Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Nelem is van egy 1960-as Tlf delux Click image for larger version

Name:	IMG_20200830_125901107_HDR.jpg
Views:	69
Size:	1.03 MB
ID:	234216 Click image for larger version

Name:	IMG_20210617_223640548.jpg
Views:	61
Size:	1.01 MB
ID:	234217 Click image for larger version

Name:	IMG_20200830_125916935_HDR.jpg
Views:	60
Size:	1.04 MB
ID:	234218 Click image for larger version

Name:	IMG_20210618_114352897.jpg
Views:	61
Size:	1.07 MB
ID:	234219 Click image for larger version

Name:	IMG_20210611_102027995.jpg
Views:	61
Size:	1.07 MB
ID:	234220 egy par kep .nem tudom mi a nem ravalo ez elvileg a 70-es evek (71-be halt meg a tulaj)elejen leraktak egy kazanhazba en onnet vettem meg a 80-as evek vegen .Majd 20 ev mulva kb. Rendbe raktam azokkal az alkatreszekkel amikkel talaltam annak idejen.Ha csereltem is rajta valamit azt ugyan olyat tettem ra csak ujat .
    mátéapu, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Sziasztok! Osumi! Itt a fent említett illető nem népszerű. Sajnos a múltban történt valami a Fórum és közte.... Gyakorlatilag a MI álltalunk összeszedett dokumentumokat és egyéb segéd anyagokat sajátjaként kezelte és még a Fórumot is majdnem tönkre tetette. Ha az ő adataira támaszkodsz, szinte biztos, hogy az a MI gyűjtésünk, sumák módon kisajátított anyagok tömkelege.
      Oh, ezt nem tudtam! Én itt új vagyok, de azt tudom, hogy az elmúlt években az ő könyvei jöttek velem szembe. Nem ismerem az említett konfliktust és nem is szeretnék ebbe belefolyni, de az én objektív látószögemből ezek a kiadványok azok amik egy kezdő számára bármilyen rendezett támpontot adhatnak. Ha összeollózott vagy összeszedett anyag ha nem. Amennyiben ezekben a ti anyagaitok is benne vannak, akkor gratulálok hozzá, mert szerintem hiánypótló válogatás lett! Az embert személy szerint nem ismerem, előadásán voltam már és amit eddig láttam belőle az alapján szimpatikus volt.

      Komment


        #18
        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Könyvekből nekem a Régi szép Pannóniák és a Csepeli motorkerékpárok az ami eszembe jut, és ilyen apróságok talán kideríthetőek belőle.

        Igen, ehhez nem kellett sokat kutatni. Még annyival kiegészíthető ez a bölcsesség, hogy a TLF eleje a TLT-hez hasonló, a vége pedig a T1-hez. A gépedet a végén gyártották úgyhogy nagy vonalakban a T1 kinézet felé kell tendálni. Akkor viszont a hátsó rugóstag állítható. Korabeli esetleg gyári fotókkal lehetne ezt pontosan meghatározni, alkatrészek időbeli váltását tartalmazó táblázatos adatokról én nem tudok.
        Na ezek pont annak a szerzőnek a könyvei akinek a nevét nem mondjuk ki!
        Remélem senki nem sértődik meg, gondolom ez a célja ennek a fórumnak, hogy olyan emberek beszélgessenek akiknek azonos az érdeklődési köre.
        Minden segítség hasznos!
        Titus és kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nelem is van egy 1960-as Tlf delux Click image for larger version

Name:	IMG_20200830_125901107_HDR.jpg
Views:	69
Size:	1.03 MB
ID:	234216 Click image for larger version

Name:	IMG_20210617_223640548.jpg
Views:	61
Size:	1.01 MB
ID:	234217 Click image for larger version

Name:	IMG_20200830_125916935_HDR.jpg
Views:	60
Size:	1.04 MB
ID:	234218 Click image for larger version

