Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Téli leálláshoz előkészítés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Téli leálláshoz előkészítés

    Mindeddig én abban a tudatban voltam, hogy akkor teszem jól, ha téli leállítás előtt tele tankolom a motort, és így nem rozsdásodik belül a tank, mert védi az üzemanyag (meg a benne lévő olaj).

    Nemrég olvastam arról rémtörténeteket, hogy ezek az újabb fajta benzinek néhány hónap állás alatt olyan változáson mennek át, ami miatt erős maró anyag válik ki, és jobban jár az ember, ha kiüríti a tankot. Gondolom azért ilyenkor érdemes benne némi olajat átlötykölni, hogy legyen benne valami védő film?

    Ti hogyan csináljátok, mi a véleményetek?

    (Ma a Pannónia tankját leeresztettem, és 2 dl Repsol 2T olajat töltöttem bele, amivel néhányszor átforgattam, majd teszek bele tavasszal megfelelő mennyiségű benzint a keverékhez. Jó ez így szerintetek?)
    sepy, Titus és Che kedvelte ezt.

    #2

    Szervusz Lemezjáték!

    Szeretnék alkotó szellemben hozzászólni,de ebben a bitcoinos qrva világban már semmi nem az aminek árulják és aminek látszik.Nagyon jó lenne,ha egy technikában érdekelt,az üzemanyagok összetételét ismerő szakember hozzászólna a témához és őszintén elmondaná,hogy milyen alkotó részei vannak a mai üzemanyagoknak,-nevezetesen a benzinnek.

    Ahogy én tudom a benzinhez napjainkban szerves adalékokat adnak,melynek egy része az idő múlásával kiválik
    és bomlásnak indul.A vegyipari ismereteim a nullával egyenlőek,de az tény,hogy egy egy évig álló bezin az én esetemben,működésképtelenné tette az L Jetronik hengerenkénti befecskendező mágnes szelepjeit,egyszerűen beragadtak és csak ultrahangos tisztítás után váltak működőképessé.Ahhoz,hogy az egész rendszert megtisztítsam és friss üzemanyaggal töltsem fel a tank tisztításától a szűrők cseréjéig mindent el kellett végezni,ami az anyagi ráfordítástól és sok aprólékos munkából állt.Úgy gondolom a járműgyártók is tudják az állott benzin káros tulajdonságait és ezért készülnek az autók üzemanyag tankjai manapság műanyagból,bár ennek lehetnek a gyártás szempontjából praktikus és költségkímélő okai is.

    Hivatkozva a fentiekre a kérdésben nem tudok határozott tanácsot adni senkinek,ha én lennék a helyedben és tavaszig nem akarnám beindítani a motort,akkor kivennék a tankból és a porlasztóból minden üzemanyagot és egy kevés olajjal feltöltve átmozgatnám azokat,hogy a képződő olajos felület védje a belső részeket,talán ez segíthetne,a korrózió és a "maró" anyagok hatása ellen.Amennyiben a motort télen néha-néha el szeretném indítani,akkor a tankot kitisztítanám és olajoznám,viszont a porlasztóhoz egy külön edényből,akár egy flakonból vezetném a benzint,a rövid idejű járatáshoz.

    Üdvözlettel:Che

    kvaga, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      és egy kevés olajjal feltöltve átmozgatnám azokat,hogy a képződő olajos felület védje a belső részeket,talán ez segíthetne,a korrózió és a "maró" anyagok hatása ellen.



      Kedves Józsi Bátyám, köszönöm a választ!

      Meg is csináltam, méghozzá Repsol 2T szintetikus motorolajjal, mondván, hogy amúgy is ezt használom a benzinben Arol helyett, mert az nagyon kormol.
      Aztán elkezdtem gondolkozni azon, nehogy ez is átalakuljon, aztán valami maró hatást fejtsen ki...

      Az Izs-t még nem csináltam meg, most várakozó állásponton vagyok...

