Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia dugó, gyűrűk, henger

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia dugó, gyűrűk, henger

    Tisztelt fórumozók!

    Napokban elkezdtem szétszerelni a blokkomat.
    Valamilyen okból a motorom nem akart pörögni, a kipufogók okádták a füstöt.
    Először gondoltam megnézem a karburátort. Nem találtam semmi dugulást.
    Utána kicseréltem a gyertyát - semmi változás.
    Akkor talán a megszakító a ludas?
    Levettem a deknit, és ekkor jött a döbbenet.
    Elkezdtem forgatni a lendkereket. Akkora kompresszió volt a gépben, hogy lazán át bírtam fordítani a főtengelyt becsavart gyújtógyertyával.
    Ekkor határoztam el, hogy aktuális lesz az őszre tervezett blokk szétszerelés.
    Levettem a tankot, majd a hengerfejet és a hengert.
    A következő látvány fogadott:

    [PICASA=sebokrichard]Pannonia_dugo[/PICASA]

    Lehet, hogy nem volt derékszögelve a dugó?
    A dugó mérete saccra jó lehet, viszont egyik oldalról csúnyán be van égve, a másik oldalról pedig karcos.
    A gyűrűket a hengerbe behelyezve a végüknél mérve a hézag 2,5 mm körül van. Szerintem ez már sok.

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 aug. 18, 07:45.

    #2
    A gyűrűket a hengerbe behelyezve a végüknél mérve a hézag 2,5 mm körül van.
    - Az tényleg nem kicsit sok...Mindenütt ennyi?Ezt úgy tudod jól megmérni, ha megméred a gyűrű végei között a hézagot fent a henger legtetején, majd lentebb tolod a dugattyúval(hogy párhuzamosan tudd tolni)úgy 1-1.5 cm-t és ott is megméred hézagolóval a gyűrű végei közt a hézagot.
    pl. ha legfelül mérsz 1 mm-t lentebb meg 2,5mm-t , a kopást úgy tudod kiszámolni, hogy veszed a 2 különbségét(ami 1,5mm) és 3 mal osztod, (az 0,5 mm) ennyi a kopása a hengerednek(ez a megoldás jó közelítéssel olyan, mintha furatmikrométerrel mérted volna)
    De szerintem ennek lehet hengerfúrás lesz a vége(ha a gyűrű ennyit kopott, akkor a henger is), és lehet hogy nem is jön ki a következő javítóméretre. Az egyik oldalon beégett dugattyú a görbe hajtókar jele is lehet, amit tipikusan szereléskor görbítenek el a csapszeg "kiütésekor".
    sricsi70 kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      - Az tényleg nem kicsit sok...Mindenütt ennyi?Ezt úgy tudod jól megmérni, ha megméred a gyűrű végei között a hézagot fent a henger legtetején, majd lentebb tolod a dugattyúval(hogy párhuzamosan tudd tolni)úgy 1-1.5 cm-t és ott is megméred hézagolóval a gyűrű végei közt a hézagot.
      pl. ha legfelül mérsz 1 mm-t lentebb meg 2,5mm-t , a kopást úgy tudod kiszámolni, hogy veszed a 2 különbségét(ami 1,5mm) és 3 mal osztod, (az 0,5 mm) ennyi a kopása a hengerednek(ez a megoldás jó közelítéssel olyan, mintha furatmikrométerrel mérted volna)
      De szerintem ennek lehet hengerfúrás lesz a vége(ha a gyűrű ennyit kopott, akkor a henger is), és lehet hogy nem is jön ki a következő javítóméretre. Az egyik oldalon beégett dugattyú a görbe hajtókar jele is lehet, amit tipikusan szereléskor görbítenek el a csapszeg "kiütésekor".
      Úgy néztem a hézag mindenütt annyi.
      Szerencsére már beszereztem egy új hengert, ugyanis az egyre fokozódó csörgés miatt számítottam arra, hogy henger fúrás vagy csere lesz.
      Remélem főtengely felújításnál a mesternek gondja lesz a hajtókar ferdeségre is.

