Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Az még nem lenne baj, legalább kevesebbet kell menni... Ha már a határon belül van a vas, az már jó nekem...Esetleg bevállalnál egy hétvégi ügyeletet?
Lehet róla szó, csak egyeztessük az időpontot hogy melyik hétvégéről lenne szó. Viszont egy gond még van nekem nincs futóm amire fel lehet tenni a vasat, ha szükséges.
Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2017 jún. 21, 11:40.
Egy útitárs már jelentkezett, a vonat menetrendjét lecsekkoltam, a Varsóba érkezéstől 15 percen belül indul a csatlakozó busz...Be kell még szereznem egy térképet papír alapon és egy gurulós bőröndöt vagy szerszámos táskát, de olyat amit később biztonságosan rögzíthetünk az oldalkocsira, mert a cimbi a hajóban fog ülni a súlyelosztás és a kényelem miatt...
A futó egy gond, nem tudom miképp lehetne megoldani, esetleg egy fórumtárs tudna segíteni?
A lengyel vár minket 5.-én délelőtt, Maków Mazowiecki or bust...
KATASZTRÓFA!!! Most hívott a lengyel fickó, hogy karambolozott a motorral, amit meg akartam venni a jövő héten! Már megvettem a vonatjegyet Varsóba két személyre és mindent összekészítettem... Ha valaki elmenne 4.-én Varsóba, van eladó vonatjegyem az éjszakai vonatra két személy részére!
Ha valaki elmenne 4.-én Varsóba, van eladó vonatjegyem az éjszakai vonatra két személy részére!
Ilyet utoljára akkor hallottam mikor gyerekkoromban tömve voltak a mozik, s a jobb filmekre csak kabát alól lehetett beszerezni. Sajnálom a történteket. Történhetett bármi... Lengyel börze esetleg? Barátságos áron csatlakozni lehet valakihez,s anyaligag is kevésbé fájna.
Na kérem szépen, nekifutok újra, mert először a sok tennivaló miatt tolódott a beszámoló-festés van nálunk és szalad a ház- azután a félig megírt hozzászólást tüntette el a nejem...
Ott hagytam el, hogy az Ural vétel kútba esett az eladó tisztességtelen húzása miatt. Mivel a vonatjegyet nem tudtam elpasszolni és én már testileg-lelkileg felkészültem az utazásra, nem maradt más lehetőség, mint gyorsan keresni egy másik hasonló eladó járművet. Találtam is egy K750-est homoksárga színben, de az eladó nem javasolta a hazautat lábon. Ezután találtam egy 1983-as Suzuki GR650 Tempter-t Katowice mellett. Mivel a vonat pont megáll Katowicében, megegyeztem az eladóval, hogy kijön értem reggel az állomásra.
Kedden időben elindultam, hogy legyen elég időm kiváltani a jegyet az automatából és kényelmesen megtalálhassam a vagont. Mikor ellenőrizték a jegyem és felszálltam, megértettem miért nem váltják vissza a jegyet. Egy tíz kupés hatvan férőhelyes vagonban három kupéban volt összesen 8 utas és két kocsikísérő. A kupé igen kicsi-az ágyak már előre le voltak hajtva- az én két jegyem a felső két ágyra szólt. Este tízig fekve olvasgattam aztán aludtam. Éjféltájt arra ébredtem,hogy Pozsonyban állunk és egy szimpatikus lengyel srác cihelődik a kupémba.
Reggel negyed ötre állítottam a telefonom, de óránként felébredtem és négy óra előtt az ablakon kinézve csak egy ....wice feliratot látva lázasan rángattam magamra a ruhát azt gondolva, hogy megérkeztünk...
Pedig még egy fél órát kellett döcögni. Az állomáson van egy Starbucks kávézó, ide beszéltük meg a találkozót.
Kértem egy hosszú kávét 11,5 zloty-ért, ami kb 900Ft és bűn rossz volt.
Jött is tulaj, beültünk a kocsijukba és egy külvárosi garázsvárosba mentünk, ahol a garázsban pár Harley mellett ott állt a fogat. A tulaj buliból vette a Suzukit, de rájött, hogy nem tudja vezetni ezért gyorsan meg akart szabadulni tőle. Egyébként a nálam fiatalabb srác már nyugdíjas, volt bányász.A motort átnéztem és megfelelőnek tünt, egyedül a lánc volt elég halott, de gondoltam kibírja hazáig. Pénz és papírcsere után elvittek egy benzinkútra tankolni és utamra engedtek.
Érdekesség, hogy simán belementek, hogy a lengyel rendszámmal és a biztosításuk terhére menjek Magyarországra. Írtunk egy kölcsönadási papírt amibe külön beleírtuk, hogy hozzájárulnak, hogy külföldre vihessem a motort.
A kúton tankoltam, összepakoltam a cuccot és felszereltem a GPS tapadókorongját az oldalkocsi lapos elejére. Mivel nem bíztam a tapadókorongban, a tartót még külön kikötöttem a ponyva füleihez. Ez jó ötlet volt, mert kb 5km után esett le először a GPS...10km után egy gyorsfolgalmi részen a GPS egyszerűen elvesztette az útvonaltervet és félre kellett állnom ismét megadni az uticélt. Egy faluba érve a GPS vitt volna egyenesen de ott tilos volt behajtani, aztán a kerülő úton egy T alakú kereszteződésben jobbra akart vinni, amit én felülbíráltam és innen térkép alapján haladtam a helyes úton.
Az elején nem mertem 55-65-nél gyorsabban menni, de később már egész jól haladtam 80 körül.
Szlovákiába érkezve pedig már térkép se kellett, nagyon jól ki van minden táblázva és az utak is jó minőségűek.
Beszterce után Zólyomig gyorsforgalmi út vezet, itt félreálltam tankolni, mert nem tudtam mennyire megbízható a benzincsap, ami egyébként egy MZ-ből származik. Ipolyságot kb délután ötkor értem el, ekkor a tempó már tartós 90-95-re nőtt, helyenként belenyalt a százba is...
Felhívtam a pesti barátomat, hogy benéznék hozzá estére és a házuktól nyolc kilométerre a lánc feladta és elszakadt.
Jani barátom kötélre vett-hála az égnek az oldalkocsis motort legálisan lehet kötéllel vontatni-és a műhelybe érkezés után talált nekem ugyanolyan gépláncot amit még az este folyamán fel is tettünk.
Csütörtökön dolgaim végeztével elindultam Várdombra, és a Hungária körút dugójára gondolva könnyített ruházatban- rövid naci, póló. Dunaföldvárig nyomtam, de aztán felvettem a kordúrát- sajnos már későn. A motoron nem éreztem- barna is a karom már- de csúnyán leégett a felkarom.
Másnap nekiestem az oldalkocsi szakszerűtlenül tákolt elektromosságát rendbe tenni, és menet közben sok turpisságra is fény derült. A tank pl. CX500C-ből lett átalakítva és a hátsó sárvédő is egy más típusé.
A motor amúgy egészséges, csak nem igazán törődtek vele az legutóbbi időben. A fogyasztás megállt öt liter környékén és ami nagyon tetszett benne, hogy 4.-5.-ben szépen egyenletesen lehet tartani az ötvenet lakott területen.
Nagyon nyomatékos a motor, egy ravasz technikai trükk miatt-a lendkerék kér részből áll és 3000-es fordulat környékén egy röpsúly szétkapcsolja őket és a könnyebb lendkerék miatt jól pörgethetővé válik.
Végezetül pár kép:
Komment