Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A fals levegőt próbáld meg féktisztítóval , esetleg hidegindítóval lokalizálni . A karbicsek tiszta (?) , esetleg a súberharang nem szorul (bár jellemzően ennél a tipusnál lógni szokott), vagy száraz ? A szivatóval való alapjárat optimalizálódás miatt én is fals levegőre gondolok, de szerintem a hengerfejtömítés gyanánt használt alufólia (?) , nem használható tömítés helyett , mert vastagsága miatt a deformitásokat egyenetlenségeket nem képes felvenni !(egyébként ott is szívhat fals levegőt , de viszont ki is fújhat ...)Egyébként ha a két felület megfelelően sima , és sík nem is nagyon van rá szükség . A sűrítést a benzin bírja , csak a főtengely is tolerálja . A karburátor is le volt véve , nem lehet hogy ott nincs a helyén valami , vagy nem tömít el rendesen a flajsninál ?
    demeter kedvelte ezt.

    Komment


      Én is a szegény keverékre tippelek az alapjárati fúvóka és a levegőcsavar által meghatározott alsó tartományban.
      A zahi által felsoroltak mellett lehet dugulása a karbinak is.
      Még annyi, hogy a hengerfej alá lágy alumíniumból kellene tömítést rakni. Nekem olyan van, sima karika. De gondoltam egy merészet, hogy veszek háromféle méretben (0,2-0,4-0,5) ETZ hengerfejtömítéseket és lesz ha kell, a fölösleget meg levágom róla. Azt hittem, hogy majd 69-es furatú hengerhez lesz a tömítés és az jó lesz a 68,5-hez. Viszont 72-est küldtek, nem tudom az milyen ETZ?
      Mindegy, szerintem létezik 69-es MZ hengerfej tömítés, ami jó lehet megnyírbálva a tőcsavarok furatait rajta.
      MZ-sek, ha olvassátok, mit szóltok?
      Süpi és zahi kedvelte ezt.

      Komment


        Sziasztok Fórumozók!

        Eljutottam a csekély 35 oldalnyi olvasnivaló után a téma végére
        Na most én egy 57-es TLT-t újítottam fel és vizsgáztattam le. Ezzel kapcsolatban lenne pár megjegyzésem, kérdésem. Régebben egy (ha jól tudom) Jawa karbi volt rajta, azzal nagyon jól működött. Az OT vizsgához szereztem egy eredeti külön úszóházas karbit neki. Az első indítások alkalmával még tavaly egész jól indult vele. Most viszont sokat szívtam, hogy újra beinduljon. Idei első indításnál megnyitottam a benzincsapot, bumm orrán száján folyt a benzin.... Lent ragadt az úszó. Megcsináltam, de megint folyt a levegőállító csavarnál (itt először azt hittem hogy a tömítés ereszt és próbáltam letömíteni és mindig azt hittem még mindig ereszt...). Kiszedtem az úszót még a fentebb leírt megoldás egyszerűbb változatát alkalmazva tekergettem a tűszelepet a furatban. Utána vízszintes helyzetben nem eresztett. Ha oldaltámaszra raktam, akkor viszont megint ömlött belőle. Szerintem csökkentek az úszószinten úgy, hogy a 15 fokot megpróbálom belőni. Azt viszont nem értem, hogy ha oldaltámaszra rakom akkor az mitől nem fog ereszteni? Nálam az oldaltámasznál szerintem 30 fokos dőlés is simán megvan... Az alapjárat se tetszik, amíg hideg addig mindig lefullad (igaz itt nincs külön szívató, csak az úszót tudom lenyomni és ezzel túldúsítani, nem tudom ez normális-e ennél a karbinál). Más téren nem nagyon tudtam próbálgatni a mocit, mert erősen bejáratós, most van már benne 30km
        60-as tempónál viszont azt érzem, hogy nem egyenletesen húz... olyan furcsa. Ha kicsit több gázt adok akkor kisimul a járása, de akkor meg gyorsulni kezd. Ezt még nem tudom, hogy min kellene hozzá állítani. Azzal a fúvókával raktam össze amit a karbihoz adtak. Előgyújtás okozhat ilyesmit? Itt egy kép is a gépről Click image for larger version

