Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorolajok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Sepy, köszönöm az észrevételt. Most Favorit ásványi 2T-t kapott és láss csodát, őzbarna lett rögtön a gyertya. Valóban ez kellett neki. És a füstölés is megszűnt. Köszönöm mindenkinek a segítséget.
    dongos78, sepy és demeter kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Én most a Mol Dynamic Sprint 2t olajat tesztelem igaz muszájból / útközben tankolnom kellett/ és elfogyott a megszokott szintetikus. Addig míg nem meleg a motor kicsi írtom a szunyogot de utána nem füstöl. Még egy észrevétel bár ez lehet csalóka de mintha jobban tetszene a motornak mint a teljesen szintetikus legalább is kigyorsításkor jobban érezhető a változás. Persze ez lehet egyedi "agyrém" nem mért érték!

      Komment


        #63
        Na ez is egy elgondolkodtató dolog.... Vajon van- e összefüggés a vasöntvény henger, és az ásványi olaj, vagy szintetikus olaj között ?! Mert ugye akkoriban csak ásványi volt. Ehhez meretezték a dugót hengert . Ill ehhez " találhattak "... Anyag minőség illesztés kenő anyag . Én csak érzésből mondanám hogy ásványi kellene ...de győzzön meg valaki ennek az ellenkezőjéről...

        Komment


          #64
          A tiéd is vashengeres mint az enyém- Te milyet használsz?. Ez látod nem vetődött fel Kesziben vagy csak én nem hallottam a suta kasznis fülemmel?!.

          Komment


            #65
            Én a fényképpel illusztrált fémdobozos, félszintetikus szerzeményemnél meg azt észleltem, hogy jobban füstöl melegen is és mintha érzésre kicsit rosszabb lenne a motornak...ugyanúgy szubjektív!

            Komment


              #66
              Az enyém amikor megragadt az M0-on, illetve a dugattyú hornyokba beleolvadt a gyűrű, akkor Repsol full szintetikus volt benne.
              Amikor a 3-as úton fura hangja lett , és vagy detonálni kezdett, vagy megragadni akart ( kb 38 celsius volt a külső hőmérséklet) de azonnal kuplung, gázfröccs, de le is állt a gép, akkor félszintetikus MOL Dynamic volt benne. ( mondjuk egy perc múlva indult, és mentem tovább Kunmadarasra, és semmi gond nem volt utána)

              És mostanába amikor augusztus elején túráztam vele a Zemplénben, kb 450 km, akkor meg Favorit ásványit használtam, 1:25 keverékben, gond nélkül, pedig akkor is volt 30-35 fok... 70-75 km/h sebesség mellett egyben olyan 80-90 km-es etapokkal, a Borsodi dombságban, majd át a Hernádon, és Zemplén...

              Én úgy érzem, maradok az ásványi mellett, de nem tudom, hogy 10-12 ezer megtett kilométer után, hogy fog majd a kipufogó belseje kinézni, mennyire lesz kokszos... olaj nem csöpög a cső végén, mert a gyujtás két gyertyával működik, de azt gondolom, éves 2-2500 km után telente kihúzom a furulyákat ellenőrizni...

              de addig én ásványi mellé teszem a voksom. Szigorúan érzésre!!!

              Komment


                #67
                Én molos SPRINT 2T-t használok, ez félszintetikus. A pannónia nem szereti a full szintetikus olajat, egy párat már kellet javítanom a "STHIL" olajjal járatás miatt!

                Komment


                  #68

                  Komment


                    #69
                    Ezzel tökéletesen egyetértek ApaE.
                    És csak megkérdezem , hogy a kék könyvben annyit emlegetett ragadások, főleg gyári bejáratások eseten , azok is karburalasokra vezethetők volt vissza? ( én úgy értettem olvasás közben hogy inkább konstrukciós hibák voltak . Nem nagyon ment az Alfer- eljárás ?az alu ontveny acél persely technológia )

                    - - - Updated - - -

                    Igaz, ők olyan olajat használnak, amelyet kifejezetten motorkerékpárok motorjához fejlesztettek.

