Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Off:

    Bokor28, olvasom a régi Swift kuplung bovdent olajozás nélkül megjegyzést erről jut eszsembe... mikor megvettem a régi Swiftemet ugyan így jártam.
    Szorult ám a kuplung bovden veszettül, persze jól megkentem olajjal és azóta is működik.
    zahi, dongos78 és bokor28 kedvelte ezt.

    Komment


      Dott: Mi "régi Suzukisok és Pannóniások egyben" tartsunk össze! :-)
      Nekem két szakadásom is volt. Kezdő autósként fel se tűnt, hogy bitang nehéz nyomni és nem tudtam kitalálni, mi nyikorog. Kollégám vezette és szólt, hogy túl erős lehet a bal lábam. Ez egy jó forgalmas kereszteződés közepén pattant el, megvárták, amíg szépen áttolom a gépet (természetesen senki sem segített). A szerelő után amikor nyikorogni kezdett, azonnal szétkaptam és kimostam belőle a fémport, de későn, egy idő után szintén szakadt az utcánk végén. Onnan még hazakevertem kuplung nélkül. Sajnos a bowden egy alu vagy spiáter idomon megy keresztül és nagyon koptatja. Azóta tartalék bowden és kulcs a pótkerék mellett.

      Ezen felül tavaly beszéltem egy Pannóniás sráccal, meséli, hogy állás közben elpattant a régi Swiftjének az első rugója.
      Mondtam is neki, ha ugyanez nem történt volna meg velem, el se hinném :-)

      Click image for larger version

Name:	Rugó ami nem rúg.jpg
Views:	2
Size:	199.4 KB
ID:	147312
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        Suzukisok és Pannóniások
        Passzol,a két gép is ,de írhatnál sötétebb árnyalattal mert a leolvasóm nem a régi.
        zahi, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          Az témán kívül álló (off) hozzászólásokat próbáltam így jelezni. Ha nem gond senkinek, akkor elhagyom.

          Komment


            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Passzol,a két gép is ,de írhatnál sötétebb árnyalattal mert a leolvasóm nem a régi.
            Próbálj másik szemüveget, Kedves mateapu...nálam bevált 😊
            mátéapu, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Simán kijelölöm az egész szövegez és akkor olvasható!

              Komment


                A Susu / Swift/ nekem is tekergette a fenekét mint az egyszeri lány és mint kiderül az egyik hátsó rugó törése miatt. Hiába akart tetszelegni nem igazán jött be! Jó Nektek kik szemüveg nélkül olvastok de gondoljatok ránk " Vaksikra " is!
                zahi és bokor28 kedvelte ezt.

                Komment


                  A Susu / Swift/ nekem is tekergette a fenekét mint az egyszeri lány és mint kiderül az egyik hátsó rugó törése miatt.
                  Lehet hogy csak én nyúltam bele egy nagyon jó szériába?
                  Az enyém most 20 éves, 300ezer kilométerrel, de eddig alig kért valamit. Egyszer féltengely cserét 3 évvel ezelőtt (az is belekerült komoly 13ezerbe/oldal ) , ill. most kezd valami kopogni (nem futómű, valami a hajtásban nem ok, egyenesmenetben gyorsításkor ütemesen kopog...). Jó kis autók ezek, bár úgy gondolom voltak ebben is gyenge szériák.
                  zahi és bokor28 kedvelte ezt.

                  Komment


                    most kezd valami kopogni (nem futómű, valami a hajtásban nem ok, egyenesmenetben gyorsításkor ütemesen kopog...)
                    Szerintem féltengely lesz ! Ha csak gyorsításkor csinálja , lehet hogy a belső csukló ...
                    Egyébként a Peugeot 406 is képes csodákra , álló helyzetben ,szintén összetörte a B. első rúgóját . (220 ezer volt benne , mint később megtudtam, a típus betegsége !)
                    dongos78 kedvelte ezt.

