Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Az én Pannóniámmal kb. úgy váltok, hogy 15-20-nál II, 35-40-nél II, 50-60 körül IV.

    40-50-el elpöfög sík úton IV-ben, de innen erőteljes gyorsulás nem várható.

    Dombnál magasabb értékek kellenek, lejtőnél lehet kisebb sebességeknél is adni neki a következőt.

    Emelkedőnél alacsony fordulaton nem hajtom, mert az gyilkolászás, inkább pörgetem.

    Komment


      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Én gumi kalapáccsal meg szoktam ütni úgy, hogy a berúgókar tengelye mentén forduljon annyit ide-oda,
      Pannóniában nincs brezon ?

      Komment


        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Pannóniában nincs brezon ?
        A két végén az a kis pozícionáló cső?
        De van
        Ezért nem is hatékony a gumikalapácsos bontás. Bár működik.
        De a célszerszámot, ami lehet egy laposvas is 3 furattal, szépen rácsavarozom, középső csavarba imbuszkulcs, 1 újjal finoman elfordítom és egy cuppanással enged a paszta. Elkészíteni kb 15 perc volt. Aminek a fele arra ment el hogy kerestem hozzá anyagot, meg előtúrtam a csavart amit vettem hozzá anno, meg a menetfúró készletet...

        Komment


          Karbibeállításhoz csakazértis...
          Nekem a könyv szerinti módszer soha nem jött be, most is kínlódtam egy kicsit (nagyon) vele a napokban. Mindegy, ma eszembe jutott, hogy én hidegen (minimális járatás után) szoktam beállítani, mert akkor tisztán hallhatók a reakciók. A főfúvókát sose bántottam, ha tud menni óra szerint 120-szal, azt csak elrontani lehet. Az úszószintet múltkor lejjebb vettem az szükséges volt. Súbertűvel is a múltkor próbálkoztam eggyel feljebb, rosszabb lett, visszaraktam (szerintem még a mostanitól eggyel lejjebb is lehetne...).
          Szóval maradt a levegőcsavar meg a súberállás. Tegnap is próbálgattam a variációkat melegen, sose volt jó igazán. Nekem ezt a motort vagy ezt a karburátort lehetetlen beállítani melegen, ez van. Hidegen fél percbe telt, mikor jól pörög fel gázra, és jól pöfög gázelvétel után, akkor jó. Ha hidegen ez a jó, melegen se lehet jobbat. Mentem 60 km-t, ebben maradtam...
          zahi, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Nem lehet , hogy kicsit el vagytok "kapatva " ---pont mint az apám ! Az istenért se veszi tudomásul , hogy az 1932 es autóján az 1-2 fokozat nem szinkronos , a fék nyúlik , kajkra kell nyomni , a motornak halható zörejei vannak , .....stb .
            Azért megjegyzem , olyan szinten , olyan technológiával , anyagokkal lett rendbetéve ami sokkal jobb mint a gyári .

            De ez akkor is más . Ha nem mentél volna más motorral , autóval , biztos bogaras fogsorral vigyorognál , hogy milyen f@sza motorod van .
            Ha ilyen koru járművet , a mai megszokott járműkezeléshez hasonló módon szeretnénk használni akkor tessék belenézni a napba ( érthetőbben : a felkelő nap felé tekinteni )
            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 jún. 15, 16:42.
            OdinHEM, heeegany és 6 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Sziasztok!

              Köszönöm mindenkinek az ötleteket.

              Első körben amit tudok a frissen vásárolt ultrahangos tisztítóval megtisztítom.
              zahi: a gyertya alatt mit értesz? A hőértékén kellene változtatni?
              Az úszószintet beállítottam, ha minden igaz helyesen.

              heeegany: a hengerfej körül 130°C volt a hőmérséklet!

              Akkor nem marad más mint próbálgatni beállítani
              Amúgy még bejáratós a blokk.

              Meg annyit még, hogy I. fokozatban ha egy bizonyos sebességet tartok akkor durrogni szokott. Sehol máskor, csak egyesben akkro is ha csak egy bizonyos sebességgel haladok egyenletesen.

