Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne hogy a T5-ös blokomon egy Jáva karbi van .
Ami idáig szépen is működöt, de most egy teljes motorfelújítás után kissé összevissza reagál.
Indításnál elárassza a hengert ,de ha kirugdostam a felesleget utána szépen ketyeg.De elégé horkolva is veszi a fordulatot de viszont erő az van. Szerintetek?
Ez azt jelenti, hogy orrán száján folyik a benzin? Ha igen akkor valószínű, hogy az úszó nem zár el rendesen. Lehet, hogy ki kellene takarítani az úszóházat.
Lehet, hogy amikor le lett szerelve a karbi, akkor a lerakódott szennyeződés az úszóház aljáról elszabadult és olyan helyen kötött ki, hogy akadályozza az úszó helyes működését.
Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 aug. 29, 20:29.
úsztatásnál igen mivel itt csak úgy tudok szívatni hogyha lenyomom az úszót míg nem jelenik meg az üzemanyag a túlfojó nyílásán.ezután egyet pöffent az első rúgásra és vége a dalnak
csap elzár ,gyertya ki szellőztetés gyertya vissza és indítás
alapjáraton pöfög utána kövér gázadásra horkolva lassan pörög föl {horkol}
ha felpörgött csap visszanyit és utána megy szépen
úsztatásnál igen mivel itt csak úgy tudok szívatni hogyha lenyomom az úszót míg nem jelenik meg az üzemanyag a túlfojó nyílásán.ezután egyet pöffent az első rúgásra és vége a dalnak
csap elzár ,gyertya ki szellőztetés gyertya vissza és indítás
alapjáraton pöfög utána kövér gázadásra horkolva lassan pörög föl {horkol}
ha felpörgött csap visszanyit és utána megy szépen
Végül is "lezabál", túl sok üzemanyag kerül a hengerbe.
Jawa karburátort még nem szereltem, de szerintem a fórumon van sok olyan "szaki" aki szerintem tud segíteni.
Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 aug. 29, 21:32.
Sziasztok, melyik évjárattól váltottak a külön úszóházas karbiról?
Szia! Személyes tapasztalattal nem tudok segíteni, mert csak az újabb verzióval szerelt motorjaim vannak, de a Fehér Könyv típusleírásában a TLF-nél a következő van: "Porlasztó: külön úszóházas, átmérő 25, ill 27 mm torokmérettel. Típusjelzés TM-Bkl-25 (27)", aztán a típusleírás végén: "1959-ben apróbb változtatásokat hajtottak végre és a típust TL250/59-60 jelzéssel bocsátották ki. Teljesítmény: 14 LE 5250f/perc. Legnagyobb sebesség: 105 km/ó. A porlasztó típusjelzése: TM-Bk3-27".
Úgyhogy a TLF gyártása közben, ezek szerint 1959-ben volt a váltás. Gondolom nagyjából egyidőben az "1-0-2-3-4" váltókiosztásról a "0-1-2-3-4"-re áttéréssel.
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Vettem a karburátorhoz új, utángyártott úszótűt meg súbertűt. Az előbbi szépen zár, de az utóbbi nemigen van köszönő viszonyban az eredetivel. Majd biztos kipróbálom, de valószínűleg eléggé befolyásolhatja a teljesítményt a különbség...
Uraim! Ti mit szoktatok csinálni az elfáradt (forrasztásnál benzint beeresztő) úszókkal?
Vasárnap elindultam egy kis "fejszellőztetésre", kb. 15 km-re itthonról sorompót kaptam, úgyhogy leállítottam a mocit - és többet nem volt hajlandó beindulni. Hallottam már a vasúti átkelő előtti 4 km-es egyenesben hogy kicsit mintha mélyebb lenne a hangja, de ráfogtam a kipufogóra.
Persze miután nem akart beindulni félretoltam. Gyertya ki, minden úszik a benzinben - úszóházfedél le, úszó ki és tádámm, tele van benzinnel. Persze a tartalékúszót beleraktam a másik mociba (holnap megy műszakira), így nem volt kéznél. Persze kínos telefonálás, szívességkérés hogy valaki hozzon utánam egyet. Még jó hogy rendet raktam és most külön dobozban, feltűnő helyen vannak a karburátor elemei. Úgyhogy most már 4 lyukas úszóm van, mindegyik a forrasztásnál tűnik hibásnak.
De visszatérve a kérdéshez: van aki házilag próbálkozott az újraforrasztással? Ha igen, akkor pontosan milyen módszerrel/anyaggal? Milyen megoldást lehetne alkalmazni ha épp 200 km-re történne a legközelebbi ember lakta területtől? Szigetelőszalag mindig van nálam, de az nem barátja a benzinnek...
Esetleg szakemberre bízzátok a javítását? Vagy megy a rézhulladékba?
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Ne dobd el a forrasztáshibás úszókat ,lágyforrasztással könnyen javíthatók! Elég hozzá az elektronikában használt forrasztó ón,meg egy kis forrasztópáka. Nem árt az úszót egy V -alakú tartóba helyezni,úgy könnyen forgatható,mert kézben tartva elég meleg lenne,és esetleg elmozdulnának a felek.Természetesen zsírtalanítani kell a forrasztandó felületet.
Pákából már az 50W-os is megbirkózik a feladattal.
De visszatérve a kérdéshez: van aki házilag próbálkozott az újraforrasztással?
Simán forrasztópákával, lágyforrasztással be lehet forrasztani.
A lyuk helyét forró víz alatt lehet megtalálni, ha szemmel nem látható. ( a melegtől elpárolog valamennyi benzin, és bugyborékol, ahol lyukas)
A benne maradó benzint kirázzuk az úszóból, vagy láng felett kiforraljuk.
a forrasztásnál figyelünk arra, hogy ne túl sok forrasztóónt vigyünk fel, mert az megváltoztatja az úszó súlyát, így a benzinszintet is a karburátorban.
Ha a baleset az országúton ér, nem szigetelőszalaggal ragasztgatunk, hanem keresünk az úton olyan szakaszt, ahol puha a szurok, és az onnét szerzett szurokkal tömítjük az úszót(pech, ha földúton lyukadt ki az úszó :P).
Velem még nem történt 'hál istennek ilyen malőr, de én úgy okoskodom, hogy esetleg a benzin csappal is lehetne szabályozni a szintet, ideiglenesen ,hazáig.:-)))))
Eldobni semmit sem szoktam igazából, ez látszik is a garázson-pincén-melléképületen...
A szurkos ötletet megjegyzem, még lehet fogom hasznát venni.
A nemrég meghibásodott úszóban még így 3 nap múltán is van benzin, a 2 kis repedésen nem tud kiszivárogni úgy tűnik.
Szerintem azzal kezdem a műveletet, hogy ráveszem a patikus ismerőst, hogy mérjük le az ép, száraz úszót a munkahelyi mérlegével, aztán forrasztás, aztán újramérés.
Páka van, elektronikai f.ón van, a többi csak elhatározás kérdése.
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment