Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ruszki csoda - Dnepr K750 dugattyútörés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    A szorítással csak vigyázni
    Nem hittem volna, hogy gondot okoz az, hogy volt egy pont, ahol az illesztés csak 4 század volt...Nah hol ragadt meg? :P
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #47
      Az útszéli szereléseket egyébként is csak az idő szépíti meg.
      Arról meg, hogy szovjet motorokkal lehet e egyáltalán üzemzavarmentesen motorozni Tibi barátom tudna nyilatkozni.

      Hújujjj! Uralosok, Dnepr-esek, Rigasok már biztos egyenesítik a kaszát...
      Nem lehet. Nem arra találták ki.
      Hm... Ti is halljátok ezt?? .. Mi lehet ez a fémes zörej?? Jól hallom ?? ... A kaszák már maguktól egyenesednek..


      Szóval a lényeg, hogy nem az időnek kell megszépítenie az emlékeket, vagy jobbá tenni bármit is - a szerelmi csalódásra, meg a volt nőkre elmegy ez a hozzáállás A motorokat folyamatosan kell használni, ütni-vágni, és maguktól kiforrják magukat. A saját példámat is feltudom hozni, (az első épített mz-m is), de főleg a Jawamra és a Dneprre nagyon igaz. Mikor összeálltak, még legalább fél évig kínlódtam velük, mindig volt valami bajom, aztán apránként elmúlt mind. Az első ezer km-es túrán a jawanál volt hogy 2x megkellett állni - az én töketlenségem miatt. A következő kétezer km-es túrán már semmi gond nem volt (csak a taiwani kuplung bowdenen kellett feszíteni). A dnepr-rel az első hónapokba minden napra jutott valami. Ömlő benzin, kilazuló , elmaradó csavarok, hitvány szétrepedő gázkar, dinamó is rázódott ki, úgy hogy telibe vert az olaj menetközbe, és a végén úgy néztem ki mint aki összepisálta magát stb... Aztán jöttek az első kis túrák 2-300 km, majd ezer km , probléma mentesen... Most megette a dugót, de ez is az én hibám, mert ráhagytam ... kici-ócó távolkeleti dugó.. Ha magamból indulok ki, és minden nap a legolcsóbb tesco-s moslékot kell ennem, előbb utóbb én is besokallnék tőle - szóval csak természetes hogy a dnepr is kiokádta az egészet
      Tequila, UK és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Hm... Ti is halljátok ezt?? ..
        Én direkt nem ültem fel a nyilvánvaló provokációnak.
        Tequila kedvelte ezt.
        Everything is better when you decide you don't care.

        Komment


          #49
          Ma is volt le-fel játék... Lett 2 nagyobb karcom a dugón, de rendben van a dolog. A későbbi gondokat elkerülendő ne felejtsétek el, hogy a gyűrűvéget nem forgatjuk rá a bal henger olajzófurataira. Nálam az összerakás felett érzett örömet homályosította el a felismerés, hogy a megálmodott függőleges gyűrűvégelhelyezés nem a legjobb ötlet.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #50
            SOS!

            Kihez forduljak főtengely perselyezés végett????
            Itt Budapesten megcsinálnák 40.000 Ft-ért. De annyit még akkor se adnék ki ha nyernék a lottón.
            Valaki tud esetleg a töredékéért egy jó szakembert?

            Komment


              #51
              Felső persely? Vagy fel kell újítani az alsót?
              A felsőt magad is megcsinálod egy 3000 ft-os 21mm-es állítható dörzsárral. Ha érdekel, leírom a folyamatot. Nem nagy ördöngősség, egy kis kézügyesség kell hozzá.
              Az alsó rész macerás, kevés az az ember, aki meg tudja jól csinálni, mivel a Dnepr főtengely 5 részből van, és középen nincs mérési felület(mint a Jawánál). És igen, ez nagyon drága. Nekem is 12 ezer volt a főtengely felújítás, csak alsó újragörgőzés, a felső perselyek maradtak a gyáriak.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #52
                Felső persely, csak az okosok azt találták el, hogy ahhoz szét kell szedni, hogy ők felülre betudják préselni a bronzot.

                Az alsó rész teljesen jó állapotban van.

                Az a baj, hogy a jobbos hajtókar kiverte a belegányolt rézcső perselyt és most az egyik fele 23,5mm a másik meg 24mm. De ha így is megtudom én csinálni, akkor érdekelne ez a technológia. Megköszönném, ha leírnád, hogy mi kell hozzá és mit csináljak.

