Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szovjet boxerhez milyen gyújtótrafót használjak?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szovjet boxerhez milyen gyújtótrafót használjak?

    Ha már szovjet boxer...milyen gyujtótrafót használjak? Megéri befektetni a k750-eshez való gyáriba?(külső trafó kellene) Vagy már eleve helyettesítő megoldáson gondolkozzak?(itthon Izsé meg Jawaé van csak)Most valami Ladaszerű van, azzal jól is megy, de az akkora krumpliXD jah és 12 voltos( a gép meg 6). Készül az új vezetékelés, és ez is cserére vár, szerintem a gyujtáskapcsolóval együtt(mert nincs kulcsom hozzá).
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    #2
    Ez egy örök kérdés. Sajnos, amiket mostanában árulnak börzéken nem valami jók, ezért én lehet, hogy nem is változtatnék a helyedben, ha most jól működik. Persze én csak a 650-esekhez valót ismerem, nem tudom milyen a gyári K750-es trafója.
    wsievers kedvelte ezt.
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #3
      A Lada nagyon jól megy ideiglenesen az IZS49en:-) nekem bevált... Az nem baj h 12v-os
      wsievers kedvelte ezt.
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        Egyébként nagyon egyetértek soveny ezen hozzászólásával: http://veteran.forum.hu/markatars-ke...-110/#post1712
        Én is azt gondolom, hogy az az alap, hogy mindent rendben, igényesen megoldunk és ha valami nem jó még mindig, akkor kezdünk el gondolkodni. Nem pedig előbb taknyolunk.
        De sajnos az utóbbi 3-4 trafó amit vettem, vagy egyből rossz volt, volt 100km után ment tönkre. (kb 4000 ft/db) Tehát ebben az esetben, amíg nem kezdenek el ismét használható trafókat árulni, én magama nem ragaszkodok az eredeti megoldáshoz.
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #5
          Megtudtam pár dolgot a jelenlegi trafómról. Lada is meg nem is, a Bakony művek gyártotta orosz autókhoz pótalkatrésznek. Még 1 kérdés...a gyujtáselosztóhoz az áramszedők(azok a grafitrudak...) elég kopottak, különösen a középső. Ezek pótolhatóak?(most müködik, de az új vezetékelés előtt szeretnék mindent átnézni.A dinamóm hátsó csapágya tropa volt az cserélve lett(kommutátor csiszolva,mikázva-kipróbáltam, motorként megy, sürög is rendesen,bár nem valami bika), viszont bárhogy is rögzítem le, mindíg elforog a rezonanciától. A fesszabit akarom átnézni még annak tipusa RR-302, Azt hogy mérhetem át?
          Lessz még elég sok kérdésem a későbbiek folyamán, ahogy haladok előre, igy kérnélek TZ, hogy cseréld le a téma nevét K-750 szerelésre.Előre is köszi
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 febr. 09, 19:14.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Lessz még elég sok kérdésem a későbbiek folyamán, ahogy haladok előre, igy kérnélek TZ, hogy cseréld le a téma nevét K-750 szerelésre.
            Nem fogom átnevezni!

            Most könnyűdolgom van, hiszen márkatársak vagyunk szegről-végről, és az ural.hu weboldalt is ismered. Így könnyen meg tudom indokolni, miért vagyok szigorú ebben a tekintetben. Minden jövőbeni kérdésedre már elhangzott a megfelelő válasz az ural.hu-n, de esélytelen vagy mégis két dologra:
            • Nem fogod megtalálni a megfejtéseket, mert strukturálatlan a fórum.
            • Nem fogják a jelenlegi törzstagok olyan lelkesen, igényesen és részletesen újra leírni ugyanazt, amit már sokszor kitárgyaltak.

            Szóval hiába fektetett sok lelkes ember időt és energiát egymás tanítgatására, sötét lyukként elnyelte a 30.000 hozzászólás a rengeteg információt. Ott van most is, de nem használható. Ezt a hibát nem szeretném újra elkövetni, ezért ragaszkodom ehhez az elsőre meglepő struktúrához.

            De nem is olyan meglepő ám. Itt a hozzászólások legkisebb részhalmazának a neve „téma”. Nagyon kifejező, hiszen az egy témáról szóló hozzászólásokat fogja össze. A téma címe pedig elárulja, hogy miről szólnak a benne szereplő hozzászólások. Ez itt pl (leszámítva ezt a hosszú offolásomat) a szovjet boxerek trafójáról. Mint tudjuk a Dnepr K-750 csak egy a sok típusból. De az itt leírtak igazak lehetnek az Ural M-72-re is. De 30.000 hozzászólás esetén, egy Ural tulajdonos elektromos probléma miatt minden olyan témát olvasson végig aminek a címében szovjet motor típus szerepel és akár sok száz hozzászólást is tartalmaznak? Gyakorlatilag annyi hozzászólást, ahány érinti valamiképpen a szovjet járműveket? Esélytelen...

