Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel 125 váz- és motorszámozás, típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • zolle
    replied
    Üdv valaki tudja, hogy a motorblokk ezzel a motorszámmal KD 1077 mikori lehet?

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    A lámpa búra egy rétegben van festve nem volt átfestve.
    Köszönöm a megerősítést! Akkor lehetett ilyen is. Közben előkerestem a régi képeket.
    Ezt találtam, itt kicsit látszik: Click image for larger version

Name:	(231).jpg
Views:	1
Size:	33.9 KB
ID:	148313
    A villanyak erősítés egyébként házilagos a képen, nem így kéne kinéznie(már jó).

    Szépen alakul a Csepeled, ha másképp nem megy, újítsd fel minél előbb, majd ha a régi tulaj meglátja milyen szépen kihuszítottad, talán könnyebben odaadja az eredeti tankját. Ha szép állapotú az eredeti festés rajta, kár is lenne újrafesteni.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    És nem tudom meggyőzni róla hogy adja el nekem
    " Addig üsd a vasat amíg meleg! "

    Leave a comment:


  • szabi78
    replied
    Sziasztok.
    Közben aztán meglett a rávaló "csepel" feliratos deklije.A bal oldali doboz fedél is ki lett cserélve borda nélkülire illetve beújítottam egy eredeti komplett hátsó lámpát is rá.De nagy szívfájdalmam hogy az előző gazdája nem adta vele az eredeti tankját. :-) Tudnillik az egy dombornyomott felíratos darab volt gyári bordó festéssel!És nem tudom meggyőzni róla hogy adja el nekem valami normális áron.Bár ez a tank is rávaló mert a kis tanknyílású,hála nektek az infóknak.A lámpa búra egy rétegben van festve nem volt átfestve.Gondolom abban az időkben kerülhetett rá a gyárban is az a korábbi első fékfedél is,mert nem hinném hogy csak úgy lecserélték volna utólag.
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: szabi78; 2016 febr. 28, 08:28.

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Szia szabi78!

    Jól egyben van a gép, és nincs is annyira rossz állapotban mint általában szoktak lenni ezek az öreg Csepelek. A blokkod szerintem Csepelé, a hiányzó motorszám azért érdekes. A sima gyújtásfedél is az, de az akár passzolhat is rá. Ugyanis export gépekre sima fedelet tettek. Ezekből még aránylag sokat exportáltak. Pirtyeszt annyiban egészíteném ki, hogy a kipufogó dob sem rávaló. A teleszkóposakra tettek ilyent. Látszik is hogy a régi, az ezen lévőnél hosszabb tartófülére van felerősítve a vázra.
    Az első Csepelemen, ami szintén 125-ös lemezvillás volt szintén ilyen szürke lámpafej volt, sajnos azóta át lett festve, de több ilyet is láttam. Valószínű ez is egy gyári variáció lehetett? Meg tudnád nézni, hogy átfestették-e a feketét?

    Leave a comment:


  • Pirtyesz
    replied
    Kedves Che!

    #80 sz. hsz-ben írtad:

    "Hátsó teleszkóp felfogatás merevítő lemezén jobb oldal (menetirány szerint):18515

    Beütések a váznyakban (valószínű egy korábbi és az utolsó) rendszám: LV 334;KV 4635 és még egy B ,az alsó kormánycsapágynál."

    Meg tudnád írni a váz számát? Szerintem 1956 július-augusztusi lehet.

    Előre is köszönöm: P.

    - - - Updated - - -

    Szia!

    Grat, szép motor, karakterek is szépek, nincsenek szétkapirgálva.
    Az első fékfedél szerintem 100/48.

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: Pirtyesz; 2016 febr. 21, 19:50.

    Leave a comment:


  • szabi78
    replied
    VázszÍ m: 125/7152. Meglett tényleg ott volt .Click image for larger version

Name:	IMG_20160128_145702[1].jpg
Views:	1
Size:	209.8 KB
ID:	148140
    Utoljára szerkesztve a következő által: szabi78; 2016 jan. 28, 17:55.