              Komment


                Ha nem mentél volna más motorral , autóval , biztos bogaras fogsorral vigyorognál , hogy milyen f@sza motorod van
                Van benne valami...




                hogy I. fokozatban ha egy bizonyos sebességet tartok akkor durrogni szokott
                Na ezt azért mégse tehetné!
                Utálatos móka ez a beállítgatás, de ha megoldod szerintem nem lesz ilyen.

                Komment


                  Sziasztok.

                  IV fokozatban gyorsításnál 60 körül motor felpörög (nem húz tovább). Gázt visszaengedve fokozatosan lehet csak gyorsítani.
                  Mai napi tippem: csúszik a kuplung.
                  Nyertem?
                  heeegany kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nyertem?
                    Bingó.......helyes válasz

                    - - - Updated - - -

                    ...Ha nem mentél volna más motorral....
                    Igen, itt van a kutya elásva.....mindig hasonlítjuk (legalább is, próbáljuk) valamihez...nem kellene
                    Az ember már csak ilyen....
                    demeter és Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      joker
                      Pannóniában nincs brezon ?
                      De, valóban!

                      A hétvégén egy IZS-49-es baloldali deklijét vettem le így, és ezzel kevertem össze...

                      A Pannóniánál a kis dekli furatán két kisebb villáskulccsal nyúltam be és a kuplung kosárra, vagy a záró tárcsára támasztva könnyen megindítható.

                      - - - Updated - - -

                      heeegany
                      De a célszerszámot, ami lehet egy laposvas is 3 furattal, szépen rácsavarozom, középső csavarba imbuszkulcs, 1 újjal finoman elfordítom és egy cuppanással enged a paszta. Elkészíteni kb 15 perc volt. Aminek a fele arra ment el hogy kerestem hozzá anyagot, meg előtúrtam a csavart amit vettem hozzá anno, meg a menetfúró készletet...
                      Ha jól értem a két szélső furaton keresztül a kuplung állító ablak csavarjai helyébe tekersz egy-egy csavart, és a középső hajtó csavarral pedig a kuplung tengelyen keresztül "támadod"?

                      Ez nagyon jónak tűnik, és egyszerűen elkészíthető!!!

                      - - - Updated - - -

                      demeter
                      Nekem a könyv szerinti módszer soha nem jött be, most is kínlódtam egy kicsit (nagyon) vele a napokban.

                      A főfúvókát sose bántottam, ha tud menni óra szerint 120-szal, azt csak elrontani lehet.
                      Ehhez tényleg elég annyit hozzáfűzni, hogy a gyakorlat minden elméleti spekulációt felülír...
                      demeter kedvelte ezt.

                      Komment


                        Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                        Ha jól értem a két szélső furaton keresztül a kuplung állító ablak csavarjai helyébe tekersz egy-egy csavart, és a középső hajtó csavarral pedig a kuplung tengelyen keresztül "támadod"?

                        Ez nagyon jónak tűnik, és egyszerűen elkészíthető!!!
                        Pontosan. Én 12-es imbuszos csavart használok, annak szép homorú a vége és egész jól illeszkedik a kuplung állító csavarjára. nem bántja azt és semmit sem kell alakítani a csavaron.

                        Kerestem egy darab vasat, egy 8,5-ös furat az egyik szélére, kis kuplungdeknit csavarral ráfogattam, annak a furatán keresztül finoman fúróval megjelöltem a másik furat helyét is. kis dekni le róla, másik furat kifúr aztán tolómérő elő, közepét kijelöl, pontozó, 10,5-ös furat, menetfúró és szedtem is le vele a deknit.

                        bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Sziasztok.

                        IV fokozatban gyorsításnál 60 körül motor felpörög (nem húz tovább). Gázt visszaengedve fokozatosan lehet csak gyorsítani.
                        Mai napi tippem: csúszik a kuplung.
                        Nyertem?
                        Egyszerűen meg lehet tudni hogy tényleg azzal van-e a gond.
                        Felgyorsítasz, húzod a gázt és közben rálépsz a fékre. Ha a motor lassul de a fordulat nem csökken akkor csúszik. Ha a sebességgel együtt csökken a fordulat is akkor jó. (bár én a gyári kuplungot sose tudtam úgy beállítani hogy meleg(vagyis forró) olajban ha odahúzom a gázt fékezéssel le tudjam fullasztani a gépet...)

