Közlemény

Collapse
No announcement yet.

6 voltos dinamó beállítása boxereken

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    6 voltos dinamó beállítása boxereken

    Adott vala egy K-750 Ma egy hosszabb utat tettem vele(elérte talán az 5 km-t is) De! A dinamót most csapágyaztam újra, mikázva, szénkefék becsiszolva, de mégis valami szörnyű vinnyogást produkál, oké hogy ha tölt annak kell lennie hangjának, de ez még az üres kipufogódobokat is túlharsogja. Rosszul állítottam volna foghézagot? Ha igen akkor mennyinek kell lennie? Vagy kopott a fogkerék?Plussz olyan mintha csak alapjárat körül töltene rendesen, felette úgy néz ki, hogy túltölt...mert úgy tűnik az áram elegendő(lámpa+gyújtás simán megy, nem lehet kevés a töltés, az akksit lekötve is jár tovább szépen) a fesszabi PP-302

    Senki?
    http://www.youtube.com/watch?v=y6xNU...eature=related
    ilyesmi az a hang...alig találtam hasonlót. A többinek más a hangja...remélem nem valami beállítási probléma...
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 febr. 24, 16:53.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    #2
    dinamó fogaskerekén állítani kell.
    wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Akadt egy kis gondom...az eddig kielégítően működő dinamó-fesszabályzópárosom megadta magát...nem jövök rá hol a hiba. Pedig hozzá sem nyultam...állóhelyében megpusztult valami. A dinamót motorként bekötve jár szépen, berakva a motorba menet közben nagy fordulatnál a fesszszabi tuláramszabályzó része be is húz, ellenben nincs töltés, és ha feltöltött akksinál benyomom a fesszabályzó egyérintkezős reléjét, az betapad-.- már átvizsgáltam mindent zárlat miatt, nem találtam semmit...Mi lehet a hiba? Cseréljek fesszabit? Áldozzak szűzlányt? Vagy hogy javul ez meg?
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Áldozzak szűzlányt?
        A mai világban ,nem lesz könnyű dolgod ! A villamosság tekintetében pedig,... Hát sajna ahhoz nem értek.
        OdinHEM és zsíráf kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          és ha feltöltött akksinál benyomom a fesszabályzó egyérintkezős reléjét, az betapad-.-
          Nincs ott egy második relé két álló érintkezővel? Mert ha igen akkor az egy érintkezőset nem kéne pitiszkálni. Az a töltéskapcsoló. Azt kb mindenki tudja hogy a dinamó villanymotorként is üzemelhet. Ezt hivatott a töltéskapcsoló megakadályozni mert a dinamó alapjáraton nem tölt. Sőt inkább csak szívja az akksit mert az akku feszültsége magasabb, ezért elkezd villanymotorként viselkedni ami nem épp egészséges.
          Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 aug. 01, 11:24.

          Komment


            #6
            Mire meglett a szűzlány, megoldottam a problémát Iván megcsinálta az időzített zárlatot 1959-ben, és most kelt életre o.O
            A fesszabi egyik forrasztása volt szar, összezárta a túláramszabályzó 2 érintkezőjét(ezért tapadt be a gerjesztőrelé, nem tudott a másik leszabályozni). A legjobb hogy ahhoz hozzá sem nyúltam eddig...most meg olyan töltés van, hogy megy minden mint az álom.
            OdinHEM és soveny kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A dinamót motorként bekötve jár szépen
              Hogyan lehet motorként bekötni a dinamót?
              Simán megküldöm 6v-al aztán pörögnie kéne? Mert ha ilyen egyszerű, akkor a frissen összerakott új dinamómon valami még nincs rendbe.

