Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Csepel 125 váz- és motorszámozás, típusjegyek
Collapse
X
-
Az én emlegetett menthetetlen állapotú hiányos 125/50 esem 2 blokk van meg, valahol még van 1 harmadik, de azt még nem leltem meg.
1. blokk motorszáma: BD 10685, az első fülön BD5, párosító: 17744( blokk alja sérült, ezért lett cserélve)
2. blokk motorszáma: 4/6 0697 , párosító: 255720 (valószínű, ez egy 125 T blokk, és a másik tartozik ehhez)
valameik a sajátja
Alvázszám nincs(vagy eltűnt)
Rendszámok: LD 613, KP 6277
Ez van hozzá:
A tulajdonos köszöni jól van, a motort meg vihetem a MÉH-telepre, az nincs olyan jó kondícióban.
A motorból háromkerekű terepfokozatos holdjáró volt építve, ami valamikor a kertet szántotta lovasekével.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 07, 14:29.
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehasonló számozású az én /50-esemhez való blokk is.
Be kell szereznem valami szakirodalmat hamarosan, mert a váltófogaskerekből is volt több féle, nekem meg egy cipősdobozba van beledöntve minden amit összesöpörtünk a pajta sarkából a bácsinál. Meg még a hengerfej-kérdés, amit a http://veteran.forum.hu/alkatresz-az...rziokhoz-1706/ témában már feltettem egyszer, utána meg a deklik: a kuplungoldaliból is van több verzió: minta nélküli, mintás; meg persze a gyújtásoldal is kérdés lesz. Hajajj... Komplikáltabb ügynek tűnik mint a Pannoniák.
Leave a comment:
-
Âz utolsó blokkszámon én is gondolkodtam, ha jól emlékszem, hasonló számozású az én /50-esemhez való blokk is.
Leave a comment:
-
ezeket még nagy csepelesektől tudom. Van egy öreg akinek 5 vagy 6 csepelje van.Lemezvillástól a danuviáig. De írnak a csepeli motorkerékpárok című könyvben is 1-2 adatot. Köszönöm a jókívánságot. Mi már csak a "jó gurit" használjuk. Ha hazaértem jelentkezek.
- 1 like
Leave a comment:
-
pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa nem rettentő sürgős a dolog megtudom a választ. Sajnos hajnalba indulok melózni és 4hét múlva érek haza. Ha addig ráér meglesz a válasz.
Esetleg ha adnál linket vagy valami infót hogy honnan/miből művelődsz, azt szívesen venném.
Nem tudom mit szoktatok egymásnak kívánni, de egy kifejezést már hallottam (nem tudom szokás-e még használni), gondolom nem sértődsz meg rajta: "Sz*rt a kereked alá!"
Leave a comment:
-
Az első három szám dcsepel lehet mert 1955ig gyártották a125öst csepelen. Az utolsó a legöregebb blokk. De utána érdeklődök mert itt nekem is hiányos az ismeretem. Ha nem rettentő sürgős a dolog megtudom a választ. Sajnos hajnalba indulok melózni és 4hét múlva érek haza. Ha addig ráér meglesz a válasz.
Leave a comment:
-
pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése1951-ig a karburátor torokátmérője 16mm. 1951 után 18mm.
- 2 likes
Leave a comment:
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIllik, nem illik, néha meg kell tenniAries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRendőröknek meg se kellene állítani a veteránt...
pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNa még egy adalék ha nagyon tutira akarod csinálni : 1951-ig a karburátor torokátmérője 16mm. 1951 után 18mm.
Blokkjaim ilyen számokkal vannak a garázsban (zárójelben a párosítók, ahol nem látszik rendesen a fényképen - mivel most csak arról tudok puskázni - ott kérdőjellel):
6/10 1291 (33021)
8/12 0670 (62939?)
9/10 0890 (109039)
4/3692 (72233)
M125 12593 (24437)
A legutolsó csak tippelem, nincs még letakarítva igazából mert nem volt rá időm, de itt van róla két kép.
Karbit majd válogatok, egy bácsikától kaptam egy vödörnyit, lásd felső két sor.
(Azért van ennyi holmim, mert elég speciális emberek élnek a Rábaközben - ha valamit lehet, akkor halmoznak. Később meg semmi áron nem akarnak tőle megválni - illetve így 50 év múltán már nagy nehezen esetleg. )Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 03, 20:35.
- 1 like
Leave a comment:
-
Na még egy adalék ha nagyon tutira akarod csinálni : 1951-ig a karburátor torokátmérője 16mm. 1951 után 18mm.
- 1 like
Leave a comment:
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea rendőrök elől veterán motorral menekülni meg nem illő.
Leave a comment:
-
pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA vázszám szerint már teleszkóposnak kell lennie
Az ülés egyébként csalás rajta: a hugom dolgozni volt, mielőtt hazajött tettem fel ezt a régebben hozzámkerült, valamikor talán Csepel 250-esen szolgált darabot - csak azért hogy mutogathassam a hugomnak hogy ez lesz a "munkábajárós" motorja...Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 03, 19:36.
- 1 like
Leave a comment:
-
Még egy kis adalék a csepelekhez: a hátsó teleszkóp bevezetésére 1951 augusztusában került sor , elöl hátul teleszkópos ezért 125/T. Tata21 ha hátul merev vázas akkor 1950-51es csepel 125. Ha baktelós akkor 1951 utáni 125/T.
- 2 likes
Leave a comment:
-
A vázszám szerint már teleszkóposnak kell lennie. A klubbunkban van egy nagy csepeles szaki de még ő sem tud biztos tipusjellemzőket. A csepeleket nem dokumentálták olyan jól mint a pannóniákat. Ezt a pagusa nyerget 53 végén vezették be tehát a vázhoz való. A motorszám és a vázszám azonos mint a pancsinál. Típusa 125/t ezt 1951-55 ig gyártották.Utoljára szerkesztve a következő által: pannoniáscsabi; 2012 okt. 03, 10:27.
- 3 likes
Leave a comment:
-
Én is számozási/típusazonosítási segítséget szeretnék kérni, remélem lesz aki legalább a típus beazonosításában tud segíteni.
Tegnap egy ismerős nénikénél voltam, akitől Pannonia holmikat (komplett motor, blokkok, hengerek, hengerfejek stb stb) hoztam el, közben pedig megakadt a szemem egy 2,5 méter magasan a pajta falára felakasztott vázon. Persze nem éltem volna túl ha nem szedhetem le, azt meg főképpen ha nem hozhatom el.
A váz száma 4/8714, ezen kívül van rajta két rendszámbeütés (2+3 és 2+4 kombinációk), valamint két bakteleszkóp és egy hátsó hajtórész-maradvány fékmechanizmussal. Van itthon egy teleszkópos és egy lemezvillás elsővilla (amik a sarokba támasztva várják a sorsukat), a teleszkóposat belepróbáltam, az szépen beleillik.
Leave a comment:
Leave a comment: