Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel 125 váz- és motorszámozás, típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • wsievers
    replied
    Click image for larger version

Name:	50.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	132961


    Az én emlegetett menthetetlen állapotú hiányos 125/50 esem 2 blokk van meg, valahol még van 1 harmadik, de azt még nem leltem meg.

    1. blokk motorszáma: BD 10685, az első fülön BD5, párosító: 17744( blokk alja sérült, ezért lett cserélve)
    2. blokk motorszáma: 4/6 0697 , párosító: 255720 (valószínű, ez egy 125 T blokk, és a másik tartozik ehhez)
    valameik a sajátja
    Alvázszám nincs(vagy eltűnt)
    Rendszámok: LD 613, KP 6277
    Ez van hozzá:
    Click image for larger version

Name:	51.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	132962
    A tulajdonos köszöni jól van, a motort meg vihetem a MÉH-telepre, az nincs olyan jó kondícióban.
    A motorból háromkerekű terepfokozatos holdjáró volt építve, ami valamikor a kertet szántotta lovasekével.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 07, 14:29.

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    hasonló számozású az én /50-esemhez való blokk is.
    Nem vagyok képben a Csepeleknél, de azon a kuplung karja más, mintha öntvény lenne és íves. A többin ugye két lemezdarabból készült és anyával szerelhető - ránézésre bárki megmondja hogy ez valami régebbi kivitel.
    Be kell szereznem valami szakirodalmat hamarosan, mert a váltófogaskerekből is volt több féle, nekem meg egy cipősdobozba van beledöntve minden amit összesöpörtünk a pajta sarkából a bácsinál. Meg még a hengerfej-kérdés, amit a http://veteran.forum.hu/alkatresz-az...rziokhoz-1706/ témában már feltettem egyszer, utána meg a deklik: a kuplungoldaliból is van több verzió: minta nélküli, mintás; meg persze a gyújtásoldal is kérdés lesz. Hajajj... Komplikáltabb ügynek tűnik mint a Pannoniák.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Âz utolsó blokkszámon én is gondolkodtam, ha jól emlékszem, hasonló számozású az én /50-esemhez való blokk is.

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    ezeket még nagy csepelesektől tudom. Van egy öreg akinek 5 vagy 6 csepelje van.Lemezvillástól a danuviáig. De írnak a csepeli motorkerékpárok című könyvben is 1-2 adatot. Köszönöm a jókívánságot. Mi már csak a "jó gurit" használjuk. Ha hazaértem jelentkezek.

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha nem rettentő sürgős a dolog megtudom a választ. Sajnos hajnalba indulok melózni és 4hét múlva érek haza. Ha addig ráér meglesz a válasz.
    Köszönök minden segítséget, nagyon rendes hogy időt szakítasz a hülyeségeimmel vesződésre. Nem sürgős, ma adtam postára kérvényt a KEKKH felé, mikor lesz abból még valami forma?

    Esetleg ha adnál linket vagy valami infót hogy honnan/miből művelődsz, azt szívesen venném.

    Nem tudom mit szoktatok egymásnak kívánni, de egy kifejezést már hallottam (nem tudom szokás-e még használni), gondolom nem sértődsz meg rajta: "Sz*rt a kereked alá!"

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    Az első három szám dcsepel lehet mert 1955ig gyártották a125öst csepelen. Az utolsó a legöregebb blokk. De utána érdeklődök mert itt nekem is hiányos az ismeretem. Ha nem rettentő sürgős a dolog megtudom a választ. Sajnos hajnalba indulok melózni és 4hét múlva érek haza. Ha addig ráér meglesz a válasz.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    1951-ig a karburátor torokátmérője 16mm. 1951 után 18mm.
    Mindíg tanul az ember...akkor ez a magyarázata a FE 16 és az FE 18B jelöléseknek...esküszöm soha nem mértem Nekem lefedte a karburátormegkülönböztetést a 3 féle úszóházfedél.

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Illik, nem illik, néha meg kell tenni
    Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Rendőröknek meg se kellene állítani a veteránt...
    Engem eddig egyszer állított meg a helyi rendőr kb. 10 km-re itthonról a T5H-val. Megálltam, megkérdeztem, hogy "K***** úr (adatvédelmi okokból nem írom ki az intézkedő közeg nevét), levegyem a sisakot?". Mondta hogy nem kell, csak a papírokat adjam - odaadtam kezdésnek a személyit. Nézegeti a kártyát, nézegeti a templomtornyot, megint a kártyát, megint a templomtornyot, aztán megszólal: "Há mért nem mondtad hogy a Kollár vagy? Na menj a fenébe!". Ennyi volt az eddigi első és utolsó igazoltatásom motoron, én nem panaszkodhatnék.

    pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Na még egy adalék ha nagyon tutira akarod csinálni : 1951-ig a karburátor torokátmérője 16mm. 1951 után 18mm.
    Akkor, ha lehet, kanyarodjunk vissza a kályhához: 4/8714 - ebben a számsorban van adat, ami évjáratra utal? Mondjuk például az első számjegy, azaz 4 = 1954?

