Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kormányszorító surlódó tárcsa

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Szétkaptam a kormányszorítót, és az alsó gumi súrlódó tárcsa szét volt gyűrődve. Rájöttem, hogy a gumi karika oldalirányban el tudott mozdulni, mert a kormánynyak alsó részén lévő csapos rész nem lóg ki eléggé. (A felső karika belsejét megfelelően tarja ez a csapos rész.)
    Jobb híján PVC padló lapból vágtam ki egy darabot (a színe nem nagyon tetszik...), de a közepét nem vágtam ki, csak egy átmérő 8-as lyukat fúrtam rá, így a kormány szorító csavarját átdugva rajta, az így nem engedi az új alsó súrlódó tárcsát oldalirányban elmozdulni.
    Ki is próbáltam, egész jónak tűnik, nem lazult meg, nem zörgött...Lehet, hogy nem is érdemes az utángyártott gumiban gondolkoznom?

    Komment


      #17
      Mocskosul nem értem mi a francnak kell az a kormányszorító-
      Feltételezem ezt az oldalkocsis motorhoz találták ki.
      Egy szóló motoron azt a funkciót látja el mint a kormánylengéscillapító. annak pedig akkor van értelme amikor indokolatlanul elszabadulnak a lóerők. de nem 15!!!!

      Komment


        #18
        Pannónián azért, mert ez egyben a kormányhatároló is. ha kiveszed, akkor a teleszkópszár nekiütközik a tanknak, ha sztenderre állítod.

        Annak idején, gondolom, a rossz utak, meg a föld utak miatt kellett.

        Komment


          #19
          Annak idején, gondolom, a rossz utak, meg a föld utak miatt kellett.
          Pontosan így van. Ezt le is irják a gépkönyvben(de pont fordítva, ott kell lazábbra hagyni). Meg minden más miatt. Pont a nagy sebességnél szitál be jobban a gép. Pl. A Harley Sportsterek szeretik eldobni magukat a rossz gyári vázgeometria miatt. Az kormánylengéscsillapító nélkül életveszélyes motor.

          "Felhívjuk a figyelmet, hogy oldalkocsi használat esetén a kormányrögzítőt minden esetben kellő mértékben meghúzva használjuk éz ezzel elkerüljük az esetleges kormányszitálást, ami az oldalkocsi üzemelés egyik tünete."
          Pannónia motokerékpárok kezelése és javítása (Piros könyv)

          "Az első kerék szitálásának megakadályozását kormányszorító szerkezet biztosítja. Indítás előtt a kormányszorítót meg kell lazítani, majd a könnyű kormányozhatóságnak megfelelően meg kell húzni. A motorkerékpár állványra húzásakor a kormányszorítót minden esetben húzzuk meg. A beszorított kormányszorítóval való indulás balesetveszélyt rejt magában, ezért ügyeljünk a kormányszorító meglazítására."
          Danuvia-Csepel-125CM3-es motorkerékpár használati és kezelési utasítása

          Szóval a kormányszorító nem csak dísz. Minden esetben be kell állítani az útviszonyoknak megfelelően. Azt hiszem a Ternai irja, hogy hóban és mély homokban teljesen kilazított kormányszorítóval közlekedünk.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 ápr. 22, 23:49.
          St.Z.350, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #20
            Akkor ha jól értem a kormányszorító egy fontos alkatrész motorkerékpár állványra húzásakor, egyébként meg csináljuk úgy mintha nem is lenne.
            Egyszerűbb lett volna felhegeszteni a vázra két kormányhatároló pöcköt, és az oldalkocsit használóknak extraként árulni ezt a bonyolult szerkezetet.

            Komment


              #21
              Akkor ha jól értem a kormányszorító egy fontos alkatrész motorkerékpár állványra húzásakor, egyébként meg csináljuk úgy mintha nem is lenne.
              És szerinted,hány db 125-ös motoron volt oldalkocsi?

              A szorító a mai kormány-lengéscsilapító elődje!!!
              wsievers, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #22
                Amit írtok a kormányszorítóról teljesen logikus! Én olyan nagyon nem is gondolkoztam ezen, mert azt hittem csak a rossz utakra kell, meg az oldalkocsihoz. De később az MZ-ken Jawa-kon mint ha nem lett volna ilyesmi?
                Nekem Mz-im voltak, de nem emlékszem, hogy szitált volna az első kerekük? Vagy volt ezeken valami, ami csillapította a kormányt, őszintén szólva nem emlékszem rá, de már régen volt.

                ..Mondjuk a T-s Pannóniáknál még az is gáz, hogy nincsen csillapítása az első villának. Amit a gyártók írnak, hogy a rugó csillapít, az nem megfelelő csillapítás, hiszen nem aszimmetrikus... nem is jó vele gyorsan menni. Nekem már 70-nél megvan a szükséges adrenalin szintem...
                Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 ápr. 23, 08:26.