Name:	IMG_20210618_114352897.jpg
Views:	61
Size:	1.07 MB
ID:	234219 Click image for larger version

Name:	IMG_20210611_102027995.jpg
Views:	61
Size:	1.07 MB
ID:	234220 egy par kep .nem tudom mi a nem ravalo ez elvileg a 70-es evek (71-be halt meg a tulaj)elejen leraktak egy kazanhazba en onnet vettem meg a 80-as evek vegen .Majd 20 ev mulva kb. Rendbe raktam azokkal az alkatreszekkel amikkel talaltam annak idejen.Ha csereltem is rajta valamit azt ugyan olyat tettem ra csak ujat .
          Nagyon köszönöm a képeket!
          Gyönyörű motorod van!
          Egyszer majd nekem is lesz ilyen!

          Ami elsőre feltűnt, a motorkuli után, amiért külön irigy vagyok, hogy peremes sárvédőd van, és a hátsó teleszkóp állítható.
          Az enyémen nem ez a henger van, de ezt már tudtam.
          Ebben is 120-as óra van?
          Esetleg van képed a másik oldaláról?
          Tudom, hogy furcsa kérdés, de láncburkolat belsejéről esetleg?

          Komment


            #20
            Majd lefotozom haza kell egyebkent is hoznom a raktarba van a varos masik vegen .Fol kell fujni karbi takarotas es inditas mert vagy ket eve nem volt indirva sajnos.

            Komment


              #21
              Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Na ezek pont annak a szerzőnek a könyvei akinek a nevét nem mondjuk ki!
              A könyvek szerintem hasznosak, ha meg van benne erről a fórumról származó adat akkor egy kicsit a miénk is
              Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Remélem senki nem sértődik meg,
              Én szerintem nem mondtál semmi rosszat, ne aggódj.
              Előbb megnéztem az egyik említett kiadványban(nem másolat) egy 1959-es gép van, szóval teljes mértékben nem lehet alapul venni, viszont a hengere a már megbeszélt megszakított bordázatú variáns.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2024 okt. 30, 20:35.

              Komment


                #22
                Na végre volt egy kis időm a TLF-re, nem is értem hogy bírtam ki eddig, hogy ne foglalkozzak vele. Persze volt más projekt a garázsban így hanyagolva volt egy kicsit. Kb 20 perc simogatás után (karbi, benzincsap tisztítás, gyertya csere, stb) a benne lévő 20 éves benzinnel befújásra elindult. Bemelegedés után, sikerült egy stabil alapjáratot beállítani rajta. A bowdenek kaptak most kenést, de szerintem ez kevés lesz! Na mindenesetre fék ellenőrzés után menetem vele. Imádtam, még annak ellenére is, hogy kurva hideg volt és második után, sokszor betalált a két sebesség közé, vagy azért, mert még nem ismerem jól az ehhez való váltási technikát, vagy azért mert a váltó szeretne némi simogatást. Ez majd kiderül ha szétszedem.

                Az lenne a teoretikus kérdésem, hogy ez a fenti probléma orvosolható-e, ha a váltókar mozgását határoló két állító csavart moderálom? Szerintem nem de megkérdezem azért...

                Komment


                  #23
                  Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  , ha a váltókar mozgását határoló két állító csavart moderálom?
                  CSak akkor tekergesd el ,ha ugy gondolod valaki elmókolta . egyébként szükségtelen . Inkább a mutatós fedelet vedd le és nézd meg ,nincs e elrepedve vagy eltörve a váltó tolattyú lemeze , illetve nem zúl kopott e a kapcsolóköröm .
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #24
                    Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    a fenti probléma orvosolható-e, ha a váltókar mozgását határoló két állító csavart moderálom?
                    Meg van a veszélye, hogy utána meg a többi fokozat nem lesz megfelelő. Ha leveszed a fedelet ahogy Máté is javasolta és úgy belesve kapcsolsz sebességből-sebességbe látni fogod hogyan működik a szerkezet. A teljes léptető mechanizmust ki tudod cserélni a blokk szétszerelése nélkül ha az okozza a problémát. Ha viszont a váltótengelyekkel vagy fogaskerekekkel van a probléma akkor nem úszod meg a blokk széthúzását.

