Közlemény

Collapse
No announcement yet.

SOLO 520 Alternáló kasza

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    SOLO 520 Alternáló kasza

    Sziasztok!

    Sikerült szert tennem egy ilyen kaszára, a főbb paraméterei:
    SOLO 272-es KOMBI motor van rajta
    98 ccm kétütemű - 2,4 kW -3600 1/min - membrános karburátor
    Az áttétel és a motor között centrifugál kuplung van, a motor leválasztható a hajtásról, mobil, több eszközt lehetett hozzá kapni. Késes fűnyírót, rotakapát, hómarót...
    A fűnyíró rész direkt hajtású és egy kapcsolható előremenet van rajta.
    Click image for larger version

Name:	20150526_181300.jpg
Views:	1
Size:	197.3 KB
ID:	157620Click image for larger version

Name:	20150526_181313.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	157621Click image for larger version

Name:	20150526_181327.jpg
Views:	1
Size:	197.3 KB
ID:	157622Click image for larger version

Name:	20150526_181425.jpg
Views:	1
Size:	198.1 KB
ID:	157623



    A másik blokk:
    Click image for larger version

Name:	20150525_193120.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	157625
    Viszont ezeket a dolgokat akkor tudtam meg, amikor már megvettem és jobban megnéztem
    Adtak hozzá egy másik motort is, meg pár alkatrészt. A csóka azt mondta át kell rakni a porlasztót meg be kell állítani a gyújtást... Na ja, csak ennyi... Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű, de jónak tűnt, a motor átfordult, nem zörgött a hajtómű, kerekek is elfogadhatóak voltak. Hát elhoztam.

    És itt akár meg is kövezhettek, kitilthattok, hogy ez ide nem való mert megszentségtelenítem a veteránok lelkét! De szeretném használni a gépezetet, és nekem belefér a motorcsere, nyilván amit lehet szeretném igényesen felújítani, illetve nem egy összegányolt, kókány szerkezetet akarok a lehető leggyorsabb módon.
    Nyilván, ha idén lehetne vele vágni az jó lenne

    Az volt a terv, hogy ha nem tudok zöld ágra vergődni a motorral lecserélem egy kicsit modernebb négyüteműre. Van egy Techumseh immár már tizenhárom éves fűnyíróm, bírja még, de mivel meg vagyok vele elégedve ilyen motorban is gondolkodom.

    És akkor a kérdések meg az érdekes dolgok:

    Mivel nem tudtam a szerkezetről semmit, és a motorból egy szikra sem jött ki elkezdtem a hajtást nézegetni:
    A kaszát direkt hajtja, és hátul van egy kar, amit rugó ellenében egy bovdennel lehet kapcsolni. Az a baj, hogy hiába kapcsoltam, csak hátra akart menni, vagy szabadon futott. Gondoltam, hogy a kar két irányt kapcsol középen meg szabadon fut, de sehogy sem akart előre menetet kapcsolni. Így hát, meg azért is mert kíváncsi voltam, elkezdtem szétszedni:
    Click image for larger version

Name:	20150526_181439.jpg
Views:	1
Size:	196.5 KB
ID:	157627
    Click image for larger version

Name:	20150526_201020.jpg
Views:	1
Size:	202.7 KB
ID:	157626
    Click image for larger version

Name:	20150531_125049.jpg
Views:	1
Size:	201.8 KB
ID:	157628
    A kuplung alatt lánchajtással van redukálva a vágóhoz, és utána tovább lassítják a meghajtáshoz. Ez a behajtó tengely alatt van, tűgörgős csapágyazású. ez egy kis kúpkereket hajt, ami egy nagyobb tányér kúpkereket. Ez a járókerekek tengelyén szabadon el tud forogni. A tengelyen axiálisan elcsúszó körmös kapcsolót a váltó rudazatán lévő hajlított drótelemel lehet kapcsolni, ekkor összezárja a tengelyt a kúpkerékkel.
    Ami azt jelenti, hogy "sajnos" csak egy sebesség van rajta, az is előre megy! Ez úgy lehet, hogy nem olyan motor, mint az átlagosok, hanem a másik irányba forog. Itt mondjuk egy kicsit elment a kedvem az egésztől...
    Ha a kuplung tárcsát az óramutató irányába tekerem, akkor megy hátrafelé...

