Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia T6

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia T6

    Szervusztok Uraim!

    Ma volt szerencsém egy érdekes világoskék motorkerékpárhoz - de valahogy nem állnak össze a látottak és a fejemben lévő információk kerek egésszé. Ha tudtok legyetek kedvesek hozzászólni.

    A bácsika (és természetesen az ismerőse aki bemutatott egymásnak minket) szerint egy ez T6-os motorkerékpár, ráadásul svéd exportmodellként készült - míg tudtommal a T6 már a T5 "alváltozata", egyszázhatvanas fékdobokkal, 1964-1967 közötti gyártással és gondolom T6 kezdetű alvázszámmal, míg ezé T1-el kezdődik, 1962. decemberben készült a számok és az adattábla szerint, nagyfékdobos kerekek vannak alatta - viszont mégis van "kapaszkodója" oldalt.
    A bácsika váltig állítja hogy ő nem cserélt semmit, ez a gép így jutott hozzá, igaz ő a 3. vagy 4. tulaj, de ismeri az összes volt tulajt, mindannyian a barátai vagy munkatársai voltak.

    Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (9).jpg
Views:	1
Size:	48.5 KB
ID:	154781Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami.jpg
Views:	1
Size:	52.6 KB
ID:	154782Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (1).jpg
Views:	1
Size:	61.9 KB
ID:	154783Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (2).jpg
Views:	1
Size:	58.2 KB
ID:	154784Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (3).jpg
Views:	1
Size:	73.6 KB
ID:	154785Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (4).jpg
Views:	1
Size:	68.9 KB
ID:	154786Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (5).jpg
Views:	1
Size:	68.8 KB
ID:	154787Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (6).jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	154788Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (7).jpg
Views:	1
Size:	63.9 KB
ID:	154789Click image for larger version

Name:	t6 vagy valami (8).jpg
Views:	1
Size:	50.2 KB
ID:	154790Click image for larger version

Name:	egy (1).jpg
Views:	1
Size:	50.4 KB
ID:	154791Click image for larger version

Name:	egy.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	154792

    Érdekes motor, a vázba ütött szám akár TL-lel is kezdődhet így fotóról nézve.. Az ülésre rakott Danuvia lámpa volt rajta állítólag. Sőt, a légyszűrő lefolyója is gyári darab a történet szerint. A váznyaktáblán mintha a típus száma hiányozna, illetve egyel lejjebb el lenne tolva az egész sor - félreütötték (a ferde vonal mögé) az 1-est. A motorszám látszólag rendben van, egyezik a vázzal.

    A kérdés: valaki szépet alkotott a saját kis műhelyében, vagy az én tudásom hiányos már megint?

    Előre is köszönöm a válaszaitokat.


    (Egy kicsit mintha elírtam volna a levegőszűrőt - de nem javítom ki, olaj nélkül úgyis csak a legyeket fogja meg, a port nem... )
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 18, 23:48.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    #2
    A "Szente Gyula"ban ez van:
    T6: Felépítése azonos a T5-el, tulajdonképpen a T5 luxus kivitele. Krómbetétes tankkal, fehér térdpárnával, tanksapkával, kormányszorító gombbal.

    Ez viszont ilyen lehetett valaha:
    Click image for larger version

Name:	kék.JPG
Views:	1
Size:	126.5 KB
ID:	133086
    Tehát gyári, de nem T6 szerintem
    kollarg kedvelte ezt.
    You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

    Komment


      #3
      Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      „Szente Gyula”
      Igen, én is őt olvastam - meg keresgettem pár fotót, abból gondoltam hogy a fékdobok és az évek sem stimmelnek.
      Persze máshol (nem tudnám megmondani hol, de talán több helyen is) arról volt szó, hogy külföldre előszeretettel vittek később is nagyfékdobosokat, mivel az hatásosabb volt.
      Itt az igazán zavaró számomra az 1962-es évjárat - kicsit korainak vélem.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #4
        Attached Files
        kollarg kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szóval van itt kavarodás , de T6-nak csak akkor mondanám, ha az összes beütésben (és a forgalmiban) ez egyértelműen megjelenik.
          Köszönöm a válaszodat - mikor nincs kavarodás? Amerre én megyek mindig csak abba botlok...

          A váz és a blokk száma egyértelműen T1 - így valószínűbb hogy itthon maradt export T1, végülis ez egybevág a bácsi történetével, csak legfeljebb nem az általa említett Svédországba ment volna. Lehet keveri a Csinibaba történetével a dolgot...
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 okt. 19, 00:48.

            Komment


              #7
              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A hivatalos típusleírások tekintetében >ezt< tartom az egyik leghitelesebb dokumentumnak
              Nézegettem az is a téma indítása előtt, de nem valami bőszavú leírás.

              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Azért az alu kormányszektorok sem T1 jellegzetesség ... nagyon érdekes motorba botlottál !
              A bácsi direkt kiemelte, hogy bizony az is gyári, igaz a kormány már nem az, mert az eredeti Danuvia kormány elgörbült, de tett rá egy másik ugyanolyat, amire rászerelte a szektorokat meg a szivatókart. Utóbbit át is helyezte később, mert kiszakadt a menet a kormányból.

              A gázszektor szép öntvény, egy bowdenes verzió. Van ugyanolyanom kétbowdenesben idehaza, gondolom azt is Pannoniáról bonthatta valaki.
              Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 19, 09:00.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                Üdv! szeretnék érdeklődni , hogy 66 ban készült e kék t5 ös bármilyen formában ?? ami nem t6 hanem kisfékdobos t5 egyet találtam az 64 es csőlámpás de 66 ban készült kék? nem tudja valaki?

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X