Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Én a kapcsolgatáson felül vezetni is tudom az áramot! Múltkor, amikor belenyúltam a fázisba, igencsak gyakoroltam. Szerencsére széken ültem felhúzott lábbal.
    sepy, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Én a kapcsolgatáson felül vezetni is tudom az áramot! Múltkor, amikor belenyúltam a fázisba, igencsak gyakoroltam. Szerencsére széken ültem felhúzott lábbal.
      Addig jó. Fém satupadra támaszkodva kicsit fájdalmasabb. Bár a mai napig nem értem hogy a 10A-es biztosíték miért kapcsolt le hamarabb mint az EV relé. Ráadásul egy órán belül kétszer is(ekkor jelentettem ki magamnak hogy na jóvan, rögtön éjfél, szóval szarok az egészbe mára és megyek aludni )
      dongos78, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Én sem szivesen birkózom erősebbel...
        sepy, zahi és bokor28 kedvelte ezt.

        Komment


          Javaslom az alábbi fórumon Busz felhasználó hozzászólásait és honlapját elolvasni.
          Életvédelmi kapcsolás, FI relé - Hobbielektronika.hu - online elektronikai magazin és fórum

          Honlap: Szerelés házilag: Melléképület bevezetékelés 2.0
          Szerintem már nincs az élők sorában.

          Talán a fenti fórumon írtak erről a jelenségről. Más a karakterisztikájuk.
          Ha az áramkör a satupadon keresztül zárt a földre, te pedig csak kaptál mellékesen egy löketet, akkor a rövidzár védelem előbb leold. Ha rajtad keresztül zár, akkor a FI old le előbb. Kösd be EPH-ba, talán érzékenyebb lesz rá.
          Számomra az volt a legmeglepőbb, hogy amíg a fí relé egyáltalán érzékel (50Hz miatt 20msec alá ritkán lehet menni) majd leold, addig a max 30mA jól földhöz vág. De jó eséllyel túléled. Igazából nem arra találták ki, hogy beletenyereljen az ember a fázisba, hanem arra, hogyha a testzárlatos akármi fázis alá kerülne, előbb leoldjon, mint megfogod. A beletenyerelés védelem csak egy jótékony mellékhatás.
          Ezt a porlasztó témát kicsit eltereltük...

          Közben megálmodtam, mit írtak róla: Merev rövidzár esetén a kismegszakító gyorsabb kioldási karakterisztikájú, mint a FI relé. Míg a FI relé érzékeli a szivárgó áramokat (égett vezeték okozta csipkelődő testzárlat) amire a kismegszakító érzéketlen.
          Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 okt. 06, 21:22.
          Atti69 és heeegany kedvelte ezt.

          Komment


            bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Javaslom az alábbi fórumon Busz felhasználó hozzászólásait és honlapját elolvasni.
            Életvédelmi kapcsolás, FI relé - Hobbielektronika.hu - online elektronikai magazin és fórum

            Honlap: Szerelés házilag: Melléképület bevezetékelés 2.0
            Szerintem már nincs az élők sorában.

            Talán a fenti fórumon írtak erről a jelenségről. Más a karakterisztikájuk.
            Ha az áramkör a satupadon keresztül zárt a földre, te pedig csak kaptál mellékesen egy löketet, akkor a rövidzár védelem előbb leold. Ha rajtad keresztül zár, akkor a FI old le előbb. Kösd be EPH-ba, talán érzékenyebb lesz rá.
            Számomra az volt a legmeglepőbb, hogy amíg a fí relé egyáltalán érzékel (50Hz miatt 20msec alá ritkán lehet menni) majd leold, addig a max 30mA jól földhöz vág. De jó eséllyel túléled. Igazából nem arra találták ki, hogy beletenyereljen az ember a fázisba, hanem arra, hogyha a testzárlatos akármi fázis alá kerülne, előbb leoldjon, mint megfogod. A beletenyerelés védelem csak egy jótékony mellékhatás.
            Ezt a porlasztó témát kicsit eltereltük...