    Egy hajtásvázlat:
    Click image for larger version

Name:	20150526_224148-1.jpg
Views:	1
Size:	186.6 KB
ID:	157629
    Ekkor kezdtem nézegetni a motoron a bendix jellegű behúzó részt, amivel eddig nem foglalkoztam. A mostani berántó egy oda kókányolt megoldás, pirossal jelölve, hogy merre is forgatja a mocit. A kék a gyári, alúról, hajtja a lendkereket azon a tengelyen van, amit eddig nem tudtam minek van ott. Kékkel jelölt és mivel ott van a burkolaton a berántó helye, a másik irányba indítja a motort. Így érthető, hogy hogy lesz előre menet a hátrából...
    Click image for larger version

Name:	20150526_201538_jelolt.jpg
Views:	1
Size:	194.9 KB
ID:	157624

    A terv annyiban változott (most, hogy tudom, nem is a jó irányba tekergettem...)
    A moci rendberakása még mindig nincs elvetve, de ha át tudom fordítani a kihajtó tengelyen lévő kúpkereket, akkor megoldódik a hajtásirány kérdése és "csak" az új(abb) moci és a vas összeházasítását kell megoldani.


    Viszont, a hajtóművet addig is ki akarom takarítani, van az alján fémpor, de nem vészes. Csapágyak jók, szimeringek is. A kihajtásnál seegerrel van biztosítva a szimering alatt, úgyhogy oda bizti kell egy másik.
    És sikerült felhajtanom egy robbantott ábrát: (Bár ezen a 41 szerintem a 30, 37 között van???)

    Click image for larger version

Name:	hajtas_01.JPG
Views:	1
Size:	180.4 KB
ID:	157630

    Röviden ennyi, bár elég hosszúra sikerült...

    Ha valaki le tudná írni, linkelni, hogy ez a trafós - megszakítós - kondis gyújtás hogyan is működik pontosan, azt megköszönném.

    Észrevételeket, véleményeket, ötleteket várom szívesen.


    Karesz
    Utoljára szerkesztve a következő által: Kircs; 2015 jún. 07, 19:18. Oka: Képek újratöltése...

    #2
    Ez a cucc valami nagyon perverz. A tervező szerintem forma-1 mérnöki karrierre vágyott, de csak a helyi gépgyár kisgép részlegéig vitte, így ott kellett megvalósítania önmagát. Már akkor leesett az állam, amikor a napokban rákerestem a neten. Nagyon tetszik a gép, nem hiszem hogy ártana neki a tuning.
    Kircs kedvelte ezt.
    Everything is better when you decide you don't care.

    Komment


      #3
      Szia UK!

      Nekem is a formaja tetszett meg, bár engem egy hegyes orrú turcsi vakondra emlékeztet aki addig szopogatta a zsilettpengét amͬg elny͹lt a szája és kilognak a fogai...

      Bár van versenyautós beütése is!

      Amúgy nem nagyon tudtam vele foglalkozni, viszont találtam a neten egy ilyent, le lett cserélve a motorja!
      TehÍ t +lehet odani! A csóka már ͬgy vette, nem tudta hogy készült...
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jún. 07, 09:41.

      Komment


        #4
        Formailag kicsit átadja az érzést a dolgozónak. Mintha F1 ben versenyezne.
        Kircs kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia
          A megszakítós gyújtás lényege:a lendkerékmágnessel gerjesztett áramot,megszakítóval vezéreljük.általában lényeges:
          1,megszakitó állapota,érintkező felületnek tükrösnek,zsírtalannak kell lennie! a megszakitó hézaga fontos,legnagyobb nyitás=0,3-0,4m/m a megszakitás pillanata a forgásirányban a dugó felső holtpontja előtt:lehet=1,5-3 m/m-is álltalában a lendkeréken jelölik a holtpont és a előgyújtás helyzetét.
          2,kondenzátor:én értelmezésemben összegyűjti az áramot amíg zárt az áramkör,a megszakítás pillanatában koncentrálva
          kisül a gyújtótekercs felé és előállítja a szikrát.
          3.A rendszernek tisztának sérülésmentesnek kell lennie.mindent tisztára mosunk benzinnel és megszárítjuk a vezetékek legyenek hibátlanok.a leállításhoz általában:a megszakító-kondenzátor-gyújtótekercs közös kivezetését egy gombbal letestelik erre is figyelni kell ne legyen sérült.
          Kircs kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Sziasztok!

