Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P20 - P21 típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    P20 - P21 típusjegyek

    Sziasztok!

    Az alábbiakban egy Pannónia P21-es motorkerékpár eredetisége érdekelne.

    A motorkerékpár 74-es évjáratú, úgy 15 éve van egy tulajdonosnál, megvan a szürke forgalmija is, melyben minden szám stimmel (azonos blokk/vázszám).

    Eredetileg, és forgalmi szerint is piros színű, a megvételkor erősen "leharcolt" állapotban volt, így a későbbiekben felújítást kapott, melynél fődarab csere nem történt, azaz amit lehetett felújítottak.

    DE!

    Ami érdekes benne, hogy:
    - gyári kétkulcsos első fék van benne
    - első keréknél van a kilométer óra kihajtása
    Click image for larger version

Name:	Elsö fék01.jpg
Views:	1
Size:	111.1 KB
ID:	157292

    - az eredeti km kihajtás (a porlasztók alatt) gyári öntésű, nincs még kifúrva sem
    Click image for larger version

Name:	2014-12-19 11.24.30_v.jpg
Views:	1
Size:	165.1 KB
ID:	157290

    - a tanksapka is krómozott
    - lux kipufogó dobok
    (én úgy tudom ezek a "lux" típusjegyei...javítson ki valaki ha tévednék...)

    viszont:
    - nincs fordulatszám kihajtás a blokkból (no, ezt nem csodálom, amilyen kelendő termék ez...)
    - a km óra tartó konzol is aszimmetrikus
    - nem tűgörgős a főtengely
    - a hátsó sárvédő az "egyenes aljú"
    - a hátsó rugós tagok burkoltak, krómozottak, de nem a nagyobb átmérőjű krómozott rugóval ellátott "lux"-é
    - sem a forgalmiban sem a váztáblán nem szerepel az utótag a "lux" szó (ha ezt egyáltalán feltüntették mindig minden motornál)

    Értem én, hogy az alkatrészek/fődarabok utólagos cseréjével sok minden megváltoztatható, de, hogy valaki csak azért cseréljen ki egy blokkot (azonos blokkszámmal persze), hogy aztán szerezzen bele egy olyan első kereket amiben benne van a km kihajtás...
    ...létezett ilyen motor gyárilag?


    Jó lenne tudni, milyen típus ez!

    Click image for larger version

Name:	2014-12-19 12.55.34_v.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	157291

    #2
    Az ülés biztosan alakított, és a tankon is a fekete betét gyanús, hogy egyedi. Egyébként szép motor.

    Komment


      #3
      Üdv Tonybacsi!


      Ez eléggé vegyes gép.A nyereg és a hátsó sárvédő az 1970-es P20-é is lehet,a fékdob olyan,mint a P11-é.

      Komment


        #4
        Az ülés biztosan alakított, és a tankon is a fekete betét gyanús, hogy egyedi.
        Eredetileg úgy gondoltuk, hogy ez egy P10 ülése, a tankon a fekete betétet szerintem utólag festették (a lepattant festék alatt ott van az eredeti krómozás)...piros krómbetétes P21 létezett, (annak viszont a blokkja más) de piros krómbetétes P21 "lux" (?!).



        A nyereg és a hátsó sárvédő az 1970-es P20-é is lehet
        Nem tudom hány féle üléssel, és sárvédővel hoztak ki kéthengereseket, de mi is arra a következtetésre jutottunk, mint Te.
        Ez is lehet egy alternatíva.

        (de még ennek is látszólag ellent mond az a tény, miszerint, volt egy 1970-es P20, boltból vásárolt, a tulajtól vette meg a barátom, tehát az összes előzményét tudtuk a motornak, "full" gyári állapotú volt, és mi már akkor, ott, azon csodálkoztunk, hogy azon a hátsó sárvédő, pont olyan volt mint a P10-en...mélyen lenyúló)

        Komment


          #5
          Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Sziasztok!

          Az alábbiakban egy Pannónia P21-es motorkerékpár eredetisége érdekelne.

