Kíváncsi lennék mások véleményére is ! Én még soha nem vezettem oldalkocsis motort, ezért nagyon kíváncsi voltam az élményre. Végre összeraktam a P-10 mocimat, és mellé került az oldalkocsi is. Beállítottam mindent a nagykönyv szerint, és nekivágtam a próbakörnek. Nagy élmény volt ! Csak sajna negatív. Ez valami katasztrófa számomra. Érdekelne hogy mások szeretnek e oldalkocsival motorozni, vagy csak nekem nem jött be. Érdekelne az is, hogy a tapasztalt ínbolygás ,jobbra-balra kitörés csak Pannónia betegség, vagy más típusoknál is tapasztalható ?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Oldalkocsis tapasztalatok.
Collapse
X
-
Szép napot!
Már 5000km-t lemotoroztam oldalkocsissal és értem mi a problémátok.
Nos a könyvek szerinti beállítások szépek és jók, de nem túl hasznosak jelen esetben,mivel minden fogatot a gazdihoz kell hangolni.
Talán már elcsépelt, de leírom: Oldalkocsissal nem dőlünk soha, hanem elfordítjuk a kormányt és tartjuk a súlypontunkat ugyanúgy, mint egyenes futásnál.
A Velorex és a Duna oldalkocsi igen könnyű és sajnos : bal kanyarnál a motorról súlyt vesz le, jobb kanyarnál meg rárak és jön a borulás.
Az igazi ciki a fékezés volt egy ideig (mivel balra tol az oldalkocsi, de rendesen)
Az imbolygás megszüntethető, ha elég az oldalkocsin és a motoron a tömeg (pl: 2 személy). Ha kivan a teleszkóp vagy az oldalkocsi perselyezése, akkor pár milliméterből 10 centi lesz a fogat szempontjából (nő az erőkar hossza is).
Ha valami még eszembe jut, megírom.
Előre is elnézést az ömlengésért.
- 10 likes
Komment
-
Nem tudom, mi a bajod vele, 5 perc után képes voltam vinni a Nyipró 100 kilós csónakját, amin fék sincs. Jobb ha van benne súly, pláne ha az oldalkocsi könnyű(jah és nem véletlen van a kormányszorító sem a motoron)."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
A lényeg, hogy kissé húzd meg a kormányszorítót, és a Duna oldalkocsinál először tegyél súlyt a kocsiba. Én kimentem, és felszántottam a falu focipályáját vele
Legalább egyszer értelmes dologra volt használva...
A legjobb, ha ilyen nyilt helyre mész ki. Parkoló mondjuk. Elkezdessz körözni az oldalkocsival ellenkező irányba. Addig gyorsítassz, amíg nem érzed, hogy emeli a kocsit. Megjegyzed a sebességet, ennél gyorsabban nem fordulsz abba az irányba.
Utána váltás, másik irány, szintén gyorsítás, amíg meg nem csúszik a fogat. Sebességet megjegyez, ez annak az iránynak a max sebessége.
Ha így már megy, lehet feszegetni a határokat, elemelgetni az oldalast, farolni...De először kezelni tanuld meg.
A csónak fékje legyen a gyengébb.
Földúton amúgy sokkal kezesebb a csónak, mint aszfalton.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 ápr. 12, 20:11."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
Komment
-
Egyszer mentem jawa-oldalassal kb.100m-ert nem kívánom soha többé!
Alig tudtam vissza-vinniNem az én világom,biztosan van élmény:télen,csúszós úton,nagyobb teherrel,de énnem vágyom rá!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 5 likes
Komment
-
Az oldalkocsis motor egy olyan archaikus dolog, amit csoda, hogy nem tiltottak még be közlekedésbiztonságra való hivatkozással. Valójában a mai világban teljesen értelmetlen és felesleges. Egyetlen funkciója, hogy vigyort varázsoljon a sofőr arcára. Hogy ez a boldogságtól vagy a rémülettől keletkezik, azt motorja és sofőrje válogatja.Everything is better when you decide you don't care.
- 11 likes
Komment
-
Mátéapu:
Alig tudtam vissza-vinni Nem az én világom,biztosan van élmény:télen,csúszós úton,nagyobb teherrel,de én nem vágyom rá!
Az oldalkocsi féknek gyengébben kell fogni és kicsit késve a motorhoz képest. Ezt elfelejtettem, de már nálam tapasztaltabbak leírták feljebb.
A másik probléma az oldalkocsival, ha már megtanultuk vezetni, hogy sárban és homokban hajlamos elhagyni magát és vasmacskaként viselkedik.
- 3 likes
Komment
-
Barátom Kvaga! A bőregéren is ha nem állítod be a madzag féket rendesen / a hátsó véletlenül se blokkoljon!/ érhet meglepetés!!. Anno mikor még én is avval jártam melózni télen- nyáron érdekes volt és 350 -es tehát volt rükverc és hátra fele is 4 sebesség!Melyik másik gépbe van még ilyen? Beült mellém az autó szerelő haver és mondtam számolja!! Elküldött a születésem melletti meleg de belül szagos éghajlatra.
- 3 likes
Komment
-
UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz oldalkocsis motor egy olyan archaikus dolog, amit csoda, hogy nem tiltottak még be közlekedésbiztonságra való hivatkozással. Valójában a mai világban teljesen értelmetlen és felesleges.
Íme egy archaikus példány!
https://www.youtube.com/watch?v=m8lBJF3OUwYA boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
Komment
-
Tudom, már egyszer belinkeltem, de ebben a videóban annyi oldalkocsis életöröm van, hogy én nem tudok betelni vele...
https://www.youtube.com/watch?v=aRrJdhPENy0
Ezek a srácok fantasztikusak, nem is merném, nem is tudnám megcsinálni, de mégis...Ha nagy leszek, veszek egyet...Még csak 53 éves múltam...
- 6 likes
Komment
Komment