Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P12 első teleszkóp olaj

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    P12 első teleszkóp olaj

    Sziasztok !
    Milyen olaj való az első teleszkópokba ? A szakirodalom MM40-et ír, de ennek mi a mai megfelelője ?
    joker és Atti69 kedvelte ezt.

    #2
    zgyula eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok !
    Milyen olaj való az első teleszkópokba ? A szakirodalom MM40-et ír, de ennek mi a mai megfelelője ?
    Szevasz,

    szerintem egy SAE 40 motorolaj teljesen jó a a teleszkópvilládba. Villaolajat ne tölts bele FORK OIL, mert az csak a lengéscsillapítóba való, pl. a hátsókba.

    Üdv: dino

    Komment


      #3
      Szia !
      Köszönöm az infót !

      Komment


        #4
        Bocsánat, de v.ki megmondaná, hogy mi a különbség teleszkóp és lengéscsillapitó között
        Elöre is köszi.
        -Anno nekem azt javasolták, hogy "Simsonba elöre" a lengéscsillapito olajat keverjem motor olajjal mert
        önmagaban a "lengő" olaj túl hig.
        Hogy igaz-e v. se nem tudom,de azota is az van benne és müködik.
        -b.

        Komment


          #5
          barna eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Bocsánat, de v.ki megmondaná, hogy mi a különbség teleszkóp és lengéscsillapitó között
          Elöre is köszi.
          -Anno nekem azt javasolták, hogy "Simsonba elöre" a lengéscsillapito olajat keverjem motor olajjal mert
          önmagaban a "lengő" olaj túl hig.
          Hogy igaz-e v. se nem tudom,de azota is az van benne és müködik.
          -b.
          Szevasz,

          lengéscsillapítóról beszélünk - legyen az egy vagy két csöves - akkor, ha ezek hengerében dugattyú mozog, amely a térfogat változás miatt igen kis keresztmetszetű furatokon ill. szelepeken lengéscsillapító olajat kényszerít áramlásra. A dugattyú alternáló mozgása közben a lengéscsillapító a lengőrendszer energiáját hőenergiává alakítja amelyet a környezetének ad le.
          Mellékelek fotókat amelyen egy lengéscsillapító belső kialakítását láthatod.




          1. NSU Max első dugattyú átmérő 18 mm
          2. NSU Max hátsó lengéscsillapító szétszedve
          3. NSU Max lábszelep Toyotából "faragva"
          4. Lábszelep elhelyezkedése a zárófedélen
          5. Zárófedél szemmel
          (Ezeknek az alkatrészeknek az érdekessége az, hogy saját elképzelésem alapján készültek.)


          Teleszkóp: a korábbi motoroknál az első villa rugózását a teleszkópba (egymásba csúszó csövek) épített rúgó végzi. Itt intenzív csillapitás nincs, csak löketvégi csillapításról beszélünk ami azt jelenti, hogy az egymásba csúszó csöveken lévő furatok, vagy kúpos kialakítású szűkítő elemek a löket vége felé az olaj áramlását mind inkább gátolják. Talán ismerős a jelenség mikor a "Simson teló koppan". Ebben az esetben kevés benne az olaj, vagy viszkozitása nem megfelelő így a progresszív karakterisztika nem érvényesül. A leírtakból következik, hogy a pl. Simson első teleszkópba nem csak csillapítási, hanem kenési szerepet is ellát az olaj. Ide teljesen felesleges, sőt alkalmatlan a Fork Oil (villaolaj). Én egy SAE 15W-40-es olajat töltenék bele.

          Üdvözlettel: dino
          Titus, barna és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6

            Komment


              #7
              Akkor újra, hátha most láthatóvá válik:




              1. NSU Max első dugattyú átmérő 18 mm
              2. NSU Max hátsó lengéscsillapító szétszedve
              3. NSU Max lábszelep Toyotából "faragva"
              4. Lábszelep elhelyezkedése a zárófedélen
              5. Zárófedél szemmel
              (Ezeknek az alkatrészeknek az érdekessége az, hogy saját elképzelésem alapján készültek.)
              barna és kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Hello Dino125ad
                Köszi a valaszt és a képeket.
                Jo hetet. üb.

                Komment


                  #9
                  A P12-esünk első teleszkópja állandóan kiveri az olajat. Már többször cseréltetünk szimeringet,de a jelenség nem szűnt meg. (alsó villaszár nem eredeti, P10-esé)
                  Lehet,hogy a szimering helyett karmantyú kellene? Ha igen, milyen méretű?

                  Komment


                    #10
                    kiveri az olajat.
                    És sűrűbb olajjal próbáltad már?

                    Komment


                      #11
                      A karmantyú tömítés szempontjából jobb lehet, mert nem csak egy élen érintkezik a szárral, hanem több mm-es felületen, de ez éppen azért hátrány, mert akadályozhatja a mozgását.

                      Komment


                        #12
                        A szár milyen állapotban van? nem kopott nagyon a szimeringhez képest?

                        Komment


                          #13
                          Lehet,hogy a szimering helyett karmantyú kellene?
                          Inkább egy olyan teleszkópszár, ami nincs agyonkopva. :-/

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X