            Közben megálmodtam, mit írtak róla: Merev rövidzár esetén a kismegszakító gyorsabb kioldási karakterisztikájú, mint a FI relé. Míg a FI relé érzékeli a szivárgó áramokat (égett vezeték okozta csipkelődő testzárlat) amire a kismegszakító érzéketlen.
            A labortáp szerencsére elkészült(legalábbis a nagy áramú része) szóval nem szeretném már piszkálni, főleg nem áram alatt a fém burkolat kis nyílásain benyúlkálva keresni hogy hol a hiba. Tehát a fő dolga itt is ez, ha letestel valami leoldjon szépen.

            Egyébként is apám villanyszerelő, én már jobban bírom az áramütést mint az átlag ember (legalábbis remélem )

            No de érdekes dolog ez a villanyászat.
            Atti69, zahi és bokor28 kedvelte ezt.

            Komment


              A képen látható ún. sport légszűrő szerintetek így önmagában használható, vagy ugyanúgy olajspray-t igényel, mint sok robogó szűrőszivacsa?

              Click image for larger version

Name:	P1210271.jpg
Views:	1
Size:	193.6 KB
ID:	147304

              Komment


                A képen látható ún. sport légszűrő szerintetek így önmagában használható, vagy ugyanúgy olajspray-t igényel, mint sok robogó szűrőszivacsa?
                Ehhez légszűrő olaj kell. Nem a spray ami a szivacshoz van.
                Gyakorlatilag rá kell csöpögtetni és megvárni míg szépen szétterjed.
                Ha takarítani kell van hozzá mosó folyadék. De persze mint sok más esetben azt is lehet más mosásra alkalmas folyadékkal helyettesíteni mint pl. foltbenzin...
                bokor28 kedvelte ezt.

                Komment


                  A képen látható ún. sport légszűrő szerintetek így önmagában használható, vagy ugyanúgy olajspray-t igényel, mint sok robogó szűrőszivacsa?

                  p1210271.jpg
                  A pannoniához nem kell külön légszűrőolaj mert néhány óra használattal:telíteni fogja!

                  Más olajat úgyis kimosna belőle.
                  heeegany, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Használat után nekem enyhén csöpög, mindezt a légszűrőn keresztül teszi. Ott biztos el is mossa maga után.
                    sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      miért kell az a fajta légszűrő?, nagyobb teljesítmény nem várható csak hangosabb lesz szerintem. Abba a légszűrőbe is jó a spray-es olaj , de nem véletlen találták ki a szívás zaj csökkentőt a későbbi tipusokra.
                      dongos78 és bokor28 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Kedves Sepy!
                        Kérlek fogadd el azt a választ, hogy nekem ez nagyon kellett.
                        Szívászaj csökkentőnek sajnos itt az esős idő. Nem is pöfögött már két napja.

                        Engem zavar, hogy beszív minden finom port, meg néhány kósza galambot is. Olvastam a vitákat a légszűrőről, nekem akkor is kell. A boltos szerint egyébként nem illik rá. Mondtam is magamban, hogy nem illik mákos tésztát lódenkabátban enni (vagy hogy is volt ez...). Én inkább felrakom és megyek vele a jó löszös szőlőhegyen. Erre a boltos: nem kell vele porban menni. Már csak egy érvem maradt hova kell mennie...
                        heeegany, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Ebbe a betegségbe én is cseppentem, elfogadom a" miértedet?" és megértem. Én is szeretem magam kipróbálni és megélni a dolgokat. Csak a gyakorlati oldalon szerettelek volna meggyőzni!
                          OdinHEM, Atti69 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            bokor28
                            Engem zavar, hogy beszív minden finom port, meg néhány kósza galambot is.
                            Igen, teljesen igazad van, sajnos ez a "haláluk" ezeknek a motoroknak. A hagyományos fémgyapotos légszűrő nem bír olyan jó lenni, mint mondjuk egy papír filter. A finom por képes rajta átmenni, még akkor is ha olajozod. Persze az olaj fontos benne, hiszen az iránytöréseket követni nem képes porszemek csak akkor tapadnak meg rajta.
                            Én néha 180 fokban el is szoktam forgatni a légszűrőt, hogy ami olaj leszivárgott a fémgyapoton, az újra felülre kerülve lefelé beterítse az egészet...

