikerült JÓL összerakni. Ami kicsit árnyékolja a történetet, hogy hiába de szét kell szednem a kuplungrészt, mert a berugótengely az bizony kuka közeli állapotú, de találtam itthon korrekt állapotút, így majd csak csere lesz valamikor. Ti hogy álltok velük?

                            ps: Már csak a szerdai forgalmi vizsga legyen meg, s hivatalosan is pöföghetek vele.
                            Aries88, TZ és Intrepid kedvelte ezt.

                            Komment


                              Akkor gratula ezerrel!
                              Én szerdán kapom meg a blokkcsavarokat meg a 2T olajat, legalább össze tudom húzni, hiányzik még egy tömítés a hengerfej alá meg esztergáltatni is fogok pár dolgot, úgyhogy jövő héten fog pöfögni.
                              Ja, negyedik hete, hogy beadtam a szakinak a hengert már és még nem hívott...amúgy bizalomgerjesztő a gépműhelye, de sajnos az állandó megrendeléseit ennyire előtérbe helyezi...

                              Komment


                                Ma megvolt az első kör a ház körüli utcákban. (Kicseréltem a berugótengelyt rajta.) Mit mondjak a hangja nagyon tetszik, igaz még van mit járatni rajta, a kuplung no az érdekes, szerintem kicsit gyengécskék a rugói vagy nem tudom, de lényegében sebességek vannak, be is lehet rakni őket, s az olaj sem csöpög még eddig sehonnan. (eddig még.) De mint minden felújításban itt is még "dögivel" várnak rám a teendők, csak már végre tudom használni is közben.
                                Intrepid kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X