            Visszatérve a terminológiához „K-750 szerelés” biztosan több különböző témából áll. Ezek egy része K-750 specifikus, de rengeteg olyan kérdésed is lesz, amit tapasztalt Pannónia tulajdonos sokkal avatottabban fog megválaszolni, mint egy Dnepr tulajdonos. És ha sikerül kifejező címet is adni a témának, akkor évek múlva egy MZ tulajdonos is okulhat belőle. Gondolok itt pl a bowden szereléstől kezdve, a száraz hüvelyezésen át, akár a katonai járművek festésére a korábbi témáinkból. Mind olyan téma, ami ugyan valamilyen konkrét márka tulajdonosát érintett, de a probléma mégis márkafüggetlen, mint ahogy a megoldásuk is. És a Veterán fórum is az!

            Tudom, hogy nem vagyok népszerű az erőszakosságommal ezen a téren, de nagyon bízok benne, hogy idővel megszokjátok ezt a struktúrát és évek múlva majd hasznosnak találja bárki, aki erre téved. Gondoljunk őrájuk is, miközben a jelenben csevegünk!
            ________________________

            És természetesen ez a téma nincs még kivesézve! Remélem vcsabi, vagy hozzá hasonlóan szakavatott Dnepr tulajdonos felvilágít még minket az igazságról.
            wsievers és soveny kedvelte ezt.
            Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

            Komment


              #7
              Az Ural.hu fórum témáit rendszeresen olvasom, egyesek azt állítják a Simson trafo nagyon jól működik. Nyilván csak 6V-os gépnél. Nekem is Dnepr K-750-es a motorom, de személyesen nem próbáltam ki.

              Komment


                #8
                Ami most nekem fent van, az 6 voltos Trabi...nagyságrendekkel jobb, mint az eddig használt Lada bár a mérete ennek is hatalmas Még próbának van egy Izs 56-é na meg a Jawa. Próbálom rendberakni az elektromosságot, meg mindent, most jelenleg szét van az egész borítva...
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 márc. 24, 18:37.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  oldeyes eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az Ural.hu fórum témáit rendszeresen olvasom, egyesek azt állítják a Simson trafo nagyon jól működik. Nyilván csak 6V-os gépnél. Nekem is Dnepr K-750-es a motorom, de személyesen nem próbáltam ki.
                  Nekem két darab Simson trafó van fent az Uralon és 12 voltos a rendszer.
                  Két dolog miatt maradtam csöndben:
                  • Nagyon keveset használtam még így, ennyit még a gyári ócskaság is kibírt volna.
                  • Nem vagyok sajnos ennyire képben az elektromossággal kapcsolatban, ezért nem tudom elmagyarázni, hogy ez miért jó megoldás.


                  Én magam szükségből folyamodtam ehhez a megoldáshoz, nagyon ocska volt az utolsó pár vadonatújként vásárolt Ural trafó, így nem igen volt választásom, valamivel pótolni kellett. Az nem túl szép, hogy a blokkon kívül lehet csak elhelyezni őket, de szerencsére viszonylag kulturált semleges külsejű alumínium házuk van. Szimetrikusan helyeztem el őket a generátor két oldalán. A hűtés szempontjából ez egyébként biztos jobb megoldás, mint az eredeti helye a trafónak. Fényképeket most nem tudok feltenni sajnos.

                  Ha egyéb okból nem hiúsul meg, hogy a nyáron néhányszáz kilométert motorozzak vele, akkor majd beszámolok a tapasztalataimról.
                  motorkami és wsievers kedvelte ezt.
                  Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                  Komment


                    #10
                    Nekem két darab Simson trafó van fent az Uralon és 12 voltos a rendszer.
                    Mindig tanul valamit az ember, ezért jó ezeket az oldalakat látogatni.

                    Komment


                      #11
                      Üdv az uraknak!
                      Kaptam a pofámra egy üzenetet, hogy régen szóltam hozzá a fórum témáihoz, így most leírom az én tapasztalatomat gyúlás témában. Én azt csináltam az M72-esemnél, hogy az osztófejet likvidáltam, így a gyújtótrafót is. Az M72-esnek a gyújtásfedél alatt éppen elfér egy 6v-os vagy 12v-os orosz gyújtótekercs, amivel ki lehet váltani az osztófejes megoldást, és trafó sem kell. Folyamatosan adja a szikrát, nekem stabilabban, mint az osztófej volt. Balázs már egyszer a fejemet vette, hogy ez baromság, mert az osztófej is jó. Nem tudom, nekem az soha nem volt szimpi, ami valószínűleg tényleg az én baromságom. Most intézem a gép papírozását, úgyhogy eddig nagyon keveset mentem vele, viszont gyúlás mindig volt ezzel a megoldással. Korábban volt Simson trafó rajta, azzal is ment.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X