Igazából a lamella a "gyári fajta" ami ilyen ablakos.(nem az amire rá van ragasztva a parafa). Nem tudom mennyire dagad meg, vastagságra 21 mm volt az összes.(amit kivettem belőle az ragasztott volt, s 18 mm, mért is csúszott?) Ami valószínűbb, hogy kicsit utána kell állítanom majd a kiemelést. (remélem).
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
ApaE
-
Igazából ezt meg kell majd néznem, mert a motor nem itt van. Egyelőre nem tudom. Most olvasom épp a kuplung topicot is hogy okosodjak.
Így közbe elgondolkozva, ha nagyon "lóg" akkor a golyók, és kinyomórudak lehetnek a hunyók...
De holnap megnézem, mert nem annyira veszedelmes a dolog. Meg nagyon "élvezem" hogy a kuplung végre átadja a fordulatot .Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 okt. 12, 21:54.
Komment
-
Szép vasárnap délutánt Uraim!
Egy villámgyors kérdésem lenne: van közöttünk olyan, aki nagyjából pontos méréseket végezett (mondjuk +/-100 határral) a Pannonia motorblokk maximális fordulatszámával kapcsolatban?
Konkrétan az érdekelne, hogy egy pontosan összerakott, újracsapágyazott, bejáratott blokk közel gyári (vagy módosított, esetleg ilyen adatok is érdekelnének) állapotában milyen fordulatszámig képes "kiforogni" terhelés alatt?
(ez persze sokmindentől függ, tudom, csak éppen eretnek számolgatásokat csinálok - és jó lenne az elméleti adatokat összehasonlítani a gyakorlatiakkal).There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseudok ~9000-ig kiforgó egyhengeres Pannóniáról
Kicsit számolgattam, nekem az jött ki, hogy ~8000 1/perc lenne az a fordulat amivel nem kellene még minden másnap szétszednem és összeraknom.
A hajtókar-csere nálam is tervben van, igaz az alany egy elárvult 70-es T5H blokk lenne (amihez váz nincs, de nem volt traktorban... ) - a főtengely-könnyítés sem ártana, de az egy olyan dolog amit még át kell gondolnom hogyan legyen.
A Jog gyújtás egy másik biztos pont ismerős motoros jó tapasztalatai alapján, meg persze égéstér/nyílások megdolgozása - hátha sikerül feltalálni a spanyolviaszt...
Mondjuk a dugattyún sokat gondolkozom, főleg amióta elkentem a saját motoromét: lehet nem ártana átmunkáltatni a boltit, pl. felül levenni a hőtágulással arányosan az átmérőből... Mondjuk 0,1 mm-t (ez az ötlet a Gordon Jennings-féle könyvből jött), végülis a gyűrűre ható gáznyomás zárja el az égésteret, nem igazán a dugattyú alakja, így meg tágulhatna annyival többet.
A primerhajtás viszont még nem jutott eszembe, kíváncsi vagyok sikerülne-e pl. +4 vagy +5 lóerővel eltépni...Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 14, 16:35.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevégülis a gyűrűre ható gáznyomás zárja el az égésteret, nem igazán a dugattyú alakja, így meg tágulhatna annyival többet."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem elég a 8 század illesztés?
(megtaláltam az illusztrációját, a méretek hüvelykben vannak feltüntetve)
Persze ez csak egy ötlet amit egy relatíve régi, 1973-as, kizárólag kétüteműekről szóló kiadványban olvastam - ráadásul az a könyv nem utcai járművekre vonatkozik, hanem inkább versenysportra. Meglátjuk, per pillanat még az elméleti dolgoknál tartok - ahogy talán írtam is feljebb.
Ugye írtam a megszorulásos témában, hogy én is hasonlóképpen jártam - de nekem nem klasszikus megszorulást sikerült összehozni, hanem a magas fordulatszám-nagy terhelés-feltehetően a szükségesnél kicsivel kevesebb üzemanyag trió miatt egyszerűen a két kipufogónyílás közötti "híd" és a dugattyú összeértek, a gyengébb elkenődött, az alu pedig beékelte a gyűrűket, amik nem tudtak tömíteni a fix pozíciójuk miatt. Nem volt vékonyodó hang, egyszerűen egyik pillanatról a másikra megszűnt a "visítás", behúztam a kuplungot, visszaeresztettem és mintha semmi sem történt volna, a motor lassulás és pöffenés nélkül robogott tova... Na ezért bántja a fantáziámat ez a "csonkítás".Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 14, 22:36.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzóval lépcsős dugót akarsz...így akár tényleg jobb is lehet.
Igen, lépcsőset gondoltam csinálni, csak ez a kifejezés hirtelen nem ugrott be. Az angol szakkifejezés egyből beugrik rá, mert olyan nyelven szoktam olvasgatni.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 2 likes
Komment
-
-
Ez nem is akkora csoda , mert a panyó vezérlése nem "érzékeny " nagyon erre . Ezért is szerették az emberek , mert ment az utolsó lehelletéig .
A csoda inkább az hogy nem veszi valaki észre hogy a 10 LE ből már csak 5 van.
csak az érdekesség kedvéért : van olyan kétütemü mtorom , amiben nincs főteng. szim. csak egy kis filckarika a por ellen---és 2 dik rugásra indul és gyönyörüen motorozható ----1927 ja és a karbiban még subertü sincs
- 2 likes
Komment
-
Ez vígan tekerte a Rapitoxot, csak már elég sok port beszívott itt a forgattyúsházba, régen így mehetett.
Ezen a felhasználási területen meg ugye mindegy, hogy hány LE volt meg a hajdaniból.
Vannak régi, de nem használt Radax csapágyaim meg eredeti fémházas szimeringek és poénból azokkal lesz összerakva a blokk.
Komment
-
Jól sejtem hogy ez a megoldás nem új találmány? Használható vajon főtengelynél?
Új generációs SKF SPEEDI-SLEEVE persely - SKF.hu/Termékek/TömítésekChe kedvelte ezt.You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close
- 1 like
Komment
Komment