Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr rövid lengőkaros villa

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De ez már a jövő évi projekt,
    Csudaszép, érdemes lesz kivárnom.

    Komment


      #17
      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Mert a Dnepr nem Dnepr nyitható sárvédő nélkül.
      Esetleg, ha elküldeném a Pannónia hátsó sárvédőmet?
      Tegnap kivettem a hátsó kerekemet. Piros könyv: "ezután az állványon álló motort KISSÉ!!! magunk felé döntve a kereket a sárvédő alól KIGURÍTJUK". Ott kezdődött, hogy a fékfedelet külön nem tudtam kiemelni (nem volt elég hely). Fékfedéllel együtt meg a kerék nem akart... A motort nem "kissé" hanem nagyon már-már magamra döntve a kerék megszorult és se ki, se be. Már ott tartottam, hogy segítségért kiabálok, amikor nagynehezen.... Hát, tudtam volna értékelni egy "zsanéros" megoldást.

      Komment


        #18
        Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A motort nem "kissé" hanem nagyon már-már magamra döntve a kerék megszorult és se ki, se be. Már ott tartottam, hogy segítségért kiabálok, amikor nagynehezen..
        Ugyan igy jártam !Viszont azt azért leszögezem:mindketten lusták voltunk kikötni a fékbovdent és féklappal kivenni a kereket,de jó pap is hóttig tanul !
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #19
          Nem véletlenül van a katonai motoroknak zsanéros sárvédője. Sokkal egyszerűbb a kezelhetősége. Továbbá a patentkerekek(felcserélhető első-hátsó kerék is a katonai szolgálat hagyatéka, mint ahogy az Izsek az üléssel együtt levehető sárvédője is).
          Most már folytonossági hiányok nélkül, de még mindíg össze vissza horpadva. De ez már így marad. Hibáztam. Cink primerrel alapoztam, hogy mattabb legyen a végeredmény, de azon nem áll meg a gitt. Talán még a szórógitt spray-t megpróbálom.

          Click image for larger version  Name:	166395810_515634129436654_4824339484927547358_n.jpg Views:	0 Size:	363.0 KB ID:	227001
          Ez lesz a szín(egész jól eltaláltam a rakaszláda színét-a valóságban sötétebb, a vaku miatt világosodott):
          Click image for larger version  Name:	166307684_1343151336069894_1786480372712756554_n.jpg Views:	0 Size:	65.8 KB ID:	227002
          Remélhetőleg fog hasonlítani ehhez a Photoshoppos képhez a végeredmény :

