Sziasztok!
Sikerült szert tennem egy ilyen kaszára, a főbb paraméterei:
SOLO 272-es KOMBI motor van rajta
98 ccm kétütemű - 2,4 kW -3600 1/min - membrános karburátor
Az áttétel és a motor között centrifugál kuplung van, a motor leválasztható a hajtásról, mobil, több eszközt lehetett hozzá kapni. Késes fűnyírót, rotakapát, hómarót...
A fűnyíró rész direkt hajtású és egy kapcsolható előremenet van rajta.
A másik blokk:
Viszont ezeket a dolgokat akkor tudtam meg, amikor már megvettem és jobban megnéztem
Adtak hozzá egy másik motort is, meg pár alkatrészt. A csóka azt mondta át kell rakni a porlasztót meg be kell állítani a gyújtást... Na ja, csak ennyi... Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű, de jónak tűnt, a motor átfordult, nem zörgött a hajtómű, kerekek is elfogadhatóak voltak. Hát elhoztam.
És itt akár meg is kövezhettek, kitilthattok, hogy ez ide nem való mert megszentségtelenítem a veteránok lelkét! De szeretném használni a gépezetet, és nekem belefér a motorcsere, nyilván amit lehet szeretném igényesen felújítani, illetve nem egy összegányolt, kókány szerkezetet akarok a lehető leggyorsabb módon.
Nyilván, ha idén lehetne vele vágni az jó lenne
Az volt a terv, hogy ha nem tudok zöld ágra vergődni a motorral lecserélem egy kicsit modernebb négyüteműre. Van egy Techumseh immár már tizenhárom éves fűnyíróm, bírja még, de mivel meg vagyok vele elégedve ilyen motorban is gondolkodom.
És akkor a kérdések meg az érdekes dolgok:
Mivel nem tudtam a szerkezetről semmit, és a motorból egy szikra sem jött ki elkezdtem a hajtást nézegetni:
A kaszát direkt hajtja, és hátul van egy kar, amit rugó ellenében egy bovdennel lehet kapcsolni. Az a baj, hogy hiába kapcsoltam, csak hátra akart menni, vagy szabadon futott. Gondoltam, hogy a kar két irányt kapcsol középen meg szabadon fut, de sehogy sem akart előre menetet kapcsolni. Így hát, meg azért is mert kíváncsi voltam, elkezdtem szétszedni:
A kuplung alatt lánchajtással van redukálva a vágóhoz, és utána tovább lassítják a meghajtáshoz. Ez a behajtó tengely alatt van, tűgörgős csapágyazású. ez egy kis kúpkereket hajt, ami egy nagyobb tányér kúpkereket. Ez a járókerekek tengelyén szabadon el tud forogni. A tengelyen axiálisan elcsúszó körmös kapcsolót a váltó rudazatán lévő hajlított drótelemel lehet kapcsolni, ekkor összezárja a tengelyt a kúpkerékkel.
Ami azt jelenti, hogy "sajnos" csak egy sebesség van rajta, az is előre megy! Ez úgy lehet, hogy nem olyan motor, mint az átlagosok, hanem a másik irányba forog. Itt mondjuk egy kicsit elment a kedvem az egésztől...
Ha a kuplung tárcsát az óramutató irányába tekerem, akkor megy hátrafelé...
Egy hajtásvázlat:
Ekkor kezdtem nézegetni a motoron a bendix jellegű behúzó részt, amivel eddig nem foglalkoztam. A mostani berántó egy oda kókányolt megoldás, pirossal jelölve, hogy merre is forgatja a mocit. A kék a gyári, alúról, hajtja a lendkereket azon a tengelyen van, amit eddig nem tudtam minek van ott. Kékkel jelölt és mivel ott van a burkolaton a berántó helye, a másik irányba indítja a motort. Így érthető, hogy hogy lesz előre menet a hátrából...
A terv annyiban változott (most, hogy tudom, nem is a jó irányba tekergettem...)
A moci rendberakása még mindig nincs elvetve, de ha át tudom fordítani a kihajtó tengelyen lévő kúpkereket, akkor megoldódik a hajtásirány kérdése és "csak" az új(abb) moci és a vas összeházasítását kell megoldani.
Viszont, a hajtóművet addig is ki akarom takarítani, van az alján fémpor, de nem vészes. Csapágyak jók, szimeringek is. A kihajtásnál seegerrel van biztosítva a szimering alatt, úgyhogy oda bizti kell egy másik.
És sikerült felhajtanom egy robbantott ábrát: (Bár ezen a 41 szerintem a 30, 37 között van???)
Röviden ennyi, bár elég hosszúra sikerült...
Ha valaki le tudná írni, linkelni, hogy ez a trafós - megszakítós - kondis gyújtás hogyan is működik pontosan, azt megköszönném.
Észrevételeket, véleményeket, ötleteket várom szívesen.