                        Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                        heeegany: a hengerfej körül 130°C volt a hőmérséklet!
                        Akkor azzal nincs gond.
                        De a karbit nézd meg majd! Engem az is szívatott anno sokáig.
                        bokor28, demeter és Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Van benne valami...






                          Na ezt azért mégse tehetné!
                          Utálatos móka ez a beállítgatás, de ha megoldod szerintem nem lesz ilyen.
                          Nincs más választásom!

                          - - - Updated - - -

                          A karburátort kitakarítottam megint csak, de most ultrahangos tisztítóval. Holnap, ha lesz időm összerakom és ha nem esik akkor próba. Majd azért megírom a végeredményt!

                          Komment


                            : a gyertya alatt mit értesz? A hőértékén kellene változtatni?
                            Az se rossz , de a gyertyakép megvizuálására céloztam , amiből következtetni lehet a helyes , vagy helytelen karbi beállításra . Ha "őzikebarna" akkor OK , ha fekete akkor sok , ha fehéres szegény, a benzin is kevés ...
                            Ha megvan a jogsi , meg a műszaki,a karbi tiszta , csavarj bele egy belevaló (kb 225-240 ) hőértékű gyertyát , állítsd be a gyujtást , megszakító hézagot pontosan , no meg az úszószintet (ahogy elő van írva) , állítsd be a gyári értékekre mindent , de ne ragaszkodj hozzá ! Többszöri próbával találd meg a megfelelő főfuvóka méretet teljes gázon (gyertyakép ellenörzésével ...) , s.tű állását részterhelésen (kb 2/3 gázállásig) , és az alapjáratot állítsd be , majd ismét próba ... Addig ismételd amíg a legjobb nem lesz ! Sajnos a beállításokat csak próbák tömkelegével tudod a megfelelőre beállítani ...
                            Lemezjáték, mihu és 3 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              A karbi tisztításán túl vagyok. A helyzet ugyan az mint előtte, de nyilván a tisztítás csak az első lépés
                              A főfúvóka alá ha nem raktam alátétet akkor nagy hibát követtem el? Egy másik karbinak a főfúvókán volt alátét a másikon nem. Az egyik robbantott ábrán sem jelöli, ám az alaktrészsek felsorolásánál viszont igen, csak szám nélkül és az ábrán jelölés nélkül, tehát kellene oda alátét.
                              Ha nem húzatom ki a sebességekben akkor váltás után csak a sebességet tartja. Arra gondoltam még, hogy az is probléma lehet, hogy a felső holtpont helyzetét úgy néztem meg, hogy kipufogó levesz és a kipufogó nyíláson néztem, hogy mikor van legfent a dugattyú. Tehát az alaplap elfordításával is próbálkozok. Az előgyújtást kicsit növelni kellene én arra gondolok. Csak merre forgassam az alaplapot?

                              Jut eszembe még, nem szorosan a blokkhoz kapcsolódik, de egy kicsit mégis. Ti a gázbowdent merre vittétek a karbiig? Én ugye a vázra az elektromos vezetékekkel együtt 2 fémkötegelővel rögzítettem, nem szorosan persze. De akad ez a szemét! Ahogy kitapintottam a bowden a vázcső oldala felé igyekszik és lehet a tank miatt szorul?! Kérdés az, hogy nem is kellene két ponton rögzíteni csak egyen?


                              Most esett le zahi ,hogy miért írtad, hogy először legyen meg a műszaki stb. Hát mert a beállítás nem 5km megtétele után történik. Tudtam ,hogy kell legalább 10 Km-t menni vele, de most olvastam, hogy 50-60 km megtétele után kell ellenőrizni a gyertya szinét
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jún. 17, 16:21.
                              OdinHEM kedvelte ezt.

                              Komment


                                Az előgyújtást kicsit növelni kellene én arra gondolok. Csak merre forgassam az alaplapot?
                                Gondold csak át egy kicsit...
                                -merre forog a motor?
                                -merre kell fordítanod az alaplapot, hogy előbb nyisson a megszakító?
                                -miért nem szólt még senki, hogy a lendkerékre/blokkra be van ütve a felső holtpont, és a gyújtás ideje is? :-)
                                Lemezjáték kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X