            Egyszer kész lesz, teszek rá fékszárnyat is, csak el ne repüljön XD

            Köszönöm Mateapu az infókat. A takarítás minden képen kell, irtó olajos a lendkerék alatt minden...

            Szerintetek ez milyen kondi lehet, csak ez volt ráírva, nincs más adat. Google sem tudja...

            Egy ismerős szerint Simson, vagy MZ:
            Click image for larger version

Name:	20150525_193233.jpg
Views:	1
Size:	182.3 KB
ID:	144599Click image for larger version

Name:	20150526_185127.jpg
Views:	1
Size:	202.0 KB
ID:	144600Click image for larger version

Name:	20150524_110742.jpg
Views:	1
Size:	200.0 KB
ID:	144601

            A megszakító jónak tűnik, nincs megégve, tiszta a felülete. Kiszedtem, kimérve megszakít.
            A kondit cserélném, és itt olvastam, hogy nem árt kitenni a lendkerék alól.
            A trafót akárhogy mérem minden része testen van??? Nem tudom, hogy jó-e???
            Kell egy gyújtás kábel is, va lami 3-4mm-es egy pipával. Ha van ötlet, melyik mocié lehetne jó, vagy hol lehet méterre venni, az jó lenne.

            Másik:
            Megtaláltam a motor robbantott ábráját. És a másik blokkét is.
            A kettő rajz szerint gyújtásban abban különbözik, hogy az egyikben nem volt megszakító meg kondi???
            Szerintetek ez létezhetett, vagy csak lefelejtették a rajzról???

            Ami nekem van (a gépen)
            Click image for larger version

Name:	272_Motor.JPG
Views:	1
Size:	178.1 KB
ID:	144602
            És ami csak blokk, pirossal jelölve. a cikkszáma: 217-330-550 itt van a rajzon?
            Click image for larger version

Name:	2xx_motor.jpg
Views:	1
Size:	203.8 KB
ID:	144603

            A mai négyütemű kismotroknál hallottam olyant, hogy nem kell kondi meg megszakító???
            Illetve, ha ez nem a gyári megszakítója, akkor szerintem simán lehet, hogy nem is lehet beállítani az előgyújtást, mert a bütyök fix, a kalapávs meg csak egy ponton érintkezik a tengellyel. Nem lehet elforgatni az alaplap körül, fixen van beépítve...
            Mondjuk gondolom e nélkül is legalább szikrának kellene lennie, nem?

            Ja a kókány vezetéket, meg a csokit mindenképpen kidobom.

            Karesz

            Komment


              #7
              Illetve, ha ez nem a gyári megszakítója, akkor szerintem simán lehet, hogy nem is lehet beállítani a
              Már megoldották fixre:egy dolgot lehet a megszakítóhézagot!

              Igen az idők haladtával kiiktatták a megszakítót tirisztoros megoldással,ez sok gépnél karbantartás nélkül működik.

              még egy dolgot tudsz állítani a lendkerék,tekercs közötti rést,ezt egy füzetlappal állítom odaforgatom a mágnest az odarántja a meglazított tekercset meghúzom a csavarokat és kiforgatom a papirt ennyi!
              Kircs, Atti69 és zahi kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Köszi Mateapu!

                Abban nem vagyok biztos, hogy ezzel a megszakítóval jött le a szalagról...

                A lendkerék - tekercs között bajok vannak, mert ha nagyon közelre állítom 1 mm-er!!! akkor van olyan ahol éppen elfér...
                Olyan, mintha ovális lenne, nem tudom mitől, meg azt sem, hogy fel lehet-e szabályozni. A tengelyen nem imbolyog, szerintem nincs elgörbülve...

                Komment


                  #9
                  tekercs között bajok vannak, mert ha nagyon közelre állítom 1 mm-er!!
                  0,1-0,2m/m-nél nem lehet nagyobb a rés mert elveszlik a mágnes ereje.Lehet könnyités a lendkereken csak a mágnesnél lényeges a hézag.
                  Kircs kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    0,1-0,2m/m-nél nem lehet nagyobb a rés mert elveszlik a mágnes ereje.Lehet könnyités a lendkereken csak a mágnesnél lényeges a hézag.
                    Hát sajnos az a baj, hogy ahol beleér az nem a mágnes része...
                    Így ott lesz a legkisebb távolság, a mágnes és a vasmag között meg kb 1mm...
                    Fel lehet szabályozni? Szokták?

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X