Name:	IMG_20140518_160826.jpg
Views:	1
Size:	200.9 KB
ID:	143878


        Szerk: Azt még hozzáírom (hátha erre is van valami jó ötlet), hogy a súbertű iszonyúan csörög. Első indításnál majd szívrohamot kaptam, hogy a főtengely rosszul lett perselyezve... Aztán észrevettem, ha pici gázt adok vagy egyéb akkor elhallgat. Aztán olvastam róla hogy ezeknél az bizony ki szokott kopni rendesen.. Valaki rugóval biztosította a feszességét a beömlőtorkon keresztül, de én ilyen megoldást nem alkalmaznék. Esetleg azt tudom még elképzelni hogy a súber tetején valami kisrugót beteszek ami mindig egy kis előfeszítést ad neki...
        Utoljára szerkesztve a következő által: tomszy; 2015 márc. 05, 21:19.
        OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

        Komment


          Mit jelent hogy nem egyenletesen?
          Ha gázadásra kisimul , (részterhelésen, azaz kb 3/4-2/3 gáz állásig) akkor valószinű kevesell , emelj a súbertűn egy osztásnyit. Egyébként járatós motort , veszélyes szegény B-L keverékkel üzemeltetni (főleg érvényes ez ebben a hidegben amikor az üza. (az olajjal együtt) lecsapódhat a henger falán , szívótorokban, ezáltal még szegényebb)
          A beállítást (a sok) üzemanyag csökkentésével próbáld , így nem nagy az esélye a károsodásnak. Üzemmeleg állapotban amíg "négyüteműzik " -sokall , ha már abbahagyta ne csökkents tovább !
          sepy és OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            Feljebb teszem. A nem rendesen az olyasmi, mintha néha kihagyna egy ütemet.. Ha adok neki gázt akkor pedig egyenletes kezd lenni, nincs az a rángató érzés. A súbertű felülről a másodikban van jelenleg. Nyélgáz és hasonló dolgokat még nem próbáltam, pont a járatás miatt, arra nem tudom hogy reagálna. A gyújtást is azért kérdeztem, mert ez a sebességtartásnál rángatás azt hittem attól is lehet. De azt összerakásnál csekkoltam és jónak tűnt..
            A négyüteműzik azt jelenti, hogy menet közben mondjuk másodikra robbant csak?

            Komment


              Oldaltámaszon ne járasd a motort,megváltozik az úszószint!
              Lehetőleg ne állítgasd a motort ha használható,sok beállítási gondra,szeszélyre rájössz menet-közben inkább járasd.Lehetőleg több anyagot kapjon a kelleténél az kevesebb kárt okoz.Kopjon össze és mire bejáródik,addigra meglátod mit kell finomítani.
              Kétütemű a Drága tanuld meg elviselni.....
              OdinHEM, tomszy és CZsolti kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Sajnos a pannonia külön úszóházas karburátora nem a legjobb konstrukció. Ha szívatáskor folyik a benzin az alapjárati csavarnál, az természetes, ha utána is ,akkor nem zár rendesen az úszó tűje.
                Ha meg van kopva, vagy tömítetlen, fokozottan érvényes ez arra a csatlakozásra ahol a nagy fíber tömítés van az alján, akkor nem fog rendesen működni.
                Egyetértek abban, hogy dús keveréket adjál neki, az használ az üzemi viszonyaiban is.
                Az előgyujtása a TLT-nek 3,5-5mm között van. Ha nem furták át a blokkon az alaplap rögzítő csavarjait akkor 3mm alá nem is lehet állítani. Ha nagy az előgyujtás alacsony fordulaton, jól fog üzemelni, de magas fordulaton, már nem annyira és melegedni is fog. Kíméld ebben az esetben.
                OdinHEM és tomszy kedvelte ezt.

                Komment


                  Köszönöm a válaszokat!

                  Én is a hengerfej tömítésre gyanakodtam, hogy azzal b...tam el az egészet, illetve a dugulásra. Mikor vittem vissza a garázsba a motort, akkor már sokkal enyhébb volt a fuldokló hörgés jelensége, úgyhogy így már majdnem biztos, hogy dugulás volt a probléma ami azóta elkezdett kioldódni. Mindenesetre szét fogom kapni a karbit és kitakarítom.
                  Amúgy a karbit a blokkról leszereltem, de nem vettem le a motorról, tehát úgy ahogy volt ott lógott a vázon összeszerelve.

                  Tomszy, 60-nál 3. vagy 4. sebességben csinálja ezt? Nekem bejáratáskor felülről a 3. barázdában volt a súbertű, viszont 60-nál erőtlen lett, amit a piros könyv le is ír, hogy a túl dús keverék okoz ilyet, így bejáratás után át is tettem felülről a 2. barázdába. Neked viszont a leírtak alapján, pont hogy kevés neki a benzin, tehát próbáld meg a 3. barázdával.
                  Az úszóház folyását az úszótű illetve a furat egyenetlen kopása okozhatja, nekem is sokáig folyt, akármit csináltam vele, aztán végül vettem egy másik karburátort a börzén, viszont ezután a régi egyből megjavult és azóta sincs semmi baja, tehát végül nem kellett kicserélnem a karbit.
                  OdinHEM és tomszy kedvelte ezt.

