Nelem is van egy 1960-as Tlf delux egy par kep .nem tudom mi a nem ravalo ez elvileg a 70-es evek (71-be halt meg a tulaj)elejen leraktak egy kazanhazba en onnet vettem meg a 80-as evek vegen .Majd 20 ev mulva kb. Rendbe raktam azokkal az alkatreszekkel amikkel talaltam annak idejen.Ha csereltem is rajta valamit azt ugyan olyat tettem ra csak ujat .
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása
Collapse
X
-
pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSziasztok! Osumi! Itt a fent említett illető nem népszerű. Sajnos a múltban történt valami a Fórum és közte.... Gyakorlatilag a MI álltalunk összeszedett dokumentumokat és egyéb segéd anyagokat sajátjaként kezelte és még a Fórumot is majdnem tönkre tetette. Ha az ő adataira támaszkodsz, szinte biztos, hogy az a MI gyűjtésünk, sumák módon kisajátított anyagok tömkelege.
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKönyvekből nekem a Régi szép Pannóniák és a Csepeli motorkerékpárok az ami eszembe jut, és ilyen apróságok talán kideríthetőek belőle.
Igen, ehhez nem kellett sokat kutatni. Még annyival kiegészíthető ez a bölcsesség, hogy a TLF eleje a TLT-hez hasonló, a vége pedig a T1-hez. A gépedet a végén gyártották úgyhogy nagy vonalakban a T1 kinézet felé kell tendálni. Akkor viszont a hátsó rugóstag állítható. Korabeli esetleg gyári fotókkal lehetne ezt pontosan meghatározni, alkatrészek időbeli váltását tartalmazó táblázatos adatokról én nem tudok.
Remélem senki nem sértődik meg, gondolom ez a célja ennek a fórumnak, hogy olyan emberek beszélgessenek akiknek azonos az érdeklődési köre.
Minden segítség hasznos!Titus és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNelem is van egy 1960-as Tlf delux egy par kep .nem tudom mi a nem ravalo ez elvileg a 70-es evek (71-be halt meg a tulaj)elejen leraktak egy kazanhazba en onnet vettem meg a 80-as evek vegen .Majd 20 ev mulva kb. Rendbe raktam azokkal az alkatreszekkel amikkel talaltam annak idejen.Ha csereltem is rajta valamit azt ugyan olyat tettem ra csak ujat .
Gyönyörű motorod van!
Egyszer majd nekem is lesz ilyen!
Ami elsőre feltűnt, a motorkuli után, amiért külön irigy vagyok, hogy peremes sárvédőd van, és a hátsó teleszkóp állítható.
Az enyémen nem ez a henger van, de ezt már tudtam.
Ebben is 120-as óra van?
Esetleg van képed a másik oldaláról?
Tudom, hogy furcsa kérdés, de láncburkolat belsejéről esetleg?
- 1 like
Komment
-
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNa ezek pont annak a szerzőnek a könyvei akinek a nevét nem mondjuk ki!
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRemélem senki nem sértődik meg,
Előbb megnéztem az egyik említett kiadványban(nem másolat) egy 1959-es gép van, szóval teljes mértékben nem lehet alapul venni, viszont a hengere a már megbeszélt megszakított bordázatú variáns.Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2024 okt. 30, 20:35.
- 3 likes
Komment
-
Na végre volt egy kis időm a TLF-re, nem is értem hogy bírtam ki eddig, hogy ne foglalkozzak vele. Persze volt más projekt a garázsban így hanyagolva volt egy kicsit. Kb 20 perc simogatás után (karbi, benzincsap tisztítás, gyertya csere, stb) a benne lévő 20 éves benzinnel befújásra elindult. Bemelegedés után, sikerült egy stabil alapjáratot beállítani rajta. A bowdenek kaptak most kenést, de szerintem ez kevés lesz! Na mindenesetre fék ellenőrzés után menetem vele. Imádtam, még annak ellenére is, hogy kurva hideg volt és második után, sokszor betalált a két sebesség közé, vagy azért, mert még nem ismerem jól az ehhez való váltási technikát, vagy azért mert a váltó szeretne némi simogatást. Ez majd kiderül ha szétszedem.
Az lenne a teoretikus kérdésem, hogy ez a fenti probléma orvosolható-e, ha a váltókar mozgását határoló két állító csavart moderálom? Szerintem nem de megkérdezem azért...
- 1 like
Komment
-
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése, ha a váltókar mozgását határoló két állító csavart moderálom?"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea fenti probléma orvosolható-e, ha a váltókar mozgását határoló két állító csavart moderálom?
- 3 likes
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMeg van a veszélye, hogy utána meg a többi fokozat nem lesz megfelelő. Ha leveszed a fedelet ahogy Máté is javasolta és úgy belesve kapcsolsz sebességből-sebességbe látni fogod hogyan működik a szerkezet. A teljes léptető mechanizmust ki tudod cserélni a blokk szétszerelése nélkül ha az okozza a problémát. Ha viszont a váltótengelyekkel vagy fogaskerekekkel van a probléma akkor nem úszod meg a blokk széthúzását.
De azt elmondhatom, hogy még mindig az első gurulás lázában égek! Nagyon felvillanyozott a "száguldás" az öreglánnyal!
Komment
-
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTervek szerint szét fog úgyis robbanni a blokk, csak előtte szeretném megnézni, hogy funkcionálisan mit tud a motor
Nem értem miért akar mindenki motort felújítani ? Nem lehet utána normálisan használni : mert bejáratós !!! Lesz időd türelmed 1500 km -t motorozni állítgatni pihentetni útközben? Ha dísznek kell akkor pláne miért kellene szétszedni ,ha üzemképes ."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
Komment