Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Esetleg, ha elküldeném a Pannónia hátsó sárvédőmet?
Tegnap kivettem a hátsó kerekemet. Piros könyv: "ezután az állványon álló motort KISSÉ!!! magunk felé döntve a kereket a sárvédő alól KIGURÍTJUK". Ott kezdődött, hogy a fékfedelet külön nem tudtam kiemelni (nem volt elég hely). Fékfedéllel együtt meg a kerék nem akart... A motort nem "kissé" hanem nagyon már-már magamra döntve a kerék megszorult és se ki, se be. Már ott tartottam, hogy segítségért kiabálok, amikor nagynehezen.... Hát, tudtam volna értékelni egy "zsanéros" megoldást.
A motort nem "kissé" hanem nagyon már-már magamra döntve a kerék megszorult és se ki, se be. Már ott tartottam, hogy segítségért kiabálok, amikor nagynehezen..
Ugyan igy jártam !Viszont azt azért leszögezem:mindketten lusták voltunk kikötni a fékbovdent és féklappal kivenni a kereket,de jó pap is hóttig tanul !
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Nem véletlenül van a katonai motoroknak zsanéros sárvédője. Sokkal egyszerűbb a kezelhetősége. Továbbá a patentkerekek(felcserélhető első-hátsó kerék is a katonai szolgálat hagyatéka, mint ahogy az Izsek az üléssel együtt levehető sárvédője is).
Most már folytonossági hiányok nélkül, de még mindíg össze vissza horpadva. De ez már így marad. Hibáztam. Cink primerrel alapoztam, hogy mattabb legyen a végeredmény, de azon nem áll meg a gitt. Talán még a szórógitt spray-t megpróbálom.
Ez lesz a szín(egész jól eltaláltam a rakaszláda színét-a valóságban sötétebb, a vaku miatt világosodott):
Remélhetőleg fog hasonlítani ehhez a Photoshoppos képhez a végeredmény :
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 márc. 29, 01:22.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Én fellángolásból egy sima és egy félgömbölyű csapágyból,trabi emelőből 40-es hulladék szelvényből,tákoltam:ronda ,csámpás,hajlik mindenfelé,de működik.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Folytatódott a munka egy kis festéssel...
Ez most Trinát kerítésfesték helyett ipari festék. Egész jól takar, és egy katonai motorhoz képest megfelelő végeredménnyel. Már csak a váz újrafestése maradt, és pár apróság. Megváltoztattam az első villa színét is feketéről...
Szórakozásképp még befejeztem az első kereket is.
Jó, hogy ahányszor veszek küllőt, annyi féle színű, és méretű. Ez pl. majdnem rövid. Gyanítom csak, hogy a különleges agy miatt, ami fékdobban is különbözik a többitől, 3-mm-rel kisebb. Gyönyörű szép szovjet anyaghibás, hűlési repedéses felület, pár extra baltanyommal. Imádom. A ráf a látszat ellenére stabil, ezek anyaga 1mm vastag, Azóval egy kis rozsdagödrösség még nem a világvége. Kívülről szép. Bezzeg a Jawa felnin, ha látszik a rozsda, már menthetetlen...
A ráf fekete lett, gazdaságossági(gumiszerelés) szempontból. Most már van referenciafotóm is, ehhez fogom tartani magam a színek tekintetében. :
A végére egy gyári prospektuskép a típusról:
Attached Files
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 ápr. 15, 05:50.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Jó rég írtam már ide. Végre már összefelé megy a Murvaőrlő. Lehetne már vége, szívesebben csinálnák egyszerűbb motort már. Mondjuk egy Izs 56-ot, amit ha összerakok, jó is. Nem kell 6x szétszedni mindent is. Az a baj, hogy érzem, hogy minden az épp jó határértéken van. Semmire nem mondhatom, hogy tökéletes...
Ahogy kell, semmi nem passzol, centiméteres hibák vannak. A kipuff első tartónak köze nincs a megfelelő alakhoz...így még fel de került.
K750M bilincs, kínai dob. A dob felhegesztett füle majd tartja az oldalcsomagtartó alját.
Ilyen tömítés kell a bal oldalra(a gyárit messzire el kell dobni-megduzzad, és eltömíti az olajzójáratot) Ez 2 darabból van:
A Made in China feliratot nyugodtan ráfesthetném. Egyedül azok az alkatrészek jók, amik Kínából jöttek. A többi ukrán szeméthez hozzá kell nyúlni, hogy jó legyen.
Majd a bejáratásnál vigyáznom kell, mert normál, és nem C3 csapágyak mentek bele. A C3-mal túl nagynak ítéltem a tengelyirányú holtjátékot a főtengelynél.
3 lendkereket vettem, míg 1 jó lett. A másik kettő megy a MÉH telepre. Totál pénzkidobás volt. Gyári új, és 1mm-rel nagyobb a kúpja.
Ez a használt lett jó, szerintem nem is Ural-Dnepr. Tele van beütővel, és szép...
A kerekeket-féket rendberakni is lessz egy nap.
10 éve még jobban kaptam alkatrészeket, anyagokat, szerszámokat...manapság már jó minőségű alapanyagok se kaphatók. Egy napot jártam parafa lap után, majd a végén inkább vettem 2 mm-es klingeritet "szelepszárszimmeringnek" az Inomax vizes boltban...még az alátétek is gagyibbak, mint régen.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 nov. 05, 23:41.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Remélem ez műszakis lesz,akkor lehet villogni vele országszerte...
Ez a régi motorom, most OT-re menne, azért van ez a nagy herce-hurca. Remélem ott meg jól megbukik, amilyen az én formám.
Ha nem, akkor félillegálban megy tovább ukrán papírokkal, ahogy eddig.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Nah összeállt, de még csak épphogy. Első-hátsó kerék közt csapágyat kellett cserélnem+előre visszarakni egy kopottabb fékbetétet, mert az új nem fért be(az első kerekem fékdobja 3mm-rel kisebb), még az állítókúpot is ki kellett cserélnem hátul kisebbre.
Kellett esztergálnom egy másik kinyomócsapágyat a kuplunghoz, mert az új kúp miatt 3mm-rel kintebbre esik a dió, es kilóg az O gyűrű.
Kell még egy új felső motortartó, mert ami van, az 2cm-rel hosszabb, ami rajta volt, azon pedig nincs trafótartó fül.
A randaződ kürtkábelt az eredeti kábelkötegből mentettem. Már csak kék szigszalaggal kell betekergetni itt-ott, hogy elég ukrános legyen.
Erős harc volt az első sárvédővel, sajnos a felfogató csavar előtt a mozgatástól, amíg legyártottam az alsó sárvédőtartót, a Preventes szórógitt levált az alapozónak használt Korant+cinkes alapozóról. Az biztos, hogy Korantot mégegyszer nem használok, inkább visszatérek az Evipasshoz. Sokkal jobban bevált.
Javíthatom be ecset+matt lakkal ezt is.
Saját gyártmány az embléma is. Majd a Mannol blokktömítő paszta felfogja a helyére. Mert én biztos, hogy nem fogom kifúrni a tankot 4 csavarért.
Gondolkodok még a fehér csíkozáson vagy a guminyomás feliratának stencilezésén spray-vel, ahogy ezelőtt volt.
Ezt ma találtam az ukrán OLX-en, az enyém testvére, talán akkor ennek is jól állna a csík. Csak nálam a váz gazdaságossági szempontból fekete. Mindíg össze-vissza verem a fényezését, mert kevés a hely.
Attached Files
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 nov. 10, 05:17.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment