Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Alap szervízkérdések

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Alap szervízkérdések

    Sziasztok!


    Mai nap volt egy kis időm foglalkozni a géppel.
    Leengedtem a motorból és a sebváltóból is az olajat. Iszonyat kosz, iszap jött ki belőle.
    Töltöttem bele benzint, azzal kicsit átlögyböltem, meg nagynyomáson fújattam bele kilencvenötöst, így próbálván a nagyja koszt kimosatni.
    Szelepfedélhez és az olajteknőhöz felkerültek az új gumi tömítések, bár még agyalok rajta hogy kicsi FBS-t kenek rájuk, mielőtt véglegesen meghúznám a csavarokat.

    Következő lépés az olajok visszatöltése lesz.
    Hova, milyen olajat ajánlotok? Illetve milyen mennyiségek kellenek?

    Vagy tudtok ajánlani valami jó szakirodalmat, amit célszerű a témával kapcsolatban olvasgatni?

    #2
    Heló!
    Mid is van pontosan?

    Komment


      #3
      Traktor vagy bányagépolaj, SAE 50 (SAE60 - a legsűrűbbet amit csak kapsz) egyfokozatú ásványi motorolaj a motorblokkba. A váltóba én hajtóműolajat használok, az legalább nem folyik ki olyan gyorsan. Hátsóhajtásba szintén hajtóműolaj megy.
      Ne használj semmiképpen többfokozatú olajat, mert a Dneprnek nincs a szó szoros értelmében vett olajszűrője, a modern olajak pedig arra lettek kitalálva, hogy minél gyorsabban szállítsák el a mocskot a papírbetétes szűrőig. A melegtől ezek túl elhígulnak(nekem még a Botond is túl híg volt), és a motorod jó étvággyal elfogyasztja
      Emlékeim szerint a feltöltési mennyiségek:
      2L a motorblokkba,
      0,7L a váltóba ha rükverces MT-802 -esed van
      0,2L a hátsó hajtásba
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 10, 19:01.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        1000MB eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Heló!
        Mid is van pontosan?
        Bocsánat! Egy MT-9 Dnepr lenne az áldozat.

        Holnap körbenézek olaj ügyben, mit árulnak a környéken. Köszönöm!

        Komment


          #5
          Amúgy maga a gépkönyve is gépolajat ir nyáron, télen pedig 80% gépolaj és 20% orsóolaj keverékét. Nyárra ezért írtam SAE 50-et. Ha télen gyakran használod, akkor SAE 30 a télre. A gyári olaj kódja AC-8 БœOCT 10501-63 vagy gépolaj CY БœOCT 1707-51. (orsóolaj AY БœOCT 1642-50)
          A váltóba ugyanezt az olajat írja, tehát oda is tehetsz gépolajat.
          A hátsó hajtásba hajtóműolajat ír БœOCT 542-50
          Találtam olyan forrást is, ahol 1,5L olajat írnak a váltóba, és 2,2 l olajat a motorba(valószínű ez a maximum szint, én meg a minimumot írtam korábban).
          Click image for larger version

Name:	tabel.jpg
Views:	1
Size:	20.5 KB
ID:	134814
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 11, 00:39.
          Peter, sinter és 2 további látogató kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Télen nem tervezem használni, ezért marad a SAE50-es olaj.

            Ezeket találtam:

            MOL Dynamic Turbo S 50:
            MOL - Motorolajok haszongépjárművekhez

            MOL Transfluid TO-4 SAE 50:
            MOL - Hajtóműolajok automata hajtóművekhez, hidraulikaolajok

            Midland olaj:
            4. ütemű SAE 50 mkp. olaj 1L - midland.hu


            Mindegyik SAE50, de mindegyik kicsit más. Melyik lenne az igazi? Vagy ennyire ne bonyolítsam? Ami előbb szembejön velem az jó lesz?

            Komment


              #7
              Ha tényleg olyan csúnya volt a leeresztett olaj én minden képen javaslom az új olaj betöltése előtt a mosó olaj használatát mert különben miután megmelegszik a gép látni fogod, hogy nem sokat értél el. Koszos lesz az új olaj is. Persze nem muszáj így tenned ezt csak javaslatként írtam.

              Komment


                #8
                Ezek közzül bármelyik megfelel, Nekem Shell-es van( ilyet használnak a közeli bányában-ez van ingyen )
                A Midland olajat használja az egyik ismerősöm az épített HD-jába.
                Nem fogsz örülni...a motorodnak 2000 km-es olajcsere intervalluma van, tehát ennyi időnként le kell cserélni a motorolajat. 4000 km-enként a váltó és hátsó hajtás olaját is. Ilyen sűrű cserénél fontos az ár is már.
                OdinHEM kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Ez a mosó olaj dolog számomra új!

                  Eddig még csak mosó benzinről hallottam, ezért is bátorkodtam sima 95-össel átmosatni a motort. Töltöttem a rendszerbe egy kicsit, szép óvatossan rúgtam rajta kettőt, majd leeresztettem. Ezt kétszer megcsináltam, majd kompresszorral fújva nyomtam bele a benyát. Jó sok iszapot kihozott!