Karesz
Sikerült szert tennem egy ilyen kaszára, a főbb paraméterei:
SOLO 272-es KOMBI motor van rajta
98 ccm kétütemű - 2,4 kW -3600 1/min - membrános karburátor
Az áttétel és a motor között centrifugál kuplung van, a motor leválasztható a hajtásról, mobil, több eszközt lehetett hozzá kapni. Késes fűnyírót, rotakapát, hómarót...
A fűnyíró rész direkt hajtású és egy kapcsolható előremenet van rajta.
A másik blokk:
Viszont ezeket a dolgokat akkor tudtam meg, amikor már megvettem és jobban megnéztem
Adtak hozzá egy másik motort is, meg pár alkatrészt. A csóka azt mondta át kell rakni a porlasztót meg be kell állítani a gyújtást... Na ja, csak ennyi... Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű, de jónak tűnt, a motor átfordult, nem zörgött a hajtómű, kerekek is elfogadhatóak voltak. Hát elhoztam.
És itt akár meg is kövezhettek, kitilthattok, hogy ez ide nem való mert megszentségtelenítem a veteránok lelkét! De szeretném használni a gépezetet, és nekem belefér a motorcsere, nyilván amit lehet szeretném igényesen felújítani, illetve nem egy összegányolt, kókány szerkezetet akarok a lehető leggyorsabb módon.
Nyilván, ha idén lehetne vele vágni az jó lenne
Az volt a terv, hogy ha nem tudok zöld ágra vergődni a motorral lecserélem egy kicsit modernebb négyüteműre. Van egy Techumseh immár már tizenhárom éves fűnyíróm, bírja még, de mivel meg vagyok vele elégedve ilyen motorban is gondolkodom.
És akkor a kérdések meg az érdekes dolgok:
Mivel nem tudtam a szerkezetről semmit, és a motorból egy szikra sem jött ki elkezdtem a hajtást nézegetni:
A kaszát direkt hajtja, és hátul van egy kar, amit rugó ellenében egy bovdennel lehet kapcsolni. Az a baj, hogy hiába kapcsoltam, csak hátra akart menni, vagy szabadon futott. Gondoltam, hogy a kar két irányt kapcsol középen meg szabadon fut, de sehogy sem akart előre menetet kapcsolni. Így hát, meg azért is mert kíváncsi voltam, elkezdtem szétszedni:
A kuplung alatt lánchajtással van redukálva a vágóhoz, és utána tovább lassítják a meghajtáshoz. Ez a behajtó tengely alatt van, tűgörgős csapágyazású. ez egy kis kúpkereket hajt, ami egy nagyobb tányér kúpkereket. Ez a járókerekek tengelyén szabadon el tud forogni. A tengelyen axiálisan elcsúszó körmös kapcsolót a váltó rudazatán lévő hajlított drótelemel lehet kapcsolni, ekkor összezárja a tengelyt a kúpkerékkel.
Ami azt jelenti, hogy "sajnos" csak egy sebesség van rajta, az is előre megy! Ez úgy lehet, hogy nem olyan motor, mint az átlagosok, hanem a másik irányba forog. Itt mondjuk egy kicsit elment a kedvem az egésztől...
Ha a kuplung tárcsát az óramutató irányába tekerem, akkor megy hátrafelé...
Egy hajtásvázlat:
Ekkor kezdtem nézegetni a motoron a bendix jellegű behúzó részt, amivel eddig nem foglalkoztam. A mostani berántó egy oda kókányolt megoldás, pirossal jelölve, hogy merre is forgatja a mocit. A kék a gyári, alúról, hajtja a lendkereket azon a tengelyen van, amit eddig nem tudtam minek van ott. Kékkel jelölt és mivel ott van a burkolaton a berántó helye, a másik irányba indítja a motort. Így érthető, hogy hogy lesz előre menet a hátrából...
A terv annyiban változott (most, hogy tudom, nem is a jó irányba tekergettem...)
A moci rendberakása még mindig nincs elvetve, de ha át tudom fordítani a kihajtó tengelyen lévő kúpkereket, akkor megoldódik a hajtásirány kérdése és "csak" az új(abb) moci és a vas összeházasítását kell megoldani.
Viszont, a hajtóművet addig is ki akarom takarítani, van az alján fémpor, de nem vészes. Csapágyak jók, szimeringek is. A kihajtásnál seegerrel van biztosítva a szimering alatt, úgyhogy oda bizti kell egy másik.
És sikerült felhajtanom egy robbantott ábrát: (Bár ezen a 41 szerintem a 30, 37 között van???)
Röviden ennyi, bár elég hosszúra sikerült...
Ha valaki le tudná írni, linkelni, hogy ez a trafós - megszakítós - kondis gyújtás hogyan is működik pontosan, azt megköszönném.
Észrevételeket, véleményeket, ötleteket várom szívesen.
Karesz
Komment