Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása

    Sziasztok,

    Abban kérem a segítségeteket, hogy elemezzétek ki a motorom típusjegyeit.
    Tábla szerint ez egy 1960-as TLF, ha kell jobb fotó még tudok készíteni.
    Beszélgettünk már egy másik felületen a sárvédőről, de jó lenne tudni, hogy mit is vettem!
    120-as fehér óra van benne, nagy fékdobos.
    A hátsó teló véleményes...

    Köszönettel,
    Osumi
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: Osumi; 2024 okt. 22, 19:21.
    emu és movisz kedvelte ezt.

    #2
    Senkinek sincs érdemi gondolata? Sokat segítene így az első lépéseknél...

    Komment


      #3
      Az én Pannóniám szedett , vedett nálam a kényelem és a megbízhatóság a lényeg mindennapos motor munkába járós...A szívató az nem rávaló MZ az enyémen is ilyen van célszerű . A hátsó teló kérdéses úgy emlékszem a nem állítható régi típus , viszont nem tudom mikoriak.

      Nem bántanám csak felpolíroznám és megbízhatóvá tenném .
      Osumi és movisz kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Én TLF-ben nem vagyok jó, P10 és T1-esem van, de a henger ránézésre a 70-es években készült, 16,5 lóerős fajta. A T5 vége és a P12 kapott ilyet. TLF-nél volt talán a régi körbe bordás henger(12 lóerő), mint a Csepel 250-esnél is. A porlasztó szintén régi típusú, külön úszóházas volt. De ha minden igaz a TLF gyártása közben több mindenen is változtattak, úgy lett végül a T1. A motorodon aki felújtotta az a krómmal nagyon spórolt. A teleszkópszárak, kerekek és a hátsó rugóstag alsó pohara is krómos volt eredetileg. Azon kívül talán a rugóstag rendben van, csak krómoztatnod kell.

        Amúgy szép motor, gratulálok hozzá!
        Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2024 okt. 25, 22:06.
        Osumi, pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          a TLF gyártása közben több mindenen is változtattak
          Így igaz. 1960-ban gyártott TLF-emen (14 lóerős) a hűtőbordák már hasítottak, de nem egészen így. A legfelső nincs hasítva, a 2. jobbról, a 3. balról, a 4. jobbról, az 5 balról (mármint a motor egyik oldaláról nézve). Ez követően a többi ugyanott fűggőlegesen. A karbi nem külön úszóházas, 27-es. A hátsó teleszkópokon volt egy-egy "szarv" amivel a rugó feszességét lehetett állítani. Képet most sajnos nem tudok felrakni. A matrica már a kisméretű ovális volt, a nyereg alul körbe szegecselt, ami kívülről nem látszott, csak adott a nyeregnek egy szép szegést. (ezt az én kárpitosom sem vállalta)
          Szerintem is először menjen, aztán - ha kényes vagy az eredetiségre - később, apránként is ráérsz azzal foglalkozni.
          ...ja, és gyárilag volt rajta piros gumis duda!

          Komment


            #6
            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az én Pannóniám szedett , vedett nálam a kényelem és a megbízhatóság a lényeg mindennapos motor munkába járós...A szívató az nem rávaló MZ az enyémen is ilyen van célszerű . A hátsó teló kérdéses úgy emlékszem a nem állítható régi típus , viszont nem tudom mikoriak.

            Nem bántanám csak felpolíroznám és megbízhatóvá tenném .
            Szia,
            A szivató az szerintem is MZ.
            A hátsó telónál én is különböző infókat találtam, most azt gondolom, de ebben egyáltalán nem vagyok biztos, hogy 59-ig ez a teló volt rajtuk.
            Köszönöm,

            Komment


              #7
              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én TLF-ben nem vagyok jó, P10 és T1-esem van, de a henger ránézésre a 70-es években készült, 16,5 lóerős fajta. A T5 vége és a P12 kapott ilyet. TLF-nél volt talán a régi körbe bordás henger(12 lóerő), mint a Csepel 250-esnél is. A porlasztó szintén régi típusú, külön úszóházas volt. De ha minden igaz a TLF gyártása közben több mindenen is változtattak, úgy lett végül a T1. A motorodon aki felújtotta az a krómmal nagyon spórolt. A teleszkópszárak, kerekek és a hátsó rugóstag alsó pohara is krómos volt eredetileg. Azon kívül talán a rugóstag rendben van, csak krómoztatnod kell.

              Amúgy szép motor, gratulálok hozzá!
              Szia Titus,
              Ez egy 60-as modell, tehát a T1 váltás előtti darab, persze ez nem jelent semmit, mert azt kapott ami volt készleten és az idő és a tulajok is közben megtették a magukét. Pont ezért szeretnék valami kapaszkodót ezekben a fenti kérdésekben. Én eddig arra jutottam, azt gondolom, hogy 59-től már biztosan nem a körbebordás volt a henger és már nem a 25-ös porlasztó. De szerintem ez a henger még későbbi, ebben kellene megerősítés. A 27-es karbi nekem jónak tűnik. A szivató talán MZ-ről való. Én ezt felújítási vagy restaurálási alapnak vettem, ahogy eddig látom, a kipuffogón kívül nem volt még felújítva. Nem mondom, hogy eredeti darab, de olyan érzést ad. A krómok nagyon fel fogják dobni!
              Köszönöm a segítségedet!
              Utoljára szerkesztve a következő által: Osumi; 2024 okt. 28, 13:08.

