Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ennyi.
Mint a szilikonok között már megtapasztaltam, a 2k-k között is van minőségbeli eltérés.
Sima eporapid, univerapid és egyéb 700 forint körüli termékek eléggé a legalján vannak. Igen érzékenyek a keverési arányra, ha nem találod el, akkor sokáig képlékeny, gumis, ragadós, nem tapad eléggé, idővel zsugorodik, erősebb keveréskor felhabosodik, ha nem kevered ki eléggé, akkor nem köt ki.
Amit a blokkra kentem a perselyhez, az drágább fajta volt (márkáját meg nem mondom).
Látszott is a különbség.
Mai napi 150 kilóméteres túra hiba nélküli teljesítése után, gyertyát megnéztem és bizony fekete.
Kellene a motorba szereznem/vennem fúvókát (a tű pakolászása nem oldotta meg a problémát) de igazából lövésem sincs hogy milyen kell bele. (ha lentebb rakom akkor szarul megy, nem gyorsul, így meg jól megy na de mégis szar a gyertya kép.)
Az okés hogy a gyári értéket megnézem, de akármennyi börzén jártam Pannónia fúvóka senkinél sem volt. (a törzsgárda árusokra gondolok)
Valamelyik másik motoré jó bele? Ha Simson volna, bemennék a boltba és vennék egyel kisebbet.
De ebbe nem tudom milyen való..
Ha M5-ös a menete akkor MZ, Simson. Ha M6-os akkor Delorto fúvóka megy bele.
De....ha igazán precíz fúvókázást szeretnél csinálni akkor kell egy fúvóka dörzsárat és egy fúvóka kalibert venned. Sajnos minden motor más és más fúvókázást igényel. Még a precíz japán motorok sem egyformák, bár azoknál megadja a gyártó a fúvóka méreteket akár 0.25-ös méretekkel, de ha van türelme az embernek akkor csak irányadónak veszi a gyári értéket és gyárt rá egyedi fúvókát kísérletezéses módszerrel.
Ezt a megoldást javaslom, ha van türelmed és jól értelmezed a gyertya képed meg a kapott teljesítményt akkor kiváló értéket érhetsz el.
Egy kis segítség arra, hogy mikor mi dominál a keverék képzésben tolattyú pozíciónként.
Kedves Dott! Ne aggódj , motorozz hisz szépen megy a géped. A gyertyakép pedig azt mutatja van olaj a keverékben elegendő. Majd ha bejön a meleg és nem lesz túlhűtött a géped más lesz a gyertya szine is! Gyűrd a kilómétereket és élvezd a természet ébredését inkább.
Mai napi 150 kilóméteres túra hiba nélküli teljesítése után, gyertyát megnéztem és bizony fekete.
Rendesen húz amúgy a motorod, meg rendesen megy valamely tűállásban? Nem füstöl jobban a kelleténél?
Mert ha igen, akkor szerintem lehet, hogy csipegeti az olajat a váltóból...Esetleg nézd a füstje színét, mennyiségét, meg ellenőrizheted a váltóban az olajat is...bár ahhoz sokat kell menni, hogy a szinten is látszódjék...
Amúgy sepyvel értek egyet, ha jól megy, használd, nekiállsz állítgatni, a végén még rosszabb lesz...
Nos, sikerült, igazatok lett, nekiálltam állítgatni, még szarabb.
Ma volt a nem akarok motorozni nap, tegnap sok kilóméter, ma meg alig birtam hazajönni vele.
A súbertűt beraktam hogy a legjobban belelógjon, kicsit változott, de gyertya fekete, és így még füstöl is a drága. (fehéren). Legalább eddig nem okádta a füstöt, habár rángatva gyorsult, össze vissza járt.
Nosza leszedtem a karbit, fúvókáknak közük se a gyári értékekhez, a főfúvóka 105 ös talán, az alapjárati meg jóval nagyobb, a dúsító fúvóka az stimmel.
Ami alul van a súbertű alatt, nem jut eszembe a neve, azon se felirat se semmi.
Nemrég olvastam hogy karbinként változott a súbernek a levágottsága, lehet ez is össze van cserélve.
Így jó szarul állunk... de nekiülök kibogarászni a beállítást.