      Üdv
      Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 aug. 17, 13:39.

      Komment


        #4
        Sziasztok!

        A napokban sikerült szert tennem egy valamikor a béke időkben fúrt P10-es hengerre és hozzá gyári 68,25-ös dugattyúra.
        A henger le volt zsírozva akár a dugattyú.
        Az eladó elmondása szerint a feleség nagypapájáé voltak az alkatrészek. Nem tudják miért volt az öregnek mert egy 250-es Jawat hajtott amit szintén megörököltek.
        Minden esetre több alkatrésszel együtt vettem meg a hengert mert csak így volt eladó.
        Volt egy T5-ös gyári festésű horpadás és rozsdamentes tank egy Vt5-ös komplett hátsó lámpa és egy karburátor.

        Viszont kérnék egy kis segítséget! A dugattyúban nincsenek benn a gyűrűhatároló kis "pöckök". Ezeket mivel lehet pótolni illetve behelyezni?Click image for larger version

Name:	P1070049.jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	143203Click image for larger version

Name:	P1070048.jpg
Views:	1
Size:	183.1 KB
ID:	143204Click image for larger version

Name:	P1070050.jpg
Views:	1
Size:	189.2 KB
ID:	143205Click image for larger version

Name:	P1070051.jpg
Views:	1
Size:	183.9 KB
ID:	143206Click image for larger version

Name:	P1070052.jpg
Views:	1
Size:	191.0 KB
ID:	143207

        Komment


          #5
          Sárgaréz drót vagy hegesztőpálca. A gyári is sárgarézből van.
          dkari kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Köszönöm! És a rögzítése hogy kellene? Gondolok arra hogy a dugattyú tágul a melegtől és nem szeretném ha" elveszne" menet közben!

            Komment


              #7
              dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Köszönöm! És a rögzítése hogy kellene? Gondolok arra hogy a dugattyú tágul a melegtől és nem szeretném ha" elveszne" menet közben!

              Gondolom, bele kellene préselni/sajtolni (nem tudom, melyik a helyes?)mivel gyárilag is úgy van...szerintem
              Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 dec. 14, 19:26.
              dkari kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Ha 0,1 mm-rel kisebb a furat a csapnál, akkor az már elég lehet. Mindenképpn mélyebbre kell ütni a dugattyúpalástnál úgy, hogy a gyűrűn lévő kivágás is szépen elférjen. Vannak 600 °C-ig hőálló rögzítőanyagok. Ezzel célszrű lehet bekenni beütés előtt. Kifelé elvileg nem eshet, mert a gyűrű megtartja, a dugattyúpalástot meg nem kell teljesen átfúrni, ígí befelé sem eshet ki.
                dkari kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  A nálam lévő , és általam "ékelt" dugattyúknál úgy oldottam meg, hogy a réz csapot az oszlopos fúróba fogva, a furat méretétől picit vastagabbra szedtem az átmérőjét finomreszelővel , majd enyhén megkúposítottam kb 15 mm hosszon.
                  Ezek után az egészet kb 20 mm-re vágtam . Az így kapott kúpos csapot a dugóban lévő kb 2mm-es átmenő furatba ütöttem , hogy beleszoruljon (így a gázzárósága is megoldott) , majd a dugó belső oldalán belógó részt elhajlítottam , valamint ha hosszú volt a belógó rész, egyszerűen a töbletet lecsíptem. ezután már csak a külső rész méretre munkálása volt hátra . Figyelj oda hogy a gyűrű a gyűrűhoronyban teljesen összenyomott állapotban se feküdjön rá az "gyűrűékre" minden irányba legyen játék , továbbá a gyűrűhorony mélysége nagyobb legyen mint a gyűrűszélesség .
                  Ja és próbáld bele a gyűrűt a hengerbe , ellenőrizd a gyűrűvéghézagot !
                  Lemezjáték és dkari kedvelte ezt.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X