Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Rendben van csak igen fontos lenne!

    Komment


      #47
      Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 júl. 13, 23:29.
      potyika, sricsi70 és chemotox kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Sziasztok, melyik évjárattól váltottak a külön úszóházas karbiról?
        You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

        Komment


          #49
          Sziasztok!
          Nekem olyan problémám lenne hogy a T5-ös blokomon egy Jáva karbi van .
          Ami idáig szépen is működöt, de most egy teljes motorfelújítás után kissé összevissza reagál.
          Indításnál elárassza a hengert ,de ha kirugdostam a felesleget utána szépen ketyeg.De elégé horkolva is veszi a fordulatot de viszont erő az van. Szerintetek?

          Komment


            #50
            dzsino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Indításnál elárassza a hengert
            Ez azt jelenti, hogy orrán száján folyik a benzin? Ha igen akkor valószínű, hogy az úszó nem zár el rendesen. Lehet, hogy ki kellene takarítani az úszóházat.
            Lehet, hogy amikor le lett szerelve a karbi, akkor a lerakódott szennyeződés az úszóház aljáról elszabadult és olyan helyen kötött ki, hogy akadályozza az úszó helyes működését.
            Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 aug. 29, 20:29.

            Komment


              #51
              úsztatásnál igen mivel itt csak úgy tudok szívatni hogyha lenyomom az úszót míg nem jelenik meg az üzemanyag a túlfojó nyílásán.ezután egyet pöffent az első rúgásra és vége a dalnak
              csap elzár ,gyertya ki szellőztetés gyertya vissza és indítás
              alapjáraton pöfög utána kövér gázadásra horkolva lassan pörög föl {horkol}
              ha felpörgött csap visszanyit és utána megy szépen

              Komment


                #52
                dzsino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                úsztatásnál igen mivel itt csak úgy tudok szívatni hogyha lenyomom az úszót míg nem jelenik meg az üzemanyag a túlfojó nyílásán.ezután egyet pöffent az első rúgásra és vége a dalnak
                csap elzár ,gyertya ki szellőztetés gyertya vissza és indítás
                alapjáraton pöfög utána kövér gázadásra horkolva lassan pörög föl {horkol}
                ha felpörgött csap visszanyit és utána megy szépen
                Végül is "lezabál", túl sok üzemanyag kerül a hengerbe.
                Jawa karburátort még nem szereltem, de szerintem a fórumon van sok olyan "szaki" aki szerintem tud segíteni.
                Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 aug. 29, 21:32.

                Komment


                  #53
                  kösz szépen a segítséget

                  Komment


                    #54
                    Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sziasztok, melyik évjárattól váltottak a külön úszóházas karbiról?
                    Szia! Személyes tapasztalattal nem tudok segíteni, mert csak az újabb verzióval szerelt motorjaim vannak, de a Fehér Könyv típusleírásában a TLF-nél a következő van: "Porlasztó: külön úszóházas, átmérő 25, ill 27 mm torokmérettel. Típusjelzés TM-Bkl-25 (27)", aztán a típusleírás végén: "1959-ben apróbb változtatásokat hajtottak végre és a típust TL250/59-60 jelzéssel bocsátották ki. Teljesítmény: 14 LE 5250f/perc. Legnagyobb sebesség: 105 km/ó. A porlasztó típusjelzése: TM-Bk3-27".

                    Úgyhogy a TLF gyártása közben, ezek szerint 1959-ben volt a váltás. Gondolom nagyjából egyidőben az "1-0-2-3-4" váltókiosztásról a "0-1-2-3-4"-re áttéréssel.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #55
                      Vettem a karburátorhoz új, utángyártott úszótűt meg súbertűt. Az előbbi szépen zár, de az utóbbi nemigen van köszönő viszonyban az eredetivel. Majd biztos kipróbálom, de valószínűleg eléggé befolyásolhatja a teljesítményt a különbség...

                      Click image for larger version

Name:	20120919874.jpg
Views:	1
Size:	138.2 KB
ID:	132729

                      Komment


                        #56
                        Uraim! Ti mit szoktatok csinálni az elfáradt (forrasztásnál benzint beeresztő) úszókkal?