                    Esetleg lehet tudni ezeknek az olajoknak a nevét ?

                    es sima felső csap perselyben megoldás mellett 1:40, 1:50 a keverék ??
                    Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 szept. 01, 20:09.

                    Komment


                      #70
                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Számtalan Pannóniás barátom jár fullszintetikus 2T olajjal, 1:40, 1:50 keverékkel, évek óta, problémamentesen.
                      Én arra lennék kíváncsi hogy milyen domborzati viszonyok mellett?
                      Mert tapasztalatom szerit "sík" területen(már amennyi sík terület van itt a közelemben ) hiába van meleg, hiába húzom neki elég jó elvan. De amint jönnek az emelkedők, lejtők, közöttük szép kis kanyarok(persze a kanyarokban kritikán aluli útminőség, azon meg egy jó adag kavics. Hogy majd meg kelljen állni a kanyarban...) rögtön szökik is fel a motorhő.
                      Pedig én(hiába a tűgörgős hajtókar) 1:25-nél hígabb keverékkel még nem hajtottam a gépet. Gyertyakép alapján a karburátorbeállítás is megfelelő.
                      De volt már hogy ilyen kör után hogy öngyulladással mentem majd 1km-t. (hamarabb csúsztatta meg a kuplungot minthogy megállt volna a motor. Elzárt benzincsappal meg még elég sokat ment...)

                      Komment


                        #71

                        Komment


                          #72
                          Akkor az tényleg jó olaj
                          Na meg a gépek is jó alkatrészekből és jól vannak összerakva gondolom.

                          Komment


                            #73
                            Stihl olajtól óva intek Mindenkit,Husqvarna HP olajat használok durván 6 éve igaz hogy 3000 forint belőle egy liter de azonnal keveredik a benzinnel rázás nélkül is,nem füstöl vele a motor nem rakódik le olyan könnyen tiszta a hengerfej és a dugattyútető is,nem adnám semmi másért.Nem összekeverendő a Husqvarna LS Olajjal mert az tényleg magas fordulatú gépekbe való.Egy alacsonyfordulatú veterán gépben nem adna kellő kenést mivel más üzemi körülmények között viselkedik előírásszerűen.A Husqvarna HP olajat ETZ 250-ben,TS 125-ben,ES 125-ös tűgörgős Trophyban, Simson széria és 7500ra hangolt tuning 4 felömlős Enduroban használom már évek óta 1:50 arányban és nagyon bevált.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Feri92; 2014 szept. 03, 14:31.

                            Komment


                              #74

                              Komment


                                #75
                                ApaE, köszönöm a választ, elgondolkodtatott, hogy az elmúlt 35-40-50 évben ekkora fejlődés volt a gördülő-forgó és csúszó alkatrészek anyag, és geometriai minőségében, valamint az olajok kenő tulajdonságaiban, mert az 1:25 (1500 km felett, és a SAE 30-40-el ) keverékhez képest ha egy Pannónia 1:50-el tud üzemelni, akkor azt csak ezzel tudom egyszerű gépészmérnökként megmagyarázni...

                                a másik meg a karburálás. Én ennek 'helyességét' alapvetően a - megfelelő sebességhez képesti fogyasztás mellett - a gyertya színén tudom tesztelni. Javítsatok ki, ha tévedek.

                                de ezt véleményem szerint maga a gyújtás minősége is befolyásolja. Azaz egy jó( pl elektronikus), és jól beállított gyujtás ezt nagy mértékben megváltoztatja nem? azaz rossz(abb) karburálás mellett is lehetséges jó színkép a gyertyán? ( ha nagyságrendekkel jobb - pl. akkumulátoros - a gyujtás?) mi erről a kollektív véleményünk?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X