                    Komment


                      #25
                      Inkább a mutatós fedelet vedd le és nézd meg ,nincs e elrepedve vagy eltörve a váltó tolattyú lemeze , illetve nem zúl kopott e a kapcsolóköröm .[/QUOTE]

                      Szia,
                      Igen én is így gondoltam, azok a külső állító csavarok a váltókar végpozícionálásában játszanak szerepet.
                      Köszönöm!

                      Komment


                        #26
                        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Meg van a veszélye, hogy utána meg a többi fokozat nem lesz megfelelő. Ha leveszed a fedelet ahogy Máté is javasolta és úgy belesve kapcsolsz sebességből-sebességbe látni fogod hogyan működik a szerkezet. A teljes léptető mechanizmust ki tudod cserélni a blokk szétszerelése nélkül ha az okozza a problémát. Ha viszont a váltótengelyekkel vagy fogaskerekekkel van a probléma akkor nem úszod meg a blokk széthúzását.
                        Köszönöm a segítséget! Tervek szerint szét fog úgyis robbanni a blokk, csak előtte szeretném megnézni, hogy funkcionálisan mit tud a motor, hogy majd a hibákat eszerint is orvosoljam. Mert biztos lesz látható hiba, kopás, repedés stb, de van ami nem látszik csak használat közben jön elő.

                        De azt elmondhatom, hogy még mindig az első gurulás lázában égek! Nagyon felvillanyozott a "száguldás" az öreglánnyal!

                        Komment


                          #27
                          Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Tervek szerint szét fog úgyis robbanni a blokk, csak előtte szeretném megnézni, hogy funkcionálisan mit tud a motor
                          Miért ????
                          Nem értem miért akar mindenki motort felújítani ? Nem lehet utána normálisan használni : mert bejáratós !!! Lesz időd türelmed 1500 km -t motorozni állítgatni pihentetni útközben? Ha dísznek kell akkor pláne miért kellene szétszedni ,ha üzemképes .
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #28
                            Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Köszönöm a segítséget!
                            Nagyon szívesen! De ha nincs más baj a motorral ezen a váltó kapcsolási problémán kívül akkor fölösleges szétbontani. Persze ha mozog a főtengely a csapágyban, vagy a csapágy mozog a házban esetleg falsh levegőt szív a két főtengelycsapágy közötti szimmering mellett akkor nincs mit tenni, de ha ezek mind jók szerintem sem érdemes széthúzni.

                            Komment


                              #29
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Miért ????
                              Nem értem miért akar mindenki motort felújítani ? Nem lehet utána normálisan használni : mert bejáratós !!! Lesz időd türelmed 1500 km -t motorozni állítgatni pihentetni útközben? Ha dísznek kell akkor pláne miért kellene szétszedni ,ha üzemképes .
                              Szegénykém úgy csörög mint egy csörgőkígyó, nagyon kíváncsi leszek mennyire lóg a főtengely és a hajtókar. Folyik belőle az olaj, soroljam...

                              Komment


                                #30
                                Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nagyon szívesen! De ha nincs más baj a motorral ezen a váltó kapcsolási problémán kívül akkor fölösleges szétbontani. Persze ha mozog a főtengely a csapágyban, vagy a csapágy mozog a házban esetleg falsh levegőt szív a két főtengelycsapágy közötti szimmering mellett akkor nincs mit tenni, de ha ezek mind jók szerintem sem érdemes széthúzni.
                                Persze, igazatok van, nem mindenáron akarom szétszedni, de ennél úgy érzem ez elkerülhetetlen lesz. Amikor kézzel mozgatom a lendkereket, akkora a holtjáték, míg megmozdul a dugattyú. mint ide Makó!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X