          A motorkerékpár 74-es évjáratú, úgy 15 éve van egy tulajdonosnál, megvan a szürke forgalmija is, melyben minden szám stimmel (azonos blokk/vázszám).

          Eredetileg, és forgalmi szerint is piros színű, a megvételkor erősen "leharcolt" állapotban volt, így a későbbiekben felújítást kapott, melynél fődarab csere nem történt, azaz amit lehetett felújítottak.

          DE!

          Ami érdekes benne, hogy:
          - gyári kétkulcsos első fék van benne
          - első keréknél van a kilométer óra kihajtása
          [ATTACH=CONFIG]25557[/ATTACH]

          - az eredeti km kihajtás (a porlasztók alatt) gyári öntésű, nincs még kifúrva sem
          [ATTACH=CONFIG]25555[/ATTACH]

          - a tanksapka is krómozott
          - lux kipufogó dobok
          (én úgy tudom ezek a "lux" típusjegyei...javítson ki valaki ha tévednék...)

          viszont:
          - nincs fordulatszám kihajtás a blokkból (no, ezt nem csodálom, amilyen kelendő termék ez...)
          - a km óra tartó konzol is aszimmetrikus
          - nem tűgörgős a főtengely
          - a hátsó sárvédő az "egyenes aljú"
          - a hátsó rugós tagok burkoltak, krómozottak, de nem a nagyobb átmérőjű krómozott rugóval ellátott "lux"-é
          - sem a forgalmiban sem a váztáblán nem szerepel az utótag a "lux" szó (ha ezt egyáltalán feltüntették mindig minden motornál)

          Értem én, hogy az alkatrészek/fődarabok utólagos cseréjével sok minden megváltoztatható, de, hogy valaki csak azért cseréljen ki egy blokkot (azonos blokkszámmal persze), hogy aztán szerezzen bele egy olyan első kereket amiben benne van a km kihajtás...
          ...létezett ilyen motor gyárilag?


          Jó lenne tudni, milyen típus ez!

          [ATTACH=CONFIG]25556[/ATTACH]
          Üdv Tonybacsi !

          Mivel van a birtokomban ez-az (vagy 25 éve) ,így nekem is az a véleményem hogy az alap jegyek alapján ez a motor "21 lux" kéne hogy legyen , erre utal a KM kihajtás , kétkulcsos elsőfék , kétcsapos tank , kipuf. , az első sárvédő egy régi mély sárvédőből lett átalakítva , a hátsó sárvédő (ahogy már korábban azt írták) kb 70 febr. előtti u.n. Yamaha formájú sárvédő ami kizárólag a dobozolt vázas 20- on szerepelt , az ülés (ezt is írták) 69aug. előtti Yamaha rendszerű u.n. rugós ülés, szerintem nem rávaló díszléccel ..., továbbá a hátsó felfogó konzolból ítélve inkább első szériás P10 -é . A hátsó teló alul- felül krómozott(ebben a formában nem szerepelt kéthengeresen tudtommal) , vagyis fém felső porvédős ami kb 69-től müanyagra változott. Első teló szár vagy krómozott , vagy ezüst színűre festett , ami ebben az időben akár provizórikusan változott . A lámpafej tartó konzolon , és a h. sárvédőn lévő , - valószínű az irányjelző villogók felfogatását szolgáló - furatok szerintem nem gyáriak , ezért ezen a motoron (szerintem lux .) az egyszerűbb kormányvég indexek lehettek. (nem tudom pontosan hogy az MZ-vel egyező vagy a hella tipusú... )A fordszámmérős kuplung oldali fedelet akár cserélhették is , de az is lehet hogy ezzel tudták csak pótolni , mert az idők során "lába kélt , mint igen kurens cikk". A bowden készlet amennyire látni utángyártott új . A tank krómbetét része (bár nem látom a képen jól , és lehet hogy a korábban már jelzett módon fekete ...?)gyárilag nem hegyes , hanem lekerekített csúcsokban végződik , ebből gondolom azt hogy teljes festésen esett át . (a színét a kép alapján nehéz megítélni ).
          Mindent összefoglalva a látottak alapján egy jó karban lévő gép , egy pillanatig sem haboznék ha valamilyen úton módon rám akarnák ruházni a tulajdon jogot!!!!!!
          (a korábban leírt észrevételeim , nem azzal a célzattal írtam le , hogy becsméreljem a gépet , nem állt a szándékomban , hiszen tetszetős a vas, ha lehetne még tegyél már fel róla több képet , had gusztáljuk nyálcsorgatva...)
          , Tonybacsi és demeter kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ha a '74. 10. havi piros Lux szériából való, akkor azon gyárilag sem volt fordulatszámmérő.
            A többit zahi leírta. Kár az eredeti keskeny krómozott sárvédőkért és a nyitott teleszkópért, azokkal igazán harmónikusan szép ez a motor. A rugós ülés is ódivatúan hat és persze kéne az a krómozott tankbetét.
            Tonybacsi kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Tudom hogy gyári, de az az első 2 kulcsos fékmegoldás eléggé vicc kategória. Mintha a sufniban reszelte volna valaki.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Hálás köszönettel fogadom az észrevételeket.

