Közlemény

Collapse
No announcement yet.

gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Hogy-hogy? Mi miatt dőlt a mérleg a Denso felé?
    Kiváncsi lennék a tapasztalataidra, és hogy mi volt a meggyőző dolog!!

    Először is, megengedhetetlen hogy egy új gyertya tömítőalátétje ne lássa el a feladatát. És nem úgy, hogy valahol szivárog alatta, mert mondjuk rossz az érintkező felület, hanem körben olajos volt, a hengerfej meg a bordák között előre-hátra végig. Ez csak egyetlen tapasztalás nyilván, hallani hamisított olajokról, gyertyákról, de mostanában került a kezembe néhány új, autós-motoros boltban vásárolt NGK és a kidolgozási vagy gyártási minősége sokkal szedett-vedettebb a Denso-nál. Annál nincs ilyen, egyenletes szép minőség mindegyik darab.
    Működésben pedig egy idő után (néhány száz km) az NGK-val indítás után, melegítés közben ha egy kicsit járattam, sokkal kevésbé volt úgymond pattogós vagy dinamikus az alapjárat, a Denso stabilabb gyártmány, úgy ítéltem meg.

    - - - Updated - - -

    A pontos típust most nem tudom leírni, de iridium gyertyát kell bele tenni - állítólag.
    Hmm, Suzukisok eladás előtt kiszedik ezeket a gyertyákat és az aprón árulják...
    De pl. az Alfa Twin Spark motorjaihoz 8 db kell platina elektródásból és a szett nagyon kedvező áron 35 ezerért vehető meg. Igaz, hogy 100 ekm a csereperiódusa és úgy már nem is annyira drága.
    De mindegyik helyettesíthető olcsóbb megfelelőkkel, akár ugyanabból a gyártmányból. Igaz, úgy hallottam hogy nem úgy megy vele az autó, tehát a tervezéskor ezt a fajta modernebb gyertyát vehették eleve figyelembe.
    OdinHEM, sinter és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Köszönöm, azthiszem én is kipróbálom a Denso-t...ugyanis az egyik NGK gyertyám alatt én is tapasztaltam az olajosodást, de arra gondoltam, hogy a menetjavító miatt olajosodott a gyertya a tömítés körül... de ha Neked is, akkor az már figyelmeztető lehet...
      OdinHEM és CZsolti kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Te milyen típust használsz NGK-ból egyébként?

        Komment


          #34
          Köszönöm az infót. Megszívlelendő. És tanulságos mindenképp.
          Amúgy a Suzukiba való Ngk platinás gyertyából van itthon. A menete szerintem hosszabb, de majd megnézem. Ha ki szeretné valaki próbálni, tudok adni belőle.
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Ki akartam áztatni az alig használt gyertyáimat, egy hétre beraktam nitróba. Nem tesztnek szántam, mégis érdekes eredménnyel zárult:

            Click image for larger version

Name:	IMG_20140927_114310.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	141178

            Nem azt mondom, hogy igazolásul íme a különbség...de vajon mi történhetett?
            CZsolti, sinter és sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #36

              Komment


                #37
                Igen, ugyanazzal. Mivel élettartamuk töredékét futották még csak, a tartós áztatással gondoltam a zugos helyeken megtisztítani, de az eredmény meglepett.

                Komment


                  #38
                  Nem lehet hogy egyszerűen a két ngk gyertya horganyzott, a denso pedig nikkelezett?
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #39
                    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Te milyen típust használsz NGK-ból egyébként?
                    Bp 6 hs, tartaléknak van Bp 8 hs

                    Komment


                      #40
                      Az NGK (B7HS) engem sem győzött meg, Simson S51-be annyi előnye volt, hogy zavarszűrős volt és az kellett a biciklis kilóméteróra miatt, de Pannóniába elég puding. Pedig hőértékre 225 szóval passzolnia kellene, mégis a régi Brisk N15YC -vel a legjobb, pedig azzal lett meghomokfújva a hengerfej... Majd rápróbálok a 260-as hőértékű Brisk-re is mert tervezek kompressziót növelni, meg egy Denso-ra is ha már állítólag ilyen jó vettem egy schwalbit abba úgy is újnak kinéző Isolator van, szóval annak sem árt egy jó tartalékgyertya.
                      Viszont kocsiba (Nissan) teljesen jó az NGK.

                      Komment


                        #41
                        Érdekes, hogy a teljes, általánosnak mondható hőértéktartományban használunk gyertyát Pannóniában.

                        Komment


                          #42
                          Flashpoint England - van erről a típusról valakinek bármilyen emléke a "békebeli" időkből?

                          Click image for larger version

Name:	fp.jpg
Views:	1
Size:	183.1 KB
ID:	147040

                          Komment


                            #43
                            Flashpoint England - van erről a típusról valakinek bármilyen emléke a „békebeli” időkből?
                            A "békebeli" időkben ilyen gyertyát nem láttam, sőt csak Championt láttam, azt is a helyi "maszeknál" vagy háromszorosáért az ISOLAToR árának aztán kiderült az sem bír ki többet a Wartburgban.

                            Komment


                              #44
                              No igen, ma az MZ-sek meg sírják vissza a régi Isolatort.
                              Múltkor láttam egy fél táskányit belőle amúgy, vastag menetűt ráadásul.
                              De visszatérve a Flashpoint-ra, ha lehet hinni az internetnek meg amit írnak itt-ott, találtam egy bejegyzést, miszerint a '80-as években a Bakony művek gyártott többek között ilyen néven. Ha ez igaz, akkor szerintem megállapodás vagy megbízás alapján az angolokkal/nak és vihették is ki nagyrészt a készterméket, itthon kereskedelmi forgalomba szerintem nem is erőltették a saját KLG gyártmányuk ellenében. Persze ez csak elmélkedés.
                              Találtam hirdetésben, egy embernek van több tucat belőle (FP14=B8HS és FP15=BP7HS), vettem kettőt mert valami vonzalmam van az ilyen régebbi gyertyák iránt...beraktam a motorba és egész szépen pöfögött vele, szépen is indult.
                              Viszont további tapasztalat még nincs, mert 1 km után nyakoncsípett egy darázs...beragadt a sisak pántja alá-mögé, így megszívtam. Régen csíptek már, aztán nem tudtam mennyire vagyok érzékeny, azonnal visszafordultam, hazajöttem. Szerencsémre nem volt gond, pedig rosszabb esetben meg is lehetne fulladni egy ilyentől...
                              heeegany, emu és Fergusson kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                pedig rosszabb esetben meg is lehetne fulladni egy ilyentől...
                                Ha allerigás reakciót vált ki.
                                Nekem is ideje lenne már rakni be kalcium tablettát az elsősegély csomagba.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X