                  Komment


                    Úgy nem is járattam, csak mentem a mocival, leállítottam, és csak oldaltámaszra akartam rakni, erre elkezdett ömleni a benzin belőle... a csap is el volt már zárva... aztán kénytelen voltam sztenderre tenni.
                    Amúgy nem is tudod megszívatni még hideg indításnál, mert szerintem a dúsító-pöcök nem éri el az úszót. Legalábbis nem akkor jött a benzin amikor azt nyomkodtam, de ezt majd leellenőrzöm, ez a legkevesebb.. Az alaplap eredeti. Feljebb teszem majd a súbertűt akkor egyel. Sajnos csak jövő héten megyek haza, akkor tudom ezeket kipróbálni..

                    60-nál 4-esben vagyok. Nem pörgettem még ki. Súbertű-csörgésre nincs valami ötlet? Csak másik karbi segíthet? De még arra is gondoltam, hogy ráteszem a T5-ösét vagy rátettem volna a jawa karbit is, de ahhoz a bowdent állítani kellett volna, inkább nem piszkáltam.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: tomszy; 2015 márc. 06, 17:13.

                    Komment


                      De még arra is gondoltam, hogy ráteszem a T5-ösét vagy rátettem volna a jawa
                      Ha a t-5-ét felrakod az tuning-nak számít.A külön házas 9-10 LE az 5-ösé 14-16 LE.A Jawa-nál sokan becsapódnak a 350-es karbival számoljunk csak hengerenként =175cm2 és a karbi:ezek szerint esetleg egy felfúrt 150-es mz-re lehet jó.
                      tomszy, dkari és zahi kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        esetleg egy felfúrt 150-es mz-re lehet jó.
                        Jó lehet az Pannóniára is. Itt is volt (van) valakinek a motorján. Én is próbálkoztam vele és figyelembe is vettem hogy a 350ccm csak 175 de bárhogy is variáltam a fúvókákat nyél gáznál fulladt. Vagy a sok vagy a kevés üa-tól.
                        Sajnos se tudásom se türelmem kisérletezni ezért most Etz 250-es karburátorral próbálkozok, ott kevesebb a variálási lehetőség és remélhetőleg nagyobb eséllyel be tudom állítani

                        Komment


                          250-es Jawa vagy Czetka karbi is jó lehet nektek, miért a 350-esével próbálkoztok?
                          Ezt keressétek: 2926SBDb 2831
                          főfúvóka:95
                          alapjárati fúvóka:50
                          A sok üzemanyagtól amúgy. A 350 esnek nagyobb a főfúvókája. akár 120 as is lehet, a Twin Sportnál 92-95, de ott sokat bekavar az ekonosztát.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 márc. 06, 22:04.
                          sepy, OdinHEM és dkari kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            Mert ez van itthon
                            OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Megközelítő pontossággal ki is lehet számolni a minimális karbi torok átmérőt ! A motorrevü cikksorozatában volt egy képlet, ami viszonylag megfelelőnek tűnik a számomra . Ez alapján egy egyhengeres pl : P10 esetén ahol 68 mm furat ,68 mm löket , és kb 5000 1/min a teljesítményhez tartozó fordulat , egy viszonylag magas 60m/s légsebességet feltételezve is a minimális szükséges átmérő 29-30 mm körül alakul ...Click image for larger version

Name:	95_5_21 (1).jpg
Views:	1
Size:	197.9 KB
ID:	143882
                              Ezért is próbáltam volna a nagyobb karbit favorizálni , meg az egyszerűbb beállítás sem utolsó szempont . Végul is talán megér egy próbát , és itt még olyan átalakításokat sem kell eszközölni mint a twin-sport légszűrőházán .
                              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 márc. 06, 22:12.
                              OdinHEM, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Súbertű-csörgésre nincs valami ötlet?
                                Tessék itt van egy, bár nem a súbertű szokott csörögni, hanem a súber.: Pannónia súbertolattyú - Blogok - Veterán fórum Vagy beperselyezed a karbit, a súbert meg köszörülteted, vagy normálisan megesztergáltatod.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 márc. 07, 11:25.
                                tomszy kedvelte ezt.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X