    Leave a comment:


  • lempi2
    replied
    Kedves Szabi78!
    Valóban lehetett utólag is szám nélküli "alkatrész" blokkfeleket venni, sőtt amennyire tudom komplett szerelt blokkot is. Amiket írtál az bizalomra ad okot, a többi majd eldől ha széthúzod a blokkot. Az oldaldoboz szerencsére nem megy ritkaságszámba, szokott lenni itt is, meg a vaterán is, ha csak egy fedelet találsz azt is bátran ráteheted a későbbi csepel dobozra, úgy tudom csereszabatos.

    Leave a comment:


  • szabi78
    replied
    Üdv Lempi2! Nagyon köszönöm az infókat.És tényleg ahogy írtad is ott lesz a szám a hátsó tartófülben.Nem vettem észre..Amúgy csiszolás nyomot nem látok a blokkon,állítólag lehetett utólagosan boltban kapni blokkfelet szám nélkül és azért nincs benne blokkszám.Ja és a blokkon csak 2db kivezetés van,és a karbulátor 16 os.Megragadnám az alkalmat hogy aki esetleg tud eladó balos dobozt,akkor azt szívesen megvenném!Köszönöm.

    Leave a comment:


  • lempi2
    replied
    Üdv Szabi78! Szép gépet találtál! Nem vagyok nagy lemezvillás szakértő, de a vázszámnak azthiszem a hátsókerék "tartófülébe" vagy akörül kellene lennie mintha a 8. képen látszana is halványan. A motorszámnak ott kell lennie ahol a későbbi kis Csepeleken, Danuviákon van, és 125-ös lemezvillásnál M 125-el kell kezdődnie amit ha jól tudom 5 szám követ. A vázszám és a motorszám gyárilag itt is egyezik mint a későbbi gépeken azthisezm. Ha ez nálad nincs meg, akkor valószínű későbbi alkatrészblokkot építettek a gépedbe, aminek gyárilag nem volt száma, vagy valamiért kicsiszolta valaki az eredeti számot belőle. A lemezvillásokra egyébként jellemző a nyomórugós kuplung, amit a kuplung felőli deklit eltávolítva ellenőrizhetsz (ha nem tudod hogy mi a különbség a Danuviáéhoz képest, csak keress így rá google-n hogy nyomórugós Csepel kuplung, aztán a Danuviáéra) illetve az osztott sonkás főtengely aminek az ellenőrzése kicsit nagyobb bontást igényel. Ha ezek stimmelnek, akkor főnyeremény, ha nem akkor valószínű későbbi a blokk. Az a baj nem látszik, hogy 2 vagy 3 elektromos kivezetés van e a gyújtás fölött a blokköntvényen. Ha 3 akkor Danuvia vagy Kései D-Csepel blokkod lesz benne. A 3. kivezetés az akumlátor töltőtekercséé, ilyen a korai Csepeleken tudtommal nem volt. Remélem valamit segítettem, szép a motorod nagyon, és nagyrészt típus azonosnak tűnik. Az ordító hibákat már írtad te is a többit majd mondják a hozzáértők Jó szórakozást hozzá!

    - - - Updated - - -

    Ja az M betű az ötszögben a gyári meó jelzés, tehát hogy átment a minőségvizsgálaton.

