Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Túltöltés ?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Túltöltés ?

    Szép napot mindenkinek ilyen jó időben csak motoron lehet kibirni,de az enyém csak világosban működik ugyanis valamiért kinyirja az izzókat még a km órában is.Szelén helyett diódám van lehet hogy ez a baj?Ha vki tudja segitsen előrre is köszi.

    #2
    Helló!
    Az hogy diódád van, az nem okozhatja ezt,amúgy akkumlátorod van?...Inkább a világítótekercsek és a töltőtekercs körül néznék szét a helyedben, jól van e bekötve-végső esetben akár le is cserélném őket- és nézd meg mekkora a feszültség a fogyasztóknál. Amúgy a rezonancia is okozhatja az izzók korai halálát.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Első körben a fényváltókapcsolódat nézd meg. Ha lassan vált át - mivel a Pannónia világítás áramköre szabályozatlan feszültséget kap - átmenetileg megemelkedik a feszültség olyan mértékig, hogy kiég a hátsólámpa. Aztán az ezáltal lecsökkent terhelés következtében növekszik a feszültség és csak idő kérdése, hogy a reflektor (tompított) is kiégjen.

      Vedd le a fényváltó kapcsoló burkolatát, kösd ki a vezetékeket és mosd ki alaposan benzinben vagy nitrohigítóban. Száradás után kend meg saválló vazelinnel (akku póluszsír) és ha még mindig lassú, vedd ki a rúgóját és érzéssel nyújtsál rajta. Ha ezek után sem kapcsol határozottan, akkor csere.

      Megjegyezném a világításnak semmi köze az akkumulátorhoz és a töltő áramkörhöz. Az akkumulátor csak arövid ideig keveset múködtetett fogyasztókat látja el (kürt, féklámpa) valamint azt aminek a motor álló helyzetében is működni kell (parkoló világítás), igaz ez utóbbit senki nem használja.

      A tompított, a reflektor és a helyzetjelzők működnek a világítótekercsekről.
      TZ kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        köszönöm elképzelhető hogy ez a baj mert most is a hátsó izzó halt meg

        Komment


          #5
          soveny és TZ kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Helló! Először is ellenőrizd le,hogy a gyárilag megadott teljesítményű izzókat használod e,ha nem cseréld a megadott teljesítményűre.Ha ez rendben akkor valószínűleg testhiba lehet Pl. valamelyik vezeték,vagy kapszoló letestel.
            Nekem is volt hasonló problémám akkor a bilux kapcsoló testelt a kormányhoz aminek az volt az oka hogy nagyon meg volt húzva,Orvoslás:szigetelőszalag a kormányra a kapcsoló alá utána csak lazán meghúztam és biztosítottam azóta nincs problémám az elerktronikával.

            Komment


              #7
              Sziasztok! Furcsa dolog számomra ,hogy a Pannoniának nincs feszültség szabályzója.Nekem is szelén helyett dióda van benne kicsit félek is tőle. Mennyivel kell töltenie a töltő tekercsnek és érdemes-e feszültség szabályzót beépíteni?

              Komment


                #8
                Mire alapozod a félelmedet?
                A diódának ugyanaz a funkciója, mint a szelénnek, csak mikor a Pannóniákat gyártották, még elterjedtebb volt a szelén. Magyarországon az ötvenes évek végén jelent meg a germánium félvezető, de az akkor nem lett volna sem alkalmas, sem gazdaságos akkumulátor töltésre. A mai szilíciumdiódák viszont minden szempontból megfelelnek.
                Az akkumulátort ideális esetben a kapacitásérték tizedével töltjük amperben. Szabályozást nem kell beépíteni, szabályozza az magát. Egyszerűen, ha teli van az akkumulátor nem vesz fel több töltést. Ahogy a teli vödörbe sem tudsz több vizet tölteni.

                Komment


                  #9

                  Komment


                    #10
                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Engedelmeddel Kálmán, ezzel nem teljesen értek egyet.

                    Abban az esetben, ha a töltőfeszültség megfelelő (határok között van), akkor valóban ez teljesül, de ahogy fentebb írtam/hivatkoztam, tartósan magasabb töltőfeszültséget az (ólom-savas) akku bizony könnyen megsínyli - töltést valóban nem vesz már fel, de elindul egy másik, kedvezőtlen kémiai folyamat.
                    Ez tapasztalat. Szerintem tartós nyélgáznál sem tudod megfőzni a Pannónia akkumulátort.

                    Komment


                      #11

                      Komment


                        #12
                        Örömmel olvasom ezt a sok jó tanácsot,megis fogadtam őket az izzókat letesteltem és vettem egy másik biluxot is persze a régi biluxom naná hogy nem volt leszigetelve a kormánynál.dehát a tanulópénzt meg kell fizetni.

                        Komment


                          #13
                          szuper! Akkor akkor tudom hogy ott miért van az a biztosíték, és mekkorának kell lennie

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X