Az olaj nem fogy belőle kb 2000 kilóméterrel ezelőtt volt teljes generálja a blokknak, csapágyak, vitonos szimeringek, eléggé meglepődnék ha ez lenne a nyűg. No arról nem is beszélve hogy egyszer már sikerült szép barna gyertyaképet kihozni a motorból, csak nem emlékszem milyen beállítással.
Az eddigi dolgok amiket megcsináltam, kipufogó jó alaposan kiégetve, vadi új gyújtás megszakító, kondi, delejezés stb.
Gyújtás időpont jó helyen, nem rugdos vissza, nem durrog stb.
Már csak a porlasztó hiányzik hogy jó legyen a gép.
Mivel ez nekem nem tetszik így nem is öröm amit írsz. Az a fránya középső tudtom szerint a fő fúvóka melybe a tű bele lóg. Azt érdemes cserélni gyári méretűre mert az használódik menet közben és a tűt.Meg kellene még nézni a levegő csavart ott nem-e tud falsot szívni.És mint Dondósnak is ajánlottuk a karbi felfefekvő felületét le ellenőrizni mert ez a két utóbb említett is okoz beállítatlansági problémákat.Türelem és ha egyszer jól fog menni a géped örömteli motorozást annál is inkább mert Orosháza nincs oly messze Szegedtől és irány Keszi.
Nincs messze Orosháza!! Igaz előtte bele kell húzni hogy valami legyen ebből a beállításból.
A holnapi nap kiderül, összeraktam két porlasztót, teljesen kipucolva a gyári fúvóka méretekkel. Ha jól mértem M5 menetű, így majd benézek a motoros boltba ha esetleg variálni kellene.
Amit már olvastam a topic elejében és meglepett, a kétféle karburátor. Az egyik ugye a plusz levegő + golyó furatos fajta, oda kell a jobban levágott súber.
A régihez pedig a kevésbé vágott, szerencsére egy ilyen és egy másik fajtát raktam össze, a hozzávaló súberrel.
Meglátjuk mi történik holnap, egyáltalán beindul e majd.
Dúsító fúvókából az egyik karbiban nem 70-est hanem 75-öst találtam.
Azért raktak nagyobbat hogy jobban induljon?
Most 70 -es dúsítót hagytam benne.
Tűfúvóka: 265
Főfúvóka: 120
Alapjárati : 40.
Legyen gyárihoz közeli. Meglátom mennyire lesz rossz így.
Most 70 -es dúsítót hagytam benne. Tűfúvóka: 265 Főfúvóka: 120 Alapjárati : 40.
Legyen gyárihoz közeli. Meglátom mennyire lesz rossz így.
Kedves Kolléga!
Ha esetleg van a közeledben egy "hagyományos" autósbolt, akkor Ladához való fúvókát keress/kérj. Többféle méretből célszerű venni Pannóniához. 120-125-130-135-140-es méret. És a Zsiguli fúvóka jó Pannóniába is. Ha veszel több méretet, akkor ki tudod kísérletezni, hogy melyik méret a legideálisabb a motorhoz.
A helyedben én még megnézném a szívató környékét is, ugyanis ha valahol átereszt, akkor tud dúsulni a motor. A Simson szívatódugattyúja a belevaló gumidugóval tökéletesen passzol Pannóniába. Egy próbát megér.
A másik dolog: Véleményem szerint jobb egy kissé dús keverékkel járó Pannónia, mint egy szegény keverékű. Annyira könnyű megragasztani ezeket a motorokat, hogy ez a fekete kép nem hinném, hogy bajt okozhat.
Köszi a tanácsot, akad régi fajta autósbolt.
Értem amit többen is írtok, hogy legyen inkább dús keverék, de nálam tényleg valami beállítás nyűg van/volt.
Nagyon rosszul pöfög a gép, vagyis inkább részterhelésen rossz a beállítás.
A teljes gázra amikor már véleményem szerint a főfúvóka megy úgy már pöpec.
Amit nem bírtam belőle kicsikarni, a kék/piros/pannónia biblia/ szerint a pótlevegő csavart úgy kellene beállítani, hogy
3-as fokozatban 20-25-el pöfögve is jól gyorsuljon gázadásra és ne fulladjon le. Na ez nálam nem megy, 3asba 20-25 az széteső rángatás. Nem mellesleg amikor ketten mentünk vele a harmadik fokozatot 60 nál váltottam el.
De szeretném beállítani, csak jussak el fúvókát venni + a szomszédok se zavarjanak el. (mert elég hangos a pöfögés)
Komment