Sziasztok!
Az alábbiakban egy Pannónia P21-es motorkerékpár eredetisége érdekelne.
A motorkerékpár 74-es évjáratú, úgy 15 éve van egy tulajdonosnál, megvan a szürke forgalmija is, melyben minden szám stimmel (azonos blokk/vázszám).
Eredetileg, és forgalmi szerint is piros színű, a megvételkor erősen "leharcolt" állapotban volt, így a későbbiekben felújítást kapott, melynél fődarab csere nem történt, azaz amit lehetett felújítottak.
DE!
Ami érdekes benne, hogy:
- gyári kétkulcsos első fék van benne
- első keréknél van a kilométer óra kihajtása
- az eredeti km kihajtás (a porlasztók alatt) gyári öntésű, nincs még kifúrva sem
- a tanksapka is krómozott
- lux kipufogó dobok
(én úgy tudom ezek a "lux" típusjegyei...javítson ki valaki ha tévednék...)
viszont:
- nincs fordulatszám kihajtás a blokkból (no, ezt nem csodálom, amilyen kelendő termék ez...)
- a km óra tartó konzol is aszimmetrikus
- nem tűgörgős a főtengely
- a hátsó sárvédő az "egyenes aljú"
- a hátsó rugós tagok burkoltak, krómozottak, de nem a nagyobb átmérőjű krómozott rugóval ellátott "lux"-é
- sem a forgalmiban sem a váztáblán nem szerepel az utótag a "lux" szó (ha ezt egyáltalán feltüntették mindig minden motornál)
Értem én, hogy az alkatrészek/fődarabok utólagos cseréjével sok minden megváltoztatható, de, hogy valaki csak azért cseréljen ki egy blokkot (azonos blokkszámmal persze), hogy aztán szerezzen bele egy olyan első kereket amiben benne van a km kihajtás...
...létezett ilyen motor gyárilag?
Jó lenne tudni, milyen típus ez!
Az alábbiakban egy Pannónia P21-es motorkerékpár eredetisége érdekelne.
A motorkerékpár 74-es évjáratú, úgy 15 éve van egy tulajdonosnál, megvan a szürke forgalmija is, melyben minden szám stimmel (azonos blokk/vázszám).
Eredetileg, és forgalmi szerint is piros színű, a megvételkor erősen "leharcolt" állapotban volt, így a későbbiekben felújítást kapott, melynél fődarab csere nem történt, azaz amit lehetett felújítottak.
DE!
Ami érdekes benne, hogy:
- gyári kétkulcsos első fék van benne
- első keréknél van a kilométer óra kihajtása
- az eredeti km kihajtás (a porlasztók alatt) gyári öntésű, nincs még kifúrva sem
- a tanksapka is krómozott
- lux kipufogó dobok
(én úgy tudom ezek a "lux" típusjegyei...javítson ki valaki ha tévednék...)
viszont:
- nincs fordulatszám kihajtás a blokkból (no, ezt nem csodálom, amilyen kelendő termék ez...)
- a km óra tartó konzol is aszimmetrikus
- nem tűgörgős a főtengely
- a hátsó sárvédő az "egyenes aljú"
- a hátsó rugós tagok burkoltak, krómozottak, de nem a nagyobb átmérőjű krómozott rugóval ellátott "lux"-é
- sem a forgalmiban sem a váztáblán nem szerepel az utótag a "lux" szó (ha ezt egyáltalán feltüntették mindig minden motornál)
Értem én, hogy az alkatrészek/fődarabok utólagos cseréjével sok minden megváltoztatható, de, hogy valaki csak azért cseréljen ki egy blokkot (azonos blokkszámmal persze), hogy aztán szerezzen bele egy olyan első kereket amiben benne van a km kihajtás...
...létezett ilyen motor gyárilag?
Jó lenne tudni, milyen típus ez!
Komment