Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ma megvolt az első kör a ház körüli utcákban.
    Gratulálok!

    Nekem még szivatóbowdent kell gyártanom (a kormányról szabályozható fajtát), jobb deklit felrakni, kürtöt összerakni + felrakni, utána tank, azután ülés és kész teljesen. Ma reggel 7-től este 8-ig kiváló kis családi vállalkozásunkban működtem közre, holnap megyek póthagyatéki eljárást csinálni egy másik motorhoz, szóval lehet csak a hétvégén fog pöfögni a T1.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      Kollarg! Akkor neked kitartást, s hajrá, remélem nálad is pöfög majd! Ja s póthagyatékihoz is sok sikert, nekem is kéne a P10 papírjait intézni, de nem vesz rá a lélek a macerára.

      Komment


        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        de nem vesz rá a lélek a macerára
        Nekem mondjuk annyiból könnyebb, hogy iszonyatosan jó áron egy jó állapotú és ritka mocit sikerült találnom. Vétek lenne hagyni kicsúszni a kezeim közül, mert az özvegy néni 4 éve nem engedett vásárlót a pajtába még körülnézni sem... Végülis holnap délelőtt beindíthatnám a blokkot ha beleszerenék egy későbbi fajta szivatót (az van kéznél) és PET-palackból engedném a benzint..
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          Elkezdtem a bejáratást, mentem egy jó nagy kört a városban "gyök kettővel" szépen lassan pöfögve, nehogy megragadjon. Szerintem szépen jár, hangja is hasonlít ahhoz amilyen egy jó kis Pannónia volna. Még "apróságok" vannak, km bowden sem a legjobb, a nagyon bonyolult elektronikát is rendbe hozni. Meg nekem valahogy úgy tűnik, hogy a kuplung nagyon "puha". Lehet a rugók már gyengék, amúgy funkcionalitásában nincs vele gond, minden sebesség megvan, kapcsolható is, nem recseg.
          OdinHEM és mir-mur kedvelte ezt.

          Komment


            Ma egy szokványos elmegyek egy találkozóra nap volt. Reggel tankoltam légnyomást mértem és az ismert jó minőségi tankon 80-90-el rodeóztam. Majd a főút unalmas felületén majdnem kapcsoltam a nemlétező 5. fokozatot is. Tehát ment a gép mint a huzat 100-al.
            A nap egyik attrakciója a felvonulás... na ez nekem a problémás pont. 20km/h-val tötyögni?? áhh...
            A felvonulás végén gondoltam irány haza 90-el kihúzatom a kormot is.
            Egyszer csak dadogás és erőtlenség... alapjárat van gázra dadog fullad... gyertya csere után minden ugyanaz... nos gondoltam itt megadta valami magát akkor 40-el haza tötyörgés... félúton egy névtelen kútnál arra gondoltam kifujom megint a fúvókát.. ott guggolva a gyújtó kábelt megragadtam.. mindkét oldalából lekaptam 1-1 cm-et lőn csoda a géppel újra 100-on vágtatok tovább.
            Tehát a mai lecke megvolt Pannónia motorblokk témakörben. Remélem másnak is hasznos tanúság.
            OdinHEM, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Végre meglettek...

              Click image for larger version

Name:	20120902796.jpg
Views:	1
Size:	204.3 KB
ID:	131920

              Aztán nekem mára ennyi, nem hajt a tatár.

              Click image for larger version

Name:	20120903798.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	131921

              Click image for larger version

Name:	20120903801.jpg
Views:	1
Size:	164.7 KB
ID:	131922
              sricsi70, OdinHEM és dott kedvelte ezt.

              Komment


                Ejjha! Szépek lettek nagyon! A blokk alapozva van? Vagy ez már a krém színe? A képről nem látom annyira. Nekem maradt alu színű, nem nyűglődök a festésével.

                Komment


                  Volt ez a garnitúra eredeti lencsefejű csavarom "szerelésmentes" állapotban. Érdemes volt arra, hogy horganyozva legyen.
                  A blokk üveggyönggyel van szórva, kényes, de szép homogén felülete van.
                  Mikor lemarattam a festéket, akkor szörnyű volt az öntvény rajzolata az oxidációtól. A piszkosfehér nekem nem tetszik, nem illik a motorhoz (csak saját vélemény), úgyhogy ez volt az egyedüli megoldás.
                  A '73-'75 körüli szürke festés amúgy szebb szerintem, amivel a késői T5-ösöket, P12-t, P21-est fújták gyárilag. Még a kerékagyon is jó.