                Komment


                  #23
                  Jawa-kon mint ha nem lett volna ilyesmi?
                  Jawán van. Csak alul, és oldalkocsis üzemnél használjuk.
                  Click image for larger version

Name:	ded41bfc4128.jpg
Views:	1
Size:	147.9 KB
ID:	148608

                  Nekem Mz-im voltak, de nem emlékszem, hogy szitált volna az első kerekük?
                  A nagy Trophynak van kormányszorítója oldalkocsis üzemnél. Az earles villa nem annyira hajlamos a szitálásra(Ezért van sok oldalkocsis nehéz motorkerékpáron ilyen)
                  Click image for larger version

Name:	leadinglink2.gif
Views:	1
Size:	9.6 KB
ID:	148609Click image for larger version

Name:	maxresdefault.jpg
Views:	1
Size:	103.5 KB
ID:	148610Click image for larger version

Name:	175821576.jpg
Views:	1
Size:	206.4 KB
ID:	148611
                  Ez pedig a hagyományos villa:
                  Click image for larger version

Name:	rake+%u00252526+trail+info+-1.jpg
Views:	1
Size:	180.3 KB
ID:	148612
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 ápr. 23, 08:43.
                  Lemezjáték kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #24
                    A nagy Trophynak van kormányszorítója oldalkocsis üzemnél.
                    Értem. Nekem kis TS-eim, meg nagy ETZ-m volt, azért nem emlékezhetek rá. Jawa-m az nem volt sajnos.

                    Komment


                      #25
                      Az elsőkerék szitálása akkor jöhet létre (szóló motornál) amikor a motor még éppen nem emeli el az első kereket a talajtól (elkönnyül az eleje).
                      Ha valaki azt elhiteti velem, hogy egy 14LE-s motornál ez előfordul, azt Tiszakeszin megmérgezem
                      Az ha valki krumplit szállít a csomagtartón illetve kagylósra fékezett gumival jár (ezeken a motorokon szintén elképzelhetetlen), az nem motoros, hanem kaszkadőr!!!
                      sepy és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha valaki azt elhiteti velem, hogy egy 14LE-s motornál ez előfordul, azt Tiszakeszin megmérgezem


                        Csak remélni merem , hogy pálinkával ....


                        Na én kezdem is a győzködést ( csak hogy jusson a méregből )



                        kezdjük az elején -

                        Abban már remélem megeggyeztünk , hogy ez a dörzstárcsás cucc , a mai olajos őse és épp arra a célra szolgál .

                        Az az oldalkocsis magyarázat is jó

                        Aztán lehet olyan ok is , hogy a mkp. geometriája igényli mert kezdetleges volt a tervezés ( szerintem nem csináltak nagyon "0 " szériákat abban az időben olyan , amiől kiderült ,hogy rossz és kidobták volna -inkább kozmetikáztak )


                        .....fele meg lemaradt , eltünt -de nem írom le mégegyszer -majd elmondom



                        Na felébredtem , rég volt ilyen , délután 17- 20 ig elnyomott a tavasz -igaz a regge 1/2 5 már az eszterga gépnél talált .....

                        Szóval , ha pl. kúp csapágyat kap a motor régi helyett , rögtön könnyű lesz a kormány , egy almacsutka vagy egy ici-pici nyomvályú széle , könnyedén megbillenheti a kormányt ---na ennek a kiküszöbölésére kell , az akár dörztárcsás vagy olajos szerkezet .

                        Azon kívül , azért nincs ezen és azon meg van , mert néhány fokos villa döntés esetén ( igazi USA csopperos ) a motor kimegy a világból anélkül , hogy meg kéne fogni a kormányt . Ezért semmi szükség a csillapítóra . Viszont a fordulékonyabb - sport motor - a másik vége a sornak , elengedhetetlen .

                        Aztán van még egy kategória --amikor valamiért el van cseszve a motor geometriája , vagy az utassal terhelt álapotában fellépő anomáliák kiküszöbölésére ...

                        Röviden , a nevezett berendezésnek ugyan az a feladata mint a futóműben lévő rokonoknak . Egyébként pedig ez egy olyan dolog ( van még néhény hasonló , példát nem is írok ) amikor az amber azt mondja : lehet nélküle -de jobb vele , csak meg kell tapasztalni a különbséget .
                        Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2016 ápr. 23, 21:46.
                        Lemezjáték, wsievers és 4 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Kicsit fel elevenítem ezt a témát. P10H-nál milyen sorrendben kell lennie a kormányszorítónál a tárcsáknak?
                          Eseteleg lenne valakinek erről egy robbantott ábrája? Ha logikusan rakom össze ( és minta szerint, tehát látszik, hogy mi hol volt) , akkor a legalsó az a lemez lesz, ami a vázhoz "támaszkodik" és ezután nincs már semmi. Viszont ez akkor így leesik, szóval van némi hiányérzetem Megköszönöm a segítséget

                          Komment


                            #28
                            bgabor73
                            Viszont ez akkor így leesik, szóval van némi hiányérzetem Megköszönöm a segítséget
                            A kormányszorító M8-as anyáját nem tekered bele?

                            Komment


                              #29
                              Hátha segít: Click image for larger version

Name:	p10_kormány.jpg
Views:	1
Size:	124.1 KB
ID:	148753

                              Üdv D Tamás

                              Komment


                                #30
                                Köszi Ez lesz az.. És mint látható nincs rajta anya.. Ha így rakom össze, ez elvileg rendben van, ekkor fenn marad, ekkor meg lesz két kis kupszerű alkatrész, ami nem fog a helyére passzolni Mondjuk érdekes mert ezek nincsenek is a rajzon... Na de próbálkozom a rajz alapján. Köszönöm!
                                Utoljára szerkesztve a következő által: bgabor73; 2016 máj. 16, 21:47.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X