              Komment


                #8
                Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Így igaz. 1960-ban gyártott TLF-emen (14 lóerős) a hűtőbordák már hasítottak, de nem egészen így. A legfelső nincs hasítva, a 2. jobbról, a 3. balról, a 4. jobbról, az 5 balról (mármint a motor egyik oldaláról nézve). Ez követően a többi ugyanott fűggőlegesen. A karbi nem külön úszóházas, 27-es. A hátsó teleszkópokon volt egy-egy "szarv" amivel a rugó feszességét lehetett állítani. Képet most sajnos nem tudok felrakni. A matrica már a kisméretű ovális volt, a nyereg alul körbe szegecselt, ami kívülről nem látszott, csak adott a nyeregnek egy szép szegést. (ezt az én kárpitosom sem vállalta)
                Szerintem is először menjen, aztán - ha kényes vagy az eredetiségre - később, apránként is ráérsz azzal foglalkozni.
                ...ja, és gyárilag volt rajta piros gumis duda!
                Szia Jankó51,

                A 64-es T1-esen ilyen hűtőborda van, ez olyasmi amit te leírtál? (csatolva)
                Ezen már a 27-es karbi van.
                Az állítható teló nekem is kérdés volt, mert én is úgy gondolom, hogy az lenne rá való!
                59' után én is az ovális matricát sejtem, de ebben nem vagyok 100% biztos, hiszen a TLF sajátja ez a matrica.
                Igen ez egy felújított nyereg, van egy olyan érzésem, hogy meg is fogok tőle válni, még nem döntöttem el, nekem nagyon új!
                A dudát már vadászom, csak az utolsó két börzét szkippelnem kellett, mert itthoni prioritások áthúzták a terveket. Magyarán az asszony bekavart!

                Köszönöm a kontruktív hozzászólásokat!
                Attached Files

                Komment


                  #9
                  Azt szerettem volna még kérdezni, hogy az oldaldekliknél mind két oldal, kettő-kettő bakelit csavaros, ez szerintem így ok, de csak az egyik kulcsos, az eredetileg is így volt?

                  Komment


                    #10
                    Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    azt gondolom, hogy 59-től már biztosan nem a körbebordás volt a henger és már nem a 25-ös porlasztó.
                    Lehetséges, hogy ezek együtt jártak, plusz még a régi fajta, alul levő egyes váltó is hozzájuk tartozott.
                    Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    de csak az egyik kulcsos, az eredetileg is így volt?
                    Elvileg a jobb oldali az akkumulátor doboza, a bal oldali záras pedig a szerszámos/elsősegély doboz. Ott nagyobb értékek vannak úgyhogy szerintem igen, így volt.

                    Komment


                      #11
                      Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ez olyasmi amit te leírtál? (csatolva)
                      Ezen már a 27-es karbi van.
                      Igen, a kép teljesen egyezik az 1960-ban gyártott TLF-el.

                      Komment


                        #12
                        Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Igen, a kép teljesen egyezik az 1960-ban gyártott TLF-el.
                        Na akkor ezt megfejtettük!
                        A kései TLF-eket ezzel a hengerel szerelték úgy mint később a T1-eseket!

                        Komment


                          #13
                          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Lehetséges, hogy ezek együtt jártak, plusz még a régi fajta, alul levő egyes váltó is hozzájuk tartozott.

                          Elvileg a jobb oldali az akkumulátor doboza, a bal oldali záras pedig a szerszámos/elsősegély doboz. Ott nagyobb értékek vannak úgyhogy szerintem igen, így volt.
                          Azt nem tudom, de az Ocskay szakirodalmakban már említett "ami volt az került fel" elv alapján ilyen határozott válaszvonalat nem húznék.
                          A váltónál valami olyasmi rémlik, hogy az kb 58-ig volt 10234 és utána lett 01234.

                          Nincs valamilyen írásos alapamire támaszkodni lehet?
                          Biztos nem én vagyok az első aki korhűen szeretné látni a paripáját...
                          Arra gondolok, hogy egy táblázat, ami az alapvető alkatrészeket felsorolja, időrendben, meddig használták és melyik típuson volt felfedezhető.

                          Komment


                            #14
                            Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            de az Ocskay szakirodalmakban
                            Sziasztok! Osumi! Itt a fent említett illető nem népszerű. Sajnos a múltban történt valami a Fórum és közte.... Gyakorlatilag a MI álltalunk összeszedett dokumentumokat és egyéb segéd anyagokat sajátjaként kezelte és még a Fórumot is majdnem tönkre tetette. Ha az ő adataira támaszkodsz, szinte biztos, hogy az a MI gyűjtésünk, sumák módon kisajátított anyagok tömkelege.

                            Komment


                              #15
                              Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nincs valamilyen írásos alapamire támaszkodni lehet?
                              Könyvekből nekem a Régi szép Pannóniák és a Csepeli motorkerékpárok az ami eszembe jut, és ilyen apróságok talán kideríthetőek belőle.
                              Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              az Ocskay szakirodalmakban már említett"ami volt az került fel"
                              Igen, ehhez nem kellett sokat kutatni. Még annyival kiegészíthető ez a bölcsesség, hogy a TLF eleje a TLT-hez hasonló, a vége pedig a T1-hez. A gépedet a végén gyártották úgyhogy nagy vonalakban a T1 kinézet felé kell tendálni. Akkor viszont a hátsó rugóstag állítható. Korabeli esetleg gyári fotókkal lehetne ezt pontosan meghatározni, alkatrészek időbeli váltását tartalmazó táblázatos adatokról én nem tudok.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; Tegnap, 21:34. Oka: pontosítás

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X