Egy Uralt bekábelezni nem túl nehéz, még ha nem is ismerjük az orosz ábc-t, akkor is csak az a dolgunk, hogy a hasonló figurákat összekötjük vezetékekkel.
Nevezetesen:
akkumulátor:
(6 voltos rendszerről van szó természetesen)
Mindezt csak úgy leírtam kiindulásként. Azonban egy Ural esetében gyakran előfordul, hogy a tulajdonos nem ragaszkodik teljes egészében az eredeti rendszer alkatrészeihez. Egy kolléga azt kérdezi, mi módon lehetne elektronikus Jawa fezszabályzóra cserélni az eredetit. A konkrét kérdése:
Örülnék, ha tudnátok segíteni!
Nevezetesen:
akkumulátor:
- negatívját letesteled
- pozitív a fesz.szab b-jére (batery) (Б˜)
- b az aksira+
- b megy tovább a gyújtáskapcsolóba
- já a dinamó já-ra (Я)
- s a dinamó s-re (Ш)
- oldalt ezt is le kell testelni, ha magától nem kap testet
- já fesz.szab já
- já megy tovább a gyújtás kontrollámpa egyik lába
- s fesz.szab s (nahát)
- kapja az áramot a fesz.szab b-ről
- gyújtás kivezetése a trafóhoz és a gyújtás kontrol lámpa másik kivezetéséhez
(6 voltos rendszerről van szó természetesen)
Kürt | 1 mm2 |
Gyújtótekercs | 0,75 mm2 |
Helyzetjelző | 0,5 mm2 |
Dinamó S | 0,5 mm2 |
Dinamó + | 1,5 mm2 |
Aksi | 1,5 mm2 |
Féklámpa | 0,75 mm2 |
Fényváltó | 1,5 mm2 |
Mindezt csak úgy leírtam kiindulásként. Azonban egy Ural esetében gyakran előfordul, hogy a tulajdonos nem ragaszkodik teljes egészében az eredeti rendszer alkatrészeihez. Egy kolléga azt kérdezi, mi módon lehetne elektronikus Jawa fezszabályzóra cserélni az eredetit. A konkrét kérdése:
A három láb jelölése: Uzn-6v +6v Izn-10A
A dinamó já ill. sá pontjaival hogyan kössem össze?
A dinamó já ill. sá pontjaival hogyan kössem össze?
A bal szélső lehet a töltéslámpa meg a dinamó já pontja, a középső a gyújtáskapcsoló meg az akksi, a jobb oldali meg a dinamó s? Lehetséges? Ha rossz ez a jelölés le fog füstölni mi?
Komment