                Komment


                  #53
                  Ha jól értem, a perselyek már ki vannak véve belőle. A bal oldalba belemegy a gyári persely, a jobb oldalba pedig egyedi persely kell. A furat ovális-e esetleg? Mert ez esetben akkor a hajtókarszemet is dörzsárazni kell a perselyezés előtt. Utána a dörzsárazott méretre gyártott perselyt kell a helyére préselni. A külső átmérőt átfedéssel kell legyártatnod, 3-5 század elég, a furaton hagyhatsz rá 1 tizedet,préseld be a helyére, ha bent van, fúrd ki az olajzófuratokat. Ezután a dörzsárral akár a helyén is kidörzsárathatod, szépen, egyenesen tartva(használj kis menetfúró hajtókart, ami elfér úgy, hogy a hajtókar felső holtponton van) Kis fogásokkal haladj, hogy ne menjen félre a dörzsár.
                  Akkor vagy kész, ha a csapszeg beolajozva kissé húzósan megy a helyére.
                  A persely ki-bepréseléséhez itt egy ötlet:
                  Click image for larger version

Name:	prés.jpg
Views:	1
Size:	70.4 KB
ID:	141045
                  a 2 persellyel egymáson 1 ütemben is végrehajtható a feladat.
                  Még valami:
                  A gyári perselyek egyik oldalán van egy kúpos letörés. Az megy mindíg befelé. Ellenkező irányba pedig ki.
                  Ilyen dörzsár kell neked:
                  Click image for larger version

Name:	33.jpg
Views:	2
Size:	122.3 KB
ID:	141046
                  A 19-21 est megvenném a helyedben, mert szükséged lessz rá. A nagyobbikat kölcsön is kérheted, oda fix 24mm es is jó(már ha a hajtókar kilógósodott furata kisebb ennél).
                  http://www.jofogas.hu/fejer/Dorzsar_...k_17202324.htm
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 szept. 09, 11:44.
                  Lemezjáték és Kopaszka kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #54
                    Most, hogy sikeresen helyre állt minden és maradt ez a drága jó oldal, meg is osztom a fejleményeket. A hengerek fúrása és hónolása elkészült. Dugattyúk elkészültek. Olyan kérdésem lenne, hogy helyesen raktam fel az olajlehúzó gyűrűket?
                    A főtengely még váratik magára. Ugyanis elvittem Petró Bandi bácsihoz aki szétszedte és kiderült, hogy az alsó perselyt is szétverte a hajtókar és alul felül U alak van a lyukban... szóval most két új hajtókart kell valahonnan szerválni

                    wsievers, akkor hogyan is kell majd berakni a dugattyút? "Az egyiket felfelé, a másikat lefelé forgatva kell a motorba szerelni. És forgásirányban van eltolva." Ez nekem nem sokat mond. Balra lent a nagyobb rész jobb oldalt meg felül van a nagyobb rész?



                    Click image for larger version

Name:	20140917_172351[2].jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	141102Click image for larger version

Name:	20140917_171338[1].jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	141103Click image for larger version

Name:	20140917_171333[1].jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	141104Click image for larger version

Name:	20140917_170114[1].jpg
Views:	1
Size:	195.8 KB
ID:	141105Click image for larger version

Name:	20140917_170105[1].jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	141106Click image for larger version

Name:	20140917_170051[1].jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	141107Click image for larger version

Name:	20140917_170040[1].jpg
Views:	1
Size:	191.3 KB
ID:	141108Click image for larger version

Name:	20140917_170013[1].jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	141109

                    Komment


                      #55
                      Balra lent a nagyobb rész jobb oldalt meg felül van a nagyobb rész?
                      Igen. Így kell betenni, menetirányban nézve.
                      Az ukrán gyöngyszem volt a minta? Nem tűnik sokkal bizalomgerjesztőbbnek...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 szept. 18, 22:46.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #56
                        Súlyra is nehezebb, érezni, hogy van benne anyag. Kevesebb gyűrű van rajta. A kompresszió gyűrű vastagsága a duplája. Szerintem most már nem lesz gond. De ha igen, akkor se fizetek ki még egyszer ennyit...
                        wsievers és CZsolti kedvelte ezt.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X