mekkorának kell lennie a szintnek?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Béla Rácz és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
-
Tisztázzunk valamit! A pálinka nagyapóban volt, vagy a tankban, esetleg egy demizsonban nagyapó térdeivel megtámasztva a benzintankon
- 3 likes
Komment
-
Értelek, és mekkorának kell lennie a szintnek? Az úszóházban van több furat, gondolom az egyiknél kell lennie az ü.a. szintnek. Multiméterrel ma reggel próbálkoztam. Nos a helyzet a következő volt: az egyik végét a 2-es pontra kötöttem a gyújtás alaplapon, a másikat meg oda ahova az akkut is letesteltem. A sípolás csak akkor szakadt meg ha a lendkereket gyorsabban forgattam, ha lassan akkor mindig sípolt, ha a megszakító kalapácsát felemeltem akkro is sípolt. Kicsavartam a gyertyát akkor ugye nem sípolt viszont egy kábelt beledugtam a gyertya pipába és összekötöttem a hengerfejjel akkor sem sípolt. Lehet, hogy kell neki a gyertya betekerve a hengerfejbe mindenképp. Szóval valamit én rontottam el?
Azzal magyarázom,hogy a rendszer kiiktatott kapcsolóval is működik,tehát ha kialvó lámpát akarsz kösd le a tekercset a megszakítóról...Fergusson kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Az nem lehet, hogy úgy kellene rákötni az izzó vagy a multimétert, hogy a slusszkábelt a rugós csatlakozóból kiszedem és a kábelre kötni? Mert én csak úgy csináltam ,hogy a slusszkábel maradt a helyén és csak rákötöttem az izzó és a multimétertHolnap kipróbálom úgy,hogy akábelt kikötöm és arra kötöm a multimétert. Amúgy el sem halványult az izzó ha csak simán a 2 pontra kötöttem,úgymár igen, hogy a megszakítóra, de arra meg nem tudom úgy kötni, hogy a lendkereket közbe forgassam.
Komment
-
Nos kedves Béla Rácz !
Szerintem a multiméteres "sípoltatós" méricskélés azért nem akar összejönni mert kihagytad valószínűleg a számításból hogy a gy.tekercs másik fele szintén a testre van téve ami - igaz hogy mintegy ellenállásként működik a kapcsolásból kifojólag - neked állandó zárlatként fog jelentkezni . Így ha a 2. ponton bekötött megszakító mellett akarod a megszakítást indikálni, ne multiméterrel tedd , hanem egy nagyobb wattszámú , illetve 12V-os izzóval,hogy amikor a megszakító zárt állapotban van , az izzó fényesebben (mert a testet a megszakító üllő részén keresztül is megkapja ), nyitott állapotban viszont a tekercsen keresztül testet kapva halványabban világítson . Így a megszakítás időpontja akkorra tehető amikor az izzó fénye erősebből halványabbra vált . Mint ahogy ezt már az előttem szólók leírták , sőtt rajzzal is illusztrálták .Ha végképp nem boldogulsz akkor a megszakítóról az összes vezetéket vedd le úgy , hogy a lendkerék m.-t a helyéről nem veszed le . A kis ablakokon keresztül dolgozol . A multiméter egyik fele a megszakítón a vezetékek helyén van ,a másik pedig a blokk öntvény bármely részén. Hangjelzős állásba téve a műszert (szakadás vizsg.üzemmód) a megszakítás a műszer elhalgatásakor következik be . Ekkor kell a helyes gyujtási időpontban állnia a dugattyunak (ha leszedett hengerfej mellett mérőórával nézed a gy.időpontot ) , vagy a lendkerék mágnes korábban kimért és megjelölt pontjának .
Természetesen a beállítás alapfeltétele a kondenzátor és a megszakító teljes zárlatmentessége , megszakító érintkezők tisztasága, beégés mentes párhuzamos állapota ami a lehetőleg simára is van dolgozva hogy a megszakítás mindíg egyértelmű legyen !
A beállítást ha forgásiránnyal ellentétesen forgatott főtengely mellett is végzed az ellenőrzés mindig a forgásiránnyal egyezően legyen ,hogy kizárd a pontatlanságokat , és mindig fixre húzott alaplap mellett legyen elvégezve.
És nem utolsó sorban ha mégis a multiméteres , megszakítóról mindent lekötött megoldás mellett döntesz , ne felejtsd azokat visszakötni !
Jó munkát , sok sikert !demeter és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Béla Rácz
Végig olvasva az eddigieket, azt szeretném kérdezni, hogy miközben a gyújtás állítást végezted, be volt e nyomva a slusszkulcsod?
Én arra a következtetésre jutottam, hogy valószínűleg ki.
Ha én állítanám a gyújtást, kipróbálnám benyomott slusszkulccsal is és kihúzottal is, és amelyik állásnál elhalványodik kicsit az égő, az a jó állás az állításhoz, de most nincs előttem a motor, így kénytelen vagyok gondolkodni...
Szerintem a gyújtáskulcsot be kell nyomni, ha azt akarod, hogy elhalványuljon megszakításkor az égő! Próbáld így!!!
Amiért ezt gondolom:
Normál üzemmódban a gyújtáskulcs kihúzása közvetlenül testet ad a 2-es kivezetésnek, ami a megszakító kalapácshoz van kötve, így a megszakító kalapács is közvetlen testet kap. Nincs megszakítása az áramnak, ezért nincsen indukció a gyújtótekercsben, azaz szikra sincsen, a motor leáll.