                zahi nagyon "belenyúlt". Szinte mm-re egyezik az általa leírtakkal.

                Időközben én is kutakodtam kicsit.

                Nem lehet, hogy ez egy "rendőr motor" volt?

                (egy cikk alapján elég sok minden illik erre a típusra,mint pl.az évjárat, az első fék+km kihajtás, blokk, ja, és még az első lámpafej is...jelenleg le van ragasztva az eredeti kapcsoló helye, gyárilag nem volt forimérős...stb.)

                Belső használatra – Pannonia P21 rendőrmotor (1974) « Csepel.info

                Mivel az adattáblákon nem szerepel a "lux" szócska, még akár ezt is el tudom képzelni, És akkor lehet, hogy ezért festették át (szörnyű módon) a motort, mert nem akarták megtartani a jellegzetes rendőr színeket. Nem tudom...

                Click image for larger version

Name:	2014-12-11 19.02.01.jpg
Views:	1
Size:	124.7 KB
ID:	143268Click image for larger version

Name:	2014-12-19 12.56.02.jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	143269Click image for larger version

Name:	2014-12-19 12.56.46.jpg
Views:	1
Size:	204.4 KB
ID:	143270Click image for larger version

Name:	2014-12-19 12.57.24.jpg
Views:	1
Size:	201.4 KB
ID:	143271Click image for larger version

Name:	2014-12-19 12.58.04_v.jpg
Views:	1
Size:	210.7 KB
ID:	143272

                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Tudom hogy gyári, de az az első 2 kulcsos fékmegoldás eléggé vicc kategória. Mintha a sufniban reszelte volna valaki.
                  Igen !!!! Még hogy vicc kategória , de mivel egy egyébként is rossz minőségű bowdennel üzemeltetik (a gyári sem egy spéci szerintem !) mind a sodrony , mind a ház hajlamos a nyúlásra , illetve összetolódásra ami ugye növeli a hatásfokot és csökkenti a holtjátékot ... a másik hátrányos tulajdonsága a konstrukciónak hogy ,ugye ez egy pofánként külön csapon függesztett , pofánként külön fékkulcsokkal bíró konstrukció , melynél az egyik fékkulcs a fékpofa lapos részét (ami alu , vasbetét nélkül)a belső rész felőli végén, a másik pedig a külső, dob-felőli végénél nyitja a pofákat (különböző forgásirányú kulcsok) ezért a pofákat nyitó erőkar , és erő sem egyforma .Bár nem észveszejtő a különbség... , de ha már az volt a cél hogy két ráfutó pofát tartalmazzon a rendszer , ezáltal kb 15-30 % fékhatás növekedést érjenek el, inkább a JAWA jellegű külső karos megoldást alkalmaztam volna, azonos kulcs forgásiránnyal. Talán szerénytelenség, de különbet reszeltem a sufniba , igaz az a nagy-fékdobból volt (bár annak a gyenge pontja a silány gyári fékdob volt

                  - - - Updated - - -

                  Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hálás köszönettel fogadom az észrevételeket.

                  zahi nagyon "belenyúlt". Szinte mm-re egyezik az általa leírtakkal.

