Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hidegen szivatóval három rúgás majd szivató vissza. Húzok egy nagyon kevés gázt és itt megtartom.
    Egyébként minden kétüteműt így indítunk csak:
    Három rúgás szivatóval, vagy úsztatva gyújtás nélkül, majd gyújtás rá és a következő rúgásra indulnia kell. ha igen akkor szépen visszatolod a szivatót és megy.
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      "Dott" kolégával mi beszélgettünk erről a fórumon kívül is. Nekem eddig mindkét Pannoniánál szerencsém volt: sikerült olyan karbi öntvényt találni, ami gyári beállításokkal rendesen végezte a dolgát.
      Mondjuk van 3 üres karbim, amit kibeleztem, mert sehogy sem sikerült működésre bírni őket valamelyik tartományban.

      egyszer rápróbáltam egy dellorto karburátort
      Itt az én emberem! És melyik típus volt?
      Én most gondolkozom rajta, hogy mivel kellene próbálkozni: csak olyanok jöhetnek szóba, amikhez van bőven alkatrész és lehet variálni emiatt a beállításokkal: PWK (Keihin vagy Polini, mondjuk 28-as, mert az belőle a legkisebb), Mikunik (VM sorozat), esetleg Dellorto...

      Szerk: vagy a gazdaságosabb vonalon is gondolkodtam, mint ETZ251, Jawa TS... ...mert nem felvágni kell, csak kiküszöbölni a korból és elhasználódásból adódó problémákat.
      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2017 márc. 06, 10:34.
      mátéapu, OdinHEM és zahi kedvelte ezt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        nekem akkor csinálta pontosan ezt, csak hideg időben (kb. +10°C alatt), amikor el volt repedve a karbi háza, pontosabban a szivató dugattyújának öntvényrészén, gondolom nem tudott elég dús keveréket adni, mert a repedésen bejutó levegő elszegényítette, tűreszelővel belereszeltem az egyenes repedés vonalában és aluhoz való epoxi ragasztóval rámentem majd simára csiszoltam, látszik a javítás de azóta nincs gond a hidegen indítással (mégis inkább tartalék lett belőle)

        a szivató részen az öntvényt, a furatokat ellenőrizném alaposan

        bár ha másik karbival is ugyanezt csinálja, akkor gyanús, bejut a fals levegő valahol, ha betekered a levegőcsavart, leáll a motor?

        s még csatlakozva mateapuhoz, én is inkább a fekete gyergyaképre szavazok, bejáratás alatt mindenképp, ha barna az szuper, jegyezd meg a beállításokat, jó lessz bejáratás után, de addig én dúsítottam még
        Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2017 márc. 06, 10:28.
        sepy, OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

        Komment


          Egy próbát megér: gyújtás nélkül 3x átforgatod, majd ráadod a gyújtást és indítasz. A Jawanál bevált módszer. Persze az nem ilyen dúsítós.

          A kispóknál pedig ez vált be: 3x indítózok szivatóval. Utána viszatolom és úgy próbálom max 3x. Ha kevés, vagy pöffen, de nem indul, jöhet a szivató megint.

          Ja, gyertyakábel pipástól legyen a helyén.

          Komment


            És melyik típus volt?
            Egy dellorto Phbh 26-os. Próbáltam Jawa 638-as karbit is. nem volt jó vele. Próbáltam Mz 250-es karbival. Elindítani lehetetlen volt vele illetve rohadt nehéz. de ezt azzal magyarázták többen is hogy nagy a 30-as torokátmérő.
            A 26-os dellortoval még szívesen próbálkoznék de a motort már Faternak adtam így az tőlem 120km-re van.

            Egyébként a 638-asomra is dellorto került. Phbh 28-as. Ezt viszont elég jól össze sikerült "hangolni" a motorral, a jellegzetes 2-3000-es fordulat közötti megtorpanást már nem tapasztalom....
            De nem akarom offolni a témát.
            sepy, kollarg és zahi kedvelte ezt.

            Komment


              Közben, sikerült rájönni mi volt a baj.

              A két karbi közül az egyiket itthon az utolsó morzsáig szétszedtem és kipucoltam.
              Azt vettem észre, hogy az alu csavar amiben a fúvóka van, egy vagy kettő menettel hosszabb mint a másikéban.
              Na most ez elég volt pont arra hogy rálógjon a hidegindító résznek az átvezető lyukára.
              Nem gondoltam eddig hogy ez a baja, de mióta kicseréltem egy picivel rövidebbre a fúvóka tartó alu csavart, azóta hidegen is pöccre indul. Amikor állítgattam a fúvókákat még nyáron gondolom én raktam másik porlasztóból bele... ennyit számít és ekkora szívás.
              Abban biztos voltam amúgy hogy a hidegindítója szórakozik, mert menet közben tökéletesen jár, kipróbáltam az említett harmadik fokozatban 20 km/h körül is szépen húz, (ahogy a könyv írta).
              Aminek még külön örülök hogy ez a karbi nem csörög, a másik amivel használtam már kicsit zörgette a súbert.
              Már csak a jó idő hiányzik.
              OdinHEM, demeter és 8 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                Sziasztok!

