Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ural M63 szelepállítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ural M63 szelepállítás

    Tisztelt Motorosok!

    Ismét a segítségeteket kérném az alábbi témában.
    Ural M63 szelephézagot szeretném beállítani. Melyik az a pozíció ahol beállítom az előírt 0,05 mm hézagot. Próbálkozom a felsőholtpontnál. Az egyik henger szelepei váltanak a másik állítható.
    Azonban a fórumot olvasva találtam egy jelet a lendkeréken A dinamó rögzítés helyén látható.
    Ugyanitt én megjelöltem a felső holtpontot és az előgyújtást. A felső holtpont nem egyezik a lendkeréken található jelel. Amikor forgatom kézzel a lendkereket a jelhez érve úgy hallom mintha
    kifújna a szívószelep. Kérdésem,hogy melyik pozícióban kell állítani a szelephézagot előre is köszönöm a válaszokat üdv T.

    #2
    Szia!
    Én a K-750-en úgy csinálom, hogy amikor az egyik hengeren szelepváltás van(mindkét szelepet emeli a vezértengely), a másik hengeren akkor állítok szelephézagot. ( A tanácsok szerint most már 0-ra...van annyi lógás hogy az elég-eddig én is 0.1-0,15 re állítottam de úgy csattogtatta a szelepeket mint a veszedelem). Épp csak annyit, hogy kézzel lehessen "érezni" hogy nem feszül a szelepemelő)
    Azzal meg ne foglalkozz, hogy a gyári FHP jelzés hol van a kuplungon. Az ott van, ahová Iván bevotkázva jelölte , az lehet hogy a kuplungod se gyári már, és egy másik motornak a jelölése van rajta.( orosz motornál a jelöléseket inkább csak tájékoztató jellegűnek lehet nevezni. Nekem 3 foggal kellett arrébb tenni a jelöléstől a vezérlést amikor beraktam az új vezértengelyt)
    Lehet az is a gond hogy eleve nem zár a szeleped ha szuszog. Vedd le a hengerfejet ez esetben és önts bele benzint. Ha átfolyik a szelepnél, akkor szelepcsiszolás vár rád.
    Buksika2, korompaiistvan és 2 további látogató kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Köszönöm az információt üdv T

      Komment


        #4
        Közeledek a megoldáshoz
        Utoljára szerkesztve a következő által: Tontyi; 2012 okt. 15, 12:48.

        Komment


          #5
          Mint már írtam közeledek a megoldáshoz,talán meg is találtam. Az előző írásomban utaltam arra,hogy a főtengely jelnél kifúj valami. Wsievers tanácsára ellenőriztem a szelepeket. Bizony -bizony hézagosak voltak. Mielőtt beszereltem olajjal ellenőriztem ,de úgy látszik az nem bizonyult elegendőnek.Benzinnel láthatóvá vált. Becsiszolással megoldottam.A csiszoláshoz különböző csiszoló port használtam (Bp. X. Körösi Cs. u Clar-flex üzlet) Először olajjal kevertem aztán ipari faggyúval. A megoldás tökéletesnek bizonyult mert nem folyt szét mint az olaj. Becsiszoláslás után a jó tömítés következtében nem fújt ki a jelnél ,viszont akkor zárt a szívószelep amikor a gyári jelnél volt. Csináltam egy szögmérőt ráhelyeztem a kuplung tárcsákra. Így megállapítottam,hogy a jel az alsó holtpont után 40 fokra van. A szakirodalom azt írja,hogy a " szívószelep a dugattyú felső holtponti állása előtt 10 fokkal kinyit és az alsó holtponti állása után 40 Fokkal zár." Lehet hogy véletlen egybeesés hogy jel pont ott van.Leírtam lehet,hogy segít másoknak is. Az igazi próba az lesz amikor a motor beindul és szépen egyenletesen jár.
          Buksika2, wsievers és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Örülök, hogy sikerült megoldani.
            Buksika2 kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X