                            Már korábban a felújítás leírásakor írtam róla, de itt is említem, hogy az enyém is "szőlőhegyre járó" motor volt, amire azt gondolná az ember, hogy milyen klassz, a papóka biztos nem hajtotta szét...ami igaz is, csak az a finom púderszerű löszös por az gyilkos a motornak!
                            Felújítás során olyan helyekről bányásztam elő ezt a lerakódott port, amire álmomban nem gondoltam volna!

                            Találtam:

                            A sebváltóban(!!!), a felső lélegeztető csavar tököm-bököm apró kis furatán képes volt bemenni, és lerakódni a sebváltó fokozatkapcsoló mechanizmusában, na meg persze alul is összegyűlve.

                            A karburátorban, belül még a súber harang belsejében is, a sarkokból, hegyes kis kemény fogpiszkálóval tudtam kimanikűrködni.

                            Természetesen a karburátoron keresztül jutnia kellett a forgattyúsházba is a főtengelycsapágyak örömére, és a dugattyú palástján, és a henger falán is segítette a kopást. Meg gondolom a szimering is szereti...

                            Még a szívató bovden a karburátorba eső részének niplije körül is volt belőle. Természetesen minden bovden belsejébe is került, gondoskodva arról, hogy a dörzsölődő helyeken fényesek legyenek azok...

                            Szóval, egy rohadék anyag és üzemmód ez a Pannóniáknak...

                            Én ugyan meghagytam az eredeti légszűrőt, de olajazom , és forgatom rendesen, na meg ahol lehet, kerülöm a poros utat...
                            bokor28 és dongos78 kedvelte ezt.

                            Komment


                              Az tuti hogy 2t motoroknál nagyon nehéz megoldani a hatékony légszűrést.
                              Míg pl. egy 4t Briggs fűnyíróban a 3-4 centi vastag, sűrű szivacs használható, addig a 2t fele ennyitől megdöglik.
                              Én a Babettámnál csodálkoztam el, amikor összeraktam. Csak egy műanyag fedél, meg a benzintank alatti szívászaj csillapító dob + vázon belüli "járat"? Gondoltam a műanyag házba vágok egy vékony, ritka szivacsot, hogy a por (meg a váz belsejéből kirázódó rozsda) ne ölje meg hamar a gépet. De semmi pénzért nem volt hajlandó indulni. Kivettem, egyből ketyegett szépen. Végül már csak kisérletezés képpen, ritka szövésű textillel is próbálkoztam, az is megbénította. Persze egy 250-es azért nagyobbat szív, de gondolom az sem tolerálja azt a szivacs (vagy egyéb anyag) vastagságot, ami jó szűrést biztosítana. Az MZ és Jawa megoldása ugyan jó, de nagyon helyigényes.
                              heeegany és Lemezjáték kedvelte ezt.

                              Komment


                                A ló túloldalára se szabad átesni. Túlzott szűrés túlzott szűrőfelületet igényelne, hogy ne telődjön el gyorsan (lásd porszívó csoda HEPA szűrő). Ezen felül a porok keménysége, éghetősége (szerves, gumi, korom stb.), lerakódása, keményebbé égése stb. amivel sose számolunk (nem is értünk hozzá). Néhány por kenésre használható lenne bizonyos körülmények között (talkum!). Teljesen ismeretlen tudományterület.


                                "Természetesen minden bovden belsejébe is került, gondoskodva arról, hogy a dörzsölődő helyeken fényesek legyenek azok..." Igazából itt a gondozás hiányát látom fő problémának. Mi átolajozzuk, a bowdent, mert gondoskodunk róla, hogy holnap is jó legyen. Papát nem zavarta.
                                Porvédett Régi swift kuplung bowden is elszakadt olajzás nélkül. Gondolta a fene, hogy a szerelő olyan ostoba, hogy szárazan felteszi. (Miért mentem ilyennel szerelőhöz?)

                                - - - Updated - - -

                                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                De gondolom az sem tolerálja azt a szivacs (vagy egyéb anyag) vastagságot, ami jó szűrést biztosítana.
                                Tolerálná az, csak nagy felület kell a megfelelő légtömeghez. Aztán ahogy fent írtam, ha jól le akarod a port választani, számolnod kell azzal, hogy többet is választasz le, növelni kell a felületet, hogy ne telítődjön hamar.
                                zahi, mátéapu és dongos78 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X