          Click image for larger version  Name:	image_36493.jpg Views:	0 Size:	126.6 KB ID:	227008
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 márc. 29, 01:22.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #20
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            De ez már így marad. Hibáztam.
            Én rámennék angolkerékkel,simára hozná ....
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én rámennék angolkerékkel,simára hozná ....
              Itthon csak orosz kerekek vannak.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #22
                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Itthon csak orosz kerekek vannak.
                Én fellángolásból egy sima és egy félgömbölyű csapágyból,trabi emelőből 40-es hulladék szelvényből,tákoltam:ronda ,csámpás,hajlik mindenfelé,de működik.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #23
                  Folytatódott a munka egy kis festéssel...
                  Click image for larger version  Name:	172634580_5315518915156350_6659505800364333069_n.jpg Views:	14 Size:	66.9 KB ID:	227326
                  Ez most Trinát kerítésfesték helyett ipari festék. Egész jól takar, és egy katonai motorhoz képest megfelelő végeredménnyel. Már csak a váz újrafestése maradt, és pár apróság. Megváltoztattam az első villa színét is feketéről...
                  Click image for larger version  Name:	173171843_1413094399083182_7426333963375362867_n.jpg Views:	13 Size:	239.9 KB ID:	227333 Click image for larger version  Name:	173091953_759602304925520_4371997050480165507_n.jpg Views:	13 Size:	349.1 KB ID:	227332
                  Szórakozásképp még befejeztem az első kereket is.
                  Click image for larger version  Name:	171834596_2910169635938839_2128072748368490091_n.jpg Views:	13 Size:	112.8 KB ID:	227327 Click image for larger version  Name:	171778263_1284428915284570_7170152108864131544_n.jpg Views:	13 Size:	95.7 KB ID:	227328 Click image for larger version  Name:	172268816_275325677463721_7344571256670879364_n.jpg Views:	13 Size:	307.1 KB ID:	227329
                  Jó, hogy ahányszor veszek küllőt, annyi féle színű, és méretű. Ez pl. majdnem rövid. Gyanítom csak, hogy a különleges agy miatt, ami fékdobban is különbözik a többitől, 3-mm-rel kisebb. Gyönyörű szép szovjet anyaghibás, hűlési repedéses felület, pár extra baltanyommal. Imádom. A ráf a látszat ellenére stabil, ezek anyaga 1mm vastag, Azóval egy kis rozsdagödrösség még nem a világvége. Kívülről szép. Bezzeg a Jawa felnin, ha látszik a rozsda, már menthetetlen...
                  A ráf fekete lett, gazdaságossági(gumiszerelés) szempontból. Most már van referenciafotóm is, ehhez fogom tartani magam a színek tekintetében. :
                  Click image for larger version  Name:	172072937_1289049424823436_1983906714233311164_n.jpg Views:	9 Size:	47.1 KB ID:	227335
                  A végére egy gyári prospektuskép a típusról:
                  Click image for larger version  Name:	0269.jpg Views:	9 Size:	47.7 KB ID:	227337
                  Attached Files
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 ápr. 15, 05:50.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #24
                    Jó rég írtam már ide. Végre már összefelé megy a Murvaőrlő. Lehetne már vége, szívesebben csinálnák egyszerűbb motort már. Mondjuk egy Izs 56-ot, amit ha összerakok, jó is. Nem kell 6x szétszedni mindent is. Az a baj, hogy érzem, hogy minden az épp jó határértéken van. Semmire nem mondhatom, hogy tökéletes...
                    Click image for larger version  Name:	20211105_211646.jpg Views:	0 Size:	829.6 KB ID:	229002
                    Ahogy kell, semmi nem passzol, centiméteres hibák vannak. A kipuff első tartónak köze nincs a megfelelő alakhoz...így még fel de került.
                    K750M bilincs, kínai dob. A dob felhegesztett füle majd tartja az oldalcsomagtartó alját. Click image for larger version  Name:	20211104_223237.jpg Views:	0 Size:	1.01 MB ID:	229003
                    Ilyen tömítés kell a bal oldalra(a gyárit messzire el kell dobni-megduzzad, és eltömíti az olajzójáratot) Ez 2 darabból van: Click image for larger version  Name:	20211105_230245.jpg Views:	0 Size:	598.8 KB ID:	229004
                    A Made in China feliratot nyugodtan ráfesthetném. Egyedül azok az alkatrészek jók, amik Kínából jöttek. A többi ukrán szeméthez hozzá kell nyúlni, hogy jó legyen.
                    Majd a bejáratásnál vigyáznom kell, mert normál, és nem C3 csapágyak mentek bele. A C3-mal túl nagynak ítéltem a tengelyirányú holtjátékot a főtengelynél.
                    3 lendkereket vettem, míg 1 jó lett. A másik kettő megy a MÉH telepre. Totál pénzkidobás volt. Gyári új, és 1mm-rel nagyobb a kúpja.
                    Ez a használt lett jó, szerintem nem is Ural-Dnepr. Tele van beütővel, és szép...
                    Click image for larger version  Name:	20211105_231718.jpg Views:	0 Size:	443.5 KB ID:	229005
                    A kerekeket-féket rendberakni is lessz egy nap.
                    10 éve még jobban kaptam alkatrészeket, anyagokat, szerszámokat...manapság már jó minőségű alapanyagok se kaphatók. Egy napot jártam parafa lap után, majd a végén inkább vettem 2 mm-es klingeritet "szelepszárszimmeringnek" az Inomax vizes boltban...még az alátétek is gagyibbak, mint régen.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 nov. 05, 23:41.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #25
                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ahogy kell, semmi nem passzol,
                      Most tele vagy (jogos) panasszal, de ha kigördül a gép, ámul a nép (a mindenit, miket tudok)