                  Komment


                    Minden nap csinálok képeket, ha valamihez nyúlok..

                    Click image for larger version

Name:	20120904803.jpg
Views:	2
Size:	174.9 KB
ID:	131925

                    A váltó ma belőve, várakozáson felül, tökéletesen kapcsol, igaz kellett hozzá egy új rugó a tengely alá, mert a régivel lefelé kapcsolásnál nem húzott vissza eléggé. Pont volt egy.
                    Az esztergályos nem tud beszúrni új hornyot a berúgó tengelyén, mert útban van a fogasív az esztergáláshoz...én ehhez nem értek, de most a kuplung előtt gondolkodhatok, hogy legyen. A dekli furatba jól belekpotatott már a gumigyűrű és nem hiszem, hogy így tömíteni fog.

                    Komment


                      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az esztergályos nem tud beszúrni új hornyot a berúgó tengelyén, mert útban van a fogasív az esztergáláshoz...
                      Milyen esztergályos az? Vidd olyan esztergályoshoz, aki látott már cserélhető pengés leszúrókést. Azzal odafér.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        Igen...milyen...?
                        No nem baj, közben odaadtam egy másiknak és semmi problémája nem volt vele...

                        Komment


                          Srácok kérdés, az elnyalt régi ricnikkel mit lehet kezdeni? Fel lehet őket valahogy újítani?

                          Komment


                            Én nem vagyok a fényképezés bajnoka, de ma megvolt a próbaindítás a T1-essel. Elsőre egész szépen pöfögött, de 1 perc után elment a szikra. Lehúztam a lendkereket, kiszedtem a fémforgácsot a megszakító fejei közül, ezután újra előjött a szikra - viszont most úgy csinál, mintha kb. 1 perc járatás alatt szimmeringessé vált volna: felpörög mint az őrült, hiába van teljesen lent a karbiban a tolattyú. És dől belőle a füst, mintha a váltóoldal lenne..

                            De majd holnap meglátjuk. Kezdésnek felteszem a másik motor karbiját, hátha csak a szivató vagy valami egyéb belső zavar.

                            OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            elnyalt régi ricnikkel mit lehet kezdeni?
                            Szerintem csak a csere segít - még ha lenne is ricnizéshez felszerelés, a fém akkor sincs ott amit meg lehetne munkálni. Persze biztosan fel lehetne hegeszteni, visszaesztergálni és utána az új ricnit rámunkálni, de ennyi erővel ki is lehet cserélni. Sőt, valószínűleg gyorsabb és gazdaságosabb is.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              Remélem hogy semmi komoly nincs a blokkal. Nálam továbbra is a nagyon óvatos járatás van terítéken, nem merem neki húzni, nehogy kicsit ragadjon. Úgy fest hozzákezdek majd egy másik blokk rendbehozásához is, így majd " el tudom dönteni" melyiket is használjam, melyik ami jobban sikerült. De eddig ezzel minden rendben van, bemelegedve nem füstöl, nem zörög, igaz mint írtam a kuplungján lehet hogy némi javítás majd szükséges, vagy a rugókat, vagy majd síkba csiszoltatni. De ez a jövő zenéje.

                              Komment


                                OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Srácok kérdés, az elnyalt régi ricnikkel mit lehet kezdeni? Fel lehet őket valahogy újítani?
                                Az a legszerencsésebb, ha sikerül szerezni berúgókarral párban olyat, ami össze van passzolva tökéletesen, mondjuk gyári összeszerelése óta nem volt cserélve. A másik motoromon ilyen volt, kézzel rá lehetett tolni a berúgókart, aztán a csavart meghúzva atomstabilan állt. Ilyen ma már a mesében kategória sajnos.
                                Ha új tengelyt vesz az ember, akkor is a berúgókar ricnizésének tökéletesnek kell lennie.
                                Most van egy tökéletes karom, meg egy elfogadható berúgótengelyem, én azon tűreszelővel igazgattam meg végig körbe a bordákat és sokszor ütögettem csak óvatosan fel rá satuban a berúgókart és vettem le vissza, hogy összepasszintsam és a csavart meghúzva majd stabilan álljon.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X