                A következő problémámra kérnék segítséget, ötleteket tőletek.

                BK3-27-essel szerelt motor eddig ment. Az utóbbi időben nehezebben indult, de ment. A fő fúvókában ill. később az úszó tűjének záródásánál laza szerkezetű uszadékot találtam, mely túlfolyást okozott természetesen. Ezen dugulást okozó dolgok eltávolítása után szintén működött. Benzin leszívás a tankból, a csap kiszerelése a tankból annak szétszedése és tisztítása, pici szűrő beépítése következett a benzincsőbe a csap és az úszóház közé. A motor elindult jól reagált a gázadásra. Motor leállítása, beöltözés, indítás. Indult de csak alapjáraton ment, gázadásra nem reagált. Karburátor teljes szétszedése, tisztítása, (fúvókák, belső járatok). Látható dugulást okozó dolog nem volt. Összeszerelés. Indult jól reagált a gázadásra. Leállítás, beöltözés, nehezebben de indult, reagált a gázadásra. Egyes fokozat kapcsolása, kuplung kiengedésekor a gázadásra már nem reagált, csak alapjárat volt, leállt és nem volt indítható. Szívatóval gyújtás nélkül, majd gyújtással is sok rúgás, gyertya kiszerelés, a gyertya "száraz". Néhány ml benzin a hengerbe közvetlenül, berúgás erre néhány pöffenés. Karburátor ismételt szétszedése, még alaposabb tisztítás, dugulás nem látható. Nehezebben de indult, reagált a gázadásra, leállítás, beöltözés. Indítás. Egyes fokozat kapcsolása, kuplung kiengedésekor a gázadásra már nem reagált, csak alapjárat volt. Itt tartok! Próbakarburátor nincs. Szerintetek????

                Komment


                  Alapos tank tisztítás ( mosás brigéciolos létyóban elhelyezett ,apró anyával , majd a forró vizes öblítés kiszáradása után nitro hígítóval történő átlöttybölés is fontos ,amit a citromsavas áztatás követ ) , majd a benzincsap kimosása a tankhoz hasonló módon (van aki egy picivel meg is növeli a csap furatainak átmérőjét , miközben a karbi (ha tutira nem repedt , és kopott) a piros címkés(!!! emelt toluoltartalmú extra !) nitrohígítóban ázik darabokban ,legalább 16-24 órát ...
                  A karbi alkatrészek sűrített levegős kifúvatását követően (láttam már olyat is aki trisós vízben kifőzte , de az elszinezi az anyagát ...) a megfelelő méretű (minden esetben ellenőrizni , nem bízni a feliratban !!!) , és tiszta fúvókák beépítése következik . A tűs fúvóka állapottól függő cseréje , javítása után a súber , súbertű kombó felülvizsgálata következik (kopások , méret ...) , ez követően nem árt megvizslatni a szívató elzáró gumiszelep állapotát is . Alapbeállítás a piros könyv alapján, (a beállítás menete pedig már itt is többször leírva ) , és minden képpen friss keverék-üzemanyag a rendszerbe (!), meg ha lehet egy szűrő is pluszba a csőbe ...
                  Aztán a puding próbája következik , továbbá a beállítás finomítása .
                  Természetesen mindez csak akkor ér valamit ha a gyújtásrészt korábban rendbe raktad, (megszakító , kondi , gy.tekercs , pipa , gyertya , kábel esetleg slusszkapcsoló ...) hogy működése stabil legyen , és annak beállítása is megfelelő !
                  Megjegyzem mindez mit sem ér, ha a motor mechanikai állapota nem megfelelő ...
                  Titus, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Azt írod, hogy tettél be egy kis szűrőt a tank és a karburátor közé. Gondolom ez a kis kb. kétszáz Forintos kis műanyag szűrő? Annak finomabb a szűrője, mint a Pannónia eredeti szűrői (benzincsap szívócsonk, benzincsap kis kosár), tehát ez olyan nagy darabkákat nem enged át, amitől ne tudna üzemelni, ugyanakkor ha el van tömődve a rendszer, azt nyilván nem javítja meg.

                    Ha a karburátor előtt van a gond, akkor az legkönnyebben azzal szűrhető ki, ha lehúzod a benzincsövet a karburátorról, és nézed, hogy rendesen csorog-e a benzin valami edénykébe. Ha ezt egy-két percig csinálva intenzív a folyás, akkor a karburátorban lehet a gond...Persze máshol is...gyújtás, főtengely szimering...

                    A karburátor alapos tisztítása tényleg fontos, mert tele van sarkokkal, zugokkal, ahol le tud rakódni a kosz...

                    A légszűrőd rendben van, nincsen eltömődve? Vedd le róla, és próbáld úgy is...

                    Olyanokat javaslok, amiket a legkönnyebb elsőre ellenőrizni...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2017 szept. 25, 07:32.
                    Iker József és Atti69 kedvelte ezt.