                    Komment


                      Szerintem féltengely lesz !
                      Az szinte biztos hogy nem. 3 évvel ezelőtt lett cserélve, ez a kopogás kb. másfél éve van meg, de eddig csak elég ritkán és halkan csinálta. (Említettem is a szerelőmnek, de azt mondta, nem talált semmi hibát, nyugodtan járjak vele) Aztán idén tavasszal sajnos ismét cserélni kellett a féltengelyeket, mert -gondolom én- 3 éve valami gagyi utángyártott került bele, és az idei csere után nem változott semmit ez a kopogás. Most meg már annyira erős lett, hogy nem is merek vele túl gyorsan menni, ill. 40-50es egyenesmenetben rendesen rázkódik az autó. Végülis már elnézhető ez a hiba ilyen futásteljesítmény és kor mellett, csak valaki csinálná meg, és ne csak legyintsen, hogy nem talált semmit...

                      - - - Updated - - -


                      lehet hogy a belső csukló ...
                      Ammeg hol lakik?
                      Ez már a seb.váltó része? Nehezen cserélhető?

                      Komment


                        Nem , nem a váltó része ! A féltengelyeknél általában a külső - kerék felőli - csuklót szokták cserélni mert ez van nagyobb igénybevételnek kitéve (nagyobb szögelfordulás , suzukinál egyébként eléggé alulméretezett is , és ha jól emléxem két fajta bordaszámú létezik ...) , a másik a váltó kihajtásnál lévő csuklókat nevezzük belsőnek .
                        dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          a másik a váltó kihajtásnál lévő csuklókat nevezzük belsőnek .
                          Így már világos, köszönöm a választ!
                          Akkor akár az is lehet hogy a rossz, már kikopott belső csukló ette meg idejekorán az új külső csuklót (?)
                          Hozzáteszem az idén áprilisban cserélt külső csuklókkal, szűk fordulókban, ahol némi gázt is kell adni, krampácsol rendesen...
                          (Pedig egyáltalán nem ralliztam szét az autót, sőt...)

                          Komment


                            Nekünk a 98-as Swiftben még a gyári kuplung és gyári bovden van
                            Bár a féltengelyek már lettek cserélve. De egészen addig hajtottuk amíg már egyenesben is kopogtak, kanyarban meg érezhetően visszafogták az autót. (kiszerelve már alig mozgott).
                            De olcsó és rém egyszerű cserélni.
                            Bár még nem sokat ment. Csak 180e km van benne.
                            dongos78 kedvelte ezt.

                            Komment


                              Úgy képzeld el a dolgot , hogy egy külső "csillag" a belső "csillagnak golyókon adja át a nyomatékot , és abban a helyzetben ahol az igénybevétel általában éri a "csillagokat" , a golyó benyomódásokat hoz létre. Ezeken a benyomódásokon kell keresztül "bukdácsolnia" a golyóknak minden fordulat alkalmával , ha az általános használati pozíción túlbillenne a golyó helyzete , így zajos lesz a hajtás ! (ilyen helyzet PL : - gyorsításkor emelkedik a jármű eleje
                              - kerék elfordítás
                              - berugózás nagyobb terhelésnél )

                              Mivel a suzuki -n a belső csukló viszonylag könnyedén levehető a féltengely szárról (külső csukló gumiharangot is innen szoktuk cserélni , mert a k.csukló levétele nem mindíg sikerül, a biztosító kialakítása miatt!) , első körben csak a jobb és a bal oldali b.csukló összecserélését javasolnám (mint költség csökkentő tényező) , mert a keletkezett kopások így a fonák oldalra kerülnek , azaz a golyónak nem kell rajtuk átbukdácsolni , ergo : elmúlik a zaj, gyorsításkor . (feltételezve a k. csuklók új mivolta miatti zajtalanságot , bár az ördög nem alszik ! ) A külső csuklókkal is meg lehet játszani ugyan ezt , csak a suzukinál azok levétele a szárról (mivel különböző hosszúságúak , nem lehet egyszerűen megfordítani őket) , roncsolás nélkül nem mindíg szokott sikerülni . ( ne ragaszkodj a gyárinak mondott alkatrészekhez , sokszor rossz minőségű utángyártott vackok ! )
                              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 okt. 13, 14:45.
                              Lemezjáték, bokor28 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Kedves mateapu...nálam bevált 😊

                                Sajnos nekem,a mostani a legmegfelelőbb.
                                Fergusson kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X