    Leave a comment:


  • szabi78
    replied
    Click image for larger version

Name:	IMG_20160127_120521.jpg
Views:	1
Size:	196.6 KB
ID:	148135Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	148136Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	2
Size:	156.6 KB
ID:	148126Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1
Size:	143.1 KB
ID:	148127Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1
Size:	154.0 KB
ID:	148128Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	148129Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	148130Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	148131Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	148132Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	148133Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	148134
    Sziasztok. Volna pár kérdésem.Sikerült szereznem egy 125/49 et,ami már régi vágyam volt,de a motorszámot nem találom a henger alatt ahol lennie kellene,csak egy ötszögben lévő M betű látható a blokkrögzítő csavar mellet.Találkoztatok már ilyennel?Illetve a váznyakban is csak a két betű három szám található ami szerintem a régi rendszáma lehetett valamikor.Illetve szeretnélek megkérni benneteket a beazonosításában hogy mi az eredeti rajta illetve mi ami nem rá való hogy tudjam mit keressek.A jobb oldali blokkfedél már azóta le lett cserélve Csepel felíratúra,illetve vadászok bal oldali dobozra. Szándékomban áll felújítani ezt a szépséget.Segítségeteket előre is köszönöm.
    Utoljára szerkesztve a következő által: szabi78; 2016 jan. 27, 23:26.

    Leave a comment:


  • Vilmos
    replied
    Sziasztok!
    Köszönöm a szívélyes fogadtatást!
    Megírtam a pár szót,viszont hykomat vagyok a számítógéphez,ezért nem tudom,hogy miképpen lehet ide fényképet feltenni.Mindenesetre reggel készítettem jobbról-balról egyet a motorról.Ha eláruljátok hogyan kell,szívesen közreadom,bár most még nem nagy szám.Alapnak kitűnő,egyébként mindene sok törődést igényel.Csíkozás újralocsolás okán nincs rajta.Így elsőre a láncvédő,kézi duda,fényváltó kapcsoló.pár gumialkatrész és a hátsó lábtartók hiányoznak.A hátsó lámpát már pótoltam.
    Elvesztem teljesen...
    Megnéztem,tényleg a párosítószámot írták be motorszámnak.Mindkét blokkfélen ott virít.Viszont a blokkon semmiféle más szám nem szerepel,és nincs se reszelés,se csiszolás rajta.Csak a gyári öntvény polírozás nélkül.A jobb oldali deklin figyel egy Csepel domború öntés.
    A kormányszorítóban és az ülésekben virgonckodik a fogaskerékben a D betű.
    A váznyakban találtam egy KZ-s rendszámot,a régi biztosítási papíron LV-s van.
    Tiszta-csupa tanácstalan vagyok,hogy milyen szerkezetem is van,milyennek kellene megcsinálni...

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Szia Vilmos!
    Egy kisebbfajta rejtvényt adtál fel nekünk. De a vázszámból egyértelműen kitűnik hogy egy Csepelen gyártott Csepel boldog tulajdonosa lettél. Nem sokkal az enyém előtt készült, annak a vázszáma BC 15578. '51-'52 környékén jöhettek ki a gyár kapuján.
    Amit írsz motorszámként az a blokk párosítószáma lehet, gondolom mindkét blokkfélen rajta van, a henger előtt a blokktartón. A valódi blokkszám a henger alatt bal oldalon olvasható. Ez egyébként egy Danuvia blokk lesz, gyakran cserélték, az enyémben sem az eredeti van már. Ilyenkor motorszámnak a rendszámot ütötték be.

    Itt a fórumon szokás az új tagoknak írni egy rövid bemutatkozást, nem önéletrajzra gondolok, csak pár mondat magadról, veterán szerkezeteidről, mondjuk a Csepeledről. Képeknek is örülünk.

    Én speciel kíváncsi vagyok a Csepeledre, főleg ha eredeti festésű még.

    Üdv: Titus

    Leave a comment:


  • Vilmos
    replied
    Sziasztok!
    Sikerült vennem egy papíros D-Csepelt.
    Végig olvastam a fórumot,de nem lettem okosabb.
    Szépen kérlek Titeket,hogy igazítsatok útba,mit is vettem,mert a papír semmit sem ér szerintem.
    Vázszám: BC 15344
    Motorszám: 209900
    Gyártási év: 1967 (???)

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    A csíknak ott kell kb mennie, a szegecs mellett. Ha nem valami két komponensű festékkel van lefestve hígítóval letörölve a festéket arrafelé talán elő is jön.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X