                    Komment


                      finomabb a szűrője, mint a Pannónia eredeti szűrői (benzincsap szívócsonk, benzincsap kis kosár), tehát ez olyan nagy darabkákat nem enged át, amitől ne tudna üzemelni,
                      Tapasztalataim mást mutatnak. Még a jó minőségű szűrők PL Bosch is képtelen arra hogy teljes mértékben megszűrje a benzint, ráadásul a mai benzin a bioetanoltartalma miatt nagyon gyorsan kocsonyásodik ami szűrhetetetlen mert az a kis mikrorész fog először átkocsonyásodni ami a fúvóka előtt van, mértéből adódóan és még hogy teljes legyen az öröm a gumit is oldja.
                      Amúgy akorban jobban hozzámillők még emlékezhetnek rá amikor a tankolásnál a tanksapka alatti szűrőben is maradtak jókora rozsdadarabok, és amiket az nem szűrt meg meg lehetett találni a csap szűrőjénél és mégsem okozott gondot, csak ha már ellepte a szűrőt.
                      Iker József, mátéapu és 4 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Szeretnék ehhez a dugulás témához kapcsolódóan egy másik problémáról is említést tenni, ez pedig nem más mint a benzinből kiváló és visszamaradó üledék,ami a vízkőhöz hasonlóan válik ki a karburátor alkatrészein.Nagyon-nagyon kellemetlen dolog, mert nehéz, szinte lehetetlen eltávolítani.A nehézséget az okozza, hogy én még nem találtam olyan anyagot, ami feloldaná,így leginkább mechanikus módszerrel próbálkoztam.Ez viszont pl. egy főfúvóka esetén nem megoldás.Annyiban is aktuálisnak tartom felvetni ezt a problémát, mert a fent említett vízkőszerű kiválás leginkább akkor következik be, ha a benzin teljesen, vagy jelentős részben kipárolog a karburátorból.Ilyen eset lehet pl. a télire tőrténő leállítás, különösen, ha a motort meleg helyen tárolják.Először csak kocsonyásodás jelentkezik, de később ez meg is keményedik.Én ezért,ha sokáig áll a motor néha elárasztom a karburátort, vagy járatom kicsit a motort.
                        Arra akartam felhívni a figyelmet,hogy dugulást nem csak a bekerült szennyeződések okozhatnak, hanem néha a benzinből visszamaradó üledék is.
                        Iker József, heeegany és 4 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          leginkább mechanikus módszerrel próbálkoztam.
                          Én viszont a rozsdamarót próbáltam ki erre a célra, és sztem elég eredményesen eltávolította a belecementesedett koszt.
                          Iker József kedvelte ezt.

                          Komment


                            Tapasztalataim mást mutatnak. Még a jó minőségű szűrők PL Bosch is képtelen arra hogy teljes mértékben megszűrje a benzint, ráadásul a mai benzin a bioetanoltartalma miatt nagyon gyorsan kocsonyásodik ami szűrhetetetlen mert az a kis mikrorész fog először átkocsonyásodni ami a fúvóka előtt van, mértéből adódóan és még hogy teljes legyen az öröm a gumit is oldja.
                            Ez igaz, de ugye most az a kérdés, hogy hol van dugulás, nem pedig az, hogy hol lehet.

                            Ha leveszi a benzincsövet a karburátorról, és azon keresztül pisil rendesen a benzin, akkor nyilván vagy odébb van dugulás, vagy más a probléma...Tehát én most nem a szűrőkről beszélek általában, hanem arról, hogy most mi a a teendő, kizárni egyes hibalehetőségeket.

                            Ha egy karburátort már az imént rendesen kitakarítottak, és belenézve újra a fúvókákba az rendben való, akkor valószínűleg nem a hosszú álláskor tényleg bekövetkező a kocsonyásodás a mostani probléma oka, hanem valami más.
                            Atti69, Iker József és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              Egyikünk sem említette, hogy mikori a tankban lévő benzin??. Ugyan ez nem befőtt de egy tél vagy hosszabb állás után csere éretté válik. Anno régebben ilyen jelenséget nem is hallottunk igaz én nem vagyok oly " régi" jövőre remélem úgy lesz 50 éve kezdtem jogsival húzni a gázt! . Még egy a karburátor felfekvő része sík ugye? és jó a tömítés alatta mert sok szerelgetés közben apróságon csúszik el az ember mérgében. A baj 90 %-a a tankból indul az én tapasztalatom szerint.
                              Iker József, sinter és 6 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Lemezjáték ma reggeli hozzászólásának első mondatára jutott eszembe tavaj előtt Kesziből hazafele ! elmentünk Mátraszentimrére / bagoly irtás/ -ra Gyöngyösig viszonylag síkvidéken nem volt gond de mikor elkezdődött az emelkedők után a hegymenet nem akart húzni a Sport CZ, szerencsére gyors volt a diagnózis. Keszibe menet előtt tettem új szűrőt kb. 350 km után eldobtam és láss csodát megjött a kedve a gépnek a hegymenethez. Hozzáteszem előtte mosogattam a tankot minden tudott hókusz pókkal áztattam citrom savval ennyi eredménye lett.
                                Iker József és mátéapu kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X