Én a kapcsolgatáson felül vezetni is tudom az áramot! Múltkor, amikor belenyúltam a fázisba, igencsak gyakoroltam. Szerencsére széken ültem felhúzott lábbal.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia karburátor
Collapse
X
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn a kapcsolgatáson felül vezetni is tudom az áramot! Múltkor, amikor belenyúltam a fázisba, igencsak gyakoroltam. Szerencsére széken ültem felhúzott lábbal.
- 4 likes
Komment
-
Javaslom az alábbi fórumon Busz felhasználó hozzászólásait és honlapját elolvasni.
Életvédelmi kapcsolás, FI relé - Hobbielektronika.hu - online elektronikai magazin és fórum
Honlap: Szerelés házilag: Melléképület bevezetékelés 2.0
Szerintem már nincs az élők sorában.
Talán a fenti fórumon írtak erről a jelenségről. Más a karakterisztikájuk.
Ha az áramkör a satupadon keresztül zárt a földre, te pedig csak kaptál mellékesen egy löketet, akkor a rövidzár védelem előbb leold. Ha rajtad keresztül zár, akkor a FI old le előbb. Kösd be EPH-ba, talán érzékenyebb lesz rá.
Számomra az volt a legmeglepőbb, hogy amíg a fí relé egyáltalán érzékel (50Hz miatt 20msec alá ritkán lehet menni) majd leold, addig a max 30mA jól földhöz vág. De jó eséllyel túléled. Igazából nem arra találták ki, hogy beletenyereljen az ember a fázisba, hanem arra, hogyha a testzárlatos akármi fázis alá kerülne, előbb leoldjon, mint megfogod. A beletenyerelés védelem csak egy jótékony mellékhatás.
Ezt a porlasztó témát kicsit eltereltük...
Közben megálmodtam, mit írtak róla: Merev rövidzár esetén a kismegszakító gyorsabb kioldási karakterisztikájú, mint a FI relé. Míg a FI relé érzékeli a szivárgó áramokat (égett vezeték okozta csipkelődő testzárlat) amire a kismegszakító érzéketlen.Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 okt. 06, 21:22.
- 2 likes
Komment
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJavaslom az alábbi fórumon Busz felhasználó hozzászólásait és honlapját elolvasni.
Életvédelmi kapcsolás, FI relé - Hobbielektronika.hu - online elektronikai magazin és fórum
Honlap: Szerelés házilag: Melléképület bevezetékelés 2.0
Szerintem már nincs az élők sorában.
Talán a fenti fórumon írtak erről a jelenségről. Más a karakterisztikájuk.
Ha az áramkör a satupadon keresztül zárt a földre, te pedig csak kaptál mellékesen egy löketet, akkor a rövidzár védelem előbb leold. Ha rajtad keresztül zár, akkor a FI old le előbb. Kösd be EPH-ba, talán érzékenyebb lesz rá.
Számomra az volt a legmeglepőbb, hogy amíg a fí relé egyáltalán érzékel (50Hz miatt 20msec alá ritkán lehet menni) majd leold, addig a max 30mA jól földhöz vág. De jó eséllyel túléled. Igazából nem arra találták ki, hogy beletenyereljen az ember a fázisba, hanem arra, hogyha a testzárlatos akármi fázis alá kerülne, előbb leoldjon, mint megfogod. A beletenyerelés védelem csak egy jótékony mellékhatás.
Ezt a porlasztó témát kicsit eltereltük...
Közben megálmodtam, mit írtak róla: Merev rövidzár esetén a kismegszakító gyorsabb kioldási karakterisztikájú, mint a FI relé. Míg a FI relé érzékeli a szivárgó áramokat (égett vezeték okozta csipkelődő testzárlat) amire a kismegszakító érzéketlen.
Egyébként is apám villanyszerelő, én már jobban bírom az áramütést mint az átlag ember (legalábbis remélem )
No de érdekes dolog ez a villanyászat.
- 3 likes
Komment
-
A képen látható ún. sport légszűrő szerintetek így önmagában használható, vagy ugyanúgy olajspray-t igényel, mint sok robogó szűrőszivacsa?
Gyakorlatilag rá kell csöpögtetni és megvárni míg szépen szétterjed.
Ha takarítani kell van hozzá mosó folyadék. De persze mint sok más esetben azt is lehet más mosásra alkalmas folyadékkal helyettesíteni mint pl. foltbenzin...bokor28 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A képen látható ún. sport légszűrő szerintetek így önmagában használható, vagy ugyanúgy olajspray-t igényel, mint sok robogó szűrőszivacsa?
p1210271.jpg
Más olajat úgyis kimosna belőle."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
Komment
-
Kedves Sepy!
Kérlek fogadd el azt a választ, hogy nekem ez nagyon kellett.