                  Időközben én is kutakodtam kicsit.

                  Nem lehet, hogy ez egy "rendőr motor" volt?

                  (egy cikk alapján elég sok minden illik erre a típusra,mint pl.az évjárat, az első fék+km kihajtás, blokk, ja, és még az első lámpafej is...jelenleg le van ragasztva az eredeti kapcsoló helye, gyárilag nem volt forimérős...stb.)

                  Belső használatra – Pannonia P21 rendőrmotor (1974) « Csepel.info

                  Mivel az adattáblákon nem szerepel a "lux" szócska, még akár ezt is el tudom képzelni, És akkor lehet, hogy ezért festették át (szörnyű módon) a motort, mert nem akarták megtartani a jellegzetes rendőr színeket. Nem tudom...

                  [ATTACH=CONFIG]25560[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25561[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25562[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25563[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25564[/ATTACH]

                  Szerintem ha rendőrmotor volt a lámpafejen a furat helye , kettős akku-tartó felfogatás , más vezetékköteg árulkodnának , bár ezek cserélhető elemek,esetleg a bukókeret (ami a villógót is tartotta) egyértelmű kopásokat , benyomódásokat okozhatott a vázon ami árulkodó lehet ,pontosabbat talán az alvázszámból lehetne megállapítani , pl összevetni egy hasonló ívású egyértelműen rendőrmotoréval , vagy valamiképpen utánajárni az előéletének és a tulajoknál érdeklődni...
                  wsievers és Fergusson kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szerintem ha rendőrmotor volt a lámpafejen a furat helye , kettős akku-tartó felfogatás , más vezetékköteg árulkodnának , bár ezek cserélhető elemek,esetleg a bukókeret (ami a villógót is tartotta) egyértelmű kopásokat , benyomódásokat okozhatott a vázon ami árulkodó lehet ,pontosabbat talán az alvázszámból lehetne megállapítani , pl összevetni egy hasonló ívású egyértelműen rendőrmotoréval , vagy valamiképpen utánajárni az előéletének és a tulajoknál érdeklődni...
                    A lámpafejben lévő furat (vagy furatok) még nem tisztázottak számomra (még nem szedtem le a ragasztó szalagot, hogy alánézzek, de ami késik...).
                    Bukókerettel jött a gép, de az valami más típusról való (szerintem), más a felfogatása is, máshol van felerősítve, de alul a bölcsővázon már nyomot hagyott a bilincs. Fölül, a vázat is összekötő kis cső az egyik felerősítési pont, átmenő csavarral.

                    Click image for larger version

Name:	2014-12-19 12.57.33.jpg
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	143273Click image for larger version

Name:	2014-12-11 19.02.11.jpg
Views:	1
Size:	83.9 KB
ID:	143274

                    Jó lenne azt tisztázni, hogy a 21 lux típusnál a váznyakon az azonosító alu. táblán feltüntette-e a gyár. Látott már valaki eredetit?

                    Komment


                      #11
                      Click image for larger version

Name:	Kép0167.jpg
Views:	1
Size:	193.3 KB
ID:	143275Sajnos '74-es gyártási évvel sima "paraszt" 21-es táblám van (bár más évjáratú 21-es tábláimon sincs lux felirat) úgyhogy nem tudok segíteni....
                      wsievers és Tonybacsi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Holnap megnézem egész pontosan milyen számok/betűk vannak azon a váztáblán ami nálam van.

                        A jövő héten - talán - meg tudok nézni egy eredeti P21 lux-ot (mindenesetre ígéretet már kaptam rá ). Meglátjuk.