      Üdvözlettel: Lemezjáték
      Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4

        Kedves Lemezjáték!

        A választ illető köszönetedre,-szívesen.A válaszom,úgy vélem nem volt túl meggyőző,mert nem is annak szántam,-inkább gondolatébresztőnek.

        Magam sem tudok kiigazodni ebben a "szép új világban",amikor lassan mindenre ráírják az eladók,hogy NEW (új),amikor Black free day reklámmal akarják az emberekre ráerőltetni,hatalmas kedvezményeket ígérve,a roskadozó polcaikról az egyébként eladhatatlan szemeteiket,hogy egy-két év múlva az erdősávok mélyén,vagy a kukák mellett halmozódjanak hegyekbe.

        Írnám még tovább a gondolataimat,-mert vannak és jönnek "ezerrel",de értelmetlen,-olyan mint a fallabda,felcukkolod magad és,ha nem figyelsz oda,a visszapattanó esetleg jól pofán vág.

        Úgy van jól minden,ahogy lesz,-majd talán egyszer a Hyde parkban,felállok a kőre és beleordítok a világba,mert már fáj,-nagyon fáj.

        Üdvözlettel:Che
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Hyde parkban,felállok a kőre és beleordítok a világba,mert már fáj,-nagyon fáj.
          Menj ki és verj szét valamit,amit egyébként csak egy "kicsit" sajnálsz! Ne halmozd fel a dühödet.....
          sepy, madorka és Fergusson kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Kérdés, hogyan forgatod át úgy hogy mindenütt érje? Azért külön leszeded a tankot?
            Nem tudom Pl. Pannóniánál hogy van, de az MZ tank leszedése magával vonja az oldaldeklik, ülés leszerelését, túl nagy macera.
            Én hagyom úgy ahogy van, legkésőbb 2019-ben úgyis meg kell csinálnom újra a belső bevonatot.
            Másrészt meg depressziósabb téli napokon úgyis le fogok menni beindítani, szívni egy kis nyugtató füstöt

            Az akkumulátorral ilyenkor mit tesztek? Azt érdemes bevinni, időnként feltölteni?


            Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A benzin néhány összetevője bomlik idővel. Néhány összetevőjéből pedig gyanta szerű cucc váli ki, bár az legalább a tankot nem bántja, de a karbiból nem könnyű kivakarni.
              Az üzemanyag oktánszámát régen ólomtartalmú adalékkal álították be, manapság persze már más adalékot használnak, ami viszont képes megkötni a levegőből a nedvességet. Ezért rozsdál a tank ott is ahol benzinben van...

              Jó megoldás ha az utolsó csepp benzint is kiengeded és kipucolod a tankot. Ha fém tiszta akkor már biztosan kevésbé rozsdál mint benzinben. Ha pedig az olaj nem bomlik vas savasodik el idővel akkor az csak jó (viszont jó ha a henger fala is olajos, az is tud ám rozsdálni...)
              Másik megoldás amit néhány ismerős használ az a 100-as oktánszámú üzemanyag. Néhány kúton lehet kapni. Ennek másabb az összetétele, ez nem romlik meg pár hónap alatt és nem válik ki belőle semmi fura állagú izé. Ha ezzel teletöltöd a tankot akkor nem lesz vele gond.
              A harmadik lehetőség: lehet kapni valami adalékot kifejezetten járművek hosszú idejű tárolására. Ezt az üzemanyaghoz kell keverni és elvileg meggátolja hogy az megromoljon.
              A negyedik lehetőség: olyan motoros ruházat amiben még 5°C körül komfortosan érzed magad. Aztán akkor nem kell hónapokig állnia a gépnek
              Titus, és kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azt érdemes bevinni, időnként feltölteni?
                Igen. Meríteni,tölteni. Van üza konzerváló adalék is,érdemes utánaolvasni+ a 100-as üza szavideje hosszabb..

