Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Oldalkocsis tapasztalatok.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Oldalkocsis tapasztalatok.

    Kíváncsi lennék mások véleményére is ! Én még soha nem vezettem oldalkocsis motort, ezért nagyon kíváncsi voltam az élményre. Végre összeraktam a P-10 mocimat, és mellé került az oldalkocsi is. Beállítottam mindent a nagykönyv szerint, és nekivágtam a próbakörnek. Nagy élmény volt ! Csak sajna negatív. Ez valami katasztrófa számomra. Érdekelne hogy mások szeretnek e oldalkocsival motorozni, vagy csak nekem nem jött be. Érdekelne az is, hogy a tapasztalt ínbolygás ,jobbra-balra kitörés csak Pannónia betegség, vagy más típusoknál is tapasztalható ?

    #2
    Én is hasonlót éltem át egy 634-es Jawa fogattal,pedig csak az utcai parkolóból álltam be a műhely udvarára. Mikor rákérdeztem a bácsinál, hogy ez mindig ilyen volt- e, nem értette, hogy mi bajom volt ezen a 30 méteren.
    sepy, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Én csak Urallal oldalkocsiztam. Ha rendesen be van állítva, akkor nagy élmény, ha nincs, akkor horror.

      Könnyű oldalkocsis motor vezetésére (Jawa, Pannonia, MZ) sohasem vágytam, még kipróbálás szinten sem.
      OdinHEM kedvelte ezt.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #4
        Szép napot!
        Már 5000km-t lemotoroztam oldalkocsissal és értem mi a problémátok.
        Nos a könyvek szerinti beállítások szépek és jók, de nem túl hasznosak jelen esetben,mivel minden fogatot a gazdihoz kell hangolni.
        Talán már elcsépelt, de leírom: Oldalkocsissal nem dőlünk soha, hanem elfordítjuk a kormányt és tartjuk a súlypontunkat ugyanúgy, mint egyenes futásnál.
        A Velorex és a Duna oldalkocsi igen könnyű és sajnos : bal kanyarnál a motorról súlyt vesz le, jobb kanyarnál meg rárak és jön a borulás.
        Az igazi ciki a fékezés volt egy ideig (mivel balra tol az oldalkocsi, de rendesen)
        Az imbolygás megszüntethető, ha elég az oldalkocsin és a motoron a tömeg (pl: 2 személy). Ha kivan a teleszkóp vagy az oldalkocsi perselyezése, akkor pár milliméterből 10 centi lesz a fogat szempontjából (nő az erőkar hossza is).
        Ha valami még eszembe jut, megírom.
        Előre is elnézést az ömlengésért.
        sepy, mátéapu és 8 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Nem tudom, mi a bajod vele, 5 perc után képes voltam vinni a Nyipró 100 kilós csónakját, amin fék sincs. Jobb ha van benne súly, pláne ha az oldalkocsi könnyű(jah és nem véletlen van a kormányszorító sem a motoron).
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Én sem élvezem.. nekem nem elég szélesek az utak az oldalkocsizáshoz. (és nem elég egyenesek)

            Komment


              #7
              A lényeg, hogy kissé húzd meg a kormányszorítót, és a Duna oldalkocsinál először tegyél súlyt a kocsiba. Én kimentem, és felszántottam a falu focipályáját vele
              Legalább egyszer értelmes dologra volt használva...
              A legjobb, ha ilyen nyilt helyre mész ki. Parkoló mondjuk. Elkezdessz körözni az oldalkocsival ellenkező irányba. Addig gyorsítassz, amíg nem érzed, hogy emeli a kocsit. Megjegyzed a sebességet, ennél gyorsabban nem fordulsz abba az irányba.
              Utána váltás, másik irány, szintén gyorsítás, amíg meg nem csúszik a fogat. Sebességet megjegyez, ez annak az iránynak a max sebessége.
              Ha így már megy, lehet feszegetni a határokat, elemelgetni az oldalast, farolni...De először kezelni tanuld meg.
              A csónak fékje legyen a gyengébb.
              Földúton amúgy sokkal kezesebb a csónak, mint aszfalton.
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 ápr. 12, 20:11.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Egyszer mentem jawa-oldalassal kb.100m-ert nem kívánom soha többé!

                Alig tudtam vissza-vinniNem az én világom,biztosan van élmény:télen,csúszós úton,nagyobb teherrel,de énnem vágyom rá!
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Az oldalkocsis motor egy olyan archaikus dolog, amit csoda, hogy nem tiltottak még be közlekedésbiztonságra való hivatkozással. Valójában a mai világban teljesen értelmetlen és felesleges. Egyetlen funkciója, hogy vigyort varázsoljon a sofőr arcára. Hogy ez a boldogságtól vagy a rémülettől keletkezik, azt motorja és sofőrje válogatja.
                  Everything is better when you decide you don't care.

                  Komment


                    #10
                    Egyetlen funkciója, hogy vigyort varázsoljon a sofőr arcára. Hogy ez a boldogságtól vagy a rémülettől keletkezik, azt motorja és sofőrje válogatja.
                    Ezen de jót röhögtem... :-)))

                    Komment


                      #11
                      Pedig látványos ám két keréken az oldalkocsit felemelve motorozni vele !
                      Amugy meg szerintem csak rá kell érezni az ízére !

                      Komment


                        #12
                        Mátéapu:
                        Alig tudtam vissza-vinni Nem az én világom,biztosan van élmény:télen,csúszós úton,nagyobb teherrel,de én nem vágyom rá!
                        Nos én jégen tanultam meg oldalkocsizni Izzsel. Utána már könnyű aszfalton (az a fránya tapadás sokat dob rajta)

                        Az oldalkocsi féknek gyengébben kell fogni és kicsit késve a motorhoz képest. Ezt elfelejtettem, de már nálam tapasztaltabbak leírták feljebb.
                        A másik probléma az oldalkocsival, ha már megtanultuk vezetni, hogy sárban és homokban hajlamos elhagyni magát és vasmacskaként viselkedik.

                        Komment


                          #13
                          Barátom Kvaga! A bőregéren is ha nem állítod be a madzag féket rendesen / a hátsó véletlenül se blokkoljon!/ érhet meglepetés!!. Anno mikor még én is avval jártam melózni télen- nyáron érdekes volt és 350 -es tehát volt rükverc és hátra fele is 4 sebesség!Melyik másik gépbe van még ilyen? Beült mellém az autó szerelő haver és mondtam számolja!! Elküldött a születésem melletti meleg de belül szagos éghajlatra.

                          Komment


                            #14
                            UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az oldalkocsis motor egy olyan archaikus dolog, amit csoda, hogy nem tiltottak még be közlekedésbiztonságra való hivatkozással. Valójában a mai világban teljesen értelmetlen és felesleges.
                            Szia UK!
                            Íme egy archaikus példány!
                            https://www.youtube.com/watch?v=m8lBJF3OUwY
                            A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                            Komment


                              #15
                              Tudom, már egyszer belinkeltem, de ebben a videóban annyi oldalkocsis életöröm van, hogy én nem tudok betelni vele...

                              https://www.youtube.com/watch?v=aRrJdhPENy0

                              Ezek a srácok fantasztikusak, nem is merném, nem is tudnám megcsinálni, de mégis...Ha nagy leszek, veszek egyet...Még csak 53 éves múltam...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X