                      Komment


                        #26
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Végre már összefelé megy a Murvaőrlő.
                        Remélem ez műszakis lesz,akkor lehet villogni vele országszerte...
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #27
                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Remélem ez műszakis lesz,akkor lehet villogni vele országszerte...
                          Ez a régi motorom, most OT-re menne, azért van ez a nagy herce-hurca. Remélem ott meg jól megbukik, amilyen az én formám.
                          Ha nem, akkor félillegálban megy tovább ukrán papírokkal, ahogy eddig.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #28
                            Azt hittem lezsírozva az exportműszaki..
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              Nah összeállt, de még csak épphogy. Első-hátsó kerék közt csapágyat kellett cserélnem+előre visszarakni egy kopottabb fékbetétet, mert az új nem fért be(az első kerekem fékdobja 3mm-rel kisebb), még az állítókúpot is ki kellett cserélnem hátul kisebbre.
                              Kellett esztergálnom egy másik kinyomócsapágyat a kuplunghoz, mert az új kúp miatt 3mm-rel kintebbre esik a dió, es kilóg az O gyűrű.
                              Kell még egy új felső motortartó, mert ami van, az 2cm-rel hosszabb, ami rajta volt, azon pedig nincs trafótartó fül.
                              Click image for larger version  Name:	20211106_210426.jpg Views:	0 Size:	815.9 KB ID:	229079 Click image for larger version  Name:	20211106_210622.jpg Views:	0 Size:	695.2 KB ID:	229080
                              A randaződ kürtkábelt az eredeti kábelkötegből mentettem. Már csak kék szigszalaggal kell betekergetni itt-ott, hogy elég ukrános legyen.
                              Click image for larger version  Name:	20211110_050506.jpg Views:	0 Size:	76.1 KB ID:	229082 Click image for larger version  Name:	20211110_050549.jpg Views:	0 Size:	71.6 KB ID:	229083
                              Erős harc volt az első sárvédővel, sajnos a felfogató csavar előtt a mozgatástól, amíg legyártottam az alsó sárvédőtartót, a Preventes szórógitt levált az alapozónak használt Korant+cinkes alapozóról. Az biztos, hogy Korantot mégegyszer nem használok, inkább visszatérek az Evipasshoz. Sokkal jobban bevált.
                              Javíthatom be ecset+matt lakkal ezt is.
                              Click image for larger version  Name:	20211110_050519.jpg Views:	0 Size:	72.2 KB ID:	229085
                              Saját gyártmány az embléma is. Majd a Mannol blokktömítő paszta felfogja a helyére. Mert én biztos, hogy nem fogom kifúrni a tankot 4 csavarért.
                              Gondolkodok még a fehér csíkozáson vagy a guminyomás feliratának stencilezésén spray-vel, ahogy ezelőtt volt.
                              Ezt ma találtam az ukrán OLX-en, az enyém testvére, talán akkor ennek is jól állna a csík. Csak nálam a váz gazdaságossági szempontból fekete. Mindíg össze-vissza verem a fényezését, mert kevés a hely.
                              Click image for larger version  Name:	Screenshot_20211110-045727_Messenger.jpg Views:	0 Size:	124.5 KB ID:	229081
                              Attached Files
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 nov. 10, 05:17.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nah összeállt,
                                Ezzel a géppel bizony megjelenhetsz bárhol... Gratula!!!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X