Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezt a kitörést csak ép TL blokkból kivágott darabbal tudom pótolni, vagy lehetséges, hogy egy korábbi blokkház gyújtás alatti, vagy feletti részével is ki lehetne pótolni?
    Az az igazság, hogy bármilyen aluval lehet pótolni, csak ne legyen túl magas a magnézium tartalma.
    Szoc-os elektromos kapcsolószekrényből szoktam kivágni az anyagot, vagy kopott hidrolika szivattyú, kormányszivattyú is jó (hegeszthető, vastag)pl.: MTZ-ről lecserélés után.
    A másik, hogy érdemes szögletes formára kicsiszolni a törött felületet, így könnyebb pótló darabot készíteni.




    ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezt a gyűrűt vajon milyen célból tehették ide?
    Azért van rajta, hogy ne repedjen szét a ház a terhelés alatt, de ez még mindig baromi erős a gyűrűvel együtt.




    Zsolt27 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Helló!A hengertestből a kiálló 4 db tőcsavart a T5 fajtáét valamilyen módon kilehet hajtani?A sima kontraanyás módszerrel megindulnak?Vagy azok egyáltalán nem vehetők ki?Egyiket megpróbáltam,de nem nagyon akart megindulni aztán inkább nem erőlködtem.Maga a hengertest vegyileg van barnítva?A kecskeméti galván cég megcsinálja a kezelést?Valószínűleg a tőcsavarok is barnítottak?üdvözlet.
    Ha nem muszáj ne szedd ki, ha a henger fenn van és az anya is, akkor szinte nem is látszik.
    (Én lítiumos zsírt kentem rá és "ráégettem" kézi propán butános melegítővel, ettől feketés barna lett.De ez csak saját módszer.)
    Kontraanyával kihajtható a tőcsavar, csak lehet, hogy közvetlen mellette egy kicsit melegíteni kell az alu házat.
    A döntés a tiéd.

    Komment


      Köszönöm a válaszokat!

      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Pozícionálási hiba...a szocialista munkamorál következménye. Ha a két fél egy pár volt, nem számít...Pont e miatt nem lehet szabadon cserélgetni a blokkfeleket.
      Igen, párban vannak a blokkfelek.


      majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A másik, hogy érdemes szögletes formára kicsiszolni a törött felületet, így könnyebb pótló darabot készíteni.
      Ezt én is úgy gondoltam, hisz elég nehéz lenne befaragni egy ilyen ellendarabot.
      majdánka kedvelte ezt.

      Komment


        Helló!
        A tőcsavarok kihajtása a kontraanyás módszerrel a legjobb, de ha nem nagyon akar megindulni egy gázlámpával melegítsd jól fel előtte a csavart, utána biztosan megindul a hőtágulás megteszi a hatását!! A T5 henger festett volt! A barnítást régebben alkalmazták Csepel, D csepel, Danuvia Nem tudom pontosan mikortól festettek de már a korábbi típusok is festettek voltak: TLT TLF T1 úgyhogy a T5 hengere biztosan festett.

        Komment


          ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ezt a gyűrűt vajon milyen célból tehették ide?
          p1030377.jpg
          Eféle megoldással,melegen ráhuzott gürüvel az erősitésen kivül,szükiteni lehet egy kopott csaágyméretet.
          Lemezjáték, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            Sziasztok,

            Először is Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

            Az lenne a kérdésem, hogy a T5-öm nem húz eléggé ha gázt adok neki.
            Pedig már minden be van állítva rajta a karbi is.
            Én arra gondolok, hogy a dugattyú gyűrűk elkoptak és kicsi a kompresszió.
            Ha kicserélném a gyűrűket akkor megoldódna a probléma?
            Vagy akkor már a dugattyút is ki kellene cserélni?

            Komment


              Ne maceráld a motorodat,ha elvisz mindenhová!
              Nem a gyorsulás hanem a megbízhatóság a fő erénye.
              Ha többet vársz tőle járasd sportosabban.ha kiég jobban fog menni.
              Shifty eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              nem húz eléggé ha gázt adok neki.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Öregember nem rakéta,és a pannonia sem.

                Komment


                  Nem rakétát szeretnék.
                  Csak 30 -40 -nel megy lehet igaz, hogy ki kell hogy égjen rendesen.
                  Már régóta nem mentek vele rendszeresen.

                  Komment


                    Csak vicceltem de ha így van akkor tényleg valami nem oké a motornál, szerintem ennyire nem tud ellustulni.

                    Komment


                      Takaritsd ki a karbit,a gyertyát,égesd ki a kipufogót,hengertorkot nézd meg nem zárja e az ablakot,állitsd be a gyujtást.
                      Egyszerü és most van rá idő.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Shifty eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha kicserélném a gyűrűket akkor megoldódna a probléma?
                        Vagy akkor már a dugattyút is ki kellene cserélni?
                        Javulhat, de csak ha nem túl kopott a henger, ellenkező esetben önmagában dugattyút cserélni egy használt hengerben nem látom sok értelmét.
                        A többi tanácson kívül még a kompresszió terén érdelmes figyelembe venni, hogy nem elég a dugattyú fölött megfelelőnek lennie, hanem alatta is. Tehát a forgattyúsház tömítettsége is külön figyelmet igényel.

                        Komment


                          Sziasztok!
                          Minap bütyköltem a gyújtásoldalon, és láttam pár számomra meglepő dolgot. Elnézést a bugyuta kérdésekért, de még nem volt közeli kapcsolatom a blokkal, mondhatni elfogadtam mint fekete doboz.
                          1. Ahogy látom a főtengely szimering mellett kifúj a metéria, igaz? Hogy lehet szakszerűen eltávolítani azt a szimeringet? A fém takarógyűrű az hozzá tartozik, vagy az új szimering mellé vissza kell tenni?
                          2. A bal alsó összehúzó csavar mellett szivárog az olaj, azt hogy célszerű megszüntetni?
                          3. Mekkora a főtengelyen a lendkerékkúp szöge?
                          4. Egy elnyíródott lendkerékrögzítő stiftet mivel célszerű pótolni, mondjuk egy fúrószárból köszörülni?
                          Click image for larger version

Name:	gyujtasoldal.jpg
Views:	1
Size:	165.6 KB
ID:	134082

                          Komment


                            Hello!

                            1, Amikor először találkoztam én és a pannónia blokk, szintén a szimering fémházán néztem a legnagyobbat, itt a többiek írták hogy a fémház IS MAGA a szimering, így nem kell visszarakni.
                            Nos kiszedni, hmm elég sufni módszerrel szétszerelés után "kihajtogattam" persze arra azért ügyelve, hogy a blokk felületét ne tegyem tönkre. A műtét sikerült, így valószínű kivitelezhető.

                            2, szerintem érdemes, mert szép lassan elfogy az olaj a váltóból.

                            4,Lendkerék stift szerintem fúrószárból okés.
                            Duke kedvelte ezt.

                            Komment


                              kicsi76, Baka és 4 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Apae hozzászólása a legfontosabb. A stiftnek semmi más funkciója nincs, csak hogy mindig ugyanoda kerüljön vissza a lendkerék, hogy a gyújtásunk ne menjen el. Mindig puha anyagból kell készíteni, kivételkor - a stift kivételekor - kisebb a főtengelycsap sérülésének a veszélye. Elvileg stift nélkül is össze lehet rekni, én Simsonnal szükségmegoldásként csináltam, működött.
                                Lemezjáték és Duke kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X