                Komment


                  #9
                  Ez már döfi,ez ám az igazi jó bót,gyártsunk sz@rt,ami romlik és azt még konzerváljuk is,természetesen újabb költségeket invesztálva a sz@r konzerválóra.Az már csak hab a tortán,hogy a konzerválónkat töltsük szép díszes flakonba,szép nagy piros betűkkel rányomtatva,hogy NEU,ha kiürül meg belevágjuk a kukába oszt jó van,szegény földünk meg már úgy nyög a sok szeméttől,hogy hallani lehet,ez már a piac diadala a józan ész felett.Aqrvajéletbe,hogy milyen körültekintően megy itt minden.

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    #10
                    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    a piac diadala a józan ész felett
                    Ennek ékes mintapéldája az amit minap tapasztaltam.
                    Kávéfőzés.... egyszerű, hétköznapi kávéfőzés....
                    Jobb helyeken nem úgy megy hogy behajigálod a cuccot a kotyogósba, felteszed a gázra, lefő, megiszod. Ez má' olyan proli dolog...
                    Nem, ez túl bonyolult, időrabló, és kényelmetlen.
                    Mennyivel jobb a futófénysoros, sok tízezerért vásárolt, párnás kütyübe beledobni egy előre adagolt párnácskát, megnyomni a gombot. Azonnal jön a kávé. Az EGY adag kávé.
                    Szétszedtem egy ilyen párnát, belül egy kör alakú, kamrácskákra osztott műanyag korong, beleöntve az így-úgy utóízesített kávé, ráragasztva egy filterpapír.
                    EMBEREK! A dizájn, a kényelem, a gyorsaság mindenek felett. Nem számít a környezetvédelem, hogy egy vacak kávéval mennyi szemetet produkálunk? De még az sem számít, hogy abból a műanyagból, ragasztóból a forró vízzel mennyi klassz anyag oldódik a mesterségesen ízesített kávénkba? Hová lett a józan ész, a gondolkodás képessége?
                    Képzett emberek, akik tanultak biológiát, kémiát... Nyomják a gombot, de egyszer nem jut eszükbe, mit tanultak anno a műanyagokról? A hő hatásairól?
                    Na jól van, mára én is felhúztam magam, ráadásul mások hülyeségén

                    Komment


                      #11
                      Idegeskedni annyit tesz mások hülyesége miatt magadat büntetni!-valahogy így olvastam. Heeegany hsz.-nak 2. variánsát alkalmazom én is / Joker tollával ékeskedve / ő említette anno a 100- as benzint télire. Olyan boltokban ahol lehet kapni pl. a lengő kaszába kis mű. flakonba olajat ajánlanak szintén olyan kis kiszerelésbe adalékot / Attila is említi / mely tényleg meggátolja a trutyi kiválását. Tavasszal indult könnyen a lengőkaszám pl.- Tudom flakon ide- oda ez is sok de elenyésző pl. Kína -USA gyárkéményein kiömlő oriási füstfelhőkhöz képest. Én ezt alkalmazom.

                      Komment


                        #12
                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Másik megoldás amit néhány ismerős használ az a 100-as oktánszámú üzemanyag.
                        Ja erre a kutastól azt az infót kaptam abban is lehet 10%-ék etanol ami ugye a lerakódást,savasodást okozza
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ja erre a kutastól azt az infót kaptam
                          A huncut kutasok... kevergetnek mindenféle finomságot,hogy jobb legyen a jutalék. került így hozzám pár finom adalék..

                          Komment


                            #14
                            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            került így hozzám pár finom adalék..
                            Igen ,és akkor az ismerősökön kívül : a maradék bosszankodik...........
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #15
                              Igen... Utálom ezt a szar rendszert,de harmadkézből került hozzám. S mivel bennem is van gyarlóság, (nagyon nem is tehettem mást) elfogadtam.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X