Valamikor régen ezt olvastam már, de most hiába kerestem nem találtam rá. Köszi hogy belinkelted! Van esetleg olyan aki a perselyezés- esztergálás vonalon indult el és esetleg megosztotta vagy megosztaná a tapasztalatait róla?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia karburátor
Collapse
X
-
Az én problémám megoldódott, az az alufólia tömítés hülyeség volt, a dugulás kioldódott, még a kipufogón kellett húzni egy kicsit, igazából csak az új tömítés és azbesztzsinór miatt kellett utánállítani. Az alapjárati levegőcsavart visszatekertem kb oda ahol volt eredetileg, mostmár szép egyenletesen jár és gyorsulni is rendesen gyorsul, viszont mintha mélyebb, morgósabb lenne a hangja mint eddig volt. De lehet csak elszoktam tőle 2,5 hónap alatt.
Köszönöm a segítséget!
- 3 likes
Komment
-
Az alapjárati levegőcsavart visszatekertem kb oda ahol volt eredetileg
Komment
-
az alapjárati levegő csavar olyan mintha nem is lennedemeter kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSajnos nálam az alapjárati levegő csavar olyan mintha nem is lenne. Teljesen betekerve le kellene állnia a motornak de se be se kifele állításnál nem reagál nincs fordulatváltozás, kivéve mikor már teljesen kitekerem és sok lesz a fals levegő. Akkor leáll.
Ezek a karbik , az autókétól eltérően kifelé tekerve szegényítik az alapjárati B-L keveréket , azaz a levegő mennyiséget szabályozva állítják be a helyes állapotot . Ha nem találtál semmi nyomát a fals-levegőnek , csak a porlasztóban lehet a hiba ! (A karbicserét szándékosan a végére szoktam hagyni , mert a javítás és a szerelés közt ez a különbség , bár a leggyorsabb és legbiztosabb diagnosztizálása a karbi-hibának , annak cseréjével érhető el !)
Vagyis ha gondolod ,először átnézed a porlasztót , fúvókákkal együtt , ,mindent szétszedsz , beáztatod nitró higítóba, majd elmosod az alkatrészeket benne , és kifúvatod kompresszorral . Minden alkatrészt megmérsz (főleg a fúvókákat Pl : csapos fúvóka mérő segítségével, hogy esetleges lerakódások nem szűkítették -e be a járatokat , esetleg a torokba vezető alapjárati furat tiszta -e ...? ...stb) Összerakod , levegőcsvar forgatása közben próbálod fúvatni az alapjárati levegő rendszert (nem kell nagy nyomás), valamelyest hallani fogod ha szabályoz , és elzár -e rendesen. A levegőcsavar beállítása nem szentírás ,miszerint PL : csak 2.5 fordulattal a legbelső helyzettől kitekerve kell lennie ! Minden motor más beállítást igényel , nem biztos hogy a könyvben leírtak alapján megadott értékek adják a jó beállítást , de kiindulási alapnak megfelelőek !
Vagyis , ha a motor sehol nem kap fals levegőt , karbi nem repedt , és tiszta, be kellene állítható legyen . Ha a csavar állítás nem ad kielégítő eredményt akkor esetleg a fúvóka méretének minimális megváltoztatásaival is lehet próbálkozni (csak nehogy át ess, a ló túlsó oldalára, PL : 30 helyett 32-33 -asra dörzsárazott fúvókával próbálni ... , ha nincs dörzsárad olyan pici, akkor a méretnek megfelelő nagyobb varrótű, finom köszörűkövön történő négyszög profilra köszörülésével is készíthetsz magadnak fuvóka dörzsárat , csak közbe meg ne kéküljön (!), a lyukas végére pedig egy kb 10-15 mm-es darab vékony vezeték szigetelést ragasztasz pillanat ragasztóval ...), és a csavarral történő beállítást utána megismételni . (akkor a jó a beállítása , ha közel a legmagasabb kialakult fordulatszám környékén is karakteres pattogó járást eredményez , úgy hogy hosszabb alapon való járás esetén sem dúsítja túl a rendszert , hogy azután a gyors gázadásra fulladással ,vagy "négyüteműzéssel" válaszoljon !) Ha a beállítás nem jár sikerrel ezek után sem , sajnos másik karbicsekkel kel megismételni ugyanezt ( az öntvényhiba esetén a felhasználható alkatrészeket kimenteni , magát a hibás öntvényt pedig felvinni a padlásra , nehogy még egyszer bekeveredjen a "rendszerbe" , ahogy Kollarg is írta ! )
Egyébként bocs hogy megjegyzem , de a levegőcsavarral , nem a "fals" azaz hamis levegőt állítjuk , hanem az alapjárati helyes B-L keverékhez szükséges levegőt ! Vagy a csavar mellett is úgy gondolod kaphat egy kis "cúgot " ?