A gyújtás beállításánál úgy lehet kihasználni ezt a helyzetet, hogy a már sokak által ide írt és zahi által idemásolt kép szerint kötsz egy égőt az akku pozitív sarkára és a 2-es kivezetésre, valamint benyomod a gyújtáskulcsot, azaz leveszed a testet a kalapácsról. Akkor ha zárva a van a kalapács, úgy az égő a zárt kalapácson és a testen lévő üllőn keresztül közvetlenül zárja az áramkört, így fényesen ég az izzó.
Ha pedig megszakít a kalapács, akkor is lesz áramkör, csak ekkor az áram kénytelen végig menni a gyújtó tekercs primer körén, aminek nagyobb az ohmikus ellenállása, mint az előbbi közvetlenül letestelt körnek, ezért elhalványodik az égő! (Tudom, ez így bonyolult leírva, de ha végig mész az áramkör rajzán, érthetővé válik!)
Így lehet halálpontosan meghatározni a megszakítás pontját.
Plusz segítségként idézet a TLF-használati utasításból az előgyújtás a lendkerék segítségével állítható értékeihez:
A Pannónia TL 250 F típusnál kikísérletezett és legjobban bevált előgyújtást a dugattyú felső holtpontja előtti 3-5 mm-nél kell beállítani és ennek leellenőrzése az oldalgyertyás hengerfej miatt nagyobb szétszerelés nélkül is a közölt táblázat segítségével elvégezhető.
T á b l á z a t a g y u j t á s b e á l l í t á s á h o z
Dugattyú helyzet
a holtpont előtt
mm
Mágnes forgórész elfordulása
a holtpont helyzetétől
a két jel távolsága mm
2
17o49'
26
3
21o52'
29
4
25o18'
33
5
28o28'
38
6
31o14'
41
7
33o47'
44
8
36o23'
48
Valamint ide másolom a Ternai-köny megfelelő tábláját, az áramkörök sematikus képével
Remélem jól írtam a kihúzott-benyomott gyújtáskulcsot, ha nem, a fiúk kijavítanak úgyis...
Béla! Rajtad a világ szeme!!!Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jan. 27, 11:18. Oka: először fordítva írtam a kulcs állását
- 4 likes
Komment
-
Természetesen benyomott kulccsal kell a próbalámpát rákötni, hiszen ellenkező esetben a gyújtáskapcsoló lemezérintkezője testeli a 2-es kivezetést és mindig egyformán fog világítani a lámpa.zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Béla Rácz
Mindig benyomott kulcsal próbálkoztam,de ha hazaérek minden felvetett ötletet kipróbálok és beszámolok
Tényleg, van egyáltalán szikrád a gyertyánál?! (Itt visszaolvastam, amit írtál és nem derül ki számomra...)
A megszakító kalapács rugóját rögzítő kis csavar szigetelő alátétekkel szigeteli el a kalapácsot a testtől, itt is lehet hiba, de én akkor már inkább a gyújtáskapcsolóra gyanakszom
- 2 likes
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Miben lehet jobb az újabb alaplapokon a töltőtekercs más elrendezése?
Azon kívül hogy jóval kisebb a vasmag és kevesebb anyag kell hozzá.
Komment
-
Köszönöm a tanácsokat! Ott hibáztam ,hogy a gyújtást rosszul állítottam be. Most a következőképpen jártam el: az alaplapon lévő kondenzátorra rákötöttem alulról egy kábelt. Így a megszakítóval is összekötöttem. Az akku + sarkára is ment egy kábel és ezt később egy izzóra kötöttem. A kipuf könyököt leszedve figyeltem, hogy mikor van legfent a dugattyú. Ezt megjelöltem a lendkereken és a blokkon meg a dugattyún alkoholos filccel. Utána figyelve a dugattyút a felső holtpont előtt 3mm állítottam meg, ezt is szemre. Megint ejtettem jelölést a blokkra és a lendkereken volt egy 0 jelölés már és azzal jelöltem össze. Utána meg már csak figyeltem az izzót és a megfelelő jelölést és mikor passzolt akkor meghutam mindent. És tádááám sikerült beindítanomSzóval én voltam a pancser. Lenne még pár gondom: miutána beindítottam a motort és járattam kb. 5 perc után tőgázt húzva lefulladt a motor(lehörgött) A sűbertűn kéne állítani ,hogy kevesebb benzint kapjon? A gázkarom rakoncátlankodik és nem jövök rá pedig nem egy bonyolult szerekezetAZt csinálja, hogy ha gázt adok akkor reagál a motor gyorsan rá, de ahogy elengedem a kart csak lassan csökkent a fordulat. Olyan mintha szorulna a motor viselkedés alapján pedig nem szorul akar. AZ alsó csavar is kivan szinte csavarva teljesen. Ha a karburátornál húzogatom a bowdent akkor semmi gond. A tolattyú semnem szorul! Próbáltam úgy, hogy gázt adok és a gázkarnál lévő bowden véget mozgatom akkor gyorsan visszamegy a bowden és a fordulat is gyorsan lecsökken.BEvan zsírozva akar, a bowden is. Esetleg a gázkarban lévő lemezrugót lehet fordítva berakni? Meg az a spiáter amibe belekasztom a bowdent az egy kicsit mozog azon a spiáteren amire rá van húzva. Mert ugye nem egy darab spiáterből van a markolat, hanem amibe a bowdent akasztom és amire ez a rész van ráhúzva (markolatra).
Komment
Komment