    Blokkjaim ilyen számokkal vannak a garázsban (zárójelben a párosítók, ahol nem látszik rendesen a fényképen - mivel most csak arról tudok puskázni - ott kérdőjellel):
    6/10 1291 (33021)
    8/12 0670 (62939?)
    9/10 0890 (109039)
    4/3692 (72233)
    M125 12593 (24437)

    A legutolsó csak tippelem, nincs még letakarítva igazából mert nem volt rá időm, de itt van róla két kép.

    Click image for larger version

Name:	F 041 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	59.7 KB
ID:	132927Click image for larger version

Name:	F 040 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	70.2 KB
ID:	132928

    Karbit majd válogatok, egy bácsikától kaptam egy vödörnyit, lásd felső két sor.

    Click image for larger version

Name:	F 061 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	99.3 KB
ID:	132929

    (Azért van ennyi holmim, mert elég speciális emberek élnek a Rábaközben - ha valamit lehet, akkor halmoznak. Később meg semmi áron nem akarnak tőle megválni - illetve így 50 év múltán már nagy nehezen esetleg. )
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 03, 20:35.

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    Na még egy adalék ha nagyon tutira akarod csinálni : 1951-ig a karburátor torokátmérője 16mm. 1951 után 18mm.

    Leave a comment:


  • Aries88
    replied
    Rendőröknek meg se kellene állítani a veteránt...

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    a rendőrök elől veterán motorral menekülni meg nem illő.
    Ez jó...Illik, nem illik, néha meg kell tenni :P

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A vázszám szerint már teleszkóposnak kell lennie
    Van itthon a képen látható hulladékon kívül egy lemezvilla, szerintem megpróbálom majd elcserélni egy komplett, hozzáillő elsővillára. Meg van egy nagy halom blokkom (6 darab, annyira nem nagy kupac, igaz így atomjaikra bontva annak tűnik), válogatok bele blokkot - főleg ha sikerülne lepapírozni, mert én nem szeretek a vitrinnek építgetni, a rendőrök elől veterán motorral menekülni meg nem illő.

    Az ülés egyébként csalás rajta: a hugom dolgozni volt, mielőtt hazajött tettem fel ezt a régebben hozzámkerült, valamikor talán Csepel 250-esen szolgált darabot - csak azért hogy mutogathassam a hugomnak hogy ez lesz a "munkábajárós" motorja...
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 03, 19:36.

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    Még egy kis adalék a csepelekhez: a hátsó teleszkóp bevezetésére 1951 augusztusában került sor , elöl hátul teleszkópos ezért 125/T. Tata21 ha hátul merev vázas akkor 1950-51es csepel 125. Ha baktelós akkor 1951 utáni 125/T.

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    A vázszám szerint már teleszkóposnak kell lennie. A klubbunkban van egy nagy csepeles szaki de még ő sem tud biztos tipusjellemzőket. A csepeleket nem dokumentálták olyan jól mint a pannóniákat. Ezt a pagusa nyerget 53 végén vezették be tehát a vázhoz való. A motorszám és a vázszám azonos mint a pancsinál. Típusa 125/t ezt 1951-55 ig gyártották.
    Utoljára szerkesztve a következő által: pannoniáscsabi; 2012 okt. 03, 10:27.

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    Én is számozási/típusazonosítási segítséget szeretnék kérni, remélem lesz aki legalább a típus beazonosításában tud segíteni.
    Tegnap egy ismerős nénikénél voltam, akitől Pannonia holmikat (komplett motor, blokkok, hengerek, hengerfejek stb stb) hoztam el, közben pedig megakadt a szemem egy 2,5 méter magasan a pajta falára felakasztott vázon. Persze nem éltem volna túl ha nem szedhetem le, azt meg főképpen ha nem hozhatom el.

    A váz száma 4/8714, ezen kívül van rajta két rendszámbeütés (2+3 és 2+4 kombinációk), valamint két bakteleszkóp és egy hátsó hajtórész-maradvány fékmechanizmussal. Van itthon egy teleszkópos és egy lemezvillás elsővilla (amik a sarokba támasztva várják a sorsukat), a teleszkóposat belepróbáltam, az szépen beleillik.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X