                        Vasárnap elindultam egy kis "fejszellőztetésre", kb. 15 km-re itthonról sorompót kaptam, úgyhogy leállítottam a mocit - és többet nem volt hajlandó beindulni. Hallottam már a vasúti átkelő előtti 4 km-es egyenesben hogy kicsit mintha mélyebb lenne a hangja, de ráfogtam a kipufogóra.
                        Persze miután nem akart beindulni félretoltam. Gyertya ki, minden úszik a benzinben - úszóházfedél le, úszó ki és tádámm, tele van benzinnel. Persze a tartalékúszót beleraktam a másik mociba (holnap megy műszakira), így nem volt kéznél. Persze kínos telefonálás, szívességkérés hogy valaki hozzon utánam egyet. Még jó hogy rendet raktam és most külön dobozban, feltűnő helyen vannak a karburátor elemei. Úgyhogy most már 4 lyukas úszóm van, mindegyik a forrasztásnál tűnik hibásnak.

                        De visszatérve a kérdéshez: van aki házilag próbálkozott az újraforrasztással? Ha igen, akkor pontosan milyen módszerrel/anyaggal? Milyen megoldást lehetne alkalmazni ha épp 200 km-re történne a legközelebbi ember lakta területtől? Szigetelőszalag mindig van nálam, de az nem barátja a benzinnek...
                        Esetleg szakemberre bízzátok a javítását? Vagy megy a rézhulladékba?
                        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Komment


                          #57
                          Üdv kollarg!


                          Ne dobd el a forrasztáshibás úszókat ,lágyforrasztással könnyen javíthatók! Elég hozzá az elektronikában használt forrasztó ón,meg egy kis forrasztópáka. Nem árt az úszót egy V -alakú tartóba helyezni,úgy könnyen forgatható,mert kézben tartva elég meleg lenne,és esetleg elmozdulnának a felek.Természetesen zsírtalanítani kell a forrasztandó felületet.
                          Pákából már az 50W-os is megbirkózik a feladattal.
                          kollarg és soveny kedvelte ezt.

                          Komment


                            #58
                            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            De visszatérve a kérdéshez: van aki házilag próbálkozott az újraforrasztással?
                            Simán forrasztópákával, lágyforrasztással be lehet forrasztani.
                            A lyuk helyét forró víz alatt lehet megtalálni, ha szemmel nem látható. ( a melegtől elpárolog valamennyi benzin, és bugyborékol, ahol lyukas)
                            A benne maradó benzint kirázzuk az úszóból, vagy láng felett kiforraljuk.
                            a forrasztásnál figyelünk arra, hogy ne túl sok forrasztóónt vigyünk fel, mert az megváltoztatja az úszó súlyát, így a benzinszintet is a karburátorban.
                            Ha a baleset az országúton ér, nem szigetelőszalaggal ragasztgatunk, hanem keresünk az úton olyan szakaszt, ahol puha a szurok, és az onnét szerzett szurokkal tömítjük az úszót(pech, ha földúton lyukadt ki az úszó :P).
                            kollarg, soveny és Intrepid kedvelte ezt.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #59
                              Velem még nem történt 'hál istennek ilyen malőr, de én úgy okoskodom, hogy esetleg a benzin csappal is lehetne szabályozni a szintet, ideiglenesen ,hazáig.:-)))))

                              Komment


                                #60
                                Köszönöm a válaszokat, tippeket!

                                Eldobni semmit sem szoktam igazából, ez látszik is a garázson-pincén-melléképületen...
                                A szurkos ötletet megjegyzem, még lehet fogom hasznát venni.

                                A nemrég meghibásodott úszóban még így 3 nap múltán is van benzin, a 2 kis repedésen nem tud kiszivárogni úgy tűnik.
                                Szerintem azzal kezdem a műveletet, hogy ráveszem a patikus ismerőst, hogy mérjük le az ép, száraz úszót a munkahelyi mérlegével, aztán forrasztás, aztán újramérés.

                                Páka van, elektronikai f.ón van, a többi csak elhatározás kérdése.
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X