                  A mosó olaj hogyan működik? Feltöltöm a 2 litert, megyek vele egy házkört aztán leeresztem?

                  Komment


                    #10
                    Elf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Eddig még csak mosó benzinről hallottam, ezért is bátorkodtam sima 95-össel átmosatni a motort. Töltöttem a rendszerbe egy kicsit, szép óvatossan rúgtam rajta kettőt, majd leeresztettem.
                    Nagyrészt ez ki is hozza a mocskot, de a tuti takarítás az, ha leveszed az olajteknőt.
                    Én a magam részéről gázolajjal szoktam átmosni.
                    Hallottam valami csodaszerről is ami egy adalék, és az olajcsere előtt kell a motorolajhoz önteni, pár kör a háztömb körül majd leeresztés. De ezt még nem próbáltam személyesen.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Átmosás után természetes leszedtem az olajteknőt is. Az is el van suvickolva, plusz alulról is fújtam rá a naftát.

                      Komment


                        #12
                        Ma volt egy kis időm szerelgetni, elég szépen haladtam.
                        Porlasztókat átpucoltam, tankot kimostam, olajokat feltöltöttem és megtörtént a próbaindítás.
                        Pöcc-röff, ahogy kell!
                        Olajnyomás megvan, a felújított dinamó szépen tölt.

                        Sajnos azért nem 100%-os a siker.
                        Sajnos csak az egyik henger működik, viszont az gyönyörűen ahogy elő van írva!
                        Maximális tudásom kimerül abban, hogy szikra és benzin kell a működéshez. Szikra van, az okénak tűnik. Bár nem tudom, hogy milyen gyertya kell/van benne és milyen hézag szükséges hozzá, de a másik hengerben is olyan van úgyhogy túl rossz nem lehet.
                        Akkor benzin...
                        Újabb indítás és rájöttem, hogyha nyomkodom az úszóházon a túlfolyatót (K301 porlasztó) akkor van égés! Viszont most csak a kipufogó könyökök vannak fent és ha működik is az a henger, akkor is csak folyamatos torkolattüzet lövellve. Gondolom ha az egyik hengernél jó az előgyújtás, akkor a másiknál is jónak kell lenni, nem itt keresendő a hiba. Vagy tévedek?
                        Ha jól sejtem a porlasztó környékén lehet a bibi? Szétszedtem, kitakarítottam, összeraktam, de az a sok csavar benne Próbáltam mindent ugyanúgy visszarakni, de nem biztos hogy sikerült.
                        A másik gondom, hogy van benne egy kúpos fejű csavar, ami be van vágva és egy szűrő van benne. Na itt folyamatosan folyik a benya! Kell ez oda? Nem lehet ledugózni?

                        Komment


                          #13
                          Szerintem nem zár a tűszeleped, és sok benzin kerül abba a hengerbe. Az a kis szűrő jó helyen van(alig kaptam olyat, nekem is le volt dugózva)Ha jól tudom, az egy pótlevegő furathoz vezet.(az alapjárathoz van köze)
                          Ha jól van beállítva a karburátorod, nem folyik sehol. Sőt a k-301 essel nagyon szép alapjáratot lehet beállítani, csak azt nem szereti ha menni kell a motornak
                          A két karburátort elég nehéz összehangolni. Úgy kell beállítani, hogy ne legyen egyik henger se "lógós" egyformán dolgozzanak, és gyorsuljanak. Ez fontos, mert egyébként szétveri a főtengelyt. Én külön-külön állítom be a két hengert.
                          És amikor visszateszem a másik gyertyapipát is, mindkét karburátoron egyenlően veszek vissza az alapjáratból.
                          Ha gyujtáselosztóval megy a motorod, akkor ezt te is megteheted, hogy a másik hengerről leveszed a gyertyapipát, és úgy állítod azt a hengert, ami megy. Ha ikerszikrás trafód van, én a helyedben nem venném le járó motorról a gyertyapipát. Ez a fajta trafó könnyen el tud szállni.
                          Kezdd el a tűt felfelé emelni a súberban azon a hengeren, amelyik nem megy. Mert ha megswimmeled és megy, akkor alapban keveset kap, swimmeléskor pedig sokat. Továbbá nézd meg, hogy egyenlő-e a benzinszint a két karburátorban(vagyis inkább ezzel kezd:az úszók legyenek egyformák-jó ha súlyra is-, és ne legyenek sérültek).
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 21, 21:05.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            Elf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            hogyha nyomkodom az úszóházon a túlfolyatót
                            ---akkor működik


                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szerintem nem zár a tűszeleped, és sok benzin kerül abba a hengerbe
                            ???????????????????? mondjam tovább.?
                            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2013 márc. 21, 20:57.

                            Komment


                              #15
                              És honnan tudom, hogy ikerszikrás trafóm van-e, vagy milyen?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X