Szép napot mindenkinek ilyen jó időben csak motoron lehet kibirni,de az enyém csak világosban működik ugyanis valamiért kinyirja az izzókat még a km órában is.Szelén helyett diódám van lehet hogy ez a baj?Ha vki tudja segitsen előrre is köszi.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Túltöltés ?
Collapse
X
-
Helló!
Az hogy diódád van, az nem okozhatja ezt,amúgy akkumlátorod van?...Inkább a világítótekercsek és a töltőtekercs körül néznék szét a helyedben, jól van e bekötve-végső esetben akár le is cserélném őket- és nézd meg mekkora a feszültség a fogyasztóknál. Amúgy a rezonancia is okozhatja az izzók korai halálát."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
-
Első körben a fényváltókapcsolódat nézd meg. Ha lassan vált át - mivel a Pannónia világítás áramköre szabályozatlan feszültséget kap - átmenetileg megemelkedik a feszültség olyan mértékig, hogy kiég a hátsólámpa. Aztán az ezáltal lecsökkent terhelés következtében növekszik a feszültség és csak idő kérdése, hogy a reflektor (tompított) is kiégjen.
Vedd le a fényváltó kapcsoló burkolatát, kösd ki a vezetékeket és mosd ki alaposan benzinben vagy nitrohigítóban. Száradás után kend meg saválló vazelinnel (akku póluszsír) és ha még mindig lassú, vedd ki a rúgóját és érzéssel nyújtsál rajta. Ha ezek után sem kapcsol határozottan, akkor csere.
Megjegyezném a világításnak semmi köze az akkumulátorhoz és a töltő áramkörhöz. Az akkumulátor csak arövid ideig keveset múködtetett fogyasztókat látja el (kürt, féklámpa) valamint azt aminek a motor álló helyzetében is működni kell (parkoló világítás), igaz ez utóbbit senki nem használja.
A tompított, a reflektor és a helyzetjelzők működnek a világítótekercsekről.TZ kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Helló! Először is ellenőrizd le,hogy a gyárilag megadott teljesítményű izzókat használod e,ha nem cseréld a megadott teljesítményűre.Ha ez rendben akkor valószínűleg testhiba lehet Pl. valamelyik vezeték,vagy kapszoló letestel.
Nekem is volt hasonló problémám akkor a bilux kapcsoló testelt a kormányhoz aminek az volt az oka hogy nagyon meg volt húzva,Orvoslás:szigetelőszalag a kormányra a kapcsoló alá utána csak lazán meghúztam és biztosítottam azóta nincs problémám az elerktronikával.
Komment
-
Mire alapozod a félelmedet?
A diódának ugyanaz a funkciója, mint a szelénnek, csak mikor a Pannóniákat gyártották, még elterjedtebb volt a szelén. Magyarországon az ötvenes évek végén jelent meg a germánium félvezető, de az akkor nem lett volna sem alkalmas, sem gazdaságos akkumulátor töltésre. A mai szilíciumdiódák viszont minden szempontból megfelelnek.
Az akkumulátort ideális esetben a kapacitásérték tizedével töltjük amperben. Szabályozást nem kell beépíteni, szabályozza az magát. Egyszerűen, ha teli van az akkumulátor nem vesz fel több töltést. Ahogy a teli vödörbe sem tudsz több vizet tölteni.
Komment
-
ApaE
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEngedelmeddel Kálmán, ezzel nem teljesen értek egyet.
Abban az esetben, ha a töltőfeszültség megfelelő (határok között van), akkor valóban ez teljesül, de ahogy fentebb írtam/hivatkoztam, tartósan magasabb töltőfeszültséget az (ólom-savas) akku bizony könnyen megsínyli - töltést valóban nem vesz már fel, de elindul egy másik, kedvezőtlen kémiai folyamat.
Komment
-
ApaE
Komment