                        Addig is köszi "zahi".

                        Komment


                          #13
                          Tovább kutakodtam...

                          Click image for larger version

Name:	2014-12-22 09.35.53.jpg
Views:	1
Size:	74.7 KB
ID:	143282 Click image for larger version

Name:	2014-12-22 09.37.25.jpg
Views:	1
Size:	61.8 KB
ID:	143283

                          Mint az a váztáblán is jól látszik, a sorozatszám szerint 1974 12.hó 24.-e a gyártás napja. Így hát...két nap múlva pont 40 éves a "kicsike". Ezt tuti a "Jézuska" hozta ! Pezsgőt bontunk...
                          A gyártási év már 1975.
                          Az első forgalomba helyezés viszont 1976 január 13-a (ezt az eredeti szürke forgalmiban találta a tulajdonosa), és egy magánszemély vette Budapesten. Hogy hol állt egy évig...?(!) (talán a Keravillban, vagy a nagymező utcában, vagy a fene tudja)
                          Olyan információt is hallottam, hogy csak egy kis "L" betűt ütöttek a luxokra, ha egyáltalán. És ha igen, akkor melyik luxra? A belföldi, vagy az import verziókra? Ennyi eredeti 21 lux a "világon nincs", főleg itt a közelemben, hogy össze tudja ezeket hasonlítani.

                          Az első lámpafejben a furatok középen, és egymás alatt helyezkednek el (nem úgy, ahogy a rendőr motorokon volt), valószínűleg visszajelzők lehettek benne.

                          hát...Ennyi lett volna a mára rendelt szent evangélium...

                          Talán megint kicsit előrébb jutottunk.

                          Komment


                            #14
                            Nagyon érdekes, és évjáratnak már kapásból 1975-öt ütöttek be?
                            Viszont a szám a napot nem jelöli, csak hogy 2440 a sorozatszám.


                            „L” betűt ütöttek a luxokra, ha egyáltalán
                            Hát ja, ha egyáltalán...

                            Komment


                              #15
                              Üdv !

                              Egy kicsit zavaros nekem az egész gyártási idő . Mint ahogyan azt Demeter már írta , az alv. , vagy a motorszám csak a gyártás évét hónapját jelöli , valamint azt hogy abban a hónapban hanyadikként gördült ki a gyárból , beleszámítva a más gyártott típusokat is . Éppen ezért a táblán lévő 1975 egy kicsit furcsa ,de talán még magyarázható azzal hogy a táblát már csak a komplettírozáskor, azaz kiszállítás előtt készíthették , hogy mégse kerüljön már a "tavalyi statisztikába"
                              A tábla szerintem jócskán eltér az általam mellékelt '74 -es 21-esétől talán még a beütő formája is más , és valahogy olyan mintha az egyiket a helyén , a másikat pedig az asztalon ütötték volna (bár ez csak fikció) .A tábla szegecse a gyári vas félgömbfejűnek néz ki(ami inkább szeg mint szegecs , a szárán ferdén rovátkolva hogy stabilan álljon a furatba és tartsa a táblát)
                              A forgalomba helyezés pedig a gyártás után több mint egy évvel , lehet akár teljesen valós is (lehet hogy nem kelt el a Keravill -ba ,mert inkább a divatosabb MZ-t , vagy Jawa-t választották a vevők , sőt elérhető lett a Trabant is ami ugye "mégiscsak egy autó" ) Sokkal "érdekesebb" lett volna az egész ha a forgalomba helyezés ideje mondjuk '74 . 03. ...
                              Azt hiszem én eddig se lux , se L beütésű táblát még nem láttam , ami természetesen nem zárja ki hogy másképpen van ! De bizonyára akad itt a fórumon valaki akinek "echte" gyári Lux-a van és megnézi neked!
                              Úgy látom nem igazán tudtam segíteni, esetleg az alvázszám és a kék"pannóniás könyv" végén szereplő gyártási adatok alapján talán ki lehet valamit silabizálni, és előrébb leszel .

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X