Valószínű amit leírtam , már jórészt tudod , csak "...próbáltam kicsit hangosan gondolkodni ..." , de ha valami kimaradt , ne fújj rám túlságosan !
- 3 likes
Komment
-
Vagyis ha gondolod ,először átnézed a porlasztót , fúvókákkal együtt , ,mindent szétszedsz , beáztatod nitró higítóba, majd elmosod az alkatrészeket benne , és kifúvatod kompresszorral .
Minden szivárgást sikerült megoldanom de ennél a résznél nem sikerül.
Nem tudom annak van e köze a dologhoz hogy nem a H-s rendszerű a légszűrőm hanem ahogy egy korábbi képen feltöltöttem a régebbi tipusú. Ebben sem a fém szűrő hanem a robogókhoz is használható szivacs van.
Valószínű amit leírtam , már jórészt tudod , csak „...próbáltam kicsit hangosan gondolkodni ...” , de ha valami kimaradt , ne fújj rám túlságosan !
Karburátorom akad itthon ezen kívül három db. De ebbe csak 17000km van a többi meg mind kapálógépként használt blokkon volt.
Komment
-
Ma felraktam a P10-re az Etz 250-es karburátort. Egy dolgot nagyon nem értek.
Volt már felrakva Dellorto, Jikov, gyári és most ez.
A gyárival tökéletesen indul a többivel viszont nem igazán. Sőt ez ügyben az Etz karburátorral nagyon rosszul.
Okozhatja ezt a jelenséget hogy nem szívászaj csökkentős a légszűrő rész hanem a régi típusú amilyenek a nem H-s modelleken volt? Lehet inditáskor tul sok levegőt kap annak ellenére hogy a melléklevegő csavarja koppig be van tekerve?
Érdekes hogy menni tökéletesen megy vele a motor úgy hogy a melléklevegő csavar 3/4-re ki van tekerve.
Holnap megnézem féktisztítóval kap e falsot, de ha nem akkor nem értem.
A gyárin kívül mindegyikkel rosszabbul indul főleg melegen.
Lenne valakinek ötlete vagy inkább tapasztalat?
Komment
-
Vízmérték,hőhíd.
Igen a szakmám kőműves De ezt nem értem. Kifejtenéd bővebben?
Arragondolsz hogy átmelegszik a karburátor? Jawa karburátor mintájára van felfogatva tehát a hengerrel nem érintkezik fém felület.
Esetleg meg kellene dönteni a karburátort?Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 márc. 26, 20:56.
Komment
-
Jawa bakelit az jó.Igen dönteni kéne.Nézd meg az Mz hogy áll gyárilag.A Dellortokat is döntve szerelik általában.A 26-os jikov meg vékony p10-re,az alsó úszós meg nem túl jó.Mz egyébként szerintem túl nagy rá,ha mindenáron azt akarod,akkor játszhatsz a benzinszinttel és talán jó lesz.Szerintem egy jól kiválasztott dellorto a nyerő(nem olyan ami éppen van otthon)Sok sikertdkari kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A jawanal tulajdonkép egy gumi gyűrű van és 28-as eredetileg( a 638-as jawaé.)
Dellorto van a jawan is és vízszintesen áll. Tökéletes vele a motor bár sok időm rá ment mire összeállt. Tűk cserélgetése, kehely cserélgetése, főfúvóka cserélgetése. Szerencsére Dellorto-ból is van itthon 5 db. Ebből egy 28-as a jawan. a többiből max. 2db jót lehet összehozni. Egy 28-ast és egy 26-ost.
Az Mz-vel azért próbálkozok mert ezt ajánlották leginkább többek között pont azért mert 30-as. Egyesek szerint 250ccm-hez ekkora ajánlott.
