Hogy-hogy? Mi miatt dőlt a mérleg a Denso felé?
Kiváncsi lennék a tapasztalataidra, és hogy mi volt a meggyőző dolog!!
Először is, megengedhetetlen hogy egy új gyertya tömítőalátétje ne lássa el a feladatát. És nem úgy, hogy valahol szivárog alatta, mert mondjuk rossz az érintkező felület, hanem körben olajos volt, a hengerfej meg a bordák között előre-hátra végig. Ez csak egyetlen tapasztalás nyilván, hallani hamisított olajokról, gyertyákról, de mostanában került a kezembe néhány új, autós-motoros boltban vásárolt NGK és a kidolgozási vagy gyártási minősége sokkal szedett-vedettebb a Denso-nál. Annál nincs ilyen, egyenletes szép minőség mindegyik darab.
Működésben pedig egy idő után (néhány száz km) az NGK-val indítás után, melegítés közben ha egy kicsit járattam, sokkal kevésbé volt úgymond pattogós vagy dinamikus az alapjárat, a Denso stabilabb gyártmány, úgy ítéltem meg.
- - - Updated - - -
A pontos típust most nem tudom leírni, de iridium gyertyát kell bele tenni - állítólag.
De pl. az Alfa Twin Spark motorjaihoz 8 db kell platina elektródásból és a szett nagyon kedvező áron 35 ezerért vehető meg. Igaz, hogy 100 ekm a csereperiódusa és úgy már nem is annyira drága.
De mindegyik helyettesíthető olcsóbb megfelelőkkel, akár ugyanabból a gyártmányból. Igaz, úgy hallottam hogy nem úgy megy vele az autó, tehát a tervezéskor ezt a fajta modernebb gyertyát vehették eleve figyelembe.
Komment