              Komment


                #8
                Nem ilyen egyszerű azért:A gerjesztést letesteled(Sá vagy vasvilla jelzés ), a pozitívnak(Já jelzés) pedig +6V ot adsz...és már megy is. Ez a motorként forgatás amúgy hasznos is a remanens mágnesesség miatt, mert ha ez nincs, soha az életben nem gerjed fel a dinamó. Az áramot adhatod 12V os akksiról is, de ne örülj neki, mint a körhintának, csak úgy 4-5 alkalommal forgasd meg vagy 15 másodpercre. Vigyázz nehogy túlmelegedjen!Amúgy a helyére bekötve a 4w-os töltésjelző izzó gondoskodik a gerjesztésről. Ha nem gerjedne fel a dinamó, mikor jár a motor, egy pillanatra kösd össze az akksi + t a dinamó Já pontjával.
                Az hogy motorként forog a dinamó, azt jelenti, hogy valószínű jó is. Azért csak valószínű, mert meghajtott állapotban nagyobb fordulaton kijöhetnek más hibák is.(excentrikus kommutátor, gyenge szénkeferugók, kopott szénkefe, rezonanciák)
                A remanens mágneseségről itt olvashatsz bővebben.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 11, 10:52.
                Kakas kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Szupi!

                  Szépen jár a dinamó!
                  Mehet a helyére.Köszönöm.
                  wsievers kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szia Wsievers!

                    Ha esetleg nicket akarsz váltani, javaslom a Keni Wight (keni vájt)-ot. Az én dinamóm pontosan ezt csinálta a leállítása előtt - mármint nem töltött üzemi fordulaton - és valószínűleg csipkerózsika-álmából felébredve is ugyanezt fogja csinálni. Nem gondoltam, hogy a remanens mágnesség hiánya miatt csinálja ezt.

                    A nicket meg azért javasoltam, mert kened-vágod ezt az egész motoros témát. Ez alapján ragadtattam el magamat ennyire:

                    http://veteran.forum.hu/ural-dnepr-s...259/#post30614

                    Köszönöm, megint segítettél valamit megérteni.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 márc. 11, 12:05. Oka: kettőzött hozzászólás egyszerűsítése :)

                    Komment


                      #11
                      Esetleg valaki meg tudná mondani,hogy az m72 mekkora áttétellel hajtja a dinamót?

                      Komment


                        #12
                        fulton eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Esetleg valaki meg tudná mondani,hogy az m72 mekkora áttétellel hajtja a dinamót?
                        A főtengely és a vezérmű között az áttétel 0,5(24 fog a főtengely fogaskerekén, 48 fog a vezérkeréken). A vezérkerékről hajt a dinamó(48fogról 18 fogra), annak az áttétele: 2,666
                        Elvileg 1,333 a főtengelyhez képest ha jól számoltam...
                        OdinHEM és soveny kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Affene!Akkor viszont dráma van.Volt már dolgom makrancos töltéssel,de ilyet még nem ettem.Felszabályzott forgórész(más gépben már üzemelt,tuti jó),új csapágyak,új szénkefék,szinte karcmentes új állórész(85-ös évjáratú tehát nem túl régi).8 fesszabályzót próbáltam eddig és semmi.Se ural,se izs,se jawa,se elektronikus.Mindent kimértem,mindent összehasonlítottam egy működő dinamóval és minden ok.Motorként is forog.Mégsem gerjed.Izs szabályzóval sikerült azt elérnem,hogy legalább az akksi nyugalmi feszültségét elérje-kialszik a lámpa-de nem kapcsol a relé.Valaki találkozott már hasonlóval?Egy utolsó tippem van,de nem akarok befolyásolni senkit.Tehát?Hány éves a kapitány?

                          Komment


                            #14
                            Adj neki direkt áramot az akksiról.
                            Az Ural a gyári fémdobozos fesszabályzó vagy a PP-302A?
                            Az új szénkefék be vannak csiszolva? Bár a G414 nem szelő irányú kefékkel van, elvileg nem kell, de ki tudja?
                            Várj csak...Az Ural M72 fordított testelésű mint a K-750M ! Lehet másképp van felgerjedve a dinamó.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jún. 27, 11:47.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Köszönöm az ötleteket,de ezeken már túl vagyok.Majdnem villamosság szerelőnek mondanám magam,tehát a polarizáláson meg szénkefe csiszolgatáson már túl vagyok.PP-302A a szabályzóm,de mindegy mert ha az lenne rossz a jawa szabályzóval működne,de nem teszi.Direkt áramot is kipróbáltam de semmi.Relét behúzza meg is tartja,de fordított az áramirány,szépen merül az akksi.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X