Szívászaj csökkentőnek sajnos itt az esős idő. Nem is pöfögött már két napja.
Engem zavar, hogy beszív minden finom port, meg néhány kósza galambot is. Olvastam a vitákat a légszűrőről, nekem akkor is kell. A boltos szerint egyébként nem illik rá. Mondtam is magamban, hogy nem illik mákos tésztát lódenkabátban enni (vagy hogy is volt ez...). Én inkább felrakom és megyek vele a jó löszös szőlőhegyen. Erre a boltos: nem kell vele porban menni. Már csak egy érvem maradt hova kell mennie...
- 6 likes
Komment
-
bokor28
Engem zavar, hogy beszív minden finom port, meg néhány kósza galambot is.
Én néha 180 fokban el is szoktam forgatni a légszűrőt, hogy ami olaj leszivárgott a fémgyapoton, az újra felülre kerülve lefelé beterítse az egészet...
Már korábban a felújítás leírásakor írtam róla, de itt is említem, hogy az enyém is "szőlőhegyre járó" motor volt, amire azt gondolná az ember, hogy milyen klassz, a papóka biztos nem hajtotta szét...ami igaz is, csak az a finom púderszerű löszös por az gyilkos a motornak!
Felújítás során olyan helyekről bányásztam elő ezt a lerakódott port, amire álmomban nem gondoltam volna!
Találtam:
A sebváltóban(!!!), a felső lélegeztető csavar tököm-bököm apró kis furatán képes volt bemenni, és lerakódni a sebváltó fokozatkapcsoló mechanizmusában, na meg persze alul is összegyűlve.
A karburátorban, belül még a súber harang belsejében is, a sarkokból, hegyes kis kemény fogpiszkálóval tudtam kimanikűrködni.
Természetesen a karburátoron keresztül jutnia kellett a forgattyúsházba is a főtengelycsapágyak örömére, és a dugattyú palástján, és a henger falán is segítette a kopást. Meg gondolom a szimering is szereti...
Még a szívató bovden a karburátorba eső részének niplije körül is volt belőle. Természetesen minden bovden belsejébe is került, gondoskodva arról, hogy a dörzsölődő helyeken fényesek legyenek azok...
Szóval, egy rohadék anyag és üzemmód ez a Pannóniáknak...
Én ugyan meghagytam az eredeti légszűrőt, de olajazom , és forgatom rendesen, na meg ahol lehet, kerülöm a poros utat...
- 2 likes
Komment
-
Az tuti hogy 2t motoroknál nagyon nehéz megoldani a hatékony légszűrést.
Míg pl. egy 4t Briggs fűnyíróban a 3-4 centi vastag, sűrű szivacs használható, addig a 2t fele ennyitől megdöglik.
Én a Babettámnál csodálkoztam el, amikor összeraktam. Csak egy műanyag fedél, meg a benzintank alatti szívászaj csillapító dob + vázon belüli "járat"? Gondoltam a műanyag házba vágok egy vékony, ritka szivacsot, hogy a por (meg a váz belsejéből kirázódó rozsda) ne ölje meg hamar a gépet. De semmi pénzért nem volt hajlandó indulni. Kivettem, egyből ketyegett szépen. Végül már csak kisérletezés képpen, ritka szövésű textillel is próbálkoztam, az is megbénította. Persze egy 250-es azért nagyobbat szív, de gondolom az sem tolerálja azt a szivacs (vagy egyéb anyag) vastagságot, ami jó szűrést biztosítana. Az MZ és Jawa megoldása ugyan jó, de nagyon helyigényes.heeegany és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
A ló túloldalára se szabad átesni. Túlzott szűrés túlzott szűrőfelületet igényelne, hogy ne telődjön el gyorsan (lásd porszívó csoda HEPA szűrő). Ezen felül a porok keménysége, éghetősége (szerves, gumi, korom stb.), lerakódása, keményebbé égése stb. amivel sose számolunk (nem is értünk hozzá). Néhány por kenésre használható lenne bizonyos körülmények között (talkum!). Teljesen ismeretlen tudományterület.
"Természetesen minden bovden belsejébe is került, gondoskodva arról, hogy a dörzsölődő helyeken fényesek legyenek azok..." Igazából itt a gondozás hiányát látom fő problémának. Mi átolajozzuk, a bowdent, mert gondoskodunk róla, hogy holnap is jó legyen. Papát nem zavarta.
Porvédett Régi swift kuplung bowden is elszakadt olajzás nélkül. Gondolta a fene, hogy a szerelő olyan ostoba, hogy szárazan felteszi. (Miért mentem ilyennel szerelőhöz?)
- - - Updated - - -
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe gondolom az sem tolerálja azt a szivacs (vagy egyéb anyag) vastagságot, ami jó szűrést biztosítana.
- 3 likes
Komment
Komment