Holnap megpróbálom ráteszem a nyitott légszűrőre a záró fedelet. Ha zárt állásban könnyebben indul akkor közelebb lehetek a megoldáshoz plusz féktisztítóval befújom a szívócsonk környékét.....
Komment
-
Az,hogy a jawa mivel megy jól,gyakorlatilag mindegy,mert ugye ott 2 175-ös henger szív felváltva.(leginkább egymást gyengítve)Lehet hogy egy 250-eshez 30-as karbi az ajánlott,de az tuti hogy tetű vashenger,meg ócska oldalgyertyás hengerfej gyenge gyújtással az nem ajánlott.Ne érts félre,nekem is vashengeres oldalgyertyás gépem van,dellortoval.dkari kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A vashenger stimmel Azonban P10-es a motor. Közép gyertyás hengerfej, Honda Nsr gyújtással. Kawasaki hajtókaros felül tűgörgővel 1:9,5-ös sűrítéssel. Kissé modernizált. Menetre tökéletes az Etz karburátor. Gyönyörűen húz vele tökéletes az alapjárat. Az indulás (illetve nem indulás) viszont bosszant.
De érdekelne hogy nálad milyen Dellorto van fenn és milyen paraméterekkel?
Az,hogy a jawa mivel megy jól,gyakorlatilag mindegy,
Komment
-
Hoppá.Komoly masina.A pannonia szempontjából mindegy,hogy mivel megy jól a jawa.A hengeren mekkora a szívónyílás?Én is kínlódtam ilyennel.Nagy karbi és alacsony benzinszint miatt nem tudott elég benzint szívni,legalábbis a rugdosás nem volt elég.Én szarakodás helyett a kitapasztalást választottam.Kis szivató melegen is,aztán gyújtás.Mondjuk az izs volt.Az enyém junak 26os dellortoval.dkari kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Üdv !
Úszószint gyárira .... A középúszóházas porlasztók nagy előnye, hogy kevésbé érzékenyek a megdöntésre , mivel a főfuvóka kb az úszóház közepén van, igy a tűsfuvókában közel azonos a szint ! Verseny körülmények között kb 20-25° -ban megdöntve is vidáman és jól szuperált a BVF , szinte egyenes volt a szívótorok ! Az indítási nehézségekre visszatérve , egyáltalán nem biztos hogy az MZ és a pannónia egyforma légsebességet hoz létre indítás közben (pl : szívó oldali vezérlés különbségei , elősürítő tér nagysága , szívócsatorna kialakítása , indítási fordulat ...) , éppen ezért szükségessé válhat a BVF karburátorban a dúsító fuvóka cseréje , pontosítása . Először is hidegindítási próbák után , (ha nem indul !) nézd meg a gyertyaképet , pontosabban hogy tapasztalsz -e rajta benzin kicsapódást , és milyen mértékben .... Ha nem túl benzines nagyobbra kell cserélned az úszóházban lévő fúvókát , ellentétes esetben pedig fordítva . A dúsító rendszer egyébként úgyis csak kb 1/4 - 1/3 gáztolattyú állásig üzemel , felhúzott dúsítócsappantyú mellett (!) , vagyis a dúsítási mennyiség is fúvókacserével állítható , a levegő állító csavarral csak az alapjárati B-L keverék minőségét állíthatod (meleg motornál ) . Egyszerűen hasonlítsd össze a BVF karbit a BK (pannonia) porlasztó által biztosított dúsítás mértékével , majd korrigáld !
Ezek után a korábban már leírtak szerint próbáld belőni a karbit , először a főfuvi-teljesgáz , majd részterhelés-súbertűállás , és legvégül alapjárat - levegőcsavar , összehangolásával . A tűsfuvóka -úszószint szerintem maradhat a gyári , és a tű - súberharang kombó is.
Sok sikert a beállításhoz , de ha már menet közben prímán szuperál már nem állsz túl messze a helyes beállítástól ! Csak nehogy elszegényítsd túlzottan a B-L keveréket (hiszen a bevitt olaj mennyisége is ettől függ ) , mert a motor is károsodhat ! Inkább nagyobb fúvókákkal kezdj , és csökkentsd a méreteket a helyes méret megtalálásáig .( talán már írtam hogy ugyan ez a karbi, 350 Jawa-n 165-168 -as főfuvival lett jó !)Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 márc. 27, 00:33.
- 4 likes
Komment
Komment